![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reeds begonnen bij de zogenaamde oerknal, die velen nog nadreunt in de oren en is afgekeken van de Bijbel en aldus berust op gelovigheid. "Zij menen te horen en weten niet waarvan het komt!" "Zij menen te zien, maar zij zijn blinden!" Zalig die harriechristus gelooft en tot het hogere weten op zal stijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1323 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1324 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik hierboven jouw "definitie" zie van intuitie lijken we wel van een andere planeet te komen. Lees je mee wat Rikbe zegt? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1325 |
Staatssecretaris
|
![]() Neen Dude dat is de waarheid. Ik moet er mij niet uitklappen want ik weet over de meeste zaken de wetenschappelijke uitleg. Het grote probleem met jou is dat jij denkt dat als iets wetenschappelijk onderzocht is het sowiso bewezen is. Als ik dan sommige artikels verder analyseer en aantoon dat er eigenlijk niks bewezen is, maar veel verondersteld, dan ben ik de onwetende, niet?
Bijvoorbeeld: al die beelden van buiten ons zonnestelsel zijn wel correct gefotografeerd, maar de interpretatie ervan is voor een groot stuk gebaseerd op veronderstellingen. Echte wetenschappers weten dat hoor. Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1328 |
Europees Commissaris
|
![]() Tuurlijk wel.
![]() |
#1329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1330 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() "..a small step for Fred a great for me.." want ik zie het verband niet. Verwar je nu wéér, hypothese gebaseerd op waarnemingen met feiten? ![]() En wil je nu zeggen dat jouw "methode" wat die ook moge zijn? Je zegt steeds "ken ik de wetenschap uitleg" maar in de ZELDZAME momenten dat je toont wat je denkt te weten, "fles" je keer op keer. Waar ligt het dan aan? Laatst gewijzigd door Cdude : 3 juni 2010 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1331 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Natuurlijk wel.
Kijk maar eens naar de geschiedenis. Elke beschaving had goden die op hen leken en die dingen uitlegden die ze niet begrepen. De aarde, zon en de maan waren de goden in de oertijd. Zeus, appolo, enz waren de goden bij de Romeinen. En zo zijn er honderden soorten goden uitgevonden door verschillende bevolkingsgroepen. De een al geloofwaardiger dan de ander. Die van jou is een van de minder geloofwaardige (om het nog zacht uit te drukken).
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 3 juni 2010 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1333 | |
|
![]() Citaat:
Als ik bijvoorbeeld een vliegend spaghetti monster uitvind en daar een godsdienst van maak dan maakt me dat enkel vindingrijk, maar geen super-god.
![]() |
![]() |
#1334 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1335 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want God is de eenheid in de veelheid en de veelheid in de eenheid. Citaat:
Waarbij ik bij wetenschap niet het eenzijdig domme materialisme bedoel, maar geestelijke wetenschap. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1336 |
|
![]() Yep, voor de superwezens die we met onze ruimteschepen zullen bouwen
![]() |
#1337 |
|
![]() Niet wetenschappelijk, maar gewoon fantasie (en dan nog niet echt origineel)
![]() |
#1338 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1339 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee: want de mensen zijn niet de scheppers van hun goden, maar wel hebben hun goden zich in hen geopenbaard, die diep in hun eigenste binnenste geschapen zijn door de microwezentjes.
Wel hebben de mensen een zekere mate van aandeel gehad in die openbaring en dat zou je dan hun eigen scheppingswerk kunnen noemen. Want God is immers de eenheid van God en mens, en bestaat dus ook zelf als mens. Maar de mens is daarin toch de minste en niet de hoogste en enigste. Dus in zijn eenzijdigheid dat de mens God schept is dit fout. De mens denkt na over God en God openbaart zich aan de mens. De mens heeft ook zichzelf niet gemaakt, laat staan dat hij zijn eigen maker gemaakt zou hebben. Dit is dan de ridicule logica van de moderne wetenschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |