![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen? | |||
De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 36,78% |
De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. |
![]() ![]() ![]() |
29 | 33,33% |
Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 24,14% |
Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,75% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Staatssecretaris
|
![]() Zou u deze stelling met voorbeelden willen staven? In afwachting daarvan wil ik graag opmerken dat Vlaanderen vooralsnog jaarlijks echte miljarden kwijtraakt aan het wanbeleid van de Franstalige politici.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En er moet dus dringend een andere ontvanger gevonden worden voor deze miljarden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#408 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#410 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Troost u maar met de gedachte dat de Hollanderhaat (ongeveer 40 % vd Vlamingen) zelden alleen komt. Bekrompen geesten haten namelijk meestal ook nog andere groepen....wink, wink... En verder sterft dit soort witte provinciaal tamelijk snel uit, dus ach... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten andere, als wij Vlamingen grappen maken over Hollanders (doorgaans gebruikt als pars pro toto voor Nederlanders) dan komen die er vaak op neer dat Hollanders goed met geld overweg kunnen.
![]() |
![]() |
#413 | ||
|
![]() Citaat:
De afstanden zijn vandaag te verwaarlozen, de wereld wordt kleiner. Maar ik zie dat je mijn punt begrepen hebt. Citaat:
Het maakt deel uit van jullie erfenis, van jullie geschiedenis, van jullie cultuur. Net zoals bv het schaatsen bij jullie meer tot de cultuur hoort en bij ons de wielercross, zoals bij jullie bloemenveilingen en bij ons het fruit, zoals bij jullie de gouda en bij ons de trappist, zoals bij jullie het delfts blauw en bij ons het kristal. En jij kan vast ook nog veel meer voorbeelden vinden.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 7 juni 2010 om 20:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
|
![]() Citaat:
Een tijdje geleden ging het over welke voordelen er zouden zijn voor belgie. Iemand (ik dacht Hollander) opperde toen dat jullie bedrijven zouden klaar staan onze wegen die van lagere kwaliteit zijn dan die in Nederland volledig her aan te leggen. Dat is een nobel doel, maar toen ik vroeg wie dat zou betalen was het antwoord 'jullie'. Een ander voorbeeld was dat we door de annexatie de staatsschuld beter onder controle zouden krijgen. Op de vraag wie die staatsschuld moet aflossen was het antwoord alweer 'jullie'.
![]() |
![]() |
#415 | ||
|
![]() Citaat:
Meer wou ik dan ook niet aantonen. Citaat:
Vandaar dat ik ook weinig meer verschillen zie in cultuur tussen België en Frankrijk dan tussen België en Nederland.
![]() |
![]() |
#416 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind het raar dat Nederlanders steeds met het argument 'haat' afkomen wanneer we niet willen samengaan met hen. Ik heb veel goede vrienden waarmee ik liever niet wil samen wonen.
![]() |
![]() |
#417 | |
|
![]() Citaat:
De hunebedden in Drenthe versus onze windmolens. De limburgse vlaai en onze jenever. Zeeuwse mosselen versus het wild van de Veluwe. Onze tomaten en bloembollen tegen het fruit van de Betuwe. De Rotterdamse industrie versus de Oostvaardersplassen. Wadlopen in Friesland of de Cauberg beklimmen in het zuiden. Wat is nou je punt? Diversiteit is er ook binnen een land.
![]() |
![]() |
#418 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Diversiteit is de hoeksteen voor een multiculturele maatschappij en dit valt enkel te verwezenlijken door de eigen cultuur te omarmen, verstevigen en uit te dragen naar andere culturen.
![]() |
![]() |
#419 | |
|
![]() Citaat:
Mits dat we ook open staan voor andere culturen, want ge kunt moeilijk verwachten dat anderen open staan voor onze cultuur wanneer we zelf niet open staan voor de hunne.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 7 juni 2010 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn wel altijd verschillen tussen streken. Die negeren is niet erg realistisch. Ik ben blij dat je het met me eens bent.
![]() |