Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2010, 19:00   #41
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
En als het te laat is dan zit ik met mijn gezin en centen in het verre buitenland. Ik zal dan eens goed lachen met allen die plat op den buik voor de islam zijn gegaan.
En welk buitenland heb je in gedachten waar de islam vroeg of laat de boel niet komt verpesten?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 22:36   #42
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bali-belly Bekijk bericht
ANTWERPEN - ""Ik waarschuw België. Als het boerkaverbod gehandhaafd blijft, dan is dat een pad dat rechtstreeks naar geweld zal leiden.' Anjem Choudary, leider van het in Engeland verboden Islam4UK, klonk gisteren in Antwerpen bijzonder dreigend. 'Wij zullen pas rusten als de vlag van de islam overal wappert.""

http://www.nieuwsblad.be/article/det...subsection=156

Het lijkt erop dat men het geweld van het midden-oosten ook naar onze oorden wil exporteren.

Het enige juiste antwoord kan zijn dat wij hier de baas zijn en dat wij al die onzin uit het midden-oosten hier niet willen hebben.
WIL exporteren? Nooit gehoord van Londen, Madrid, Parijs?
Oud 27 mei 2010, 22:41   #43
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Op zich moet ik wel opmerken dat ze deze zaken, niet geheel onterecht, normaal vinden door al het geweld dat Amerika etc pleegt in Afghanisten, Iraq,...
Ja, het was de schuld van de Amerikanen dat ze Spanje en Byzantium zijn binnengevallen.
Oud 27 mei 2010, 22:43   #44
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Oh ok zeg ook niet dat ik hun daden of uitspraken goedkeur. Ik stel gewoon dat als ze de passieve goedkeuring van Israël zien (we hebben veel meer drukkingsmiddelen dan we gebruiken) kan ik deels begrijpen waarom ze zelf zo'n uitspraken doen. Zij beschouwen ons standpunt als "we zullen niet rusten voor er overal democratie heerst". We moeten deze daden niet toelaten maar ik stel wel dat we steviger zouden staan moesten we zelf ons blazoen eens oppoetsen en Israël tot een oplossing dwingen ivm de Pallestijnen.
Of de Palestijnen dwingen tot een oplossing ivm Israel.
Oud 27 mei 2010, 22:45   #45
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Ik zou ze liever tegemoet komen aan hun islam-paradijs, ticketje afghanistan (enkeltje, afgouden van hun ocmw-uitkering natuurlijk) en daarna;
iedereen gelukkig; zij in hun utopie,
wij verlost van deze godsdienstwaanzinnigen.
De reden dat ze naar hier komen is dat ze in hun land in de gevangenis zouden belanden.
Oud 28 mei 2010, 23:02   #46
DenTurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wij vlamingen zullen pas rusten als de islam verboden word.
En ik zal rusten als er pas ECHTE democratie komt naar ons land.
DenTurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 00:27   #47
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenTurk Bekijk bericht
Turkije?
Oud 31 mei 2010, 10:53   #48
Heiden
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Tja, dat is uiteraard dikke bullshit. Maar wettelijk vrees ik dat je daar weinig op kan zeggen. Er is geen duidelijke bedreiging geuit en dat is het criterium om "oproep tot geweld" te bepalen.
Ik vind dat de dreiging er toch wel van afdruipt, hoor, ook al is ze niet expliciet.

Ik deel trouwens ook jouw mening over vrijheid van meningsuiting. Ofwel bestaat die, ofwel bestaat die niet.
Heiden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 11:05   #49
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Moslimextremisten verklaren dat ze niet zullen rusten vooraleer de islam regeert in gans Europa en, bij uitbreiding, in gans de wereld.
Dat maakt uw bovenstaande stelling totaal naïef en ongeloofwaardig daar het toegeven in het Palestijns conflict door extremisten juist zal beschouwd worden als een stap in de voor hen juiste richting. Daarbij is het zelfs niet uitgesloten dat zulke toegevingen juist nog veel meer gelijkaardig extremisme zullen kweken ten gevolge van het klaarblijkelijke succes ervan.
Vergelijk het maar met allerlei integratieprocessen waarbij faciliteiten worden toegekend aan bepaalde minderheden. Deze faciliteiten worden nooit gebruikt om zich verder te integreren en naar matigheid te evolueren. Deze faciliteiten worden altijd gebruikt om nog verder de verschillen in de verf te zetten, deze als verworven onaantastbare rechten te beschouwen en als basis te laten fungeren voor nog meer en verdergaande eisen.
2

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 06:41   #50
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bali-belly Bekijk bericht
ANTWERPEN - ""Ik waarschuw België. Als het boerkaverbod gehandhaafd blijft, dan is dat een pad dat rechtstreeks naar geweld zal leiden.

""Ik waarschuw België. Als .................. gehandhaafd blijft, dan is dat een pad dat rechtstreeks naar geweld zal leiden.

(...........)= vrij in te vullen: ( Democratie, vrijheid van mening, godsdienstvrijheid, vrij wetenschappelijk onderzoek, persvrijheid, niet mijn mening deel, etc.)
Peace
Oud 1 juni 2010, 12:04   #51
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En welk buitenland heb je in gedachten waar de islam vroeg of laat de boel niet komt verpesten?
In canada is het leven mooi. Niet in een bepaald gebied daar zitten ze ook de ratten. Maar het valt mee ze worden niet gesponserd zoals in België. Ga op vakantie talk to the locals. Die haten de ratten als de pest. En daar mag je je neus ophalen voor zulk haatreligie. Verkrachten : oog om oog tand om tand. Daar zitten geen linkse bendevorming die de locals verkopen aan de islam.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 1 juni 2010 om 12:05.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 12:06   #52
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Moar trap het toch af naar Turkije. daar heerst echte democratie.

ONS land je bedoelt turkije toch zeker niet België.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 1 juni 2010 om 12:07.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 12:40   #53
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In canada is het leven mooi. Niet in een bepaald gebied daar zitten ze ook de ratten. Maar het valt mee ze worden niet gesponserd zoals in België. Ga op vakantie talk to the locals. Die haten de ratten als de pest. En daar mag je je neus ophalen voor zulk haatreligie. Verkrachten : oog om oog tand om tand. Daar zitten geen linkse bendevorming die de locals verkopen aan de islam.
Ik ben de helft van de tijd in Zuid Jutland. In 3 jaar nog geen enkele kopvod gezien in de kleine stadjes. En ook geen blauw in de straat. Ik weet hoe een Deens politieuniform er uit ziet, maar alleen van tv.
Oud 2 juni 2010, 16:39   #54
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Ook in Spanje heeft men genoeg van de burka.

De Catalaanse stad Leira (nog nooit van gehoord trouwens) heeft als eerste de burka en de niqab in openbare plaatsen verboden, maar nu willen andere Catalaanse steden het voorbeeld volgen.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 17:38   #55
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Tja, dat is uiteraard dikke bullshit. Maar wettelijk vrees ik dat je daar weinig op kan zeggen. Er is geen duidelijke bedreiging geuit en dat is het criterium om "oproep tot geweld" te bepalen.

Het is trouwens wel grappig dat uitgerekend FDW, toch de zgn. grote voorstander van de vrijheid van meningsuiting, net degene moet zijn die deze klacht moet neerleggen.

Oh, en voor je me verwijt dat ik met twee maten en gewichten werk: ik heb altijd al gepleit tegen allerlei wetten die de vrijheid van meningsuiting aan banden leggen. Van mij mag FDW het dus gerust over "makakken" hebben, mogen anderen rustig beweren dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden en mogen skinheads hun feestjes organiseren. Maar dan mag deze lul ook truut verkopen, zoals ze dat hier zo mooi zeggen. Een oproep tot geweld is nog wat anders.

EDIT: de fundamentele vraag is natuurlijk of zulke idioten een gesubsidieerde zaal tot hun beschikking moeten krijgen. Het antwoord op die vraag ligt voor de hand.
Moslims moeten hun mond houden over "vrije meningsuiting", "mensenrechten", godsdienstvrijheid enz
Ze kennen die niet in hun eigen landen en hier zouden ze dat willen gebruiken om diezelfde begrippen naar de andere wereld te helpen, ons neermaaien met onze eigen wapens dus...
Wat de islam en hun rovershoofdman wil is iedereen de bek snoeren en alleen islam en koran en bijhorende tutti quanti aan de ganse wereld opdringen. Voor mijn part mogen ze de builenpest krijgen.
Oud 2 juni 2010, 17:40   #56
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met "ons" land? Turkijë?
Oud 12 juni 2010, 22:49   #57
Marie Van België
Vreemdeling

Standaard Het verbod heeft zelfs niks met de geest van de Islam te maken!

Wat ik niet begrijp is dat ons beleid ons land niet beschermt tegen de ver-islamisering van zaken, die niks met de islam te maken hebben. Zo bijvoorbeeld het verbod van hoofddoeken op school, dit draait om uniformiteit en onopvallendheid, niet om de Islam. Kinderen kunnen niet met een punkkapsel of met een hoofddoek op naar school. Punt.
De VRT koos er zelf voor om een ongenuanceerde hevige (dus ophitsende) Islamgeestelijke op het hoofddoekverbod op die Antwerpse school te laten repliceren, terwijl de VRT op voorhand gewaarschuwd is dat het laten spreken van dit figuur tot polariteit zal leiden. Zo heeft de dialoog van de lompsten de bovenhand! Voor wat extra kijkcijfers en wat lomp vertoon?
Verbod van boerka, waarom moet dit uitvergroot worden? In ons land moet iedereen herkenbaar blijven, uit veiligheidsoverweging... Staat ook volledig los van geloof. Waarom wordt dat niet telkens duidelijk herhaald, want op deze manier lijkt het net alsof we tegen de Islam zijn, krijgen we kwade moslims en worden mensen nerveus en ongeduldiger met allochtonen. Waar blijft de open, liefdevolle dialoog? We mogen niet tegen volkeren worden, omdat de media ons beeld vervormt!! Waarom laat het beleid dit toe?
Even over de vermomming van de Islamvrouwen: dit komt nog uit de tijd van de nomaden, om het aantal verkrachtingen te doen dalen. Het lijkt wel of het gevolg van dit verhullen heeft geleid tot een soort perversie: een vrouw die niet verhult wordt, lokt zogenaamd perverse gevoelens uit. Dat klinkt bijna als een pedofiel, die zegt dat het kind het heeft uitgelokt omdat het in zijn blote benen stond te huppelen. De koran zegt dat een vrouw een eigen keuze heeft. Dat ze gerespecteerd moet worden. Het wordt tijd dat dat geloof zijn verlichting gaat vinden en dat de mannen maar eens zelf voor hun eer moeten zorgen in plaats van via de onderdrukking van de vrouw nog een beetje eer te winnen. Ik vind de Islam-an-sich oke, een vredelievend geloof, dat in principe respect moet hebben voor anderen en waar het christendom veel gelijkenissen heeft, maar ik vind dat we veel te laks omgaan met de gefrustreerde primitievere interpretaties van bepaalde takken van de Islam.
Marie Van België is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2010, 22:54   #58
Marie Van België
Vreemdeling

Standaard Het verbod heeft zelfs niks met de geest van de Islam te maken!

Wat ik niet begrijp is dat ons beleid ons land niet beschermt tegen de ver-islamisering van zaken, die niks met de islam te maken hebben. Zo bijvoorbeeld het verbod van hoofddoeken op school, dit draait om uniformiteit en onopvallendheid, niet om de Islam. Kinderen kunnen niet met een punkkapsel of met een hoofddoek op naar school. Punt.
De VRT koos er zelf voor om een ongenuanceerde hevige (dus ophitsende) Islamgeestelijke op het hoofddoekverbod op die Antwerpse school te laten repliceren, terwijl de VRT op voorhand gewaarschuwd is dat het laten spreken van dit figuur tot polariteit zal leiden. Zo heeft de dialoog van de lompsten de bovenhand! Voor wat extra kijkcijfers en wat lomp vertoon?
Verbod van boerka, waarom moet dit uitvergroot worden? In ons land moet iedereen herkenbaar blijven, uit veiligheidsoverweging... Staat ook volledig los van geloof. Waarom wordt dat niet telkens duidelijk herhaald, want op deze manier lijkt het net alsof we tegen de Islam zijn, krijgen we kwade moslims en worden mensen nerveus en ongeduldiger met allochtonen. Waar blijft de open, liefdevolle dialoog? We mogen niet tegen volkeren worden, omdat de media ons beeld vervormt!! Waarom laat het beleid dit toe?
Even over de vermomming van de Islamvrouwen: dit komt nog uit de tijd van de nomaden, om het aantal verkrachtingen te doen dalen. Het lijkt wel of het gevolg van dit verhullen heeft geleid tot een soort perversie: een vrouw die niet verhult wordt, lokt zogenaamd perverse gevoelens uit. Dat klinkt bijna als een pedofiel, die zegt dat het kind het heeft uitgelokt omdat het in zijn blote benen stond te huppelen. De koran zegt dat een vrouw een eigen keuze heeft. Dat ze gerespecteerd moet worden. Het wordt tijd dat dat geloof zijn verlichting gaat vinden en dat de mannen maar eens zelf voor hun eer moeten zorgen in plaats van via de onderdrukking van de vrouw nog een beetje eer te winnen. Ik vind de Islam-an-sich oke, een vredelievend geloof, dat in principe respect moet hebben voor anderen en waar het christendom veel gelijkenissen heeft, maar ik vind dat we veel te laks omgaan met de gefrustreerde primitievere interpretaties van bepaalde takken van de Islam.
Marie Van België is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2010, 23:23   #59
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Een vredelievende religie? Respect voor elkaar? Heb jij dezelfde koran gelezen als ik? Ik herinner me delen die niet bepaald flaterend waren voor andersgelovigen, holebi's,...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 00:03   #60
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Ook in Spanje heeft men genoeg van de burka.

De Catalaanse stad Leira (nog nooit van gehoord trouwens) heeft als eerste de burka en de niqab in openbare plaatsen verboden, maar nu willen andere Catalaanse steden het voorbeeld volgen.
Lérida of Lleida.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be