![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 1 juni 2010 om 00:53. |
|
|
|
|
|
|
#542 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#543 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 1 juni 2010 om 01:01. |
|
|
|
|
|
|
#544 |
|
Minister
|
Ach, wat? Een regering van het Volk aan de macht helpen is dat blijkbaar ook.
|
|
|
#545 | |
|
Banneling
|
Citaat:
de souvereiniteit over die "Sheba Farms" is trouwens betwist tussen Israël, Libanon en Syrië.(Libanon maakte er ook aanspraak op) |
|
|
|
|
|
|
#546 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#547 |
|
Minister
|
Meer dan blaten mag je niet verwachten. Maar toch hebben ze gelijk, verdorie!
|
|
|
#548 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#549 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik ben sinds een paar jaar, na mijn visit oa, voor een militaire oplossing. Het blijft toch maar duren met hun lobyisten, hier in EU en de VS. Laat ze aub een conflict hebben met Turkije of Griekenland door deze. Dan kunnen ze eindelijk zelf samen komen in strijd tegen een nog ergere vijand. Dat en dan steun en partij kiezen in de EU is de enige oplossing indien we niet willen wachten tot de laatste Palestijn op aarde. Niemand viel Nazi-Duitsland aan omwille van gaskamers (pas vanaf 42) of omwille van het vermoorden van andersdenkenden -geaarden of Joods zijn, enkel en alleen een reactie op de Blitz bracht een gezamelijk front (FR-UK ea eerst), later na ook eerst aangevallen te zijn de USSR en de VS samen. Economische sancties leidden nooit tot iets enkel miserie voor de armsten en meest onderdrukten. Zie Irak en de hele na WOII geschiedenis. Sorry hoor, ben realist geworden, de VS gaan hun volk eerder nog wat verder uitmelken om Israel te steunen tegen hun voornaamste partner (de EU). Enkel een gewapnd conflict en een Israelische nederlaag kunnen democratie brengen in de regio. Het zal nadien ook gedaan zijn met types als Mubarak in Egypte ea die al dan niet dikke vriendjes met Israel zijn. |
|
|
|
|
|
|
#550 |
|
Minister
|
U geeft nu wel degelijk het beste bewijs dat u niet meer bent dan een hypocriet. Ik herinner me het topic waarin 'zekerheid' bestond dat de verantwoordelijken voor het bestormen van een VN-school bij Hamas te vinden waren. Bewijzen? Niet nodig. Dat staat als een paal boven water.
Gaat het niet zoals uw idioot wereldbeeld dat voorstelt, beroept u zich net op wat dat u aanklaagt. Is het daarom dat u Belgische fora verkiest boven Nederlandse? Overal buitengeschopt wegens idiotie, huichelarij en dwaasheid?
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 1 juni 2010 om 01:16. |
|
|
|
|
|
#551 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Enkele maanden geleden had ik contact met iemand daar (geïmmigreerd uit Frankrijk) en de levensduurte is er nu krankzinnig. Zoveel beter dan Palestijnen hebben Israëlis het niet echt. In elk geval stukken slechter dan wij in de E.U. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2010 om 01:13. |
|
|
|
|
|
|
#552 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Werd in 1967 veroverd nadat Israel Egyte aangevallen had. Syrië deed eerst niet ee, ondanks een bijstandsverdrag met Egypte, maar Israel wilde perse de Golan hoogte en hoopte op Syrische deelname. Dat hebben ze heel achterbaks opgelost: een tractor met Israelische militairen reed in de gedemilitariseerde zone tot die beschoten werd door Syrische grenswachters. Dit werd dan beschouwd als een Syrische aggressie en Israel viel de Golanhoogte aan.
|
|
|
|
|
|
#553 |
|
Minister
|
Lees: Waarom een fundamentalistische Joodse zender betrouwbaarder is dan die van hulporganisaties.
|
|
|
#554 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
http://politics.lunitechs.be/showpos...2&postcount=61 Citaat:
Polly was niet blij met dode Palestijnse kinderen, zoals ook blijkt uit de post hierboven. roodhaar heeft op een smerige manier de woorden uit hun context gehaald en er een andere betekenis aan gegeven dan hoe ze bedoeld waren. En iedereen gelooft het en borduurt er op voort. Zelfs u. Tot op de dag van vandaag heeft onze zogenaamde ''antizionist'' die vervalste quote in zijn onderschrift staan. Smerig, dat is het. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 1 juni 2010 om 01:16. |
||
|
|
|
|
|
#555 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik geloof echter niet in een militaire oplossing. Het Israelische leger is gewoon te sterk, tenzij Iran en Pakistan meedoen maar dan zal de VS er zich ook mee bemoeien. Veel Israeli willen zelf vrede en zijn heel die toestand beu. Door economische sancties raak je de Israeli in hun portefeuille en dan zouden ze wel eens geneigd zijn toe te geven. Het verschil met Irak is dat Saddam niet echt een keuze had, de Amerikanen wilden hem gewoon weg. Israel is nog steeds een democratische maatschappij (toch voor Joden, wat Arabieren betreft eigenlijk niet) en Israeli kunnen voor leiders stemmen die voor vrede zijn. De boodschap moet duidelijk zijn: stem voor hardliners zoals Netanyahu en je komt er bekaaid vanaf. Europa moet de bezetting en de kolonisatie niet alleen met woorden bestrijden maar ook met daden. Daarnaast moeten ook landen als Libanon en Syrië militair bevoorraad worden, om de druk op Israel extra op te drijven en het militair overwicht te verkleinen. Laatst gewijzigd door tomm : 1 juni 2010 om 01:29. |
|
|
|
|
|
|
#556 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Het aantal Palestijnen is inmiddels opgelopen tot 12 mio in diverse landen. Een 500.000 (400.000-700.000???) trokken weg uit Israël in 1947 en bij de Yom Kippoeroorlog, telkens met de propagandabelofte als overwinnaars terug te keren met hun Arabische bondgenoten. Een "militaire oplossing" betekent alleen massaal bloedvergieten. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2010 om 01:41. |
||
|
|
|
|
|
#557 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Die truukjes om een vorm van kritiek op Israel in het verdacht hoekje te duwen werden deze avond op schitterende wijze door Louis Michel verwoord toen hij Michael Freilich van Joods Actueel (niets met godsdienst te maken maar alles met extreem Zionisme, onze Olivier Maingain is een koorknaap in vergelijking de haatvergelijking) van antwoord diende. Volgens mij staat de reactie van de verontwaardigde oude Michel binnen een uur op Youtube. Prachtig hoe hij het verwoorde. "Feiten", "u hebt geen feiten", "ik zag de cijfers deze ochtend nog" De eerste die VRT"s favoriete Zionist van antwoord diende, de US ambassadeur slikte even en wist waar hij was: in een Europa waar, weliswaar gepensioneerde politici die nu rijk genoeg zijn, eindelijk eens lik op stuk geven. mooi dat Louis Michel de belediging niet vergeten is toen de minister van buitenlandse zaken de toegang ontzegd werd tot Gaza toen hij zelf eens de "toestand" aanvroeg en wou checken. |
|
|
|
|
|
|
#558 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Een militaire "oplossing" is geen oplossing maar wordt een ongezien bloedbad in die regio. |
||
|
|
|
|
|
#559 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
industrieel apparaat dat tevens een grote partner van ons is op vele vlakken? Ik steun dat en uw mening om een paar omringende landen militair te bevoorraden, maar geef toch de voorkeur aan een snelle militaire oplossing. Israel is btw militair (buiten de atoomwapens) niet sterker dan Turkije hoor; bekijk de link en lees eens per land. Het heeft geen zin om nu te starten met een opbod voor andere landen want dan doet ieder maar op. Het heeft wel zin om van dit momentum gebruik te maken en een escalatie in te leiden. Dit laatste is mgl door bv een door Turkse marine schepen begeleid schip hetzelfde te laten doen en dan in actie te komen. Zo doe je de zaken �* la Israel en zijn we eindelijk vertrokken. Dat is ook een beetje the art of war of wat je bij Machiavelli terugvind. Israel heeft (nogmaals) serieus zijn hand overspeelt met een te lage kaart, op dit moment wordt zwaar overlegd maar een Turks-Israelisch conflict met de nodige uitbreiding kan echt de oplossing zijn. Dat moet echt maar een paar honderd doden duren eer akkoorden bereikt worden en echt aan tafel gegaan wordt voor iets anders dan een cocktail te Camp David en een foto-handdrukje. Totaal tegen economische boycot, daarmee straf je Palestijnen. |
|
|
|
|
|
|
#560 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik zit meer op Engelse en Franse sites en dacht dat dat soort truukjes hier niet gebruikt werd. Quod non. Ik draag u geen haat of vijandschap toe maar aub indien we een kenniswedstrijdje willen houden over de 20ste eeuw wil ik u op mijn kosten graag persoonlijk bellen of spreken of uitnodigen op een college. Anderzijds, ik begrijp dat je het niet begrijpt. |
|
|
|
|