![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Denk je dat de illegale drugs enkel gebruikt wordt voor de kick van de illegaliteit; of het minder sociaal aanvaard zijn? |
|
|
|
|
|
|
#382 |
|
Minister-President
|
Ik heb geen idee waarom mensen met drugs experimenteren, ik zou denken dat ze dwaas zei of spiritueel leeg zijn. Ik heb zelf nooit drugs genomen, ik weet dus niet waarom mensen dat doen.
|
|
|
|
|
|
#383 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Indien met softdrugs gebruikt is de stap sneller gezet naar harddrugs. De kans dat je onmiddellijk met coke begint is kleiner indien je nooit in aanraking bent gekomen met drugs. Het is natuurlijk niet zo dat iedereen die weed rookt ook overstapt naar harddrugs, maar ik denk dat softdrugs de drempel verlaagd." en "Alcohol hoef je niet stiekem doen, het is sociaal aanvaard waardoor de kick verdwijnt en dus geen stap naar harddrugs brengt. " |
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Beter eens stoppen met zagen over die fameuze 'drempel' en werk maken van deftige begeleiding & informatieverschaffing over het hoe & waarom van welke drugs. Gebruikt worden ze toch.
|
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#386 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#387 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#388 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat denk ik niet, de meeste alcoholverslaafden blijven bij alcohol. Ze zullen eerder overstappen van bier naar wijn of van cocktails naar pure alcoholdranken.
|
|
|
|
|
|
#389 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Legaliseren en productie controleren Laatst gewijzigd door Cdude : 29 mei 2010 om 12:30. |
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#392 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
Banneling
|
Ik heb geen idee waarom mensen met religie experimenteren, ik zou denken dat ze dwaas zijn of spiritueel leeg zijn. Ik ben zelf nooit religieus geweest, ik weet dus niet waarom mensen dat doen.
Laatst gewijzigd door Cdude : 29 mei 2010 om 12:34. |
|
|
|
|
|
#394 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik vind dat dat er, bij mij toch, niet veel toe doet. Zelfs mensen rondom mij hebben al amfetamines tot zelfs trips geprobeerd zonder ook maar ooit een joint aan te raken. Ik rook af en toe een joint en het is al 2 of 3 jaar geleden dat ik nog eens iets anders gedaan heb, laat staan er zin in had. Buiten dan de gebruikelijke kruiden naast cannabis. Hangt vooral af van uw ingesteldheid tov drugs en leef -en uitgaansmilieu. Wel is het zo dat mensen in een experimentele fase inderdaad een serieuze drempelverlaging hebben, dat heb ik ook gekend. Sommigen blijven dan hangen in het hardgebruik, sommigen trekken hun conclusies over exessief gebruik.
|
|
|
#395 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Vrij normaal dat ge op zoek gaat als ge u spiritueel leeg voelt zeker?
|
|
|
#396 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar na dit bericht staat gij officiëel op mijnen black list with no point of return niet meer. Komde nog af met pm's of dergelijke. Fuck off gasje! Ge wilt wel, maar ge kunt het niet Hasta nunca!
|
|
|
|
#398 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Daar tabak (lang niet meer zuivere tabak zoals -correct- vers gedroogde tabaksbladeren) de grootste aanleiding is tot kanker. Jong geleerd oud gedaan, het mag van 16. Reclameborden mag ook nog. Hypocriet dat ze zijn, weten ze hoe verslavend nicotine werkt en blijven ze dus maar de taxen opvoeren. Niet evenredig met onze indexering qua lonen hoor It's all political savatage. Laat uw kop niet zotmaken door wat ge hoort, leest, maar ga verder op wat je ziet! Ik denk dat ik wel kwalificeer om te zeggen dat cannabis een vrij matige drugs is, mits verstandig gebruik. En gaat het over naar overmatig gebruik, denk ik ook dat de gevolgen te verwaarlozen vallen met veelal andere middelen die je legaal en illegaal kan krijgen. En dat is het hem net, wat ervaren wij (de gebruikers) op cannabis? NIETS MAAR DAN OOK NIETS van de taboe! En de mensen die ontsporen naar harder en harder, gemakkelijk dat op cannabis te steken. Maar ga eens dieper in hunne psyche om te zien waar het uiteindelijk effectief verkeerd ging. Don't blame the drugs, blame the user!
|
|
|
|
#399 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je ziet niet eens het verschil tussen een wetenschappelijke statement en een persoonlijke aanval want je denkt dit laatste ![]() Voor een onderzoek naar drugs, of eender wel onderzoek, is één individu waardeloos. Maar dat wist jij toch? |
|
|
|
|
|
|
#400 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat: