![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Burger
|
![]() Ik heb zojuist een interessante brief gekregen van de Voorzitter Kantonhoofdbureau. Identiek overgetypt ( behalve persoonlijk gegevens natuurlijk ).
Citaat:
Laatst gewijzigd door benjiro : 31 mei 2010 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach, das diezelfde die de vorige verkiezingen de enige was die vervolging instelde maar werd teruggefloten. Niet aantrekken
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er worden enkele Belgen stilaan ongerust.
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Die voorzitter kan en mag een weigering niet zomaar over zich laten gaan. Hij is verplicht te reageren he. In een echte democratie kent men zulke verplichtingen niet. En men spreekt wel van een "opkomstplicht" maar schrijft op de oproep toch wel DE STEMMING IS VERPLICHT
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De stemming is NIET verplicht. Je moet opkomen, maar bent niet verplicht te stemmen. Dedzjue! Hoe lang gaat die desinformatie nog duren?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk toch beter dat ze zo reageren;
stel je voor dat ze je brief zo zouden klasseren, dat zou betekenen: de problemen trachten dood te zwijgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad niet zijn taak om zich uit te spreken over de ongrondwettelijkheid. Dat is de taak van het Grondwettelijk Hof. Het Grondwettelijk Hof (bij monde van de voorzitter) heeft verklaard dat de verkiezingen ongrondwettelijk zijn. Klaar. Bovendien ontheft de plicht om verkiezingen te organiseren niemand van de noodzaak om deze op grondwettelijke wijze te organiseren. De twee staan volledig los van elkaar. Dit antwoord is werkelijk van een lachwekkend laag niveau. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() Machelen ... M.a.w, recht in het BHV gebied.
Dacht eerst dat ik een fout gemaakt had met het overschrijven, maar staat idd zo op de brief. Laatst gewijzigd door benjiro : 31 mei 2010 om 13:06. |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Antwoord gewoon dat je de rechten van 1 partij verdedigt.
(Geef U op bij een partij als telgetuige, en stuur uw kat) ![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Oja, en weet wanneer je voor meneer de juge moet komen, de VVB en TAK een advocaat voorziet.
![]() Er zullen zodanig veel PV's worden opgesteld, dat ze verticaal zullen geklasseerd worden. Laatst gewijzigd door giserke : 31 mei 2010 om 13:48. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ze weten dat ze in de fout zijn. De verkiezingen voor de rest van het land, is geen probleem. Deze zijn rechtsgeldig, maar in het BHV gebied, deze zijn jammer genoeg ongeldig. Ik vraag me af of het niet mogelijk is de verkiezingen ongeldig te laten verklaren, wegens het niet nakomen van de grondwet? Maar ja, dan zal men wel weer doen zoals bij de Fortis klucht, in beroep gaan, tot ze een rechter hebben die wel in hun voordeel uitspreekt?! |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() ik heb me ook ingeschreven. Ik heb vandaag al een mail gestuurd en vanavond gaat mijn antwoordbrief met de aangetekende post binnen bij postkantoor in kortrijk.
Ik heb gezien dat er één iemand uit regio kortrijk veroordeeld is geweest de vorige keer, maar dat er nog beroep hangende is. Is er iemand die weet hoe het daarmee staat? edit: ik heb trouwens in een artikel gezien dat er in kortrijk al 100 mensen geweigerd hebben. Maar wel niemand die bhv als reden gebruikt (volgens de vertegenwoordiger van kantonvoorzitter) Ewel, dan staat die teller nu zeker op één! Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 31 mei 2010 om 14:06. |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af hoe een voorzitter zou reageren indien hij gedagvaard wordt voor het aanzetten van een misdrijf. (ongeldige verkiezingen)
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Tot je afkomt met drank en een geluidsinstallatie. Dan blijkt dat de stemming al gauw omslaat... |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik ben niet opgeroepen, maar mochten ze dat doen, zou ik ook weigeren, en dan aanvoeren dat ik gewetensbezwaren heb, en niet wil meedoen aan het overtreden van de grondwet.
OK, ik woon niet in het BHV gebied, maar dat doet er niet toe, de grondwet zegt namelijk dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet, dus als ik meer mag dan een ander geldt dit ook als overtreding van die grondwet. En als ze mij dan uiteindelijk voor een rechtbank slepen, dan zou ik daar nogal wat show van maken. Ik zou de rechter wraken omdat hij politiek benoemd is, en dus betrokken partij. Ze zouden dat weigeren, maar ik zou daar blijven op hameren, dat het een politiek proces is. Ik zou ook een aantal Vlaams-nationalisten uitnodigen, die schijnen goed te kunnen zingen ![]() |
![]() |