Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 juni 2010, 21:22   #261
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Hoewel ONAFHANKELIJKHEID mooi klinkt, ook in mijn oren, is het niet echt dat wat we zoeken. Wat we willen is dat Vlaanderen zijn eigen beslissingen kan nemen en dat de Franstaligen daar niets kunnen tegen inbrengen, dat ze ons niet remmen in onze wetgeving, die we willen aanpassen hoe het ONS best uitkomt. Als zij, met al hun armoede, toch een opendeur beleid willen voeren, dat ze dan maar doen, maar ik denk dat ze vlug de tering naar de nering gaan zetten, van zodra ze zelf voor de factuur moeten opdraaien.

België kan nog lang voortbestaan als confederatie, maar of er ooit nog een federatie van komt daarna? Zeer de vraag... eer de wonden zullen geheeld zijn, en het negatieve beeld van hun politici dat in onze netvliezen is gebrand, is verdwenen, zullen heel wat jaartjes voorbij zijn gegaan. En NOOIT zullen we nog aanvaarden dat er alarmbellen en consoorten zullen zijn.

Enfin, ik weet zeker dat een confederatie zal zorgen voor een lange tijd van vrede in ons landje, hoewel ze eerst zullen moeten leren aan de andere kant om niet altijd maar meer geld te vragen.
Waarom heb ik meer en meer de indruk dat jij eigenlijk geen politiek inzicht hebt, maar louter de N-VA-mantra's herhaalt en copiëert? En waarom heb ik de indruk dat jij meent de huid van de beer al te kunnen verkopen, terwijl er in Vlaanderen al lang geen beer meer rondloopt, tenzij in de zoo?

Grote woorden die je daar aanhaalt hoor: we, we, we, nooit, eerst, zeker, moeten, vrede, ons landje (welk land?), onze... Dat vind ik altijd een blijk van, tja van wat, van "de tien geboden", bij wijze van spreken.

Deze zin vind ik echter zo boeiend dat ik die er toch even uitlicht:

Citaat:
En NOOIT zullen we nog aanvaarden dat er alarmbellen en consoorten zullen zijn.
Nu weet ik niet of ik hiermee moet lachen of niet...

Eddy, jongen, tegen zoveel getrompetteer kan ik niet op. Maar als ik toch één raad mag geven: bedaar een beetje, we leven niet in een film, maar in de Belgische staat.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:23   #262
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat we anders HELEMAAL weg zijn? Beter iets dan niets. En bij nader order ligt Brussel nog altijd in Vlaanderen.
Dat het VL gewest maar vertrekt zonder het BXL gewest en (een deel van) de rand.
azert is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:31   #263
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom heb ik meer en meer de indruk dat jij eigenlijk geen politiek inzicht hebt, maar louter de N-VA-mantra's herhaalt en copiëert? En waarom heb ik de indruk dat jij meent de huid van de beer al te kunnen verkopen, terwijl er in Vlaanderen al lang geen beer meer rondloopt, tenzij in de zoo?

Grote woorden die je daar aanhaalt hoor: we, we, we, nooit, eerst, zeker, moeten, vrede, ons landje (welk land?), onze... Dat vind ik altijd een blijk van, tja van wat, van "de tien geboden", bij wijze van spreken.

Deze zin vind ik echter zo boeiend dat ik die er toch even uitlicht:

Nu weet ik niet of ik hiermee moet lachen of niet...

Eddy, jongen, tegen zoveel getrompetteer kan ik niet op. Maar als ik toch één raad mag geven: bedaar een beetje, we leven niet in een film, maar in de Belgische staat.
Die laatste zin staat er NADAT ik van een VOLDONGEN confederatie sprak, en daarna eventueel terug een federatie. Als jij ni kan volgen, IK kopieer NIKS, ik schrijf alles zelf. Op mijn 53ste heb ik geen zin om reutels van een ander te kopieren, of ze moeten héél goed zijn. Wat ik schrijf is mijn inzicht op wat een confederatie kan brengen.
Jammer dat je niet tegen positivisme kan.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:37   #264
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dat het VL gewest maar vertrekt zonder het BXL gewest en (een deel van) de rand.
Meneertje kent het internationaal recht zo te zien niet.
Gwyndion is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:37   #265
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit een oproep tot het verkrachten van Franstalige vrouwen? OK, ik pak Madame NON!
Een sabijnse maagdenroof in Brussel En let op: in Brussel lopen er nog flink wat maagdekes rond. Van boven bedekt met een sluiertje, en een jeans-broek onder de rok. Zo erken je ze direct.
fonne is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:40   #266
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jaja, natúúrlijk. Wat je hier debiteert is gewoon een evidentie die iedereen wel weet. Maar het is duidelijk dat het voorspelde succes van N-VA je danig op de zenuwen werkt. En dus doe je er nogal schampertjes over door algemeenheden aan te halen die je dan poogt te overgieten met een sausje dat je dan "geschiedenis" noemt. Maar wat iedereen hier interesseert is niet het (al of niet recente) verleden. Wel de komende verkiezingen en het effect daarvan op het Belgisch kluwen gedurende de eerstvolgende vijf jaren. In ieder geval, het zijn de belangrijkste verkiezingen sedert WO2. De Belgicisten zijn er niet zo gerust in en daarom pogen ze van alle kanten in te hakken op N-VA. Vandaag was het de beurt aan de Groentjes. Zij willen niet in een regering stappen () waar ook N-VA aan deelneemt. Hoe meer dat gebeurt, hoe groter de kans dat N-VA een score haalt die het voorspelde percentage overtreft.
Het succes van de NVA kon het kleinste kind al zien aankomen na het 3 jaar aanmodderen van Leterme en Co. Maar het zal allemaal niet veel helpen. De Wever zal niet veel kunnen oplossen in zijn eentje. En hij weet dit maar al te best. Olijke Bart vaart nu op de golven van een NVA-hype.Deze golf is echter slechts klatergoud. Ook deze ballon zullen de mensen vlug doorprikken. Kiezers zijn maar weinig honkvast en laten zich niet veel meer wijsmaken. Zeker de dag van vandaag. De Sp.a, de Open Vld, het VB, de CD&V mochten dit reeds vroeger ervaren. Tot hun grote spijt overigens.

Laatst gewijzigd door system : 5 juni 2010 om 21:44.
system is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:42   #267
grhluna
Burgemeester

Standaard

ik stel voor om een aap te halen uit de antwerpse zoo en hem al onze voorkeurstemmen geven
grhluna is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:43   #268
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ze begrijpen nog altijd niet waarom ze Ja zouden moeten knikken wanneer de VL iets eisen.
Het is niet omdat VL iets wil dat ze dat ook moeten willen en braafjes Ja knikken.
Ze begrijpen vooral nog altijd niet waar Vlamingen het lef halen om iets te durven willen. En dat na 180 jaar ethnische zuiveringen en hersenspoelingen. Ze denken nog altijd dat de Vlamingen domme boerkes zijn die per definitie geprogrammeerd zijn om Oui Monsieur, Non Monsieur te knikken als de superieure Waalse baas iets beveelt.
fonne is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:44   #269
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die laatste zin staat er NADAT ik van een VOLDONGEN confederatie sprak, en daarna eventueel terug een federatie. Als jij ni kan volgen, IK kopieer NIKS, ik schrijf alles zelf. Op mijn 53ste heb ik geen zin om reutels van een ander te kopieren, of ze moeten héél goed zijn. Wat ik schrijf is mijn inzicht op wat een confederatie kan brengen.
Jammer dat je niet tegen positivisme kan.
Ik huiver inderdaad van dat soort positivisme. Daarvoor ben ik veel te "droog" bezig met politiek en samenleving.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 5 juni 2010 om 21:44.
Txiki is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:47   #270
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het succes van de NVA kon het kleinste kind al zien aankomen na het 3 jaar aanmodderen van Leterme en Co. Maar het zal allemaal niet veel helpen. De Wever zal niet veel kunnen oplossen in zijn eentje. En hij weet dit maar al te best. Olijke Bart vaart nu op de golven van een NVA-hype.Deze golf is echter slechts klatergoud. Ook deze ballon zullen de mensen vlug doorprikken. Kiezers zijn maar weinig honkvast en laten zich niet veel meer wijsmaken. Zeker de dag van vandaag. De Sp.a, de Open Vld, het VB, de CD&V mochten dit reeds vroeger ervaren.
Op naar de volgende hype: een radicale onafhankelijkspartij: Vrij Vlaanderen.
Ooit gaan de franstaligen doorhebben dat het de economie van Wallonie niet veel bijbrengt om de klassieke Vlaamse partijen telkens weer met de staart tussen de benen te laten afdruipen, en op die manier de politieke instabiliteit in Vlaanderen nog wat te vergroten. Hopelijk niet nadat de frustraties over de Vlaamse onmacht zo groot zijn geworden dat de burgeroorlog begonnen is. Want daar sturen ze nu echt wel op aan, vooral de Rexistische Brusselaars onder leiding van Milquet en Mangain.
fonne is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:49   #271
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grhluna Bekijk bericht
ik stel voor om een aap te halen uit de antwerpse zoo en hem al onze voorkeurstemmen geven
op welke lijst sta jij? ge krijgt mijn voorkeurstem.
fonne is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:50   #272
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ooit gaan de franstaligen doorhebben dat het de economie van Wallonie niet veel bijbrengt om de klassieke Vlaamse partijen telkens weer met de staart tussen de benen te laten afdruipen, en op die manier de politieke instabiliteit in Vlaanderen nog wat te vergroten. Hopelijk niet nadat de frustraties over de Vlaamse onmacht zo groot zijn geworden dat de burgeroorlog begonnen is. Want daar sturen ze nu echt wel op aan, vooral de Rexistische Brusselaars onder leiding van Milquet en Mangain.
Kom, kom, niet overdrijven, fonne. Het is maar een verkiezingscampagne, he. Vanaf 14 juni: de orde van de dag, hoor.
Txiki is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:50   #273
grhluna
Burgemeester

Standaard

de lijst ik-denk-dat-ze-geweldig-met-mijn-voeten-aan-het-spelen-zijn-daar-in-brussel
grhluna is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:51   #274
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eddy heeft volgens mij al het patent op die naam.
Zwartengeel is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:02   #275
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Een interessantere vraag lijkt mij wie de "Witte Ridder" van dienst gaat zijn na 13 juni, die "een breuk met de oude politieke cultuur" moet zien te incorporeren.

Laatst gewijzigd door Txiki : 5 juni 2010 om 22:02.
Txiki is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:02   #276
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Een hype heeft de typerende eigenschap dat ze kortstondig is.
system is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:04   #277
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Eddy heeft volgens mij al het patent op die naam.
Ik zie een kartel wel zitten Met hem als linkervleugel...
fonne is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:06   #278
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grhluna Bekijk bericht
de lijst ik-denk-dat-ze-geweldig-met-mijn-voeten-aan-het-spelen-zijn-daar-in-brussel
Je moet het niet telkens weer herhalen hoeveel je van Marianneke houdt. Stem nu maar voor die Lijst. Ze heet trouwens afgekort CD&V, de echte naam kregen ze niet op de kiesbrief.
fonne is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:09   #279
grhluna
Burgemeester

Standaard

ik heb nog nooit op de cvp gestemd
grhluna is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:11   #280
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Kom, kom, niet overdrijven, fonne. Het is maar een verkiezingscampagne, he. Vanaf 14 juni: de orde van de dag, hoor.
De orde van de dag? Je bedoelt: praten over een methode om een timing voor te bereiden voor een pow-wow die de modaliteiten moet vastleggen over de manier waarop de Vlaamse en Franstalige partijen zouden bijeen kunnen gebracht worden om onderhandelingen te beginnen over het opstellen van een beginselverklaring voor het oprichten van een commissie van wijzen die moet bepalen of een gesprek kan georganizeerd worden om de manier vast te leggen waarop regeringsonderhandelingen zouden kunnen voorbereid worden die .....

Pff, ik geraak er niet meer uit.

Ik hoop dus dat ze na 14 Juni NIET tot de orde van de dag overgaan. Maar dat de Vlaamse partijen dat doen wat noodzakelijk is om de welvaart van de Vlamingen veilig te stellen. Al vrees ik er eerlijk gezegd een beetje voor.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be