Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen?
De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. 32 36,78%
De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. 29 33,33%
Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. 21 24,14%
Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. 5 5,75%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 16:43   #321
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Dat kan ik ook omdraaien, maar blijkbaar is uw mening van "de goede boeken" onveranderlijk de juiste. Verder lijkt het mij straf dat AL uw bewijs over 1 zaak gaat: iets dat Hitler tegen Ciano zei. Is het nooit in u opgekomen dat dit politiek was? Er zijn voldoende redenen op te sommen waarom hij de italianen dat wilde laten geloven.. Waarschijnlijk niet, uw "goede" boek zal dat misschien niet hebben vermeldt.
Toch wel, mijn 'goed' boek zegt nog veel meer. Hitler zei dat niet alleen tegen Ciano natuurlijk. Ciano noteerde dat wel in zijn dagboek. Hij zei dat ook tegen Göbbels. Maar, en dit is zeer belangrijk, hij zei dit ook voor een selectie van hoge militaire leiders op 23 mei 1939 in zijn studeerkamer in de nieuwe rijkskanselarij in een voordracht over Polen. En de belangrijkste punten van wat hij toen zei in zijn toespraak voor deze hoge militaire aanvoerders werden genoteerd door luitendant-kolonel Rudolf Schmundt, die toen de Wehrmacht-adjudant was van Hitler.

Dus hou op met uw infantiele argumenten over Italianen en lees eens een 'goed' boek.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2010 om 16:49.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 19:20   #322
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Prof. Matthias Storme benadrukt dat een volk slechts economisch welvarend kan zijn en zich politiek slechts democratisch kan ontwikkelen vanuit een particulier besef van zijn culturele identiteit – een "conservatieve reserve" die wij danken aan vroegere generaties en op onze beurt doorgeven. Het democratiseringsproces doet België thans uiteenvallen. Dit kan slechts gestopt worden door de democratie te beknotten en de Vlaamse identiteit te versmachten.

http://www.secessie.nu/pdf/10-4.pdf

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 2 juni 2010 om 19:33.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 20:26   #323
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat Nederlanders hier niet altijd geliefd zijn, dat is toch ook zo. Waarom wilt u nu toch altijd zo rond de pot draaien. Zo de hypocriet uithangen. De dingen toedekken. Nederlanders zijn nu eenmaal door een groot gedeelte van de bevolking niet erg geliefd. Let wel, ik ga hier niet beweren dat ze gehaat worden. Dat zeker niet.
Ik ken persoonlijk wel een aantal Vlamingen en Belges die niet erg van 'Ollanders' houden.

Ik moet daar echter aan toevoegen dat het niet bepaald de meest intelligente en/of fijnbesnaarde mensen zijn die ik tot nu toe al ontmoette.

Voor alle duidelijkheid: ik heb het hier niet over de deelnemers aan dit forum.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:23   #324
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ken persoonlijk wel een aantal Vlamingen en Belges die niet erg van 'Ollanders' houden.

Ik moet daar echter aan toevoegen dat het niet bepaald de meest intelligente en/of fijnbesnaarde mensen zijn die ik tot nu toe al ontmoette.

Voor alle duidelijkheid: ik heb het hier niet over de deelnemers aan dit forum.
Ik ken een aantal Vlamingen en Vlaamsgezinden op dit forum die niet zo van Walen houden. Of het fijnbesnaarde of intelligente mensen zijn, zal ik maar in het midden laten. Dat lijkt me het beste.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2010 om 21:43.
Oud 2 juni 2010, 21:47   #325
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Ik zei, West-Europa, geef eens één betrouwbare bron waarin Hitlers beleid in die zin wordt uitgelegd? Ik lees namelijk enorm veel geschiedenisboeken en nergens vermeldt men deze ideeën waarvan gij beweert dat ze bestaan.

Hitler ging ervan uit dat onze democratieën verrot waren. Hij mocht zo lang zijn zin doen van zowel Frankrijk als Engeland dat hij ook dacht dat Polen er wel bij kon. Hij hield in dat stadium geen rekening met de Geallieerden. Hij liet zelfs zijn westgrens praktisch onbewaakt ten tijde van de "Sitzkrieg" die erop volgde.

Voordien, toen zijn troepen het Rijnland bezetten, hadden die zelfs amper munitie. Duitsland heeft ons bezet omdat Frankrijk en Engeland het de oorlog verklaarden en wij de kortste weg waren om de Maginot-linie heen. Het was Hitlers bedoeling om Lebensraum te zoeken in het oosten, niet het westen.

Die laatste quote kwam niet van u, ik reageer enkel omdat ge blijft ageren tegen mij. Ik heb nergens beweert dat die quote van u is maar ik daag u nu wel uit die stelling te verdedigen, als ge daar toch achterstaat.
Ik vind dat je best goede posts schrijft, maar Hitler wilde ook Lebensraum in het Westen. Hij wilde de Elzas en Lotharingen direct annexeren, omdat een deel van de bevolking Duits sprak. Ook wilde hij Bourgondie gaan bevolken met de Duitstalige Zuid-Tirolers. Italie was een bondgenoot van Hitler en Mussolini vond dat Zuid-Tirol Italiaans was. Hij voerde een assimilatie-en emigratie beleid uit voor de Duitstaligen en Hitler wilde de Zuid-Tirolers dus een plek geven in Bourgondie.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 2 juni 2010 om 21:48.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 22:01   #326
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik vind dat je best goede posts schrijft, maar Hitler wilde ook Lebensraum in het Westen. Hij wilde de Elzas en Lotharingen direct annexeren, omdat een deel van de bevolking Duits sprak. Ook wilde hij Bourgondie gaan bevolken met de Duitstalige Zuid-Tirolers. Italie was een bondgenoot van Hitler en Mussolini vond dat Zuid-Tirol Italiaans was. Hij voerde een assimilatie-en emigratie beleid uit voor de Duitstaligen en Hitler wilde de Zuid-Tirolers dus een plek geven in Bourgondie.
U moet dus niet vragen wat er zou gebeurd zijn, moest Hitler in Europa definitief het pleit hebben gewonnen. Duitssprekenden waren we hier allemaal geworden. Zo goed als zeker.

Wat echter helemaal niet zeker is, dat is de vraag of de rabiate Vlaamsgezinden op termijn zich dan ook tegen de taaldwang van de Duitsers zouden hebben verzet. Ik vrees van niet.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2010 om 22:05.
Oud 2 juni 2010, 22:37   #327
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet dus niet vragen wat er zou gebeurd zijn, moest Hitler in Europa definitief het pleit hebben gewonnen. Duitssprekenden waren we hier allemaal geworden. Zo goed als zeker.

Wat echter helemaal niet zeker is, dat is de vraag of de rabiate Vlaamsgezinden op termijn zich dan ook tegen de taaldwang van de Duitsers zouden hebben verzet. Ik vrees van niet.
Dat er uberhaupt nog gediscussieerd moet worden over de MOTIEVEN van Hitler...

Ten tweede, het moge inmiddels duidelijk zijn dat je niet heel Europa kan veroveren. Ook Hitler moet dat geweten hebben. Diverse gekken voor hem hebben dat lesje in ieder geval ook geleerd. Waaronder een significant aantal Franse driftkikkertjes.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 06:23   #328
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onzin, Hitler was geen taalpurist. Hitler was een massamoordenaar. Zijn arische volk telde meerdere taalgebieden. Waarom is er nergens een taaldwang geweest onder de Duitsers?

Dat laatste is een belachelijke provocatie. We zullen er maar niet op ingaan.
Oud 3 juni 2010, 06:24   #329
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De elzas was dan ook lang een betwist geboied tussen Frankrijk en Duitsland. De discussie was of Hitler hier het Duits wou opleggen, wat ik dus tegenspreek.

System reageert enkel op mijn bronnen door terloops te vermelden dat de zijne beter is. Waarom? Daar hebben we het raden naar...
Oud 5 juni 2010, 20:17   #330
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Kleinigheidje:
Het zou dan zo moeten zijn dat Nederlanders, Vlamingen en wellicht ook de Walen de Nederlandense identiteit wordt aangeboden.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 20:23   #331
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nederlanders worden ervaren als een soort 'vreemden' bij ons. Ik zeg als een 'soort', omdat ze weliswaar ongeveer dezelfde taal hebben als wij, maar ze zijn toch 'anders' dan wij. En dat komt dan ook regelmatig tot uiting. We moeten ze hier niet zo erg, maar we tolereren hen toch maar. Zo zijn we nu eenmaal in het zuiden.
Jij hebt aangegeven dat je voorstander bent van een 'federale Beneluxstaat'. Hoe rijm je dat met deze post?
Oud 5 juni 2010, 20:35   #332
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Kleinigheidje:
Het zou dan zo moeten zijn dat Nederlanders, Vlamingen en wellicht ook de Walen de Nederlandense identiteit wordt aangeboden.
wat we niet bezitten kunnen we ook niet aanbieden.

de Vlamingen en Walen hebben al Nederlandense identiteit. Net als de Nederlanders.
Oud 5 juni 2010, 20:58   #333
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
de Vlamingen en Walen hebben al Nederlandense identiteit. Net als de Nederlanders.
Niet echt.
We hebben een (min of meer) nederlandse taal, maar geen nederland(en)se identiteit, verre van.
Oud 5 juni 2010, 21:19   #334
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niet echt.
We hebben een (min of meer) nederlandse taal, maar geen nederland(en)se identiteit, verre van.
wij texanen zijn geen amerikanen
wij uit beieren zijn geen duitsers
wij essexers zijn geen britten

wij Vlamingen wonen niet in de lage landen...
Oud 5 juni 2010, 21:48   #335
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt.
We? Misschien even voor jezelf spreken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 22:18   #336
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

De grens tussen Vlaanderen en Nederland zit bij sommige mensen vooral in hun hoofd. Nederlanders en Vlamingen verschillen niet meer dan Duitsers onderling.
Oud 5 juni 2010, 22:35   #337
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
We? Misschien even voor jezelf spreken.
Nee hoor, ik wil in deze gerust voor iedereen spreken hoor.

Je moet wel veel fantasie hebben om te zeggen dat we hier een Nederlandse identiteit hebben.

Er zijn natuurlijk overal uitzonderingen.
Oud 5 juni 2010, 22:37   #338
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
wij texanen zijn geen amerikanen
wij uit beieren zijn geen duitsers
wij essexers zijn geen britten

wij Vlamingen wonen niet in de lage landen...
Texas behoort wel tot het land Amerika
Beieren behoort wel tot het land Duitsland
Essex behoort wel tot het land Groot Brittannië.

België behoort niet tot het land Nederland of De Nederlanden of Groot Nederland.

Zie je het subtiel verschil?
Oud 5 juni 2010, 22:39   #339
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Texas behoort wel tot het land Amerika
Beieren behoort wel tot het land Duitsland
Essex behoort wel tot het land Groot Brittannië.

België behoort niet tot het land Nederland of De Nederlanden of Groot Nederland.
U bent blijkbaar de laatste Belg.

Die mag straks het licht uit doen. Dat is ook een mooie taak in 't leven nietwaar?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 22:40   #340
Alboreto

Standaard

Citaat:
De grens tussen Vlaanderen en Nederland zit bij sommige mensen vooral in hun hoofd. Nederlanders en Vlamingen verschillen niet meer dan Duitsers onderling.
Dit weekend nog eens samen gezeten met een gemengd gezin (Belg en Nederlandse).
Ze spreken je volmondig tegen.

De Nederlandse zei: 'We spreken allemaal Nederlands, maar de woorden betekenen andere dingen'.

Maar je hebt wel een punt hoor.
Belgen en Nederlanders verschillen niet meer dan bv Belgen en Fransen.
Elke grens is uiteindelijk fictief en het zit allemaal tussen onze oren.

Uiteindelijk zijn we allemaal Europeanen en dat lijkt me een goede zaak.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be