Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 21:04   #1601
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het probleem is dat veel van je medestanders dat wel zijn. Als ik aan huidig Joods nationalisme denk zie ik de kolonisten van de Westelijke Jordaanoever voor me en ik keur de nederzettingenpolitiek nadrukkelijk af.
Jij zit met hetzelfde probleem, veel mensen die Israël steunen doen dit ook niet omwille van Israël maar omwille van racisme jegens moslims. Geen van ons beiden kiest zijn medestanders dus lijkt het met irrelevant om deze er bij te halen.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:04   #1602
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Dus tegenwoordig is het tegenhouden van humanitaire hulpgoederen voor een verhongerend volk slechts een plicht.
Befehl ist Befehl?
Zoals hier?:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=652
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:05   #1603
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat veel van je medestanders dat wel zijn. Als ik aan huidig Joods nationalisme denk zie ik de kolonisten van de Westelijke Jordaanoever voor me en ik keur de nederzettingenpolitiek nadrukkelijk af.
Nog altijd niet door wat je schreef?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL
Z Anti-zionisme is dus in feite het ontkennen van het bestaansrecht van Israel. Het overgrote deel van de Joden is natuurlijk niet tegen het opheffen van Israel. Anti-zionisme is dus alleen al in theorie een vorm van antisemitisme, namelijk het niet gunnen van een eigen land voor de Joden.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:10   #1604
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Pagani vat mijn opinie redelijk goed samen:

http://www.youtube.com/watch?v=i4meJle3rQw

Hier is de transcriptie:
http://ythebest.free.fr/pagani.htm

Aandachtig beluisteren en lezen, aub.
Herbert Pagani, novembre 1975...

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juni 2010 om 21:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:12   #1605
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Ik zag zojuist op het NOS journaal hoe de leider van de.. euh... activisten brulde dat het nog niet gedaan was en dat ze verder gingen blijven doen met de... JIHAD.

Humanitair?

En d�*t steunen de EU en de VN.

(nog niet online maar zal het zéker posten)

PS: Een goede definitie van het Nieuwe Antisemitisme vindt men hier:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Neoantisemismo.jpg

Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 2 juni 2010 om 21:13.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:17   #1606
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Ik zag zojuist op het NOS journaal hoe de leider van de.. euh... activisten brulde dat het nog niet gedaan was en dat ze verder gingen blijven doen met de... JIHAD.
ER is geen leider van de euh ....activisten.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:18   #1607
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht

PS: Een goede definitie van het Nieuwe Antisemitisme vindt men hier:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Neoantisemismo.jpg
Da's geen definitie maar een prentje.

De definitie van 'definitie' gaat als volgt:

def•i•ni•tion
|ˌdefəˈni sh ən| noun

1 a statement of the exact meaning of a word, esp. in a dictionary.
• an exact statement or description of the nature, scope, or meaning of something : our definition of what constitutes poetry.
• the action or process of defining something.
2 the degree of distinctness in outline of an object, image, or sound, esp. of an image in a photograph or on a screen.
• the capacity of an instrument or device for making images distinct in outline : [in combination ] high-definition television.

PHRASES

by definition by its very nature; intrinsically : underachievement, by definition, is not due to lack of talent.

DERIVATIVES
def•i•ni•tional |- sh ənl| |ˈdɛfəˈnɪʃənl| |ˈdɛfəˈnɪʃnəl| adjective
def•i•ni•tion•al•ly |- sh ənl-ē| |ˈdɛfəˈnɪʃənli| |ˈdɛfəˈnɪʃnəli| adverb

ORIGIN
late Middle English : from Latin definitio(n-), from the verb definire ‘set bounds to’ (see define ).

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 juni 2010 om 21:18.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:25   #1608
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doen de meeste verstandige mensen, me dunkt.

Het probleem is dat de Palestijnen van de West Bank aan die nadrukkelijke afkeuring niet veel hebben.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:28   #1609
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat ik iemand gun of misgun, is compleet irrelevant. Ik ben doorgaans niet rancuneus en daar dus niet zo mee bezig. Het is eigenlijk zelfs helemaal naast de kwestie.

Ik heb een visie op de emancipatie van de mens, hoe zich dat ontwikkelt, welke de relatie van een individu met de staat kan zijn en hoe de staat (voor zover nodig) zich moet verhouden tot de inwoners.

Op dat vlak heb ik bedenkingen over en kritiek op België, Vlaanderen, de VS, Cuba, Rusland, Frankrijk, China, Thailand, Timboektoe, Zwevezele, Leuven, Brussel, Zuid-Afrika, Iran, Zimbabwe, Marokko, Honduras en inderdaad ook Israël.

Als de economische elite in Honduras een staatsgreep pleegt, als diezelfde elite in Thailand hardhandig een protest neerslaat, als Iran homo's executeert, als in Cuba mensen zonder proces worden opgesloten, als China een recordaantal mensen ter dood veroordeelt, als men in Brussel een beleid voert dat straffeloosheid genereert en bevordert, dan zal ik dat bekritiseren.

Ik 'misgun' daarbij de Brusselaar zijn stad niet, de Cubanen hun eiland, de Chinezen hun Middenrijk, de Iraniërs hun Perzië of Tobback zijn Leuven niet.

En op dezelfde manier ontzeg ik de Joden hun land niet. Maar dan met de nadruk op hun land. En daar hoort Palestina niet bij, noch de Gazastrook, noch Oost-Jeruzalem, de Shebaa farms, de Golan hoogvlakte of de Westelijke Jordaanoever. Israël is wat in 1967 werd vastgelegd. Aan die grenzen hebben ze zich te houden en binnen die grenzen moet de staat een beleid voeren dat bepaald wordt door de inwoners die allemaal over dezelfde rechten moeten kunnen beschikken en zich allemaal even vrij en onbelemmerd moeten kunnen ontplooien.

Racisme, discriminatie, religieuze voorkeur, censuur, militarisme, willekeur, geweld, seksisme, de onderdrukking en uitbuiting van de ene mens door de andere zijn voor mij onaanvaardbaar. Het maakt me niet uit waar zich dat voordoet, wie er zich aan bezondigt, met welke reden of uitleg.

Verder stel ik vast dat de gelijkstelling tussen Joden, Israël en zionisme niet opgaat. Ik ken heel wat Joden die geen Israëli zijn aangezien het Belgen zijn. Ik ken er heel wat (maar minder persoonlijk) die wel Israëli zijn maar absoluut geen zionist.
Met mensen van de Union Progressiste Juifs de Belgique kan ik het bijvoorbeeld bijzonder goed vinden. Ik zit met sommigen onder hen in dezelfde politieke partij en we maken dezelfde politieke analyses en hebben deels dezelfde praktijk. Ik lees nogal wat boeken waarvan ik dan vaststel dat de auteur Joods is en dat hij een grote bijdrage levert aan mijn politieke inzichten. Juist omdat hij mijn humanisme onderlijnt en mijn antizionisme van feiten en argumenten voorziet die ik nog niet kende.

Het zijn allemaal mensen die het zionisme aanvallen maar die op geen enkel moment of ogenblik het Joodse volk aanvallen aangezien ze daar zelf deel van uitmaken.

Ik zal nog verder gaan: ik mag hopen (en ik doe dat ook) dat zij de morele, intellectuele en humanitaire kern van het Joodse volk uitmaken. En als dat zo is, dan ben ik een uitermate grote fan van het Joodse volk.
Een zeer uitgebreide analyse waar ik deels eens en deels oneens mee ben. Ik heb nog drie vragen.
1) Jij bent dus voorstander van een tweestatenoplossing met Israel die de grenzen van 1967 accepteert?
2) Jij vindt dus bepaalde politici, politieke partijen en instanties (IDF) in Israel zionisten?
3) Je ontkent niet het bestaansrecht van Israel?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:29   #1610
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Jij zit met hetzelfde probleem, veel mensen die Israël steunen doen dit ook niet omwille van Israël maar omwille van racisme jegens moslims. Geen van ons beiden kiest zijn medestanders dus lijkt het met irrelevant om deze er bij te halen.
Vele mensen in Nederland steunen Israel omdat het christenen zijn.

Vooral die protestantse christenen dan, die het hoog ophebben met de inwoners en het land die samen door Jaweh zijn uitgekozen. Of zouden zijn uitgekozen. Dat lijkt me beter. Als ik zo naar de EO luister, dan kan Israel niets verkeerds doen.

Fanatieke en door de godsdienst benevelde lompe mensen noem ik hen.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2010 om 21:30.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:29   #1611
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Nog altijd niet door wat je schreef?
Ik denk dat bij mij het kwartje gevallen is.
Oud 2 juni 2010, 21:30   #1612
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Pagani vat mijn opinie redelijk goed samen:

http://www.youtube.com/watch?v=i4meJle3rQw

Hier is de transcriptie:
http://ythebest.free.fr/pagani.htm

Aandachtig beluisteren en lezen, aub.
Herbert Pagani, novembre 1975...
Uit die transcriptie:

"Il est dit dans la bible: la terre n'appartient pas a l'homme, mais a Dieu. De cette phrase découle une loi : celle de la remise en question systématique de la propriété tous les 49ans."

De staat "Israël" bestaat al wat langer dan 49 jaar.

Voor wanneer de 'remise en question systématique' van deze 'propriété'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 2 juni 2010 om 21:31.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:35   #1613
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vele mensen in Nederland steunen Israel omdat het christenen zijn.
Tussen de 42 en 60% van de Nederlanders is atheist of agnost, dus je gaat te kort door de bocht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vooral die protestantse christenen dan, die het hoog ophebben met de inwoners en het land die samen door Jaweh zijn uitgekozen. Of zouden zijn uitgekozen. Dat lijkt me beter. Als ik zo naar de EO luister, dan kan Israel niets verkeerds doen.

Fanatieke en door de godsdienst benevelde lompe mensen noem ik hen.
Neutrale journalistiek over het Midden Oosten is ontzettend moeilijk.
Oud 2 juni 2010, 21:37   #1614
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1) Jij bent dus voorstander van een tweestatenoplossing met Israel die de grenzen van 1967 accepteert?
Neen omdat ik denk dat die twee staten politiek, economisch en sociaal onleefbaar zijn. Israël is daar een illustratie van: het leeft voor een groot deel bij gratie van buitenlandse (vooral VS) hulp. Dat geldt ook voor de Palestijnse gebieden (Bahrein, Oman, enz).

Ik ben voor één staat in die regio die Israël en alle Palestijnse gebieden omvat, waar de vluchtelingen kunnen terugkeren, waar ieder die schade heeft geleden wordt schadeloos gesteld, waar alle politieke gevangenen worden vrijgelaten en waar het principe one-man, one-vote geldt. Dat is waar ik voorstander van ben.

Maar dat is vandaag verre van realistisch. Ik denk dat de meerderheid van Palestijnen dat ook niet wil. Daarom ben ik er voor dat er in eerste instantie een Palestijnse staat komt en dat die op termijn een federatie vormt met Israël. Op korte termijn dus: ja.

Citaat:
2) Jij vindt dus bepaalde politici, politieke partijen en instanties (IDF) in Israel zionisten?
Ja, en anderen niet. Wat het IDF betreft: dat is zoals elk leger een instrument. Het is op zich misschien niet zionistisch maar wordt door zionisten gebruikt.

Citaat:
3) Je ontkent niet het bestaansrecht van Israel?
Israël bestaat en de Joden die er wonen zullen niet meer vertrekken. Dat is een realiteit waar ik me bij neerleg (en de meeste Palestijnen trouwens ook). Wat mij interesseert is niet het verdrijven van de Joden of het verdwijnen van de gemeenschap die zich nu als staat vorm heeft gegeven maar de natuur van die staat, het beleid ervan, welke prioriteiten, welke praktijk, de mate waarin die staat de belangen van �*lle inwoners ter harte neemt. Op al die vlakken heb ik kritiek.

Ik denk dat de eenzijdige uitroeping van de staat Israël een stommiteit of althans een bijzonder onrechtvaardige daad was, maar het is geschiedenis en niet terug te draaien.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 juni 2010 om 21:37.
Oud 2 juni 2010, 21:39   #1615
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Tussen de 42 en 60% van de Nederlanders is atheist of agnost, dus je gaat te kort door de bocht.

Neutrale journalistiek over het Midden Oosten is ontzettend moeilijk.
U leest niet wat ik heb geschreven. U leest gewoon wat u denkt dat ik heb geschreven. Maar dat wat u denkt dat ik heb geschreven, heb ik niet geschreven.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2010 om 21:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:42   #1616
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Dus tegenwoordig is het tegenhouden van humanitaire hulpgoederen voor een verhongerend volk slechts een plicht.
Befehl ist Befehl?
Hongerig? Er is eten in overvloed in de Gaza regio:

https://docs.google.com/fileview?id=...Y2NmMGEy&hl=nl
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:44   #1617
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

BERICHT NET BINNEN:

woensdag 02 juni 2010

Contact met Inge Neefs, 1 van de Belgische (gewonde) gevangen genomen activisten van de Free Gaza Flotilla

After our lawyers visited passengers in detention yesterday, the media reported that Israel was releasing all passengers. This is not true !!
(
last minute informatie van woensdag 2 juni vanwege de organisatie van het Free Flotilla hulpkonvooi)

Beste mensen

* Israel overvalt eerst de schepen
* die in internationale waters varen
* dan vermoorden ze minstens 9 mensen, dozijnen gewond ( oa dochter Inge)
* dan nemen ze met geweld de boten over ( = kidnapping !)
* dan gooien ze 600 mensen in de gevangenis
* geen enkele van hen wilde naar Israel gaan en zijn verplicht gedeporteerd

Dan zeggen ze dat ze ALLEMAAL zullen worden vrijgelaten

En nu klopt dat bericht dus weer NIET, Israel speelt een gruwelijk spel waarin onze 4 Belgische ( waaronder 2 Vlaamse) actvisten een speelbal zijn

Ik kreeg vandaag een telefoon van Inge gedurende, héél kort, ze klonk ok en sterk maar moest Engels praten van haar bewaker en het gesprek werd bruusk onderbroken na 45 seconden.

Van een eventuele vrijlating wist ze niks af !

Ze vroeg om jullie aandacht niet te laten verslappen, dus mail dit door en praat erover en klaag deze wantoestand aan aub, namens Inge.

Oud 2 juni 2010, 21:46   #1618
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
BERICHT NET BINNEN:

woensdag 02 juni 2010

Contact met Inge Neefs, 1 van de Belgische (gewonde) gevangen genomen activisten van de Free Gaza Flotilla
Lol, en dat zit zich hier dan zorgen te maken over de objectiviteit van Joodse journalisten die voor de tv werken? Hilarisch gewoon.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:48   #1619
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ben je daar weer met de zoveelste herhaling van die zeik? Dat is geen informatie maar propaganda. Ik heb al uit den treure uitgelegd dat die foto's geen illustratie zijn van de dagelijkse realiteit en zeker de wetenschappelijke rapporten van de John Hopkins Universiteit, UNWRA, Unicef en ngo's niet tegenspreken.

De foto"s zijn genomen de dag voor het Offerfeest en illustreren dus een uitzondering op de realiteit.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 juni 2010 om 21:48.
Oud 2 juni 2010, 21:48   #1620
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

https://docs.google.com/fileview?id=...Y2NmMGEy&hl=nl
Verder dan constant hetzelfde posten raak je niet, he.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be