![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Mensen met gezond verstand kiezen voor een partij die geen nietsnutten wil. Een partij waar racistische moslims geen gebruik mogen maken van subsidiepanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() In een ver verleden heb ik een aantal software paketten aan werklozen 50+ proberen uit te leggen. Die mensen zaten te bibberen achter hun stoel. Bleek dat ze van den dop werden gestuurd als ze niet slaagden voor het examen. Aangezien ik eigen baas ben hoef ik die shit niet te nemen. Die menskes konden nooit slagen voor dat examen. Je kan niet vragen aan een taartenbakster om een kernwapen in elkaar te steken. Ik heb met de nodige druk de bende nitwitten van de vdab zo ver gekregen dat ze die mensen met rust lieten. Sterker nog ze kregen aangespaste beginnercursussen. Dus voor die mensen graag een uitzondering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk krijg je later te maken met een bejaardenhelpster; die dat dik tegen haar zin doet want ze had liever een andere job gedaan maar niet gevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Ik zoek al heel mijn leven een job volledig in overeenstemming met mijn karakter, en zodra die fameuze werkkampen voor werkonwilligen operationeel beloven te worden, ga ik dan ook onmiddelijk solliciteren, met het schuim op de bek , voor kampoverste
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind dat men werklozen die langer dan 2 jaar werkloos zijn een job zou moeten aanbeiden bij de overheid met een contract van 1 jaar met volwaardig loon en wie weigert zou moeten permanent geschorst worden. De jobs zouden natuurlijk wel enigszins moeten passen bij wat die persoon kan of gestudeerd heeft.
Waarom men deze maatregel niet wil nemen snap ik niet ... . Dat zou onmiddellijk het kaf van het koren scheiden, mensen die willen werken maar om 1 of andere reden geen job vinden die krijgen dus werk en de rest zal niet meer kunnen profiteren ... . Hiermee zou men ook flink kunnen besparen op de VDAB en RVA waar men nu vooral met bezigheidstherapie bezig is. Ik denk dat zowat iedereen zich zou kunnen vinden in een maatregel zoals deze. Ik ben 100% tegen misbruik maken van werklozen door hen te verplichten gratis of bijna gratis te werken. Men moet echte jobs aanbieden, geen nepjobs of gratis werk. Dat is slavernij ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel volledig eens met uw opinie over verplichten van werklozen om bijna gratis te werken. Sommige PWA-jobs zijn veeleisend maar er staat zo goed als niets tegenover.
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() De joden moesten ook gratis gaan werken. De goei die mochten blijven leven.
Het is triest dat na een crisis de nazistische ideeën altijd weer komen bovenvaren. En iedereen maar alles op Hitler steken, maar de miljoenen idioten die hem aanbaden en nog steeds aanbidden zijn even schuldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Ik doe niet aan SM, alleen aan uitroeiing.
Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2010 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() · Wie creatief is schept werkloosheid, dit door automatisering, technologische vooruitgang en innovatie.
· Dat is geen kanker maar simpelweg de vrucht van deze creativiteit, wie iets van economie kent weet dat, Marx is dus verouderd. · De huidige samenleving die steeds meer geautomatiseerd geraakt is als een machine die steeds meer werklozen en armoede produceert, een tegenstelling die zal moeten veranderen hoe dan ook. · De eigenaars van deze geautomatiseerde economie die 24u op 24u consumptiemiddelen produceren zonder werkkrachten, deze zullen de vruchten van deze automatisering moeten delen, hoe dan ook, er is geen andere oplossing |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Echte vrijheid is:
De mens moet kunnen doen en laten wat hijzelf wil, de rest is valse vrijheid. Voorbeeld van alternatieven: Sporten, reizen, even ontheemen, geestelijke ontplooiing, ontspanning, sociaal leven, tijd maken om goed en gezond te eten en drinken, kunst, cultuur, creativiteit, muziek, wellness, feesten, dansen, tijd besteden aan familie en vrienden enz. Het is een beetje een instelling, mensen die hoofdzakelijk gebonden zijn aan werken en in niets anders geïnteresseerd zijn dan: “werken” en ook niets anders kennen omdat we ons einddoel de totaal geautomatiseerde samenleving nog niet bereikt hebben, ze leren het wel, laat ons hopen dat de evolutie snel genoeg is. Het is een beetje zoals op pensioen gaan, de één valt in een zwart gat en sterft van verveling doordat hij niets anders kent dan werken, hij heeft ook nooit iets anders geleerd, de andere heeft nooit tijd en beleeft de prachtigste tijd van zijn leven doordat hij nu al zijn tijd kan besteden aan de zin van het leven, anders heeft het leven uiteraard geen zin! Primaire behoeften: (de noodzaak) Wonen, voeding, mobiliteit, kleding, energie, tijd maken voor goede opvoeding van kinderen, studies, ethische en morele waarden respecteren enz. Secundaire behoeften: (de zin van het leven) Sporten, reizen, even ontheemen, geestelijke ontplooiing, ontspanning, sociaal leven, kunst, cultuur, creativiteit, muziek, wellness, feesten, dansen, tijd besteden aan familie en vrienden, enz. Tertiaire behoeften: (voorzorg) Voorzorg voor: werkloosheid, werkonbekwaamheid, ziekte, handicap, ongeval, pensioen, kindergeld en het laatste vangnet eventueel OCMW. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Schandalige beelden: het brugpensioen wordt afgeschaft!
http://www.youtube.com/watch?v=-95x-...layer_embedded |
![]() |
![]() |