![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Islamitische feestdag invoeren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 17,68% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
126 | 76,83% |
misschien |
![]() ![]() ![]() |
9 | 5,49% |
Aantal stemmers: 164. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is ook zo voor de 21° juli en 11 november. Kijk trouwens maar eens naar de namen van de kleine schoolvakansies: herfstvakansie, krokusvakansie ... Den 1° mei is voor een aantal sossen nog ietske. Wat veel meer besproken wordt, naar aanleiding van die feestdagen, dat zijn de eraan verbonden brugdagen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben ook niet voor religieuze feestdagen. Ik heb ook veel liever feestdagen die verwijzen naar een historische gebeurtenis in de geschiedenis van een land.
11 juli, 21 juli, 11 november, 7 mei De ingang van een nieuw jaar vieren is voor mij ook aanvaardbaar. Maar dagen zoals Pasen, paasmaandag, Pinksteren, pinkstermaandag, kerstmis en tal van anderen zijn onnodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Banneling
|
![]() alle feestdagen afschaffen en ons 3-4 dagen conge meer geven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, ik ben niet pro noch contra.
Maar we moeten nu ook geen feestdagen gaan invoeren van alle culturen die er zijn he... waar trekken we de grens he Dus neen is mijn stem.
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maf, ramadan valt steeds op een andere dag, suikerfeest ook, waarom zouden wij een feestdag erkennen binnen een geloof waar geen enkele voeling mee is?
Je leeft in een omgeving die niet Islamitisch is, waarom zouden we dan suikerfeest erkennen als feestdag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Moh ging samen met zijn kornuiten op zijn zoveelste rooftocht karavanen beroven - na de 'slag' (met het gebruikelijke koppensnellen en bloedvergieten), keerden ze terug (naar hun grotten), om de buit te verdelen (zoals gewoonlijk), de buit bestond echter enkel uit suiker en zoetigheden, ze vraten zichzelf vol en vandaar is het suikerfeest een jaarlijks weerkerende gebeurtenis - om zich vol te vreten - én om een 'beroving' te herdenken, te 'vieren'! (de "slag van Badr", in 624 AD) Laten we een ware 'gelovige' aan het woord Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En sinds wanneer zijn moslims ''een natie''?
Doet me denken aan een uitspraak van Condell Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() As't een betaalde feestdag is, ben ik pro.
Wie contra is, is gewoon zot dan ![]()
![]() |
#411 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() We moeten besparen eh... 't Zou de wereld op zijn kop zijn moesten we daartussen feestdagen van een andere cultuur gaan uitbetalen he.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 1 juni 2010 om 10:44. Reden: zie tittel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
|
![]() Jep dat denk ik ook ja. Ach, ik meld me die dag ziek of kdaag 1 uurke op en ben derna weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een werkgever die er geen graten in ziet een werknemer te betalen omwille van gefaked ziekteverzuim wil ik nog ontmoeten. Om van de ethische opstelling van de dokter nog te zwijgen. De ondergang en het failliet van het systeem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
|
![]() Ik heb de pech elk jaar dat ik net met de islamitische feesten ziek val, dus veel valt er niet te liegen. En als ik geen dag krijg dan laat ik idd even mijn kop zien en ben na een uurke weg. Zit gewoon met de vingers te draaien anders die dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Banneling
|
![]() Allah zal u straffen.
|
![]() |
![]() |