Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 juni 2010, 22:28   #41
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
misschien infantiel maar er wel pal op.
ja , een dorpsgek loopt af en toe ook eens door een groen licht
zullen ze hem maar subsidieren op kosten van de arbeiders?
born2bewild is offline  
Oud 4 juni 2010, 22:38   #42
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Graag. Erfenissen houden geen steek. Zelfs niet binnen een liberale logica.
Dat je het huis, de familiefoto's, de boeken in je boekenrek, etc... kan overdragen aan je familieleden, vind ik normaal. Maar het erven van fortuinen houdt enkel steek binnen een feodale logica. En ik hoop dat we dat denkkader stilaan ontgroeid zijn.
U kan zoveel wetten invoeren als u wil. De natuurlijke neiging van mensen om hun welvaart aan hun nazaten over te laten, gaat u daar echter niet mee kunnen onderdrukken. Een afschaffing of zware imperking van het erfrecht zal enkel tot een toename van schenkingen leiden.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 4 juni 2010 om 22:41.
Herr Oberst is offline  
Oud 4 juni 2010, 23:09   #43
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U kan zoveel wetten invoeren als u wil. De natuurlijke neiging van mensen om hun welvaart aan hun nazaten over te laten, gaat u daar echter niet mee kunnen onderdrukken. Een afschaffing of zware imperking van het erfrecht zal enkel tot een toename van schenkingen leiden.
Schenkingen worden véél zwaarder belast.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 23:15   #44
Aldous
Burger

Standaard

Citaat:
Dat je het huis, de familiefoto's, de boeken in je boekenrek, etc... kan overdragen aan je familieleden, vind ik normaal. Maar het erven van fortuinen houdt enkel steek binnen een feodale logica. En ik hoop dat we dat denkkader stilaan ontgroeid zijn.
Waarom zou iemand dan nog de moeite nemen om meer welvaart op te bouwen dan hij in zijn leven kan opdoen? Wie gaat nog de moeite willen doen om te ondernemen?

Erfenissen zijn een logisch verlengde van het eigendomsrecht. Zoals persoon X kan beslissen om zijn geld te verbrassen tijdens zijn leven, zo kan persoon Y ervoor kiezen om het te geven aan zijn of haar kinderen. De wettelijke bescherming van reservataire erfgenamen is een restant van een feodale traditie, waar men vanuit liberaal perspectief kan tegen zijn. Het principe van het eigendomsrecht echter niet.
Aldous is offline  
Oud 4 juni 2010, 23:19   #45
Aldous
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

In het Vlaams gewest alleszins niet.
Aldous is offline  
Oud 4 juni 2010, 23:21   #46
Aldous
Burger

Standaard

Citaat:
Die toename van de schenkingen is er al geweest. Wie iets of wat vermogen wil nalaten maakt daar volop gebruik van. Je zou stom zijn om het niet te doen.
Aldous is offline  
Oud 4 juni 2010, 23:28   #47
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is niet correct, zeker wat roerende goederen betreft.

https://www.fortisbanking.be/pics/be...ns_Flandre.pdf
Herr Oberst is offline  
Oud 4 juni 2010, 23:30   #48
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aldous Bekijk bericht
Die toename van de schenkingen is er al geweest. Wie iets of wat vermogen wil nalaten maakt daar volop gebruik van. Je zou stom zijn om het niet te doen.
Ja, inderdaad. Als men in de toekomst ook schenkingen zeer zwaar zou gaan belasten, vinden mensen wel weer een andere uitweg (desnoods illegaal). Het idee dat mensen (grote delen van) hun vermogen niet naar hun kinderen zouden mogen overdragen is absurd.
Herr Oberst is offline  
Oud 4 juni 2010, 23:40   #49
Peter doet het weer
Vreemdeling

Standaard toch niet op kap van de gewone werkmensen.

De krisis is niet voor iedereen een krisis. De grootste vermogens zijn de afgelopen jaren aleen maar toegenomen. 1 % van de Belgische families bezit een kwart van alle vermogen. Het gaat om gemideld meer dan 8 mio euro.
Laat voor het tekort nu eindelijk eens de hoogste vermogens betalen.
Bv een euro miljonairstaks van 1 % op het vermogen van 1.000.000- eigen huis niet inbegrepen.
In diverse Europese landen bestaat dit. Waarom niet bij ons?
Peter doet het weer is offline  
Oud 4 juni 2010, 23:45   #50
EddyBal

Standaard

Citaat:
Dat is niet correct, zeker wat roerende goederen betreft.

https://www.fortisbanking.be/pics/be...ns_Flandre.pdf
Juist, ik vergistte me... SORRY... ik dacht even aan schenkingen buiten de familie, maar dat was hier niet van toepassing
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 23:47   #51
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad. Als men in de toekomst ook schenkingen zeer zwaar zou gaan belasten, vinden mensen wel weer een andere uitweg (desnoods illegaal). Het idee dat mensen (grote delen van) hun vermogen niet naar hun kinderen zouden mogen overdragen is absurd.
Een van de bekendste goedkope meubelzaken in Antwerpen doet dat anders. Alles op naam van de zoon. Die was vele jaren geleden al ne rijke kleine
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 23:57   #52
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter doet het weer Bekijk bericht
De krisis is niet voor iedereen een krisis. De grootste vermogens zijn de afgelopen jaren aleen maar toegenomen. 1 % van de Belgische families bezit een kwart van alle vermogen. Het gaat om gemideld meer dan 8 mio euro.
Bv een euro miljonairstaks van 1 % op het vermogen van 1.000.000- eigen huis niet inbegrepen.
Omdat wij een hansworst als Didier Reynders op Financiën hebben en omdat wij onlangs opdoken op de OESO-lijst belastingparadijzen ...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 5 juni 2010, 00:19   #53
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Omdat wij een hansworst als Didier Reynders op Financiën hebben en omdat wij onlangs opdoken op de OESO-lijst belastingparadijzen ...
Ook de VLD hoorde ik deze week nog fulmineren tegen een tax op vermogens, hoe klein ook. Duidelijk de partij dar kapitalisten, maar die club wordt wel rijker maar steeds kleiner... 1% blij dat ze nog IETS meer halen in de laatste peiling dus
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2010, 07:07   #54
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben het volledig met u eens. Maar uw hoop is ongegrond. Paars heeft de wetten rond de successierechten nog serieus versoepeld. Ze heeft zelfs, als ik me niet vergis, het belastingpercentage op erfenissen verlaagd. En het daarbij nog eens veel makkelijker gemaakt om die verlaagde belasting te omzeilen.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 5 juni 2010, 10:20   #55
Aldous
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik ben het volledig met u eens. Maar uw hoop is ongegrond. Paars heeft de wetten rond de successierechten nog serieus versoepeld. Ze heeft zelfs, als ik me niet vergis, het belastingpercentage op erfenissen verlaagd. En het daarbij nog eens veel makkelijker gemaakt om die verlaagde belasting te omzeilen.
Door die successie- en schenkingsrechten te verlagen heeft ze wel de inkomsten uit die belastingscategorie verhoogt.
Aldous is offline  
Oud 5 juni 2010, 10:45   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het ABVV rulez, zoveel is duidelijk.
Henri1 is offline  
Oud 5 juni 2010, 11:01   #57
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter doet het weer Bekijk bericht
In plaats daarvan wil OpenVLD de werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd. Logisch, als verdediger van de financiële elite schaffen ze graag die dingen af die voor hen geen nut hebben.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:00   #58
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook de VLD hoorde ik deze week nog fulmineren tegen een tax op vermogens, hoe klein ook. Duidelijk de partij dar kapitalisten, maar die club wordt wel rijker maar steeds kleiner... 1% blij dat ze nog IETS meer halen in de laatste peiling dus
De partij der kapitalisten... zoals quasi alle andere partijen in Vlaanderen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:12   #59
grhluna
Burgemeester

Standaard

ja nva het beste voorbeeld dat je maar kan wensen
geld geld geld geld
grhluna is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:15   #60
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Dat zijn nu eens perfect de holle slogans die vaak gebruikt worden maar die dus eigenlijk niets vertellen. Leg mij eens uit hoe u bij de 'liberale wonderboys' 20 miljard gaat vinden.
Een taks op winst gemaakt door het speculeren met aandelen, zou een mooi begin zijn. Iedereen mag zo z'n brood verdienen, maar als het hele economische systeem in elkaar stuikt en de ECB 750 (zeven honderd vijftig!) miljard (!) (= 10^9) flappen op tafel moet leggen waar slechts een honderdtal grapjassen verantwoordelijk voor is, is het niet meer dan rechtvaardig dat zo'n Russische roulette fiscaal afgeraden wordt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be