Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 19:50   #21
le Belge-den Belg
Vreemdeling

Standaard

wat zijn dan buiten de verschillende taal volgens jullie de andere redenen waarom we ons dienen af te splitsen ?
le Belge-den Belg is offline  
Oud 8 juni 2010, 19:51   #22
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le Belge-den Belg Bekijk bericht
wat zijn dan buiten de verschillende taal volgens jullie de andere redenen waarom we ons dienen af te splitsen ?
Wij kloten graag mensen zoals jij.
Oud 8 juni 2010, 19:52   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De taal op zich is geen reden daartoe. Wat is dat nu voor zever.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 8 juni 2010, 19:53   #24
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dat is het elke dag, de laatste drie jaar...
Loopt de 'breuklijn' voor, na of op 3 augustus 2007?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 8 juni 2010, 19:53   #25
le Belge-den Belg
Vreemdeling

Standaard

ik voel me allerminst gekloot
Oud 8 juni 2010, 19:54   #26
le Belge-den Belg
Vreemdeling

Standaard

waarom dan wel ?
Oud 8 juni 2010, 19:55   #27
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heel de problematiek herleidt tot een simplistisch taalgegeven, doet de waarheid zwaar geweld aan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 8 juni 2010, 19:57   #28
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Immuun geworden?

Misschien dan eens het Warandemanifest lezen. Als intellectueel superieur wezen moet jij dat toch kunnen?

(OK, ik weet dat ik de troll aan het voeden ben, maar het is zo'n schattig beestje)
Oud 8 juni 2010, 19:59   #29
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We leven de facto al in een andere samenleving. We lezen andere kranten, kijken naar andere TV-zenders, roddelen over andere BV's, stemmen op andere partijen, discussiëren op andere fora, ...
Kazan is offline  
Oud 8 juni 2010, 20:00   #30
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
être capable de s'exprimer en français, s'est un plus les pauvres ! seulement un idiot ne veut pas que ses enfants apprennent des autres langes ! La Belgique c'est nous aussi
Dan wonen er aan de overkant van de taalgrens zeker zo een 85 % idioten.
Garry is offline  
Oud 8 juni 2010, 20:02   #31
le Belge-den Belg
Vreemdeling

Standaard

Neen hoor, ik heb gewoon een beetje medelijden met hen die zich zo kunnen opwinden over hun Vlaamse roots, hebben die niets anders, iets wat echt belangrijk is ? Anno 2010 jezelf isoleren als vlaming in een pluralistische wereld is echt niet nodig om je culturele identiteit te bewaren hoor, want die zit vooral binnenin !
Oud 8 juni 2010, 20:03   #32
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hoor, ik heb gewoon een beetje medelijden met hen die zich zo kunnen opwinden over hun Vlaamse roots, hebben die niets anders, iets wat echt belangrijk is ? Anno 2010 jezelf isoleren als vlaming in een pluralistische wereld is echt niet nodig om je culturele identiteit te bewaren hoor, want die zit vooral binnenin !
Het is m mij vooral om de welvaart van Vlamingen én Walen te doen.
Kazan is offline  
Oud 8 juni 2010, 20:05   #33
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem nota: Isoleren en niet onder de voet laten lopen verschillen.

(Ok, ik ben nu ook bezig met het voeden van de troll )
Oud 8 juni 2010, 20:06   #34
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
(Ok, ik ben nu ook bezig met het voeden van de troll )
Ja ik kan het ook niet laten
Kazan is offline  
Oud 8 juni 2010, 20:07   #35
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
vergeten dat anno 1830-1920 de Belgische staat probeerde de Vlaamse culturele identiteit te vernietigen en te vervangen door de Franse?
je voorouders die hebben gevochten om hun Vlaamse culturele identiteit te behouden, draaien zich in hun graf!

Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 juni 2010 om 20:08.
Shadowke is offline  
Oud 8 juni 2010, 20:10   #36
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kan zijn, maar vorige eeuw was ik er nog niet bij, we leven nu, en de vroegste ervaring die ik heb van Walloniê is op kamp met de scouts, me nooit onder de knoet gevoeld daar, en ze bedienden mij in ieder boeredorpje zelfs wanneer ik in het vlaams bestelde. En ondanks dat ikzelf een echte vlaming ben, ben ik toch realistisch genoeg om in te zien dat Frans uiteraard wel een iets belangrijkere taal is, dus het aanleren van die taal ligt voor gelijk wie meer voor de hand dan ons Nederlands. Als wij al Frans spreken, verstaat iedereen elkaar toch ?

Maar brave jongen toch, het is niet alleen vorige eeuw. Het is ook vandaag nog. Straffer ik heb mij zelf ook nog nooit slecht gevoeld in Wallonië, wel in België. Maar dat is dan ook wat anders.

En natuurlijk is het zo dat als wij Frans spreken we elkaar allemaal verstaan, behalve de Arabieren enzo. Natuurlijk, maarja die moeten ook maar Frans leren hé. Heel de wereld Frans! Nog een geluk dat de Walen eertijds de tweetaligheid van België afgeschoten hebben! We gaan toch allemaal Frans spreken... de taal van de beteren!

Trouwens ik heb ooit Frans geleerd, spreek het nog (schrijven is wat minder wegens te weinig gebruikt) en toch wil ik de Vlaamse onafhankelijkheid meer dan wat ook.
Oud 8 juni 2010, 20:11   #37
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Maar brave jongen toch, het is niet alleen vorige eeuw. Het is ook vandaag nog. Straffer ik heb mij zelf ook nog nooit slecht gevoeld in Wallonië, wel in België. Maar dat is dan ook wat anders.

En natuurlijk is het zo dat als wij Frans spreken we elkaar allemaal verstaan, behalve de Arabieren enzo. Natuurlijk, maarja die moeten ook maar Frans leren hé. Heel de wereld Frans! Nog een geluk dat de Walen eertijds de tweetaligheid van België afgeschoten hebben! We gaan toch allemaal Frans spreken... de taal van de beteren!

Trouwens ik heb ooit Frans geleerd, spreek het nog (schrijven is wat minder wegens te weinig gebruikt) en toch wil ik de Vlaamse onafhankelijkheid meer dan wat ook.
2
Shadowke is offline  
Oud 8 juni 2010, 20:11   #38
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heb je vast geen problemen met Vlaamse onafhankelijkheid, je Belgheid zit toch 'binennin'.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 8 juni 2010, 20:13   #39
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dat is het elke dag, de laatste drie jaar...
Vooral zo rond de verkiezingen, toch...
Zwartengeel is offline  
Oud 8 juni 2010, 20:14   #40
le Belge-den Belg
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
vergeten dat anno 1830-1920 de Belgische staat probeerde de Vlaamse culturele identiteit te vernietigen en te vervangen door de Franse?
je voorouders die hebben gevochten om hun Vlaamse culturele identiteit te behouden, draaien zich in hun graf!
Waar ben jij nog over aan het zeuren zeg, wat moeten ze de zwarten in Zuid-Afrika dan wel zeggen ? En vooraleer jij over mijn grootouders begint : beide mijn grootvaders waren wereldburgers, zeker na WOII waren zij groot genoeg om in te zien dat er andere problemen zijn in deze wereld om je druk over te maken , en geen van beide is ooit flamingant geweest !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be