![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Niets is minder waar, en de zogenaamde knelpuntberoepen... ook geen job te vinden. Heb niet zo lang geleden een cursus gevolgd om aan het werk te geraken in zo een knelpuntberoep. Vacatures zijn gene vette, en zonder auto, de meeste onbereikbaar. Heb net een telefoontje gekregen se, met een beetje geluk kan ik an de slag in Terneuzen... ik kan dan meerijden met een van de twee klasgenoten die wél aan een job geraakte.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() U bent echt een slechte verstaander hè. Ik heb het over duizend en één geldverslindende contraproductieve maatregelen die de budgettaire toestand van België tot een puinhoop herschapen hebben. Het brugpensioen in zijn huidige vorm is er slechts eentje van. Die maatregelen zijn goedgekeurd door blauw, rood en oranje, over de taalgrenzen en door vier decennia heen. Als zeer slechte verstaander gaat u nu vermoedelijk zeggen dat ik voor de afschaffing van de SZ ben. Misschien dat het u dan iets duidelijker wordt: de verkoop van Electrabel is nog één van die duizend-en-één. Elke keer dat u gas verbruikt, rinkelt de kassa in Parijs. Die van ons is leeg. Ik loop niet zo hoog op met de Vlaamse regering, maar één van de weinige zaken die ze goed gedaan hebben is dat ze geen schuldenberg gecreëerd hebben. C'était sans les francophones.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 28 mei 2010 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Waarin ligt de schande om die mensen NU NIET op straat te zetten. En niemand kan die 1000 mensen van vandaag op morgen werk bezorgen. Carrefour heeft jaren lang een verkeerd beleid gevoerd. Colruyt weet wat Belgen willen en hoe die willen winkelen. ** En als we Carrefour nog meer tegen de haren in gaan strijken dan bollen ze het helemaal af. Laatst gewijzigd door Tejokus : 28 mei 2010 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Twee deelstaten met verregaande financiële autonomie.
Bij eventuele transfers van noord naar zuid moet er controle zijn op de aanwending. Pure verspilling=geen centjes meer. It's as simple as that.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 28 mei 2010 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de vakbonden ook afschaffen? > allemaal contraproductief. Toch ben ik het eens met jouw voorstel ![]() En 600 euro per jaar per Vlaming voor vreemdelingen en azielzoekers lijkt me ook contraproductief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik kan nog vele voorbeelden geven maar dan blijft u nog de essentie van de zaak ontkennen. Zinloos dus. Voor iets meer uitleg: zie mijn vorige twee posts. Ik ben ook absoluut voor meer ondernemers die al iets bewezen hebben in politiek & overheid. Ipv al die juristen die bv van justitie het slechtst mogelijke departement gemaakt hebben. ![]() Daar zult u het mee moeten doen.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 28 mei 2010 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hoe sociaal je ook wil zijn, dit kan niet bliven duren. Geld op = op. Nuchtere vaststelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je bent goed bezig: "Verbeter de wereld, begin met u zelf" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://vdab.be/trends/vacatureanalyse.shtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk niet dat de winkels van Colruyt gezelliger waren om te winkelen, de producten waren misschien wel goedkoper. Bij mij is het in elk geval al jaren geleden dat ik nog een Colruytwinkel ben binnengestapt. Maar heel de problematiek van brugpensioen... is natuurlijk veel breder dan het specifieke Carrefourgeval. Koppel daar maar gerust de problematiek van te lage minimumlonen aan. Het grote probleem is dat er door niet te werken (bijna) evenveel wordt verdiend, dan door wel te werken, zodat alle motivatie om wel te werken, verdwijnt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Over het niet voorkomen van een schuldenberg in de Vlaamse regering zijn er serieuzee twijfels. Via volgende link kan je meer lezen: http://www.ademloos.be/nieuws/de-myt...rij-vlaanderen Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Mensen die zich spontaan en regelmatig bijscholen, en nieuwe uitdagingen durven aangaan hebben dan wel een punt als ze er op tegenzien van het prepensioen van deze mensen te bekostigen.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het probleem met cursussen is dat 90% van alle cursisten op het eind van hun cursus er nog niks van kennen. Bah ja...als ze ieder moeten buizen die het niet kan dan zijn de scholen op een wip zelf een knelpunt natuurlijk.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 mei 2010 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die mensen van Carrefour en andere fa's, zijn ontslagen,die hebben daar niet om gevraagd. Die waren liever blijven werken. Voor diegenen die op die mensen zitten te kakken, zorg dat er werk beschikbaar is en 95% zullen er maar al te graag op ingaan.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kom, degenen die niet werken, groeien steeds aan, en moeten onderhouden worden door een steeds kleinere massa die wel werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben eind 2007 aan 90% op brugpensioen gegooid (bij een andere fa). Ik was op dat moment net 57 geworden. Heb 's vrijdags die fa verlaten en ben 's maandags bij een andere fa binnengestapt. Ik weet dat ik daarmee een lotootje heb gewonnen. Ik ontvang nu van die 1e fa maandelijks zo een vergoeding tot mijn 65e (hopelijk want wie verzekerd mij dat?). Om even terug te komen op die 90%, wel dat is geen 90% die ik maandelijks ontvang, maar een +/- 65% van het oorspronkelijke salaris. Dat bedrag daar is dan ook het vakantiegeld en de eindejaarspremie in verrekend. Daar is dan "maar" 10% voorafhouding af waar bij de eindafrekening door financiën nog een pak afgaat. Nog wat, ik had bij die 1e fa 33j dienst als bediende. In principe 21 maanden vooropzeg. Maar neen, herstructurering mijnheer, 6 maanden loon en buiten.
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn nuchtere vaststelling is dat men de centen niet gaat halen waar ze te halen zijn. En degenen die de centen hebben hebben er voor gezorgd dat men er niet aan kan ![]() De politiek bijv. drijft op het ongenoegen van de mensen.... En het is spijtig om te moeten vaststellen en ik heb het nu NIET over u he winnezele, dat 9 op 10 van ons volk niet weet wat gaande is. Mensen doen of handelen en spreken met de informatie die ze kennen. Ik heb twee bewijzen ![]() Mark Eyskens zei ooit 21 jaar geleden:" Het is niet goed dat de mensen alles weten". Waarom moeten dokters Latijn leren? Juist om alles binnenshuis te houden. Plat gezegd: wij zijn de baas in ons vak en dat willen we zo houden. En ze doen ook wat ze willen, ze hebben zelfs een eigen orde. En sluit perfect aan met hetgeen ik soms zeg dat het NIET de mensen zijn die de SZ betalen, dat die ook de SZ leeghalen (leegzuigen). Er valt hierover nog veel meer te zeggen. |
|
![]() |
![]() |