![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.426
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Staatssecretaris
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
|
![]() Er zijn plaatsen genoeg waar er nog voldoende ruimte is.
Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
![]() De ecobonussen (= subsidies) bij aankoop van een nieuwe wagen; gelden bijna uitsluitend voor dieselwagens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Als dat zo is dan is de remedie simpel: dan halen we al die gesofisticeerde rommel toch gewoon van die motoren af. Waarom hebben we dan ooit gedacht dat we iets aan die dieseldampen moesten doen als die nu zo onschuldig blijken te zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() Citaat:
Citaat:
In Nederland rekent zich een gemiddelde dieselpersonenwagen pas als men 45000 km/jaar aflegt, in Be rond de 13.000 km... Geen wonder dat Be een recordaantal van dieselpersonenwagens opgebouwd heeft, de gemiddelde Belg rijdt ´maar´ 15000 km/jaar. Citaat:
Soit, ik begrijp je bedoeling hiermee. Mss omdat de achterbumper/-carosserie soms zwartgeblakerd waren ? Mss omdat er meer geloofwaardigheid aan de CO2-hysterie gegeven wordt ? Mss omdat een zekere temperatuurverhoging door CO2 "erger" zou zijn als het inkorten van levensjaren. Of omdat ´more business as usual´... Ik citeer nog eens: Citaat:
Bij de euro 5-norm zouden de dieselmotoren maar max 5-maal minder massa mogen uitstoten als bij Euro 4 -dieselfilters, met de schadelijkheid wordt helemaal geen rekening gehouden, want 5 maal minder totale massa/km betekent nog ultrafijner, lees: nog dieper indringbaar in het menselijke lichaam... - - - - - - - - - - - - - - - - Vergeet ook niet (maar dat weten de meesten onder jullie ![]() ![]() ![]() Bekijk deze grafiek eens heel goed, vooral de tijdschaal... http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle 2/3 van deze NEDC kan een geoefende fietser deze auto heel gemakkelijk volgen, denk ik... 780 sec op 1180 sec is het een "stadscyclus", daar is de fiets meestal sowieso sneller, zelfs een niet-geoefende fietser. Heel dikwijls wordt er gewoon stilgestaan, zoals in de praktijk... ![]() Ik neem de Duitse wiki voor de beschrijving, en de kritiek: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 juni 2010 om 10:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Welnee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() Citaat:
Maar dat is natuurlijk weer nadelig voor de verzorgings- en pensioenskas... Alhoewel ik er bijna zeker van ben dat die fiscale maatregelen ten nadele van "de dieselrijder" gaan komen, Be heeft daar nog wat in te halen tov onze buurlanden...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 juni 2010 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |