Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 mei 2010, 12:15   #41
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Wordt er bij ondersteuning tot weigering om als voorzitter te fungeren ook aan deze mensen geadviseerd om dan ook niet te gaan stemmen ?
Neen. De oproep is om niet mee te werken, maar wel te gaan stemmen.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 26 mei 2010, 12:31   #42
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat weet ik eigenlijk niet

persoonlijk denk ik niet dat die twee juridisch samenhangen.
Die samenhang zit in de argumentatie van de weigering toch ?

(zo kon men als gewetensbezwaarde (legerdienst) geen funktie als politieagent meer krijgen bvb.)

Laatst gewijzigd door jogo : 26 mei 2010 om 12:35.
jogo is offline  
Oud 26 mei 2010, 12:34   #43
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Ach, de meeste van die dienstweigeraars hebben nu iets half horen waaien over BHV en hebben daarin het perfecte excuus gevonden om in hun nest te blijven liggen. Ik herinner me trouwens dat dit al een paar verkiezingen na elkaar gebeurt, ook voor er sprake was van BHV. Vorige keer waren er die niet waren gekomen omdat ze voor de hond moesten zorgen en meer van die onnozelheid.

Er is trouwens een zeer goede reden dat burgers aanwezig moeten zijn bij de verkiezing i.p.v. ambtenaren.

Mijn uitnodiging om bij te zitten is gisteren in de bus gevallen en ik ga gewoon. Burgerplicht en zo. Wat mij betreft vervolgen ze de dienstweigeraars. Benieuwd of de grote principes de vette boete dan ook waard is.
Steve_M is offline  
Oud 26 mei 2010, 12:37   #44
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Mijn uitnodiging om bij te zitten is gisteren in de bus gevallen en ik ga gewoon. Burgerplicht en zo. Wat mij betreft vervolgen ze de dienstweigeraars. Benieuwd of de grote principes de vette boete dan ook waard is.
Verrassend kleinzielige post. Dergelijke retoriek hoor je meestal van enigszins verzuurde bejaarden die de losbandige jeugd van tegenwoordig eens een lesje willen leren.

Maar ik heb al eerder gemerkt dat er bij jou een bepaalde knop wordt omgedraaid als het ook maar in de verte over Vlaanderen gaat.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 26 mei 2010 om 12:41.
Oud 26 mei 2010, 12:51   #45
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Verrassend kleinzielige post. Dergelijke retoriek hoor je meestal van enigszins verzuurde bejaarden die de losbandige jeugd van tegenwoordig eens een lesje willen leren.

Maar ik heb al eerder gemerkt dat er bij jou een bepaalde knop wordt omgedraaid als het ook maar in de verte over Vlaanderen gaat.
Het gaat hier niet om jong tegen oud, hoor (ik ben zelf 30, de leeftijd waarop zowat iedereen een brief in de bus krijgt, zoals het geval is voor een groot deel van mijn vriendenkring). Het gaat erom dat ik hier (en niet alleen hier) een boel mensen hoor zeiken over "hunne vrije zondag" die ze dan moeten opofferen. Nu hebben ze daar het perfecte excuus voor met BHV, maar dat is al meer dan tien jaar een probleem. Sorry, maar mensen die die enige zondag belangrijker vinden dan het recht om te gaan stemmen met burgers als bijzitters en tellers verdienen niets meer of minder dan een dictatuur.

En over die knop die omgedraaid wordt als het over Vlaanderen gaat: ik heb al meermaals gepleit voor een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid, waarbij ik me rustig zou neerleggen bij om het even welke uitslag. Niet gaan zitten of niet gaan stemmen brengt dat op geen enkele manier dichterbij. Het is platte luiheid en apathie, niks meer en niks minder. Net zoals het ook luiheid en apathie is dat er geen kat op straat komt of actie voert voor dat onafhankelijke Vlaanderen.

EDIT: ik pleit op dit forum trouwens al lang voor een consequente bestraffing van om het even welk misdrijf of elke overtreding van de wet, ik zie niet waarom ik dat in dit geval niet zou doen.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 26 mei 2010 om 12:54.
Steve_M is offline  
Oud 26 mei 2010, 15:56   #46
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, de meeste van die dienstweigeraars hebben nu iets half horen waaien over BHV en hebben daarin het perfecte excuus gevonden om in hun nest te blijven liggen. Ik herinner me trouwens dat dit al een paar verkiezingen na elkaar gebeurt, ook voor er sprake was van BHV. Vorige keer waren er die niet waren gekomen omdat ze voor de hond moesten zorgen en meer van die onnozelheid.

Er is trouwens een zeer goede reden dat burgers aanwezig moeten zijn bij de verkiezing i.p.v. ambtenaren.

Wat een braaf manneke ben jij. Proficiat om je burgerplicht te doen. Ik moest ook gaan zitten. Met de nodige trukendoos zit ik toch wel in canada zekers. Wat ben ik toch een stout mannetje. Links zal hier heel boos over worden. Wees gerust dierbaar rechts en echte vlamingen. Mijn echtgenote heeft mijn volmacht. Ik geniet er nu dubbel van se, nu ik weet dat er brave sloebers mijn taken overnemen.
grimbergen is offline  
Oud 26 mei 2010, 16:24   #47
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Wat een braaf manneke ben jij. Proficiat om je burgerplicht te doen. Ik moest ook gaan zitten. Met de nodige trukendoos zit ik toch wel in canada zekers. Wat ben ik toch een stout mannetje. Links zal hier heel boos over worden. Wees gerust dierbaar rechts en echte vlamingen. Mijn echtgenote heeft mijn volmacht. Ik geniet er nu dubbel van se, nu ik weet dat er brave sloebers mijn taken overnemen.
Zoals gewoonlijk weer een erg inhoudelijke post.
Steve_M is offline  
Oud 26 mei 2010, 16:42   #48
benjiro
Burger

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet om jong tegen oud, hoor (ik ben zelf 30, de leeftijd waarop zowat iedereen een brief in de bus krijgt, zoals het geval is voor een groot deel van mijn vriendenkring). Het gaat erom dat ik hier (en niet alleen hier) een boel mensen hoor zeiken over "hunne vrije zondag" die ze dan moeten opofferen. Nu hebben ze daar het perfecte excuus voor met BHV, maar dat is al meer dan tien jaar een probleem. Sorry, maar mensen die die enige zondag belangrijker vinden dan het recht om te gaan stemmen met burgers als bijzitters en tellers verdienen niets meer of minder dan een dictatuur.

En over die knop die omgedraaid wordt als het over Vlaanderen gaat: ik heb al meermaals gepleit voor een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid, waarbij ik me rustig zou neerleggen bij om het even welke uitslag. Niet gaan zitten of niet gaan stemmen brengt dat op geen enkele manier dichterbij. Het is platte luiheid en apathie, niks meer en niks minder. Net zoals het ook luiheid en apathie is dat er geen kat op straat komt of actie voert voor dat onafhankelijke Vlaanderen.

EDIT: ik pleit op dit forum trouwens al lang voor een consequente bestraffing van om het even welk misdrijf of elke overtreding van de wet, ik zie niet waarom ik dat in dit geval niet zou doen.
Even op reageren:

Uw mening, is niet onze mening. Dat is duidelijk. Mijn persoonlijke mening is, dat de Politieker's hun werk hadden moeten doen. Dat is waarvoor we ze betalen.

Het feit dat ze nu al jaren als een bende kinderen zitten te discuteren, en smoesjes verzinnen, en dan moet de kiezer het weeral gaan oplossen met opnieuw te stemmen. Voor wat? Om weeral de volgende 4 jaar uitstel, excessen, enz aan te horen.

Mijn weigering is simpel. Er is een grondwet, en een rechtbank heeft bepaald dat BHV constructie niet wettelijk is. Men heeft ook duidelijk, nu al 7 jaar geleden, en 3 jaar geleden, gewaarschuwd dat BHV opgelost moest zijn, of een verkiezing letterlijk niet wettelijk is.

Je claim dat je je burgerplicht doet, is niets anders, dan het legaliseren, van een illegaal daad. Je mag afkomen met wat je wilt, dat de BHV weigeraars vervolgd worden, maar in praktijk, dien je zelf ook vervolgt te worden, omdat je je medewerking verleent aan een niet wettelijke verkiezing.

Last he als iemand de bal terug smijt. En laten we eerlijk zijn. Het is al te vaak dat kleine man, die het slachtoffer is van de incompetentie van onze "politici".

Nu gaat men weeral tijd stoppen in het "vervolgen" van de BHV weigeraars. Ocharme. Hebben ze niets beter te doen, zoals ... ik weet het niet... Echte Misdadigers op te sluiten. Nee ... Want dat is lastiger. Men laat ze liever vrij wegens "foutjes" in het onderzoek, of ze mogen na 1/3de van hun straf buiten, of men sluit ze gewoon niet op omdat ze maar onder de 3 jaar moeten zitten.

Maar de gewone burger. Och, de mensen dat hun belastingen mooi betalen, en zo wettelijk mogelijk proberen hun leven te leiden. Die heeft men altijd wel te vinden voor nieuwe verdoken belastingen, en boetes, en andere toestanden. Daar zijn onze politici goed in. De burger zijn leven zuur maken.

Zelf deze voorzitter/bijzitter toestand is gewoon dezelfde pot nat. De meeste buurlanden hebben al LANG de stemplicht afgeschaft, en is de keuze voor voorzitter/bijzitter niet verplicht. Maar België moet speciaal blijven doen. Gewoon omdat bepaalde partijen weten, als stemmen niet verplicht is, dat men een groot deel van hun achterban niet zal zien.

CD&V is gekend dat ze die oudere bevolking class achter zich hebben, die vrij hetzelfde stemmen. Wat als die niet meer moeten opdagen. SP, zelfde pot nat. VLD ...

De macht van de traditionele partijen, ligt voor een groot deel, aan de stemplicht, en omdat we Belgen, nogal vrij vast zijn in onze stem voorkeuren. We switchen niet makkelijk, daarom dat SPA/VLD/CD&V altijd boven de 15% grens kunnen blijven.

Zo dus, waarom is het een burgerplicht, als het enkel maar bedoelt is voor bepaalde partijen, hun stemmen te behouden. De dag dat men een manier vind om hetzelfde te kunnen doen, met meer stemmen zonder stemplicht, zal je zien hoe snel ze de boel ineens kunnen afschaffen. Laat je niet misleiden Steve_M, naïviteit is geen excuus ( ondanks dat veel mensen hun daarachter schuilen ).

Willen of niet, BHV is een probleem. Dat mensen die niet betrokken zijn met BHV weigeren ( zoals in Antwerpen / Gent, enz ). dat is idd gewoon excuus inroepen. Maar de mensen dat wel in BHV wonen, en die weigeren, voor gemotiveerde reden ( we zitten er pvd volop in! ).

En als het mij geld kost... So be it. Ik kan tenminste zeggen, dat ik een nuttige actie ondernomen heb. Niet gewoon effen gaan wuiven met een spandoek, en een beetje roepen, waar toch geen gevolgen aan zijn. Ik neem een risico. Of men vervolgt of niet. Dat weet ik niet. We gaan er vanuit mogelijk niet, omdat er te veel steun is ( Grondwettelijk hof, Burgemeesters, enz ), maar als ze het doen, en het kost 500€, dan kost het 500€. At minimum, hebben we IETS gedaan, in tegenstelling tot sommige, die zoals schapen beweren hun burgerplicht te doen. Yea right. Meelopen met de rest "ich habe das nicht gewusst" is ook makkelijk dan iets te ondernemen dat u geld kan kosten he.

En sorry als het crue overkomt, maar uw uitspraken komen echt laag over. Alsof iedereen profiteurs zijn die BHV misbruiken. *sigh*

Dat men eerst is de politieker's onder hun radijs geeft, en dat die eens goed beseffen, dat er een grotere worden deel van de bevolking hun spelletjes, leugens, machtsbelust, en incompetentie dik beu worden. In mijn mening, hoe meer weigeraars, hoe duidelijker het signaal. Ofwel doen ze hun werk, en houden ze op met hun zakken vullen, en de kleine man te nekken, ofwel gaan meer & meer mensen lastig doen met symbolische daden ( want dit is puur een symbolische daad ).
benjiro is offline  
Oud 26 mei 2010, 16:46   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

² !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 26 mei 2010, 17:04   #50
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjiro Bekijk bericht
Uw mening, is niet onze mening. Dat is duidelijk. Mijn persoonlijke mening is, dat de Politieker's hun werk hadden moeten doen. Dat is waarvoor we ze betalen.
Als we allemaal dezelfde mening hadden, dan zou het hier maar saai zijn.

Citaat:
Het feit dat ze nu al jaren als een bende kinderen zitten te discuteren, en smoesjes verzinnen, en dan moet de kiezer het weeral gaan oplossen met opnieuw te stemmen. Voor wat? Om weeral de volgende 4 jaar uitstel, excessen, enz aan te horen.
Wat stel je dan voor? Een machtsgreep? Revolutie? De enige manier om uit de impasse te komen is door opnieuw te gaan stemmen. Dat betekent dat je de kiesbureaus moet bemannen, dat de stemmen moeten geteld worden enz. De reden dat dat moet gebeuren door burgers en niet door ambtenaren ligt voor de hand. Wie niet gaat, nekt daarmee gewoon de volgende, zoals de post van grimbergen zeer mooi illustreert.

Citaat:
Je claim dat je je burgerplicht doet, is niets anders, dan het legaliseren, van een illegaal daad. Je mag afkomen met wat je wilt, dat de BHV weigeraars vervolgd worden, maar in praktijk, dien je zelf ook vervolgt te worden, omdat je je medewerking verleent aan een niet wettelijke verkiezing.
Dit klopt natuurlijk niet, want jij overtreedt de kieswet, terwijl de organisatie van de verkiezing op een ander niveau plaatsheeft. Medewerking verlenen aan een niet-grondwettelijke verkiezing is nog steeds niet strafbaar.

Citaat:
Last he als iemand de bal terug smijt. En laten we eerlijk zijn. Het is al te vaak dat kleine man, die het slachtoffer is van de incompetentie van onze "politici".
Dat klopt. Opnieuw: wat stel je dan voor? Is dat probleem opgelost door niet als bijzitter op te treden?

Citaat:
Nu gaat men weeral tijd stoppen in het "vervolgen" van de BHV weigeraars. Ocharme. Hebben ze niets beter te doen, zoals ... ik weet het niet... Echte Misdadigers op te sluiten. Nee ... Want dat is lastiger. Men laat ze liever vrij wegens "foutjes" in het onderzoek, of ze mogen na 1/3de van hun straf buiten, of men sluit ze gewoon niet op omdat ze maar onder de 3 jaar moeten zitten.
Je preekt voor eigen parochie. Ik pleit hier voortdurend voor het bestraffen van misdrijven. Maar dan wel consequent.

Citaat:
Maar de gewone burger. Och, de mensen dat hun belastingen mooi betalen, en zo wettelijk mogelijk proberen hun leven te leiden. Die heeft men altijd wel te vinden voor nieuwe verdoken belastingen, en boetes, en andere toestanden. Daar zijn onze politici goed in. De burger zijn leven zuur maken.
Wie de wet naleeft heeft geen last van boetes. Dat is zo'n beetje als die flitspalendiscussie: dan rij je toch gewoon niet te snel. Probleem opgelost.

Citaat:
Zelf deze voorzitter/bijzitter toestand is gewoon dezelfde pot nat. De meeste buurlanden hebben al LANG de stemplicht afgeschaft, en is de keuze voor voorzitter/bijzitter niet verplicht. Maar België moet speciaal blijven doen. Gewoon omdat bepaalde partijen weten, als stemmen niet verplicht is, dat men een groot deel van hun achterban niet zal zien.
Ik voel me opnieuw niet aangesproken: ik ben tegen de stemplicht.

Citaat:
CD&V is gekend dat ze die oudere bevolking class achter zich hebben, die vrij hetzelfde stemmen. Wat als die niet meer moeten opdagen. SP, zelfde pot nat. VLD ...

De macht van de traditionele partijen, ligt voor een groot deel, aan de stemplicht, en omdat we Belgen, nogal vrij vast zijn in onze stem voorkeuren. We switchen niet makkelijk, daarom dat SPA/VLD/CD&V altijd boven de 15% grens kunnen blijven.

Zo dus, waarom is het een burgerplicht, als het enkel maar bedoelt is voor bepaalde partijen, hun stemmen te behouden. De dag dat men een manier vind om hetzelfde te kunnen doen, met meer stemmen zonder stemplicht, zal je zien hoe snel ze de boel ineens kunnen afschaffen. Laat je niet misleiden Steve_M, naïviteit is geen excuus ( ondanks dat veel mensen hun daarachter schuilen ).
Dat is allemaal niet zo eenvoudig als jij het hier voorstelt, hoor. De afschaffing van de stemplicht zou bijv. protestpartijen wel eens heel veel stemmen (de zgn. foertstemmen) kunnen kosten.

Citaat:
Willen of niet, BHV is een probleem. Dat mensen die niet betrokken zijn met BHV weigeren ( zoals in Antwerpen / Gent, enz ). dat is idd gewoon excuus inroepen. Maar de mensen dat wel in BHV wonen, en die weigeren, voor gemotiveerde reden ( we zitten er pvd volop in! ).
Ok, ik had dat in mijn OP misschien moeten verduidelijken. Zelf woon ik in Antwerpen en toch hoor ik hier nu allerlei mensen (die niet eens zouden kunnen uitleggen wat het probleem BHV is als je een pistool tegen hun hoofd zou houden) met BHV schermen om niet te gaan zitten. Laat ik het nog even herhalen, dat zijn luiaards.

Citaat:
En als het mij geld kost... So be it. Ik kan tenminste zeggen, dat ik een nuttige actie ondernomen heb. Niet gewoon effen gaan wuiven met een spandoek, en een beetje roepen, waar toch geen gevolgen aan zijn. Ik neem een risico. Of men vervolgt of niet. Dat weet ik niet. We gaan er vanuit mogelijk niet, omdat er te veel steun is ( Grondwettelijk hof, Burgemeesters, enz ), maar als ze het doen, en het kost 500€, dan kost het 500€. At minimum, hebben we IETS gedaan, in tegenstelling tot sommige, die zoals schapen beweren hun burgerplicht te doen. Yea right. Meelopen met de rest "ich habe das nicht gewusst" is ook makkelijk dan iets te ondernemen dat u geld kan kosten he.
Je zou ervan schrikken hoeveel betogingen kunnen opleveren. Ik verwijs even naar Tsjecho-Slovakije, toch een voorbeeld dat graag genoemd wordt. Tienduizenden mensen, weken aan een stuk. En lach er gerust mee, ik doe mijn burgerplicht

Citaat:
En sorry als het crue overkomt, maar uw uitspraken komen echt laag over. Alsof iedereen profiteurs zijn die BHV misbruiken. *sigh*
Je hoeft je daar voor te te excuseren, ik veralgemeende. Er zullen ongetwijfeld hier en daar wel mensen rondlopen die op de hoogte zijn en daarom niet willen gaan zitten. Misschien ben jij daar zelfs wel bij. Dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen.
Steve_M is offline  
Oud 27 mei 2010, 09:43   #51
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Het hele VL versus Wallonië gezever en het BHV-debacle doen me weinig, maar dat neemt niet weg dat ik enige oproep om bij te zitten of voor te zitten ook botweg zou weigeren. Hoezo burgerplicht? Hoezo prioriteiten? Hoezo, dit moet sowieso door burgers gedaan worden?

Ik werk meer dan hard genoeg om mijn vrije tijd als heilig te beschouwen, dus er is geen haar om mijn hoofd dat er aan denkt om op een zondag quasi gratis voor de staat te gaan werken, laat staan dat ik me ertoe ga laten dwingen. Als ze willen dat ik dat doe, dan kunnen ze het komen vragen, me een loonvoorstel doen en dan zal ik ze wel laten weten of ik interesse heb of niet.
Sfax is offline  
Oud 27 mei 2010, 09:49   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Die samenhang zit in de argumentatie van de weigering toch ?

(zo kon men als gewetensbezwaarde (legerdienst) geen funktie als politieagent meer krijgen bvb.)
nee, dat lijken me twee absoluut verschillende zaken, bovendien als je wil meegaan in de logica van diegene die vervolgt : maakt één misdrijf een ander misdrijf niet goed ... niet gaan stemmen zou dan zogezegd 2 misdrijven betekenen.

een rechter zal gewoon moeten vaststellen dat de kieswet waarop de eiser(staat) zich hier beroept idd reeds onderuitgehaald werd door een hogere rechtbank. kous af.

gewetensbezwaarde = geen politie ... lijkt me bijzonder onlogisch ... =geen rijkswacht als onderdeel vh leger tot daaraantoe, maar wat heeft politie met leger te maken ?!? ... lijkt me zeer aanvechtbaar.
Anna List is offline  
Oud 27 mei 2010, 09:51   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

BS
als ik uitgenodigd wordt, weiger ik uit overtuiging.
wat niet uitsluit dat ik mogelijk als getuige zou gaan toezien op de telling.
Anna List is offline  
Oud 27 mei 2010, 10:09   #54
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf woon ik in Antwerpen en toch hoor ik hier nu allerlei mensen (die niet eens zouden kunnen uitleggen wat het probleem BHV is als je een pistool tegen hun hoofd zou houden) met BHV schermen om niet te gaan zitten. Laat ik het nog even herhalen, dat zijn luiaards.
En dan? Ze hebben groot gelijk dit te misbruiken.
Pelgrim is offline  
Oud 27 mei 2010, 16:03   #55
jurgenvm
Vreemdeling

Standaard

ben nu voor de 2de keer opgeroepen als bijzitter.
ben je wel verplicht van het een 2de keer te doen?
burgerplicht is toch normaal 1 keer in je leven?

zou het liever niet doen uit principe
de gemeente sint joost kent zijn vlamingen waneer
ze hen nodig hebben en voor de rest van de tijd is
het de pot op met de vlamingen.
jurgenvm is offline  
Oud 27 mei 2010, 16:27   #56
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgenvm Bekijk bericht

indien je een goede dokter hebt, is dat toch zo verholpen.......

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 27 mei 2010, 16:33   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgenvm Bekijk bericht

www.ikwerknietmee.be
Pelgrim is offline  
Oud 27 mei 2010, 16:38   #58
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

Gewoon weigeren, jurgen.
Oud 27 mei 2010, 20:25   #59
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kijk, dit stemt mij hoopvol.

Als men moeilijk voorziiters vindt voor de stemburo's, is dat een teken dat de mensen het beu zijn dat de zaken lopen zoals tot op heden.

Als ze het ekskuus 'B-HV' gebruiken, is 't een teken dat ze goed weten dat daar juridische stront aan de knikker is, en dat ze neigen naar meer Vlaams in de politiek.
Je moet dit misschien ook niet overschatten... er zullen er immers veel zijn die dit gewoon als "handig" excuus trachten te [mis?]gebruiken omdat ze gewoon niet willen gaan zitten en die dan ook - mocht BHV wel gesplitst zijn - op zoek zouden zijn naar een ander excuus.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 27 mei 2010, 20:29   #60
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjiro Bekijk bericht
Het is vreemd te noemen, als er zoveel vrijwilligers zijn, dat men problemen heeft met de weigeraars.

Ik heb dus mijn 2de oproep brief gekregen om te gaan bijzitten. Ik dacht dat het at random was, en iedereen van de bevolking in aanmerking kwam? Wat is de kans dat je 2 keer achter elkaar één krijgt. Valt niet op he...
De kans op herhaaldelijke oproepingen? Indien je tot een bepaalde categorie behoort... groot.

De kieswet bepaalt immers dat in eerste instantie magistraten, vervolgens advocaten en notarissen, dan ambtenaren en als laatste al de rest worden opgeroepen. Behoor je tot een der eerste drie categoriën dan ben je (zeker mocht je ambtenaar metuniversitair diploma zijn) steeds de klos.
Wiley E Coyote is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be