Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2010, 13:56   #10981
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is ook emotionele materie hé.
Voor u, niet voor mij. Maar het verklaart wel waarom we zelden argumenten mogen horen die op iets slaan.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 18:08   #10982
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Voor u, niet voor mij. Maar het verklaart wel waarom we zelden argumenten mogen horen die op iets slaan.
helaas.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 20:14   #10983
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Maar neen, ik bedoelde dat wij met z'n allen net zo lang op jullie fora Belgenmoppen gaan vertellen totdat jullie de onderlinge strijdbijl begraven en ons weer als vanouds tot staatsvijand nummer 1 benoemen.
Opletten wat je wil he beste; tegen die tijd zijn we immers islamitisch en die nemen staasvijand nr 1 nog ernstiger dan wij dat doen.
In feite is dat jullie eigen ruiten ingooien zoizo want de doorsnee nederlander kan wel zonder die zuiderburen (en omgekeerd) maar als puntje bij paaltje komt kunnen jullie ons ook niet missen (goedkopere woningen, belgische of vlaamse exportproducten,...).
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 1 juni 2010 om 20:15.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 10:38   #10984
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als U nog steeds op zoek bent achter de ware reden dat de Hollanders op Vlaanderen azen, zoek niet langer....

http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-W...d-in-zee.dhtml

http://www.nick-kivits.nl/index.php?...stromingskaart

http://flood.firetree.net/?ll=51.6048,5.3977&z=5

Laatst gewijzigd door Henri1 : 5 juni 2010 om 10:41.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 11:42   #10985
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als U nog steeds op zoek bent achter de ware reden dat de Hollanders op Vlaanderen azen, zoek niet langer....

http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-W...d-in-zee.dhtml

http://www.nick-kivits.nl/index.php?...stromingskaart

http://flood.firetree.net/?ll=51.6048,5.3977&z=5
6 meter stijging maar? Bouwen we toch een wat hoger dijkje, wat betere pompen in de polder, misschien nog wat maatregelen tegen verzilting. Geld zat hier. Pas maar op dat Bangladesh je land niet komt claimen.
Oud 5 juni 2010, 16:33   #10986
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
6 meter stijging maar? Bouwen we toch een wat hoger dijkje, wat betere pompen in de polder, misschien nog wat maatregelen tegen verzilting. Geld zat hier. Pas maar op dat Bangladesh je land niet komt claimen.
Zal een indrukwekkend pompje worden dat 104 kubiek water per seconde 6m hoog gaat pompen aan de monding van de schelde, of ga de de oevers van de schelde van Breskens tot Antwerpen en daar voorbij ook 6m hoger maken.
Oud 5 juni 2010, 17:21   #10987
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zal een indrukwekkend pompje worden dat 104 kubiek water per seconde 6m hoog gaat pompen aan de monding van de schelde, of ga de de oevers van de schelde van Breskens tot Antwerpen en daar voorbij ook 6m hoger maken.
dat is een flink pompje ja.

Overigens, Woudagemaal, het oude stoomgemaal in Friesland (uit 1920) pompt al 70 kub per seconde omhoog, dus helemaal onmogelijk lijkt me dat niet.

een modern gemaal als bij IJmuiden, misschien het grootste in zn soort, heeft een capaciteit van 260 kub per seconde.

als het om pompen gaat hebben we gelukkig enige ervaring, al is 6m wel een flink verschil.

Hopelijk denkt u echter niet dat wij ons gaan laten verdringen door de zee.
Oud 5 juni 2010, 17:33   #10988
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is een flink pompje ja.

Overigens, Woudagemaal, het oude stoomgemaal in Friesland (uit 1920) pompt al 70 kub per seconde omhoog, dus helemaal onmogelijk lijkt me dat niet.
Niet vergeten dat je ook sluizen moet voorzien voor de (grote) schepen om die 6m te overbruggen in beide richtingen

En ik sprak enkel over de schelde.
De maas heeft een debiet van 240 kubiek.

Citaat:
Hopelijk denkt u echter niet dat wij ons gaan laten verdringen door de zee.
Ik denk dat jullie op zijn minst een goede poging gaan ondernemen om de zee tegen te houden, maar reken er maar op dat het gigantisch veel gaat kosten, zonder zekerheid van slagen.
De wadden-eilanden zullen in dat geval best ontruimd worden.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 5 juni 2010 om 17:36.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 17:41   #10989
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niet vergeten dat je ook sluizen moet voorzien voor de (grote) schepen om die 6m te overbruggen in beide richtingen

En ik sprak enkel over de schelde.
De maas heeft een debiet van 240 kubiek.

Ik denk dat jullie op zijn minst een goede poging gaan ondernemen om de zee tegen te houden, maar reken er maar op dat het gigantisch veel gaat kosten, zonder zekerheid van slagen.
De wadden-eilanden zullen in dat geval best ontruimd worden.
Ja, het zal niet eenvoudig worden. Aan de andere kant, we hebben geen keus. Daarnaast hebben we 100 jaar de tijd en oneindig meer geld en kennis dan Bangladesh.
Als we over de scenarios fantaseren, dan zou het best eens kunnen dat de waddeneilanden verdwijnen.
Oud 6 juni 2010, 12:02   #10990
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nederland is aan het zinken en ze kunnen het onvermijdelijke alleen wat uistellen.

Nu, in tegenstelling tot wat velen denken word ik daar niet vrolijk van, net zoals ik niet vorolijk word van mensen die komen vertellen dat ik een Nederlander (Hollander) ben.
Oud 6 juni 2010, 12:05   #10991
Hollander

Standaard

Citaat:
Nederland is aan het zinken en ze kunnen het onvermijdelijke alleen wat uistellen.

Nu, in tegenstelling tot wat velen denken word ik daar niet vrolijk van, net zoals ik niet vorolijk word van mensen die komen vertellen dat ik een Nederlander (Hollander) ben.
Voorlopig zijn onze meeste overstromingen in de hoger gelegen gebieden, zoals Limburg. We zijn ongetwijfeld te porren voor het uitbreiden van dat gebied richting Luik.
Oud 7 juni 2010, 15:56   #10992
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Voorlopig zijn onze meeste overstromingen in de hoger gelegen gebieden, zoals Limburg. We zijn ongetwijfeld te porren voor het uitbreiden van dat gebied richting Luik.
Historisch Limburg en Luik.
Twee handen op één buik.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 17:56   #10993
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Blijkbaar is 45% van de Antwerpenaren vóór. Dat is toch veel?
Ik denk dat je met gemak 45% West-Vlamingen zal vinden die daar ook voor zijn, voor de annexatie van Antwerpen bij Nederland dan.

Maar even serieus, mijn indruk is toch dat de gemiddelde Vlaming hier niet warm van loopt, ook vele flaminganten niet. Als de peilingen uitwijzen dat meer dan 80% v d Vlamingen wel meer autonomie wil maar het land niet wil splitsen, hoeveel zouden er dan in godsnaam met de Hollanders in zee willen gaan (ook al zijn het over het algemeen sympathieke mensen e.d.)?

Neen, mensen die dergelijke ideeën aanhangen zijn waarschijnlijk zeer gedreven en dus oververtegenwoordigd op politieke fora als deze maar ondervertegenwoordigd in de Vlaamse massa. Een beetje zoals de LSP'ers dus
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 18:58   #10994
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Ik denk dat je met gemak 45% West-Vlamingen zal vinden die daar ook voor zijn, voor de annexatie van Antwerpen bij Nederland dan.

Maar even serieus, mijn indruk is toch dat de gemiddelde Vlaming hier niet warm van loopt, ook vele flaminganten niet. Als de peilingen uitwijzen dat meer dan 80% v d Vlamingen wel meer autonomie wil maar het land niet wil splitsen, hoeveel zouden er dan in godsnaam met de Hollanders in zee willen gaan (ook al zijn het over het algemeen sympathieke mensen e.d.)?

Neen, mensen die dergelijke ideeën aanhangen zijn waarschijnlijk zeer gedreven en dus oververtegenwoordigd op politieke fora als deze maar ondervertegenwoordigd in de Vlaamse massa. Een beetje zoals de LSP'ers dus
meer autonomie voor vlaanderen brengt juist de splitsing van belgie dichterbij want de franstaligen willen dat niet.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 09:27   #10995
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht

Twee derde van de Nederlanders ziet een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen wel zitten. Ruim 85 procent is voor intensievere samenwerking met de Vlamingen. Dat blijkt uit een onderzoek dat TNS Nipo heeft uitgevoerd in 2007. Meer dan 60 procent van de ondervraagden denkt dat beide "landen" beter worden van een fusie.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 10:04   #10996
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Twee derde van de Nederlanders ziet een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen wel zitten. Ruim 85 procent is voor intensievere samenwerking met de Vlamingen. Dat blijkt uit een onderzoek dat TNS Nipo heeft uitgevoerd in 2007. Meer dan 60 procent van de ondervraagden denkt dat beide "landen" beter worden van een fusie.

Dat zal wel dat ze dat willen. Dat wilden ze ook al in 1815. En wij weten ondertussen ook waarom.

Alhoewel ik mijn grote twijfels heb over die 'twee derde Nederanders' die u zo gretig ten tonele voert. Het zullen er wel een pak minder zijn.

Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2010 om 10:04.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 10:06   #10997
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat zal wel dat ze dat willen. Dat wilden ze ook al in 1815. En wij weten ondertussen ook waarom.

Alhoewel ik mijn grote twijfels heb over die 'twee derde Nederanders' die u zo gretig ten tonele voert. Het zullen er wel een pak minder zijn.
2 X

Veel Hollands lawaai in Belgische café's en restaurants, voor de rest is het veel minder.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 juni 2010 om 10:06.
Oud 8 juni 2010, 10:17   #10998
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Wie zijn 'wij'?

System en ...
Oud 8 juni 2010, 10:19   #10999
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
2 X

Veel Hollands lawaai in Belgische café's en restaurants, voor de rest is het veel minder.
... en Henri natuurlijk!

Verder alles goed zonder deze stigmatiserende oprispingen?
Oud 8 juni 2010, 10:25   #11000
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Wie zijn 'wij'?

System en ...
Majesteitsmeervoud?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be