![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hangt ervan af hoeveel je er dagelijks van gebruikt. Elke dag één joint zal waarschijnlijk ongevaarlijk zijn, ja.
![]() |
#262 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik wéét wat THC kan doen met het menselijke brein, beste vriend. Jij bent iemand die het heeft horen donderen maar niet weet waar de klepel hangt. Ik kom quasi dagelijks in contact met mensen die een reactieve psychose op cannabis of andere drugs hebben gedaan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 27 mei 2010 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
|
![]() Citaat:
Hall W, Solowij N, “ Long-term Cannabis use and Mental Health “ 1997 British Journal of Psychiatry, August, 171:107-8 Hall A, Degenhardt, “Cannabis and Psychosis” Australian National Drug and Alcohol Research Centre, Presented at The Inaugural International Cannabis and Psychosis Conference 1999 , Melbourne 16-17 February 1999 Schwartz RH “Marijuana: an overview”. Pediatr Clin North Am 1987 Apr;34(2):305-17 . Jentsch J D, Verrico C D, Le D, Roth RH, “ Repeated exposure to dleta9-tetragydrocannabinol reduces prefrontal cortal dopamine metabolism in the rat “ ,Neurosci Lett (1998) May 1;246(3):169-72 Hall W, Solowji N, Lemon J, The health and psychological consequences of Cannabis use. National Drug Strategy Monograph Series no 25. Canberra: Australia Government Publishing Service, 1994 van Amsterdam JG, van der Laan JW, Slangen JL, “Cognitive and psychotic effects after cessation of chronic cannabis use “ Ned Tijdschr Geneeskd 1998 Mar 7;142(10):504-8 Caspari D, “Cannabis and Schizophrenia: Results of a follow-up Study” Eur Arch Psychiatry Clin Neurosci 1999;249(1):45-9 Om er maar een paar te noemen, he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar, als ik zo rondkijk en ik zie dat er honderduizenden mensen in Belgie alleen al wiet gebruiken, waar zit dan dat leger van psychoten dat er nu dus al wel zou moeten zijn?
Waar zijn die psychiatrie gevallen dan allemaal?
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst nog een (ex-)psychotsiche patiënt gehoord, die stelde dat al (zonder uitzondering) de psychotische patienten waarmee hij in het psychiatrisch ziekenhuis zat, overmatig veel cannabis gebruikten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 27 mei 2010 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- Het gebruik van cannabis op jonge leeftijd kan aanleiding geven tot psychoses op latere leeftijd, soms ongeacht de mentale voorgeschiedenis. Ik heb al meermaals gezegd dat ik het niet geschikt vind voor minderjarigen om cannabis te gebruiken. Dat gebeurt trouwens nu, in tijden van repressie, meer dan ooit. - Latente mentale problemen kunnen worden getriggerd door het gebruik van cannabis. Personen met een voorbestemming voor schizofrenie blijven inderdaad best weg van elke vorm van middelen. Maar wat heeft dat te maken met schade aan de hersenen? Een onderliggend probleem komt wel sneller bovendrijven, maar is cannabis daar de oorzaak van? Iemand die kampt met woede en razernij-stoornissen drinkt toch best ook geen alcohol? Is dat dan aanvaardbaar?
![]() |
![]() |
#270 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komt dat ik die nooit zie? En hoe komt het dat van al de mensen die ik ken die al twintig en dertig jaar wiet gebruiken er dan niemand van bij zit?
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Thank god for the internet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over welk aspect had je graag de mening van een arts gehad? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Minister
|
![]() Me dunkt is Van Maerlant hier niet om te discussiëren, maar om te dicteren.
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1/ Ze komen vooral voor bij mensen met een genetische kwetsbaarheid voor schizofrenie, maar dat wil niet zeggen dat het enkel bij deze mensen voorkomt. 2/ Je kan een genetische kwetsbaarheid hebben zonder dit te weten. In kleine families kan je kwetsbaar zijn zonder dat er iemand in je familie al schizofrenie ontwikkeld heeft. De meeste mensen die cannabis gebruiken krijgen geen psychose. Maar sommigen wel, en sommigen ontwikkelen erdoor ook schizofrenie voor de rest van hun leven. En dat is jammer, want dat had perfect voorkomen kunnen worden door het niet te gebruiken. Velen weten niet dat ze kwetsbaar zijn en eens je het hebt is het te laat. Maar daarnaast veroorzaakt cannabis ook andere psychiatrische problemen zoals angststoornissen, depressies, een amotivationeel syndroom,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoek wat recentere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klopt niet. Integendeel: hoe recenter de literatuur hoe ernstiger de effecten van cannabis blijken te zijn. Een probleem dat ontstaan is met de "verrijking" van de teelt, waarbij de te hoge gehaltes aan THC in moderne cannabis het evenwicht verstoord hebben en zorgen voor de meest kwalijke gevolgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Minister
|
![]()
![]() |
#280 | |
Minister
|