![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1701 |
|
Staatssecretaris
|
Die religieuze gekken vindt ge overal. Kijk maar eens naar het Jewish World Congress. Het Jewish World Congress heeft een poll gehouden onder zijn lezers. De uitslag toont duidelijk aan dat er een probleem bestaat bij de zionisten.
De vraag luidde: Do you think that Israel gets a fair treatment from the international community? http://www.worldjewishcongress.org/e...lResults/id/19 9% Ja, Israël zou moeten ophouden met klagen, zijn gedrag aanpassen en beter samenwerken met andere landen. 6% Zeer zeker. De internationale gemeenschap heeft het recht kritiek te uiten op de Israëlische actie en de regering zou daarmee rekening moeten houden. 15% Heel dikwijls niet. Er is een zorgmakende trend om andere standaarden toe te meten aan Israël, dan aan andere landen. 64% Helemaal niet.De internationale gemeenschap heeft een vooroordeel tegenover Israël, in het bijzonder de Verenigde Naties. Een campagne om de Joodse staat onrecht aan te doen (villify) is onderweg. 3% Ik weet het niet 3% andere mening 15% van de ondervraagden heeft kritiek op de acties. 79% keuren de akties goed! Het is duidelijk dat het 'uitverkoren volk' wel degelijk de massale genocide te Gaza ondersteunt. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 3 juni 2010 om 10:31. |
|
|
|
|
|
#1702 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#1703 |
|
Staatssecretaris
|
Ja! Zie: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1003
We weten zeer goed dat klachten tegenover Israël STEEDS geseponeerd worden. Wanner ik het over Israël heb, dan bedoel die kliek die zich aan de top genesteld heeft en van de ene corruptie naar de andere waggelt. Ik zie wel degelijk een politiek die de vernietiging als doel heeft. Deels te wijten aan onkunde, onverschilligheid... maar ook aan een totaal misplaatste interpretatie van het 'uitverkoren volk'... Zowat in de aard van de übermensch! Omwille van de discussie schuw ik geen term zoals die van de vernietigingskampen. Een vernietigingskamp is een kamp met de bedoeling mensen te vernietigen. Dat is ook wat er te Gaza gebeurt. Het beruchte Wannsee-Protokoll van 1942 bevatte minder elementen dan wat later Israëlische regeringsleiders uitkraamden: Gaza-blokkade - wanneer gaat het om genocide? http://www.palestina-komitee.nl/soemoed/56/527 …De regering van Israel heeft een dergelijke intentieverklaring vanzelfsprekend nooit uitgegeven. Toch zou men van een reeks prominente Israeli’s kunnen zeggen, dat zij daartoe wel degelijk hebben opgeroepen. Drie voorbeelden: • De Palestijnen van Gaza ‘op dieet zetten’ - Dov Weisglass, kabinetschef van Ariel Sharon, in 2006. • Hen [de Palestijnen] blootstellen aan ’een grote shoa (Holocaust)’ - Matan Vilnai, onder-minister van Defensie, in 2008. • Het in omloop brengen van religieuze publicaties waarin soldaten op het hart wordt gedrukt om [ten aanzien van Palestijnen] geen genade te tonen – het Israelische legerrabbinaat tijdens het offensief tegen Gaza in 2008-2009. Dergelijke verklaringen zijn in lijn met ten minste drie van de ‘acht stadia van genocide’, die Gregory Stanton, het hoofd van Genocide Watch, in de jaren negentig na de genocide in Rwanda onderscheidde: classificatie, de-humanisering en polarisatie. Zie ook: A Genocide is Engulfing the People of Gaza http://www.globalresearch.ca/index.p...xt=va&aid=4580 Institute for Policy Research & Development - Campaign for Gaza http://www.iprd.org.uk/campaign.php?id=1 Consulteer hierbij ook de bibliografie. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 3 juni 2010 om 10:42. |
|
|
|
|
|
#1704 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op welke manier ik mij informeer heeft opnieuw geen invloed op wat er ginds is gebeurt. Ik probeer idd een objectieve manier een mening te geven ja, vandaar dat ik ook niemand heb beschuldigd voor ik iets heb gezien. Het eerste wat ik heb gehoord is mensen die zonder dan ook maar enige info te hebben gehad, zomaar de schuld geven aan de israeliers..zoals jij. Dan zijn de eerste beelden vrijgekomen waarin duidelijk te zien is dat de activisten de eerste waren die de militairen aanvielen. De doden zeggen enkel dat er doden gevallen zijn, op welke manier en in welke omstandigheden...daar heb jij het raden naar. Als we jou denkwijze zouden volgen...indien er een dode bij jou op de stoep ligt...ok, jij bent de moordenaar, de dode op jouw stoep is het ultieme bewijs en de rest is subjectieve invulling
|
|
|
|
|
#1705 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1706 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De doden kregen een collectieve hartaanval en die gaten en IDF kogels werden er nadien operatief ingestopt. |
|
|
|
|
|
|
#1707 |
|
Banneling
|
Wie ? De Palestijnen ? Dat vind ik toch een beetje overeven van jou, die zomaar naar Mongolië sturen ! Van mij mogen die gewoon in Gaza blijven wonen, maar hun wel kalm houden. Braaf zijn. Geen last zoeken met de joodse buren. Weet je dat er veel Palestijnen met opzet een misdrijf begaan in Israël, om daar in het gevang te mogen zitten ! Want daar is het beter als onder de Hamas-tirannie.
|
|
|
|
|
|
#1708 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moord is moord, doden zijn doden, zelfverdediging is bij jou al uitgesloten. Voor jou is al lang duidelijk wie de moordenaars zijn onafhankelijk van de feiten en dat heb je al lang laten merken.
|
|
|
|
|
#1709 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al Jazeera houd beeldmateriaal voor zich? Waarom?????? Iets te verbergen? De typisch vragen die langs de andere kant zijn gestelt.
|
|
|
|
|
#1710 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Hier nog eens uw geheugen opfrissen... We weten zeer goed dat klachten tegenover Israël STEEDS geseponeerd worden. Wanner ik het over Israël heb, dan bedoel die kliek die zich aan de top genesteld heeft en van de ene corruptie naar de andere waggelt. Ik zie wel degelijk een politiek die de vernietiging als doel heeft. Deels te wijten aan onkunde, onverschilligheid... maar ook aan een totaal misplaatste interpretatie van het 'uitverkoren volk'... Zowat in de aard van de übermensch! Omwille van de discussie schuw ik geen term zoals die van de vernietigingskampen. Een vernietigingskamp is een kamp met de bedoeling mensen te vernietigen. Dat is ook wat er te Gaza gebeurt. Het beruchte Wannsee-Protokoll van 1942 bevatte minder elementen dan wat later Israëlische regeringsleiders uitkraamden: Gaza-blokkade - wanneer gaat het om genocide? http://www.palestina-komitee.nl/soemoed/56/527 …De regering van Israel heeft een dergelijke intentieverklaring vanzelfsprekend nooit uitgegeven. Toch zou men van een reeks prominente Israeli’s kunnen zeggen, dat zij daartoe wel degelijk hebben opgeroepen. Drie voorbeelden: • De Palestijnen van Gaza ‘op dieet zetten’ - Dov Weisglass, kabinetschef van Ariel Sharon, in 2006. • Hen [de Palestijnen] blootstellen aan ’een grote shoa (Holocaust)’ - Matan Vilnai, onder-minister van Defensie, in 2008. • Het in omloop brengen van religieuze publicaties waarin soldaten op het hart wordt gedrukt om [ten aanzien van Palestijnen] geen genade te tonen – het Israelische legerrabbinaat tijdens het offensief tegen Gaza in 2008-2009. Dergelijke verklaringen zijn in lijn met ten minste drie van de ‘acht stadia van genocide’, die Gregory Stanton, het hoofd van Genocide Watch, in de jaren negentig na de genocide in Rwanda onderscheidde: classificatie, de-humanisering en polarisatie. Zie ook: A Genocide is Engulfing the People of Gaza http://www.globalresearch.ca/index.p...xt=va&aid=4580 Institute for Policy Research & Development - Campaign for Gaza http://www.iprd.org.uk/campaign.php?id=1 Consulteer hierbij ook de bibliografie. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 3 juni 2010 om 10:58. |
|
|
|
|
|
|
#1711 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
- we het hebben kunnen zien gebeuren, rechtstreeks. In die zin ben ik zelf getuige geweest. - alle ooggetuigen het daarover eens zijn en dezelfde of gelijkaardige eensluidende verklaring afleggen - het IDF en de soldaten die feiten erkennen. Ze geven hun eigen verantwoording, maar betwisten niet dat ze mensen hebben doodgeschoten - de Israëlische regering de feiten heeft erkend en er bovendien bij gezegd heeft dat ze volgende keer nog meer brutaal geweld zullen gebruiken - de aanwezigheid van een tiental journalisten uit diverse landen en van verschillende netwerken die allemaal op de schepen aanwezig waren en allemaal gelijklopende verklaringen afleggen. Voor mij zijn dat voldoende elementen om te zeggen: ja, Israëlische soldaten hebben zonder twijfel tussen de 9 en de A6 mensen vermoord aan boord van minstens één schip. Uit de getuigenissen en de verwondingen van de passagiers van de andere schepen weten we inmiddels ook dat ook daar zware klappen zijn gevallen. gebroken armen en ribben, nek en hoofdletsels krijg je niet zomaar, zeker niet als je je geweldloos overgeeft. Overigens verklaren alle getuigen ook nog eens dat ze na het overnemen van de schepen bijzonder brutaal behandeld werden en te maken kregen met fysiek geweld. Ik ben geneigd om ook daar geloof an te hechten gezien het feit dat de verklaringen enerzijds gelijklopend zijn en anderzijds overeenstemmen met de houding van het IDF dat noot veel respect heeft getoond voor de fysieke integriteit van wat zij als tegenstanders of vijanden beschouwen. Citaat:
je mag je overigens eens luidop afvragen waarom Israël - als democratische staat - het instellen van censuur zo belangrijk vindt. Men voert doorgaans geen censuur in om de waarheid aan het licht te brengen. daar zijn geschiktere middelen voor. Zoals het toelaten en faciliteren van de toegang tot informatie voor journalisten. Maar Israël doet het omgekeerde. Citaat:
|
|
|
|
|
#1712 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Doden kunnen enkel vallen door moord? Zelfverdediging is een woord dat ik net heb uitgevonden ofzo?
|
|
|
|
|
#1713 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1714 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1715 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1716 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik weet niet of het de intergrale uitzending is en in dezelfde volgorde. Ik heb nu niet de tijd om tien uur te zitten kijken en daarop te antwoorden. Citaat:
Ik geef je dus in totaal vier tips en twee websites, ik mag hopen dat je daarmee zelf verder aan de slag kan.
|
|
|
|
|
#1717 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1718 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Why the efford? |
|
|
|
|
|
|
#1719 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Minority Rapport? |
|
|
|
|
|
|
#1720 |
|
Staatssecretaris
|
[/quote]Da's een goei! Volgens uw redenering was de oprichting van het concentratiekamp te Auschwitz ingegeven uit zelfverdediging... en dus legitiem!?
|
|
|
|