![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() ik ben een pleiter voor het behoud van België en van de solidariteit tussen de regio's.
omdat ik in het verleden de toekomst zie. 50 jaar geleden waren alle grote industrieën in waalse handen. honderduizenden vlamingen gingen werken naar "de walen" bieten hakken, ijzer smelten, steenkool hakken want de vlaamse keuterboerkes waren arm, de industrie quasi onbestaande en waar die wel bestond sociaal onaanvaardbaar. maar vlaanderen maakte van de nood een deugd en bouwde een moderne industrie op met werkgelegenheid voor iedereen. ondertussen zijn we 50 jaar verder en de industrie van de jaren 60 en 70 begint stilaan ouderwets te worden en voorbijgestreefd en een lak aan vernieuwing en het geloof dat het allemaal wel zal goed komen als we maar lang genoeg in een hoekje gaan zitten wachten zorgt ervoor dat de waalse regio ons inhaalt wat modernisering van de industrie betreft en ik voorspel dat indien we de zaken nog lang laten betijen we over enkele jaren terug naar de walen zullen trekken om "bieten te gaan hakken". en dat we zullen moeten hopen dat de walen solidair willen zijn met de arme vlamingen van de toekomst. grote multinationals kiezen nu reeds voor wallonië> microsoft > google> pharmareuzen, terwijl diezelfde sectoren hier in vlaanderen afgebouwd worden of gesloten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik vind nochtans dat er een groot stuk waarheid in schuilt van wat hij vertelt. Het zal wellicht niet zo'n vaart lopen, maar we zullen toch uit onze doppen moeten kijken.
Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2010 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() neen, daar geloof toch niemand in??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is doodsimpel een kwestie van subsidies. Meer moet ge er niet achter zoeken. Wallonie blijft een economisch kerkhof, met veel te veel ambtenaren en werklozen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de Walen gingen werken pumpy. Die werden uitgebuit en uitgescholden voor "vuile vis" en nog van dat fraais. Denk ook aan de Franstalige adel die op ons kap leefde en alle belangrijke postjes in handen had. (EN de macht EN de centen). Schoorvoetend waren er dan een paar die enkele woordjes Nederlands leerden omdat een deel van de centen en een beetje macht in Vlaamse handen kwam. Vergeven en vergeten? Ik niet, dat laat ik over aan mensen zonder geweten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Zwijg a.u.b. gewoon als je niets te vertellen hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Die input komt niet meer van het oude Belgische holdingkapitalisme, het pleit dus eerder voor de regio's dan voor België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er is een verschil tussen solidariteit en bestolen worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Indien de geldstroom uit Vlaanderen veranderd in een geldstroom naar Vlaanderen, zal je zien hoe solidair de Waalse politici zijn...
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() gelieve mij het weglaten van hoofdletters te verschonen ik zit met een gebroken linker hand en het is gewoon moeilijk de shift in te drukken
Limburgse steenkoolmijnen, Antwerpse/Gentse havens. De zware industrie langs de grote kanalen, de Cokesovens zoals Marly en Forges De Clabeque, de Umicor fabrieken in Hoboken en in Limburg (de eerste gram commercieel gewonnen Radium gegeven aan madame Curie, fabriekje in Vlaanderen..), tessenderlo chemie enzoverder.... Vlaamse keuterboerkes in de jaren 1900. geniaal. mooie opsomming, maar allemaal verdwenen of uitverkocht zelfs de nationale luchthaven brussels airport wordt uitgebaat door een australische maatschappij. de grote industrieën zijn in ons land niet meer dan postbus-maatschappijen |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zijn er dan mensen die hun leven gegeven hebben voor België?
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() ik ben een pleiter voor het behoud van spilzieke België en van de nefaste solidariteit tussen de regio's.
omdat ik in het verleden de toekomst zie. 50 jaar geleden waren alle grote industrieën in waalse handen. honderduizenden vlamingen gingen werken naar "de walen" bieten hakken(in het frans), ijzer smelten(in het frans), , steenkool hakken(in het frans), want de vlaamse keuterboerkes(? moet je nu es komen kijken wie welvarend is) waren arm, de industrie quasi onbestaande en waar die wel bestond sociaal onaanvaardbaar. maar vlaanderen maakte van de nood een deugd en bouwde een moderne industrie op met werkgelegenheid voor iedereen. ondertussen zijn we 50 jaar verder en de industrie van de jaren 60 en 70 begint stilaan ouderwets te worden en voorbijgestreefd en een lak aan vernieuwing en het geloof dat het allemaal wel zal goed komen als we maar lang genoeg in een hoekje gaan zitten wachten zorgt ervoor dat de waalse regio ons inhaalt (met vlaams geld)wat modernisering van de industrie betreft en ik voorspel dat indien we de zaken nog lang laten betijen we over enkele jaren terug naar de walen zullen trekken om "bieten te gaan kakken". en dat we zullen moeten hopen dat de walen solidair willen zijn met de arme vlamingen van de toekomst. denk je ? grote multinationals kiezen nu reeds voor wallonië> microsoft > google> pharmareuzen, terwijl diezelfde sectoren hier in vlaanderen afgebouwd worden of gesloten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
van het volk. Het lijkt wel of de Vlamingen het niet nodig hebben.... Acht jaar Bam zegt genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |