Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2010, 08:36   #41
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
omdat Zaventem vaak vertragingen heeft voor vrachtvluchten over dag, wegens te veel lijnvluchten op deze luchthaven.
Ja, als we politici die naam waardig zouden hebben, hadden we al lang een degelijke nacht/vracht-luchthaven...
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 08:57   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Ja, als we politici die naam waardig zouden hebben, hadden we al lang een degelijke nacht/vracht-luchthaven...
We hebben in België verschillende goede vrachtluchthavens, maar deze liggen alle maal in Wallonië, want Vlaanderen heeft zijn luchthavens vernield met zijn wild-bouw van woningen.
Terwijl in Wallonië een verbod heerst om dichter dan 2500meter rond een luchthaven te bouwen, staan in Vlaanderen de woningen vaak zelfs bijna op de luchthavens zelf.

Daarnaast zijn er in Vlaanderen verschillende militaire luchthavens die geschikt zijn om een deel vrachtvluchten van Zaventem over te nemen, maar wil Vlaanderen ze geen toelating geven om deze functie uit te voeren en liggen die luchthavens er verlaten bij, of dienen ze enkel nog als sportvliegveld, want deze luchthavens moeten wel onderhouden worden en kennen ook het verbod van bebouwing binnen de 2500meter, want het zijn NATO-luchthavens.

DHL heeft trouwens voorgesteld om één van die luchthavens in de provincie Antwerpen, maar de Vlaamse regering wilde daar niet van weten.
Deze vind dat Zaventem de luchthaven van Vlaanderen is en dat geen enkele andere luchthaven klanten van die luchthaven mag kunnen weghalen.


We moeten dus niet alles op de Franstaligen steken, en aanvaarden dat we noch in Wallonië, noch in Vlaanderen veel echte bekwame politici vinden.
De meeste zijn gewoon zakkenvullers

Laatst gewijzigd door Jantje : 30 mei 2010 om 09:01.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 15:33   #43
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nadat de franstaligen de nachtvluchten boven Zaventem hadden verboden en zo DHL en duizenden Vlaamse jobs hadden weggejaagd dan toch.
DHL zocht gewoon een reden om naar haar thuisland te verhuizen, waar ze gigantische belastingsvoordelen en andere tegemoetkomingen konden genieten. DHL is ook deel van Deutsche Post dat op dat moment 10.000 mensen op straat wilde zetten. De verhuis van Zaventem naar één van de armste regio's van Duitsland is dus ook politiek. En goed zeggen dat alleen de Franstaligen rond Zaventem en in Brussel klaagden tegen het nachtlawaai klopt niet.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 15:35   #44
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Ja, als we politici die naam waardig zouden hebben, hadden we al lang een degelijke nacht/vracht-luchthaven...
Brussels Airport is nog steeds een degelijke nacht/vracht-luchthaven hoor. Het is nog steeds één van de grotere van Europa en ondanks de restricties qua nachtvluchten is er nog steeds meer mogelijk dan op veel andere luchthavens in onze buurlanden. Over de luchthavens van Oostende en Antwerpen om nog maar te zwijgen van Wevelgem kan men wel vragen bij stellen. Geen van de luchthavens stelt iets voor en ze worden vooral opengehouden om politieke redenen en om het ego van lokale politici te strelen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 30 mei 2010 om 15:38.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 22:37   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Neen, u droomt niet. Soms hebben de Franstaligen ook heldere momenten: de beheerders van Liège Airport willen nl. dat de "Nationale" luchthaven van Zaventem reregionaliseerd wordt. Meer nog: het gehele luchtvaartbeleid zou naar de deelstaten moeten gaan.
Het luchthavenbeleid van Oostende, Antwerpen, Charleroi en Luik wordt al regionaal beheerd.
http://www.vlaanderen.be/servlet/Sat...nfolijn%2FView
Enkel Zaventem is nog federaal.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 10:52   #46
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Of waarom niet Brussels Antwerp Airport. Dankzij het Diabolo-project ben je met de trein op minder dan 20 min. van de luchthaven in Antwerpen-Centraal, zonder langs de vieze Brusselse stations te moeten passeren. Dat is sneller dan van JFK naar Manhattan, of van Charles de Gaulle naar Parijs-centrum.
Nie overdrijven hé... Zaventem heeft niets met Antwerpen te maken en die naam zou dus een misnoemer zijn. Zeker van 't Stad zeker?
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 11:46   #47
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Ja, als we politici die naam waardig zouden hebben, hadden we al lang een degelijke nacht/vracht-luchthaven...
Als bedrijven als DHL niet worden weggejaagd ...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 15:44   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Als bedrijven als DHL niet worden weggejaagd ...
DHL kon naar Luik of Charleroi, maar wilde niet, omdat daar reeds concurrenten actie waren en zijn.

DHL wilde enkel Zaventem of één van de NATO-luchthavens gebruiken in België.

Maar DHL had ook zonder de politieke beperking van de nachtvluchten, Zaventem moeten verlaten, want die luchthaven zit op zijn maximum en moet voorrang geven aan lijnvluchten voor passagiers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 19:15   #49
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
DHL kon naar Luik of Charleroi, maar wilde niet, omdat daar reeds concurrenten actie waren en zijn.

DHL wilde enkel Zaventem of één van de NATO-luchthavens gebruiken in België.

Maar DHL had ook zonder de politieke beperking van de nachtvluchten, Zaventem moeten verlaten, want die luchthaven zit op zijn maximum en moet voorrang geven aan lijnvluchten voor passagiers.

Zaventem zit helemaal niet op haar maximum. Verre van. In de ochtend is het behoorlijk druk (en waar niet) maar de rest van de dag om uiteraard niet te zeggen 's nachts is er nog gigantisch veel ruimte.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 19:44   #50
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Zaventem zit helemaal niet op haar maximum. Verre van. In de ochtend is het behoorlijk druk (en waar niet) maar de rest van de dag om uiteraard niet te zeggen 's nachts is er nog gigantisch veel ruimte.
De luchthavencapaciteit wordt, voorzover ik weet, nergens gehaald in de nacht. Milieu- en hinderwetten, weet u wel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 05:52   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Zaventem zit helemaal niet op haar maximum. Verre van. In de ochtend is het behoorlijk druk (en waar niet) maar de rest van de dag om uiteraard niet te zeggen 's nachts is er nog gigantisch veel ruimte.
Voor een luchthaven midden in een woongebied, zit Zaventem zelfs over zijn toelaatbaarheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:42   #52
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Voor een luchthaven midden in een woongebied, zit Zaventem zelfs over zijn toelaatbaarheid.
Dat is een maatschappelijke keuze geen technische.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:46   #53
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
De luchthavencapaciteit wordt, voorzover ik weet, nergens gehaald in de nacht. Milieu- en hinderwetten, weet u wel.
Nogmaals. Dat is een maatschappelijke keuze geen technische.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 17:21   #54
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nogmaals. Dat is een maatschappelijke keuze geen technische.
Dat klopt. De keuze voor de luchthaven Zuid-Nederland is dat ook.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 18:53   #55
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Dat klopt. De keuze voor de luchthaven Zuid-Nederland is dat ook.
Ik denk dat de Australische aandeelhouders Brussels Airport commerciëel interessanter vinden dan een naam die de mensen buiten de Benelux niet veel zegt laat staan kunnen situeren.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:09   #56
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik denk dat de Australische aandeelhouders Brussels Airport commerciëel interessanter vinden dan een naam die de mensen buiten de Benelux niet veel zegt laat staan kunnen situeren.
Dat mogen die Australische aandeelhouders best vinden. Belangrijker is wat wij zelf ervan vinden, toch?

En wees gerust, hoor. Als het succes van de Nederlands-Vlaamse alliantie (N-VA ) begint te renderen, kunnen zelfs de bosjesmannen de situatie van de Lage Landen situeren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:13   #57
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Dat mogen die Australische aandeelhouders best vinden. Belangrijker is wat wij zelf ervan vinden, toch?

En wees gerust, hoor. Als het succes van de Nederlands-Vlaamse alliantie (N-VA ) begint te renderen, kunnen zelfs de bosjesmannen de situatie van de Lage Landen situeren.
Ik dacht dat we niets gingen merken van het verdwijnen van België. Dat het als een bruistablet zou oplossen en opeens als een homeopatisch middeltje totaal verdwenen zou zijn. Zeg me nu niet dat je daar niet in gelooft? Bracke zegt zelfs dat het niet meer is voor tijdens zijn leven.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 juni 2010 om 19:13.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:13   #58
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik denk dat de Australische aandeelhouders Brussels Airport commerciëel interessanter vinden dan een naam die de mensen buiten de Benelux niet veel zegt laat staan kunnen situeren.
Roissy, of Ch. De Gaulle, Orly, Schiphol, Heathrow, Gatwick zijn ook allemaal nietszeggende namen maar toch weet iedereen waar die zich bevinden.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:15   #59
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik dacht dat we niets gingen merken van het verdwijnen van België. Dat het als een bruistablet zou oplossen en opeens als een homeopatisch middeltje totaal verdwenen zou zijn. Zeg me nu niet dat je daar niet in gelooft? Bracke zegt zelfs dat het niet meer is voor tijdens zijn leven.
Ik deel zijn defaitisme en moedeloosheid bepaald niet, nee.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:16   #60
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Roissy, of Ch. De Gaulle, Orly, Schiphol, Heathrow, Gatwick zijn ook allemaal nietszeggende namen maar toch weet iedereen waar die zich bevinden.
Het zijn namen die al decennia in voege zijn van steden en luchthavens die tot 10 keer groter zijn dan Brussels Airport. Het idee dat "Netherlands-South" commerciëel interessanter zou zijn dan Brussels Airport geloof ik helemaal niet.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be