Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 juni 2010, 22:13   #281
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Eddy heeft volgens mij al het patent op die naam.
Yep
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:15   #282
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dat het VL gewest maar vertrekt zonder het BXL gewest en (een deel van) de rand.
En waarom zouden we Broekzele de kans ontzeggen om terug te keren naar zijn ware Vlaamse wortels? Het zal hen geen windeieren leggen. In tegenstelling tot een WalloBrux sterf-scenario. En we geven ze 25 jaar de tijd om zich aan te passen of te vertrekken.
fonne is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:16   #283
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De orde van de dag? Je bedoelt: praten over een methode om een timing voor te bereiden voor een pow-wow die de modaliteiten moet vastleggen over de manier waarop de Vlaamse en Franstalige partijen zouden bijeen kunnen gebracht worden om onderhandelingen te beginnen over het opstellen van een beginselverklaring voor het oprichten van een commissie van wijzen die moet bepalen of een gesprek kan georganizeerd worden om de manier vast te leggen waarop regeringsonderhandelingen zouden kunnen voorbereid worden die .....

Pff, ik geraak er niet meer uit.

Ik hoop dus dat ze na 14 Juni NIET tot de orde van de dag overgaan. Maar dat de Vlaamse partijen dat doen wat noodzakelijk is om de welvaart van de Vlamingen veilig te stellen. Al vrees ik er eerlijk gezegd een beetje voor.
Ik hoop evenmin dat ze zullen overgaan tot de orde van de dag. Maar ik vrees ervoor. Het is altijd zo geweest. Er zal zo goed als zeker een "Witte Ridder" naar de slachtbank geleid worden die de breuk met drie jaar stilstand moet symboliseren, om het volk te kalmeren en dan, hop, terug naar de orde van de dag. De vraag die me bezig houdt, is: wie gaan ze daarvoor opofferen?

edit: of misschien wel twee Witte Ridders: aan elke kant van de taalgrens één.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 5 juni 2010 om 22:18.
Txiki is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:18   #284
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Een interessantere vraag lijkt mij wie de "Witte Ridder" van dienst gaat zijn na 13 juni, die "een breuk met de oude politieke cultuur" moet zien te incorporeren.
Ik denk dat zowat alle politici denken: "laat deze Kelk aan mij voorbijgaan". We zullen al blij mogen zijn als er na de partijbureaus "the day after" nog een partij is die überhaupt in een regering wil. Al dan niet na vervanging van de voorzitter/voorzitster.
fonne is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:18   #285
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik huiver inderdaad van dat soort positivisme. Daarvoor ben ik veel te "droog" bezig met politiek en samenleving.
Mensen zonder dromen zijn mensen zonder doelen, leven van dag tot dag en veranderen niets. Want waarin? Er is geen positief beeld?
Ik denk niet dat dit JOU voorstelt, maar zo stel je jezelf nu wel even voor.

Bedenk: mijn beeld is niet het jouwe, maar door te LEZEN wat er staat zou je beter kunnen begrijpen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:19   #286
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat zowat alle politici denken: "laat deze Kelk aan mij voorbijgaan". We zullen al blij mogen zijn als er na de partijbureaus "the day after" nog een partij is die überhaupt in een regering wil. Al dan niet na vervanging van de voorzitter/voorzitster.
Ja, daarom ook dat ik me afvraag wie ze daarvoor gaan opofferen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:22   #287
EddyBal

Standaard

Citaat:
Een interessantere vraag lijkt mij wie de "Witte Ridder" van dienst gaat zijn na 13 juni, die "een breuk met de oude politieke cultuur" moet zien te incorporeren.
Het zal van meer dan één witte ridder afhangen, of we blijven steken... en wat er dan gaat gebeuren, daar kan je je vanalles bij voorstellen.. zowel positief als negatief.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:25   #288
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Mensen zonder dromen zijn mensen zonder doelen, leven van dag tot dag en veranderen niets. Want waarin? Er is geen positief beeld?
Ik denk niet dat dit JOU voorstelt, maar zo stel je jezelf nu wel even voor.

Bedenk: mijn beeld is niet het jouwe, maar door te LEZEN wat er staat zou je beter kunnen begrijpen
Ik ga hier niet te diep op ingaan, maar wat ik van realiteit heb gezien en aan den lijve heb ondervonden, is te hard geweest om nog in grote dromen te geloven.

Om elkaar te begrijpen, kennen we elkaar te weinig en een forum is daarvoor ook niet meteen de meest geschikte plaats. Het is dan ook nooit eenvoudig uitspraken te kaderen, omdat achter uitspraken nu eenmaal mensen zitten met een heel verschillend verhaal, een heel verschillende geschiedenis en dus een heel andere kijk op één en ander.

Wederzijdse reacties zijn, in dat opzicht, ook altijd met de nodige zin voor nuance te beschouwen.

mvg,

Txiki
Txiki is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:27   #289
grhluna
Burgemeester

Standaard

inderdaad bv moest iedereen nu eens zijn loon doorstorten naar mijn bankrekening dan beloof ik dat ik er iets nuttig mee zal doen en het is ook een simpele oplossing voor u
grhluna is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:27   #290
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal van meer dan één witte ridder afhangen, of we blijven steken... en wat er dan gaat gebeuren, daar kan je je vanalles bij voorstellen.. zowel positief als negatief.
Je weet dat Witte Ridders nadat ze hun taak vervuld hebben, afgemaakt worden. Het is daarom de vraag wie naar de slachtbank geleid zal worden. Ik vermoed minstens twee personen. Maar het is niet meteen duidelijk "wie".
Txiki is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:49   #291
EddyBal

Standaard

Citaat:
Je weet dat Witte Ridders nadat ze hun taak vervuld hebben, afgemaakt worden. Het is daarom de vraag wie naar de slachtbank geleid zal worden. Ik vermoed minstens twee personen. Maar het is niet meteen duidelijk "wie".
Ook het tegengestelde kan gebeuren: het kan tot "heldendom" leiden. Als een goede confederatie kan opgezet worden, genoeg macht naar de deelstaten, zodat er niet teveel bemoeienis is in elkaars vaarwater komen, kan dit best tot geluk aan beide zijden leiden. Dat BHV nog niet gesplitst zou zijn blijkt niet een ramp omdat men toch verkiezingen houd.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2010, 23:29   #292
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grhluna Bekijk bericht
inderdaad bv moest iedereen nu eens zijn loon doorstorten naar mijn bankrekening dan beloof ik dat ik er iets nuttig mee zal doen en het is ook een simpele oplossing voor u
Geef je het nummer en de PIN-code hier even door?
fonne is offline  
Oud 6 juni 2010, 07:18   #293
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom zouden we Broekzele de kans ontzeggen om terug te keren naar zijn ware Vlaamse wortels? Het zal hen geen windeieren leggen. In tegenstelling tot een WalloBrux sterf-scenario. En we geven ze 25 jaar de tijd om zich aan te passen of te vertrekken.
Je ziet dat er bij elke verkiezing minder BXL mensen op VL lijsten stemmen, dat is toch duidelijk als statement.
azert is offline  
Oud 6 juni 2010, 08:06   #294
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook het tegengestelde kan gebeuren: het kan tot "heldendom" leiden. Als een goede confederatie kan opgezet worden, genoeg macht naar de deelstaten, zodat er niet teveel bemoeienis is in elkaars vaarwater komen, kan dit best tot geluk aan beide zijden leiden. Dat BHV nog niet gesplitst zou zijn blijkt niet een ramp omdat men toch verkiezingen houd.
Ik heb de laatste twintig jaar nog geen Witte Ridder een held zien worden... Vreemd dat je alles altijd herleidt tot die confederatie. Er bestaat nog meer dan dat, hoor. Politieke spelletjes bijvoorbeeld.
Als ik het heb over die Witte Ridders, ga ik "beyond BHV en confederalisme"...

Laatst gewijzigd door Txiki : 6 juni 2010 om 08:07.
Txiki is offline  
Oud 6 juni 2010, 09:06   #295
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik heb de laatste twintig jaar nog geen Witte Ridder een held zien worden... Vreemd dat je alles altijd herleidt tot die confederatie. Er bestaat nog meer dan dat, hoor. Politieke spelletjes bijvoorbeeld.
Als ik het heb over die Witte Ridders, ga ik "beyond BHV en confederalisme"...
Ik weet het. Mensen die onverwachts een oplossing kunnen doorduwen die uiteindelijk dan toch niet zo slecht blijkt te zijn. En dan hebben we het zeker niet over de hulp van verafstoot bij de vorming van de vorige regering.

Het jammerlijke is dat zelfs bekwame witte ridders al worden afgeschoten voor ze ook maar iets kunnen doen. Alles zit muurvast nu. Er zal wat moeten "geven" of ons landje gaat de dieperik in. Ik DENK (en hoop) dat Bart en Elio wel langzaam tot een oplossing zullen komen. Maar geen van beiden zal premier willen worden, en toch zal best een van beiden best het doen als ze een goed akkoord hebben.
NA het globaal akkoord zou men best rondkijken bij ALLE partijen en er de beste krachten uithalen om minister te worden. We hebben een beleid nodig met sterke ministers, die kunnen uitvoeren wat in het akkoord is gegoten, geen bende amateurs.
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2010, 11:12   #296
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het succes van de NVA kon het kleinste kind al zien aankomen na het 3 jaar aanmodderen van Leterme en Co. Maar het zal allemaal niet veel helpen. De Wever zal niet veel kunnen oplossen in zijn eentje. En hij weet dit maar al te best. Olijke Bart vaart nu op de golven van een NVA-hype.Deze golf is echter slechts klatergoud. Ook deze ballon zullen de mensen vlug doorprikken. Kiezers zijn maar weinig honkvast en laten zich niet veel meer wijsmaken. Zeker de dag van vandaag. De Sp.a, de Open Vld, het VB, de CD&V mochten dit reeds vroeger ervaren. Tot hun grote spijt overigens.
System, je vervalt steeds maar opnieuw in dezelfde fout, namelijk het schromelijk onderschatten van de intelligentie bij anderen. Vanzelfsprekend is het succes van N-VA een tijdelijk verschijnsel. Dat is toch altijd zo geweest bij elke politieke partij. Maar dergelijke overweging is volkomen irrelevant. Het enige wat telt is dat de N-VA nu een zo groot mogelijke score haalt. Want er moet een copernicaanse staatshervorming komen die vertrekt vanuit het standpunt dat de macht in de eerste plaats toekomt aan deelstaten. De Belgische Francofonie zal zich daar uit alle macht tegen verzetten. Dan zal dit desnoods door een eenzijdig initiatief tóch moeten doorgedrukt worden, vanuit het Vlaams Parlement, zoals Senelle dat ook voorstelt. Hoe hoger de score van N-VA, hoe kleiner die van de traditionele, meer Belgicistische, partijen, hoe meer kans dat die (desnoods eenzijdige) stap kan gezet worden.
Oud 6 juni 2010, 11:32   #297
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Daarvoor ben ik veel te "droog" bezig met politiek en samenleving.
Nu begrijp ik waarom je altijd zo dorstig overkomt

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 6 juni 2010, 11:33   #298
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
System, je vervalt steeds maar opnieuw in dezelfde fout, namelijk het schromelijk onderschatten van de intelligentie bij anderen. Vanzelfsprekend is het succes van N-VA een tijdelijk verschijnsel. Dat is toch altijd zo geweest bij elke politieke partij. Maar dergelijke overweging is volkomen irrelevant. Het enige wat telt is dat de N-VA nu een zo groot mogelijke score haalt. Want er moet een copernicaanse staatshervorming komen die vertrekt vanuit het standpunt dat de macht in de eerste plaats toekomt aan deelstaten. De Belgische Francofonie zal zich daar uit alle macht tegen verzetten. Dan zal dit desnoods door een eenzijdig initiatief tóch moeten doorgedrukt worden, vanuit het Vlaams Parlement, zoals Senelle dat ook voorstelt. Hoe hoger de score van N-VA, hoe kleiner die van de traditionele, meer Belgicistische, partijen, hoe meer kans dat die (desnoods eenzijdige) stap kan gezet worden.
Ik verval nergens in. In stel gewoon de feiten vast op basis van het verleden. Successen van politieke partijen zijn zeer vergankelijk. Niet alleen in ons land, maar blijkbaar ook in de andere landen. En iemand zoals Jan Peter Balkenende zal dit, meer dan waarschijnlijk, aan de lijve ondervinden volgende woensdag.

Dus wanneer de ene Vlaamnationalistische partij fors wint terwijl de andere blijft verliezen, dan is het een slag in het water. Want bij een forse overwinning zal de Wever aan zet zijn en dan zullen we zien wat hij ervan bakt. En als hij faalt dan is het rijk van Olijke Bart uit nog voordat het begonnen is.

Laatst gewijzigd door system : 6 juni 2010 om 11:35.
system is offline  
Oud 6 juni 2010, 11:35   #299
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik verval nergens in. In stel gewoon de feiten vast op basis van het verleden. Successen van politieke partijen zijn zeer vergankelijk. Niet alleen in ons land, maar blijkbaar ook in de andere landen. En iemand zoals Jan Peter Balkenende zal dit, meer dan waarschijnlijk, aan de lijve ondervinden volgende woensdag.

Dus wanneer de ene Vlaamnationalistische partij fors wint terwijl de andere blijft verliezen, dan is het een slag in het water. Want bij een forse overwinning zal de Wever aan zet zijn en dan zullen we zien wat hij ervan bakt. En als hij faalt dan is het rijk van Olijke Bart uit nog voordat het begonnen is.
Ik heb nu al binnenpretjes.
Henri1 is offline  
Oud 6 juni 2010, 11:37   #300
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Je ziet dat er bij elke verkiezing minder BXL mensen op VL lijsten stemmen, dat is toch duidelijk als statement.
Cher ami francophone Azert, "Bruxelles" mag dan reeds een grotendeels Waalse stad geworden zijn, een "Charleroi aan de Zenne", toch kunnen ze er niet omheen dat ze onze centen meer dan nodig hebben. Ik zie ze nog niet zo gauw voor WalloBrux kiezen, want dat betekent voor hen een serieuze verarming.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be