Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 00:29   #21
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat maakt toch niet uit.
Het is zoals met G. Bourgeois, we zien wel na de verkiezingen.
hoe kan je nu blij zijn met zo iets?
OK het is grappig, maar dat zoiets 'toevallig' voor de verkiezingen lekt, moet toch al voldoende stof tot nadenken zijn he
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 8 juni 2010, 03:39   #22
grhluna
Burgemeester

Standaard

een futiliteit
wanhopige poging
net zoals de cdv een futiliteit is geworden
grhluna is offline  
Oud 8 juni 2010, 05:47   #23
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Alhoewel ik niet moet weten van Rik Torfs, vind ik het behoorlijk kleintjes om een week voor de verkiezingen beschuldigingen te uiten, die waarschijnlijk niet tegen 13 juni weerlegd of bevestigd kunnen worden.
Och, het zijn enkel de communisten die die zooi lezen.
Oud 8 juni 2010, 06:32   #24
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Och, het zijn enkel de communisten die die zooi lezen.
Communisten? Ik dacht dat die enkel nog in China en Cuba bestonden?

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline  
Oud 8 juni 2010, 06:53   #25
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Communisten? Ik dacht dat die enkel nog in China en Cuba bestonden?
Hier zouden ze ook niet bestaan moesten ze niet gesubsidieerd worden door het Koning Boudewijn fonds.

Royalistische Communisten, Lenin draait zich om in zijn mausoleum.
Oud 8 juni 2010, 06:58   #26
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik vind het wel NIET proper om dat NU uit te brengen. Ook als hij onschuldig blijkt later, is zijn imago NU beschadigd... Ferme kado voor de CD&V. Nu kan marianneke pas écht gaan bleiten!
Ook al zijn het "tegenstrevers", ik vind dit echt ongepast. De CD&V moet de kelk ledigen tot de laatste druppel.
de wraak van de Volksunie op de andere katholieken.
azert is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:42   #27
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Een beetje laag bij de grond om op dit ogenblik zoiets publiek te maken!!

Maar ja, anderen deden het voor , maar dit doet me denken aan dorpsverkiezingen zo'n 50 jaar geleden, kandidaten zwart maken en hun privéleven aan de kaak stellen!!
omaplop is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:46   #28
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
de wraak van de Volksunie op de andere katholieken.
eigenlijk een beetje of-topic, maar zitten er veel katholieken in de N-VA? al de niveanen die ik ken zijn atheist of agnost...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 8 juni 2010, 09:58   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je ziet dat aan die man vind ik.

Mij zou het niet verbazen als die Torfs eindigt in de gevangenis.
²

dat van die normvervaging dat is wel 'bullseye'

Torfs, die roept bij mij echt een fysieke afkeer op ... als ik hem bezig zie krijg ik kiekenboebelen en komen mijn nekharen recht ...
Anna List is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:04   #30
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²

dat van die normvervaging dat is wel 'bullseye'

Torfs, die roept bij mij echt een fysieke afkeer op ... als ik hem bezig zie krijg ik kiekenboebelen en komen mijn nekharen recht ...
Bij mij roept hij het beeld op van een "peeping tom", maar dat wil nog niet zeggen dat het zo is.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:08   #31
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
eigenlijk een beetje of-topic, maar zitten er veel katholieken in de N-VA? al de niveanen die ik ken zijn atheist of agnost...
de volksunie is ontstaan uit de katholieke colleges waar de priester hun leerlingen aanspoorden om tegen de goddeloze communisten te gaan vechten aan het oostfront.
azert is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:12   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij mij roept hij het beeld op van een "peeping tom", maar dat wil nog niet zeggen dat het zo is.
maar ik zou er toch ook niet van verschieten.
Anna List is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:15   #33
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar ik zou er toch ook niet van verschieten.
Wat vooral opvalt bij Torfs , is dat die man nog NIKS zinnigs heeft bijgedragen aan de campagne, uitgezonderd van BDW bashen, gans in tegenstelling met Bracke, die een waardige nieuwkomer is.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:16   #34
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De mensen van DeWereldMorgen.be beweren dat ze het dossier konden inkijken, maar even verder lezen we dat ze overal botvingen; niet alleen bij de auditor zelf, maar ook bij diens diensthoofd, bij de rector en bij Rik Torfs zelf.

Een platvloerse lastercampagne dus... Fraaie manier om aan politiek te doen.
Beste Raf, zo doet men nu eenmaal aan politiek. Het is nog nooit zuiver geweest; elke kandidaat tracht de andere zwart te maken om de overwinning te halen. Of het nu gaat om werkelijke of verzonnen feiten en hun aard; alles is goed om de andere in discrediet te brengen.

Het gaat hem niet om of de ene bekwamer is dande andere of om het volk te vertegenwoordigen; het gaat om het ego van die persoon en de voordelen verbonden aan een functie. In het bedrijfsleven bv gaat het er ook zo vaak aan toe. Of toch met die parallellen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:18   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Beste Raf, zo doet men nu eenmaal aan politiek. Het is nog nooit zuiver geweest; elke kandidaat tracht de andere zwart te maken om de overwinning te halen. Of het nu gaat om werkelijke of verzonnen feiten en hun aard; alles is goed om de andere in discrediet te brengen.

Het gaat hem niet om of de ene bekwamer is dande andere of om het volk te vertegenwoordigen; het gaat om het ego van die persoon en de voordelen verbonden aan een functie. In het bedrijfsleven bv gaat het er ook zo vaak aan toe. Of toch met die parallellen.
idd, maar valse aanklachten, met modder gooien, ... het zwiept natuurlijk terug als een boemerang, indien de aanklachten vals blijken ...

prachtige aan deze zaak is dat beiden CD&V (of toch zuil) zijn
Anna List is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:23   #36
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vooral opvalt bij Torfs , is dat die man nog NIKS zinnigs heeft bijgedragen aan de campagne, uitgezonderd van BDW bashen, gans in tegenstelling met Bracke, die een waardige nieuwkomer is.
Heb hem ook al cocktails zien maken.

Hij zal het nodig hebben.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:31   #37
grhluna
Burgemeester

Standaard

ja torfs
en ik dacht dat ik de enige was
ik hoor die man bezig en deze vlaming denkt nogmaals aan emigratie
misschien is dit een gat in de markt
emigration tours voor de vlaamse kiezer
grhluna is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:36   #38
EddyBal

Standaard

Iemand al enig nieuws van ontkenningen of zo??
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 10:38   #39
EddyBal

Standaard

GVA :
Citaat:
De feiten kwamen aan het licht na klachten van enkele collega's. Eén feit draait volgens de redactie van de website, die naar eigen zeggen het dossier kon inkijken, rond valse facturen. Een andere klacht gaat over het veelvuldige gebruik van een kredietkaart voor privédoeleinden. Rik Torfs zou bovendien reiskosten dubbel hebben laten terugbetalen.

Volgens Rik Torfs is de audit beëindigd. "Er was een interne audit. Ik heb enkel een brief gehad met de mededeling dat die audit positief is afgerond."

“Wij geven geen commentaar naar buitenuit over interne audits”, laat waarnemend diensthoofd interne audit Seppe Deryckere weten. Ook Riet Biesmans, senior auditor van de KU Leuven die de ondervragingen deed in het kader van het onderzoek, weigert alle commentaar. "Wij geven nooit informatie over interne audits", klinkt het eveneens bij de woordvoerder van rector Mark Waer.
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 11:44   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
GVA :
De feiten kwamen aan het licht na klachten van enkele collega's. Eén feit draait volgens de redactie van de website, die naar eigen zeggen het dossier kon inkijken, rond valse facturen. Een andere klacht gaat over het veelvuldige gebruik van een kredietkaart voor privédoeleinden. Rik Torfs zou bovendien reiskosten dubbel hebben laten terugbetalen.

Volgens Rik Torfs is de audit beëindigd. "Er was een interne audit. Ik heb enkel een brief gehad met de mededeling dat die audit positief is afgerond."

“Wij geven geen commentaar naar buitenuit over interne audits”, laat waarnemend diensthoofd interne audit Seppe Deryckere weten. Ook Riet Biesmans, senior auditor van de KU Leuven die de ondervragingen deed in het kader van het onderzoek, weigert alle commentaar. "Wij geven nooit informatie over interne audits", klinkt het eveneens bij de woordvoerder van rector Mark Waer.
Nu begrijp ik dat de man in de politiek is gegaan, hij gedroeg zich al een tijdje als politieker.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be