Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 11:04   #1261
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Niemand heeft het over terroristen. Men heeft gewoon enkele van deze voorwerpen gebruikt om de militairen aan te vallen. En ja, met messen, staven ed. kan je iemand doodkloppen met 1 slag of steek.
Uw objectief gezichtspunt is in staat om houten stokken te zien als ijzeren staven? Waar zijn al die dode commando's?
Oud 2 juni 2010, 11:06   #1262
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
We gaan weer de toer van ultieme hypocrisie op. We moesten ons wel moeien in Irak, Afghanistan en nog zoveel anderen. Ongeloofelijk welke dwaze redenen (daarbij nog eens een loopje nemen met het internationaal recht, tzijn toch maar moslims he?) je allemaal bovenhaalt om een collectieve isolatie te rechtvaardigen en zelfs goed te keuren. Een kind ziet erdoor.
Nu ben ik de hypocriet?

Jullie zijn degene die hier al jaren roepen dat we ons nergens mee mogen moeien en dat de VS zich nergens mee mag moeien. Maar als het nu om actie gaat tegen Israel, nu mogen we ons weer wel moeien?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 11:07   #1263
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog idioter is dat jij blijkbaar denkt dat Israël braafjes het ingenomen grondgebied zou teruggeven indien de wapens worden neergelegd. Mogelijk dat het geweld stopt bij onderhandeling, maar het zou desastreus zijn voor de Palestijnen, die alles zouden moeten opgeven omdat de hebzuchtigen de overhand krijgen. Triest.
Denk je dat de palestijnen hun grondgebied gewapenderhand gaan terugwinnen? Het geweld tegen hen zal inderdaad enkel stoppen op het ogenblik dat ze er zelf mee stoppen. Dan pas breekt het aktie-tegenreactie stramien.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 11:07   #1264
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Nu ben ik de hypocriet?

Jullie zijn degene die hier al jaren roepen dat we ons nergens mee mogen moeien en dat de VS zich nergens mee mag moeien. Maar als het nu om actie gaat tegen Israel, nu mogen we ons weer wel moeien?
Ja, u bent de hypocriet. We mogen niet ingrijpen als een bevolking systematisch onderdrukt en uitgehongerd wordt, maar wel als het om leugens gaat.
Oud 2 juni 2010, 11:07   #1265
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij vielen niet aan, beelden zijn niet gemanipuleerd.
Helicopter kwam naar hen, niet omgekeerd.
Soldaten, gemaskerd, bewapend daalden of, het schip steeg niet op

Beelden IDF stoppen NET voor het schieten = selectieve propaganda = manipulatie.
Waar zijn de andere beelden?
Waarom is er een info stop
Waarom zijn alle gsm's, cams, ... in beslag genomen?
MA NI PU LA TIE

Wat begrijp je niet van bovenstaande feiten?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 11:08   #1266
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw objectief gezichtspunt is in staat om houten stokken te zien als ijzeren staven? Waar zijn al die dode commando's?
Ijzeren staven zijn ijzeren staven, houten stokken zijn houten stokken. Beiden kunnen gebruikt worden om iemands hoofd in te slagen. Ik zie geen houten stokken als ijzeren staven.

gelukkig nergens omndat ze zich hebben verdedigd. De activisten hoeven niet te wachten tot de militairen schieten, maar de militairen moeten dus wel wachten tot iemands hoofd ingeslagen word
Oud 2 juni 2010, 11:11   #1267
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat moet jij weten, ik stel gewoon een vraag.
Kindjes doen dat ook, al leg je hen het 10 X uit. [/quote]
Citaat:
De actie is geen oorlogsverklaring, het aanvallen van militairen was een verkeerde actie.
Schip onder Turkse vlag(= Turks grondgebied) in internat wateren aanvallen, souvereine burgers doden.
Wat is jou definitie van oorlogsverklaring?

Laatst gewijzigd door Cdude : 2 juni 2010 om 11:12.
Oud 2 juni 2010, 11:14   #1268
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ijzeren staven zijn ijzeren staven, houten stokken zijn houten stokken. Beiden kunnen gebruikt worden om iemands hoofd in te slagen. Ik zie geen houten stokken als ijzeren staven.
gelukkig nergens omndat ze zich hebben verdedigd. De activisten hoeven niet te wachten tot de militairen schieten, maar de militairen moeten dus wel wachten tot iemands hoofd ingeslagen word
En maar blijven lullen over het incident terwijl dat niet ter zake doet.

De moord op Ferdinand die de 1ste WW oorlog in gang was ook maar een "incident" vergeleken met de gevolgen. Begint de euro al wat te vallen?
Oud 2 juni 2010, 11:16   #1269
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, u bent de hypocriet. We mogen niet ingrijpen als een bevolking systematisch onderdrukt en uitgehongerd wordt, maar wel als het om leugens gaat.
Nee, dat zeg jij. Wat je hier zegt zijn niet mijn woorden, ik heb geen idee over welke situatie van onderdrukking jij het hebt en ik heb geen idee om welke leugens jij het hier gaat. Kan ik dus moeilijk op antwoorden.

Nee, u bent de hypocriet als u vind dat niemand mag ingrijpen bij toestanden in andere landen en nu plots wel mag ingegrepen worden bij toestanden in andere landen.
Oud 2 juni 2010, 11:18   #1270
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Helicopter kwam naar hen, niet omgekeerd.
Soldaten, gemaskerd, bewapend daalden of, het schip steeg niet op

Beelden IDF stoppen NET voor het schieten = selectieve propaganda = manipulatie.
Waar zijn de andere beelden?
Waarom is er een info stop
Waarom zijn alle gsm's, cams, ... in beslag genomen?
MA NI PU LA TIE

Wat begrijp je niet van bovenstaande feiten?
Afdalen op een schip via een heli is niet aanvallen, dat is enteren, niet schieten.

Hoe weet jij dat ze stoppen net voor ze schieten, ze stopten allesinds niet net voor ze de militairen aanvielen.

Welke andere beelden?
Als je mensen oppakt is het normaal dat je alles afneemt.
Oud 2 juni 2010, 11:19   #1271
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kindjes doen dat ook, al leg je hen het 10 X uit.
Schip onder Turkse vlag(= Turks grondgebied) in internat wateren aanvallen, souvereine burgers doden.
Wat is jou definitie van oorlogsverklaring?[/quote]

Dat is niet zo gebeurt. Geen oorlogsverklaring.
Oud 2 juni 2010, 11:19   #1272
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, dat zeg jij. Wat je hier zegt zijn niet mijn woorden, ik heb geen idee over welke situatie van onderdrukking jij het hebt en ik heb geen idee om welke leugens jij het hier gaat. Kan ik dus moeilijk op antwoorden.
Zoals altijd goed geïnformeerd.

Citaat:
Nee, u bent de hypocriet als u vind dat niemand mag ingrijpen bij toestanden in andere landen en nu plots wel mag ingegrepen worden bij toestanden in andere landen.

Ik heb dat nooit gezegd. Afhankelijk van de situatie moet ingegrepen worden. Jammer genoeg is het altijd de verkeerde waarin wordt ingegrepen.
Oud 2 juni 2010, 11:20   #1273
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Aaah kijk, dit verklaart alles.
Jij bent net aangekomen van een lange reis naar Mars en is niet op de hoogte van de situ in Gaza.

De vraag is natuurlijk , wat is zijn nut dan hier en waarom zouden we op hem reageren?

Ik zie alvast geen reden meer...Eerst huiswerk maken.
Oud 2 juni 2010, 11:20   #1274
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En maar blijven lullen over het incident terwijl dat niet ter zake doet.

De moord op Ferdinand die de 1ste WW oorlog in gang was ook maar een "incident" vergeleken met de gevolgen. Begint de euro al wat te vallen?
Als het incident niet terZake doet, waar zijn we dan over bezig? Wat er momenteel op STubru word afgespeeld?
Oud 2 juni 2010, 11:21   #1275
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals altijd goed geïnformeerd.

Ik heb dat nooit gezegd. Afhankelijk van de situatie moet ingegrepen worden. Jammer genoeg is het altijd de verkeerde waarin wordt ingegrepen.
Als je niet zegt over welke situatie het gaat kan ik er niet op antwoorden.
Oud 2 juni 2010, 11:22   #1276
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aaah kijk, dit verklaart alles.
Jij bent net aangekomen van een lange reis naar Mars en is niet op de hoogte van de situ in Gaza.

De vraag is natuurlijk , wat is zijn nut dan hier en waarom zouden we op hem reageren?

Ik zie alvast geen reden meer...Eerst huiswerk maken.
weet ik veel dat jij met onderdrukking het hebt over de sancties van israel tegen de gaza?
Oud 2 juni 2010, 11:23   #1277
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Niet zo krijsen. De provocatievloot heeft gewoon zijn verdiende loon gekregen. Punt andere lijn.
Precies. Daarmee is eigenlijk alles gezegd over deze gebeurtenis.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 11:27   #1278
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Afdalen op een schip via een heli is niet aanvallen, dat is enteren, niet schieten.
Hoe weet jij dat ze stoppen net voor ze schieten, ze stopten allesinds niet net voor ze de militairen aanvielen.
Welke andere beelden?
Als je mensen oppakt is het normaal dat je alles afneemt.
Tja, als jij denkt dat die 30sec echt alle beelden zijn. Wat heeft Sinterklaas gebracht dit jaar?

Gelukkig zijn er nog mensen met méér dan 2 breincellen
Citaat:
What is not clear at this stage is why so many died and in what circumstances. Did they all die on deck? In a group or one by one?

he soldiers, who had started to use stun grenades, then asked for permission to use their firearms. They were given the go-ahead.

However, this is not seen on the video. Indeed, it stops just as one soldier can be seen levelling his pistol at the protesters. One wonders what happened next. Why did the video stop there?
Een info stop, VOOR EIGEN PERS, is ook normaal?

Moet jij niet inpakken om naar een of andere dictatuur te verhuizen? Ze zoeken nog volk bij de S(N)tazi's
Oud 2 juni 2010, 11:29   #1279
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Precies. Daarmee is eigenlijk alles gezegd over deze gebeurtenis.
Denk je werkelijk?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 11:36   #1280
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wil je eens ophouden met die zever te publiceren? Ik heb in de betreffende topic al uitgelegd waar die foto's vandaan komen. Omdat ik - in tegenstelling tot lieden zoals uzelve - mijn huiswerk maak en het heb opgezocht en de Arabische ondertitels heb vertaald.

Als je dat ook zou gedaan hebben, had je vastgesteld dat deze foto's allemaal genomen zijn aan de vooravond van het Offerfeest. Dat is voor moslims zowat de belangrijkste feestdag.

De foto's tonen dus geen dagelijkse realiteit maar een uitzonderingssituatie: een feestdag.
Die conclusie slaat nergens op. De mensen gaan niet ineens op een feestdag allemaal vrolijk worden en in de zee zwemmen, om dan de overige 364 dagen zielig te gaan zitten mokken. Deze foto's tonen aan dat er geen probleem is met de voedselvoorziening in de Gaza-strook en dat het er verre van een oorlogsregio is.

Citaat:
De foto's zijn overigens niet in tegenspraak met de wetenschappelijke studie van de John Hopkins Universiteit, de cijfers van UNWRA, de gegevens van Unicef en ngo's waaruit blijkt dat:

1) Palestijnen in Gaza spenderen meer dan 60% van hun beschikbare inkomen aan voedsel. Dat wijst op schaarste en hoge prijzen.

2) Meer dan 40% van de mannelijke bevolking is werkloos

3) Meer dan 50% van de vrouwen en kinderen is chronisch ondervoed.
Dat is allemaal heel betreurenswaardig, maar er zijn tientallen landen waar het er veel erger aan toegaat. Dit is allemaal standaard voor een arme, weinig ontwikkelde regio.

Citaat:
4) Het gros van de beschikbare voedingsmiddelen bestaat uit smokkelwaar die via de tunnels Gaza binnenkomt.
Net zoals het gros van de wapens die Hamas geleverd krijgt. Net daarom zijn controles op maritiem verkeer zo noodzakelijk. Maar dat wisten die Turken zelf ook wel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be