Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ?
Ja 47 45,63%
Neen 56 54,37%
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 20:02   #481
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breezertrut Bekijk bericht
In principe wel.
Principe?
De profeet Mohammed wilde al de Joodse stammen uitroeien...Moslim worden of hoofd eraf.

Laatst gewijzigd door onnoembaar : 8 juni 2010 om 20:03.
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 20:07   #482
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Toen waren ze nog naïef en lichtgelovig....
Ik denk niet dat Israël of de zionisten die aan de basis van de staat liggen naïef zijn of het ooit geweest zijn. Uit alles wat ze doen, elke stap die ze zetten blijkt integendeel een grote mate van berekening.

Citaat:
Heeft Israël het ook gecreëerd dat in de Gaza westerse muziek verboden is?Of creëerde Israël een wet om ervoor te zorgen dat vrouwen zich in het openbaar zouden kleden in overeenstemming met de islamitische wet, die het vrouwen verplicht tot het dragen van losse kleding en dat enkel hun handen en gezichten zichtbaar mogen zijn? Enz....
Dat zou je zo kunnen stellen, ja. Als je de linkse, seculiere en progressieve bewegingen saboteert, de geloofwaardigheid ontneemt, stokken in de wielen steekt en tegelijkertijd de religieuze zotten financieel en praktisch steunt, dan steun je bijzonder concreet ook een bepaald beleid.

Als je bovendien een volk gaat blokkeren, economisch lamleggen, dan ga je niet voor onderhandeling of nuance maar voor polarisatie. Ik denk dat veel van wat je opnoemt het resultaat is van polarisatie, die door Israël duidelijk gewenst is. Ze plukken daarvan intern ook de vruchten: zie de verrechtsing en militarisering van Israël.

Citaat:
Straf van Israël....De Palestijnen zijn net zelf verantwoordelijk voor hun daden.
Als ze kiezen voor jihad en sharia in plaats van dialoog is dat hun eigen verantwoordelijkheid.
Dat is zo, maar mensen bestaan niet in een vacuüm en ze kiezen dus ook niet in een vacuüm maar in een context. Die context veranderen, verandert dus ook de opties die mensen hebben en dus de keuzes die ze maken.

Israël had al heel lang geleden Palestina als staat kunnen helpen oprichten en steunen. Ze hadden al lang geleden economisch kunnen samenwerken en daarmee het proces van secularisering vooruit kunnen helpen.

Ze dragen dus mee voor een deel de verantwoordelijkheid voor de state of mind van de Palestijnen in Gaza. Niet vanuit een naïviteit maar als bewuste keuze.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 20:09   #483
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israel heeft Hamas gecreerd, maar ga gerust verder naast de kwestie
Met andere woorden; de Profeet Mohammed was al Hamas ergens in de 7de eeuw...
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 20:11   #484
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die braaf hun land moeten afgeven, om groot israel te creeren en een derde tempel te bouwen op een moskee die in de weg staat. Gotcha.
De Arabieren verloren samen met hun Arabische buurlanden de zesdaagse oorlog die Egypte uitgelokte. Israel heeft toen Oost-Jeruzalem geannexeerd, dat destijds Jordaans was. Jordanie heeft in 1988 afstand gedaan van zowel de Westbank als Oost-Jeruzalem. Bovendien is het ronduit onzin dat Israel een derde tempel bouwt waar nu de Al Aqsamoskee staat.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 20:14   #485
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CARLAPALESTINA Bekijk bericht
WAAROM IK TEGEN DE BOOTACTIE BEN (BIS)

Toen ik vanmiddag op mijn werk bericht #420 van de zogenaamde Ministe van Agitatie las – viel ik bijna van mijn stoel. Ik heb zelden zo’n venijnige reactie – zo vol kwade trouw – op een eerlijke brief van mij gelezen.

Het heerschap dat zich Ministe van Agitatie noemt – ik zal hem voortaan maar gewoon agitatieheertje noemen – begint met te suggereren dat ik mijn tussenkomst op dit discussieforum in opdracht van de Israëlische regering – of zelfs in hun (loondienst) – zou hebben geschreven ! Hoe haalt hij het in zijn hoofd ! Waar in mijn tussenkomst zeg ik dat ik van de Israëlische regering hou ? Kan dat mannetje wel lezen ? Ik ben een anarchistisch wijf – ik hou van geen enkele regering. Maar het is natuurlijk een bekende propagandatechniek : als je niet van een boodschap houdt dan maak je gewoon de boodschapper zwart. Iemand die niet denkt zoals jij – die beschuldig je er gewoon van dat zij een lakei of een hoer is van de machthebbers. Je hoeft dan niet meer met serieuze argumenten in te gaan op haar betoog.

Zo begon ik mijn eigen tussenkomst (#413) met de woorden : ‘De Belgische actievoerders die gearresteerd werden, waaronder Griet Deknopper en Inge Neefs, ken ik niet persoonlijk.’ En het agitatieheertje weet daarop niets beters te verzinnen dan : ‘Propagandatechniek 1 : vereng het aantal actievoerders van vijf tot twee.’ Nu breek mijn klomp ! Ik dacht dat het discussieforum als titel droeg – Steun voor Vlaamse Inge Neefs en Griet Deknopper op konvooi Gaza ! Dus daarom – en daarom alleen heb ik die eerste zin geschreven. Om daarachter een door de Israëlische regering gesponsorde propagandatechniek te zoeken – daarvoor moet je al behoorlijk paranoïde en geschift zijn. Zielig gewoon. Dat agitatieheertje zou beter een behandeling volgen om zijn paranoïde hersenspinsels in bedwang te houden. Ik méén dat. En als hij zich nog eens op een discussieforum waagt dan moet hij eerst maar eens goed lezen waarover de discussie gaat. Of is dat teveel gevraagd ? Je weet nooit – met zo’n geagiteerd mannetjesbrein.

Op de rest van zijn paranoïde hersenspinsels ga ik verder niet in. Ik kan het spelletje even goed – en zelfs beter – dan hij spelen. Wat denk je van de volgende suggesties ?
Propagandatechniek 1 : maak de boodschapper verdacht door te suggereren dat zij denkt en schrijft in opdracht van politieke machthebbers.
Propagandatechniek 2 : verknip en versnipper haar tekst en stel elke zin in een zo verdacht mogelijk daglicht. ‘Maak een groteske van uw politieke tegenstander’ – schrijft het agitatieheertje. Juist ja – ik had het niet beter kunnen zeggen.
Propagandatechniek 3 : noem wat je tegenstander schrijft leugens – natuurlijk zonder het woord ‘leugen’ te gebruiken.
Propagandatechniek 4 : gooi je tussenkomst in het discussieforum op een godsonmogelijk nachtelijk uur – als normale werkende mensen al lang slapen. Denk je nu echt dat ik in het holst van de nacht de verbale keutels van een gefrustreerd mannetje ga lezen ? Ik ben een hardwerkende vrouw die in het volle leven sta – met veel engagement. En liefst bij daglicht. Heeft het agitatieheertje misschien geen gezin ? Of werk ? Gepensioneerd ? Zielig alleen ? Tijd te veel ? Slaapstoornissen ? Hij geeft mijn tussenkomst zelfs punten – ‘Inhoud = 0 vorm = 4/10’. Laat me eens raden ? Een gepensioneerd onderwijzertje ? Lang geleden dat ik punten kreeg voor een ‘opstelletje’. Jezusmohammed !

Ach zo – agitatieheertje. Ik ken dus geen Palestijnen ? Of allochtonen ? Of moslims ? Wel ik moet je teleurstellen. Ik werk dagelijks met tientallen mensen met even zovele nationaliteiten en achtergronden. Ik weet dus wat er gebeurt in de wereld – niet uit boekjes of websites – maar in levenden lijve. Ik kan op de wereldproblemen gezichten kleven.

Ik heb het discussieforum nu al een paar dagen gevolgd – en ik moet bekennen dat ik zwaar teleurgesteld ben door het erbarmelijke niveau ervan. Soms zijn het gewoon ordinaire scheldpartijen heen en weer – en wordt de oorspronkelijke vraagstelling zelfs volledig uit het oog verloren. De oorspronkelijke stelling luidde – ik herhaal het – Steun voor Vlaamse Inge Neefs en Griet Deknopper op konvooi Gaza ! Weet je nog ? Ik heb geprobeerd hier heel inhoudelijk op in te gaan. En ik ga het nog een keer proberen – maar ik vrees dat dat met heertjes als de Ministe van Agitatie en eendimensionaal ‘denkende’ tuttebellen als Breezertrut boter aan de galg is. Als ik zelf niet links was – zou ik nog gaan geloven dat links denken de hersenkwabben aantast. Ik hou trouwens niet van die tegenstelling tussen links en rechts. Ik prefereer een rechtse man of vrouw die durft na te denken en te twijfelen boven een links heertje of wijfje dat zich wentelt in de eeuwig herkauwde zekerheden.

Om op de oorspronkelijke vraagstelling van dit discussieforum in te gaan – ik vind dat de Vlaamse Inge Neefs en Griet Deknopper onze steun niet verdienen. Op geen enkele manier. En wel om de volgende drie redenen.

(1) De bootactie waaraan zij hebben deelgenomen zet de seculiere en linkse democratische krachten in Turkije in de zeik. Ik verklaar me nader. De Turkse islamisten hadden natuurlijk alle belang bij de bootactie. Ik heb vorig weekend nog een lang gesprek gehad met een van mijn Turkse vrienden – Sela. Hij is opgegroeid in de Limburgse mijnstreek maar heeft zijn tienerjaren doorgebracht in een staatsinternaat (strekking Ataturk) in Istanbul. We waren aanwezig op een huwelijksfeest van een gemeenschappelijke vriend. Bijna alle Turken daar aanwezig – allemaal seculiere en linkse mensen – hadden dezelfde mening over de bootactie. Opgezette flauwekul bedoeld voor binnenlands gebruik – menen ze. De islampartij van Erdogan probeert de vrijzinnige militairen te counteren. En daarmee natuurlijk ook de seculiere krachten in Turkije – die tegen hoofddoeken zijn, tegen de onderdrukking van de vrouw en voor een democratische rechtsstaat naar Europees model. Het Turkse leger onderhoudt al lange tijd goede relaties met Israel. Niks beter om die verstandhouding te saboteren dan middels die zogenaamde ‘vredelievende’ bootactie. Ik ben – net zoals mijn Turkse vrienden – geen voorstander van militairen. Maar tot nu toe zijn zij helaas de enigen in Turkije die over voldoende macht beschikken om fascisten als Erdogan – en zijn aanhang van Grijze Wolven – een halt toe te roepen. Dus wat Inge Neefs en Griet Deknopper de facto hebben gedaan – zonder het zelf te beseffen en met de ‘beste’ bedoelingen – is de reactionaire krachten binnen Turkije vrij spel te geven. De bootactie diende alleen maar om de visie van Ataturk van een geseculariseerd Turkije in diskrediet te brengen ten voordele van een geïslamiseerd Turkije. Lees : http://www.presseurop.eu/nl/content/...sel-de-rug-toe

Officieel was de bootactie een gezamenlijke actie van vijf organisaties. Maar in de praktijk werd heel de actie gekaapt door de IHH. De eerste boot van de flotilla – het schip waar ook de meest gewelddadige confrontatie plaatsvond – was in handen van deze IHH. Wat is die IHH ? Volgens Inge Neefs en Griet Deknopper een vredelievende humanitaire Turkse hulporganisatie. Ze zou zelfs als een der eersten hulp hebben geboden na de aardbeving in Haiti. Ach – hoe naïef kan je wel zijn ! Ik zou iedereen ten stelligste aanraden om die organisatie eens stevig te googlen – voer gewoon de woorden ‘IHH’ en ‘terrorisme’ in. En je kan rustig alle duidelijk pro-Israëlische websites overslaan. Ook op onverdachte websites wordt IHH een fundamentalistische organisatie genoemd die al meer dan tien jaar gewelddadig actief is in de belangrijkste brandhaarden op de planeet – Bosnië, Tsjetsjenië, Irak, Afghanistan. Het is voor mij zonneklaar dat de andere organisaties die hebben deelgenomen aan de bootactie door deze IHH in de luren werden gelegd. Wil je meer informatie over deze IHH – die de eigenlijke drijfkracht was achter de gewelddadige bootactie – lees dan :

http://www.terrorism-info.org.il/mal...hamas_e109.pdf

http://www.diis.dk/graphics/Publicat...2006-7.web.pdf

Sorry – agitatieheertje – maar soms moet je ook al eens iets meer lezen dan een korte slogan. Of krijgt je mannetjesbrein misschien hoofdpijn van een tekst langer dan drie regels ?

(2) De bootactie waaraan Inge Neefs en Griet Deknopper hebben deelgenomen zet de seculiere en linkse democratische krachten in Gaza en de andere Palestijnse gebieden in de zeik. Ik verklaar me nogmaals nader. Het is duidelijk dat tussen IHH en Hamas stevige banden bestaan. De bootactie was natuurlijk ook bedoeld om de positie van Hamas binnen de Palestijnse gebieden te versterken. Wie of wat Hamas is – hoeft verder geen verklaring. Dat hoop ik tenminste. In Gaza vervolgen en vermoorden de aanhangers van Hamas systematisch alle Palestijnen die niet hun antidemocratisch en moslimfundamentalistisch gedachtegoed steunen. Palestijnse democraten, Palestijnse christenen, onafhankelijke intellectuelen, Arabische feministen – noem maar op. In Gaza heerst de dictatuur van de sharia. Ik hoop dat Inge Neefs en Griet Deknopper nooit aan den lijve moeten ondervinden wat dat betekent. Ik begrijp het echt niet – als linkse en onafhankelijke vrouw – hoe je zo’n smeerlapperij kan steunen. Hoe kan je in België zo op je hoede zijn voor de propaganda van extreemrechts maar er in Turkije of Palestina stekeblind voor blijven ? Ik ben een onafhankelijk wijf met een prachtig hoofd – en ben dus niet van plan dat te verdonkeremanen onder een door de sharia opgelegde vod. Vergis je niet – ik spreek hier ook in naam van mijn Arabische, Turkse en Iraanse vriendinnen. Ook wijven die geen vod rond hun kop willen. En ja – zo’n vriendinnen heb ik – agitatieheertje. Close but no cigar.

(3) De bootactie waaraan Inge Neefs en Griet Deknopper hebben deelgenomen zet de linkse vredesactivisten in Israël in de zeik. Misschien zijn sommigen zo verblind in hun haat tegen Israël of de Joden in het algemeen – dat ze vergeten dat er ook miljoenen Joden niet akkoord gaan met de huidige politiek van Israël tegenover hun Palestijnse Semitische broeders en zusters. De huidige Israëlische machthebbers kunnen dankzij de bootactie helaas weer eens zwaaien met het argument hoe kwaadwillig en gewelddadig de tegenstander is. En hoe elke Israëlische vredesduif het eigen volk in gevaar brengt – en dus in feite een verrader is.

Ik vat het nog even samen. Ik ben tégen steun aan Vlaamse Inge Neefs en Griet Deknopper voor vloot Gaza ! En wel om drie redenen :
(1) De actie zet de seculiere en linkse democratische krachten in Turkije in de zeik.
(2) De actie zet de seculiere en linkse democratische krachten in Gaza en de andere Palestijnse gebieden in de zeik.
(3) De bootactie zet de linkse vredesactivisten in Israël in de zeik.

Wie met één actie zoveel linkse en democratische krachten in de zeik zet – is wat mij betreft een naïeve domoor – in het beste geval – of een reactionaire blindganger. Hoe nobel en ‘idealistisch’ de drijfveren van Inge Neefs en Griet Deknopper ook mogen wezen – zij zijn de objectieve bondgenoten van alle machten in het Midden-Oosten – en ver daarbuiten – die heersen door oorlog en onderdrukking. En die de mensheid aan de rand van de afgrond brengen.

Zo – agitatieheertje en breezertrutje. U merkt het – hier spreekt een vrouw met ballen. Een vrouw die weet wat argumenteren is. Die onafhankelijk en vrij durft te denken en te handelen. Die elke dag diepe vreugde beleeft aan haar contacten met haar medemensen – van welk geloof of gezindheid ook. En die ook niet te beroerd is om het forumlid Garfield (Europees Commissaris) een dikke zoen te geven voor de mooie woorden van steun (reactie #443) – waarmee hij het agitatieheertje op zijn plaats zet : ‘U tracht hier een nieuw lid te veroordelen, maar bent vooral zielig in die poging. Iemand die solidair is met de arabieren in gaza moet dus automatisch en klakkeloos de turkse verklaring mbt deze "vredesvloot" overnemen om serieus aanzien te worden’.

Bedankt – Garfieldje. Je geeft me gelukkig weer wat vertrouwen in de intellectuele capaciteiten van mannen. Ik vergeef je zelfs die Vlaamse vlag onder je naam. Je bent gewoon een fijne en intelligente heer – die een nieuw forumlid welkom heet en niet afzeikt met paranoïde prietpraat.

En nu – dames en heren – weer wat meer inhoud in dit discussieforum. Ja ?
Van harte welkom! Je berichten zijn een verademing.

Natuurlijk vind ik dat ook omdat ik je mening deel ( http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=263 ) maar ook je manier van debatteren staat me aan.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 21:23   #486
Breezertrut
Banneling

Standaard

Citaat:
Principe?
De profeet Mohammed wilde al de Joodse stammen uitroeien...Moslim worden of hoofd eraf.
Uw fanatiek antimoslim gebral boeit weinigen. De volgende keer blokkeer ik u, als er toch niks deftig uitkomt
Breezertrut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 21:31   #487
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw fanatiek antimoslim gebral boeit weinigen. De volgende keer blokkeer ik u, als er toch niks deftig uitkomt
Niet dat jouw anti-Joodse gebral nou bijster boeiend is.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 21:35   #488
Breezertrut
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Niet dat jouw anti-Joodse gebral nou bijster boeiend is.
Ik ben een pro joden activist die de joden uit de zionistische klauwen wil halen. Uw pro zionistisch gebral is nog minder boeiend, het stoelt op leugens, manipulatie en bedrog.
Breezertrut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 22:53   #489
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Principe?
Wat een zielig VB gebral.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 23:41   #490
CARLAPALESTINA
Vreemdeling

Standaard

Beste Hertog van Gerle.

U zal natuurlijk al begrepen hebben dat ik niet zo Vlaamschgezind ben. Maar noch u noch ik vinden dat erg. Met de Nederlanden – in het meervoud – kunnen wij best leven. U hebt uit mijn teksten natuurlijk al begrepen dat ik onze taal – het Nederlands – een warm hart toedraag. Ik probeer haar zo vlekkeloos mogelijk te schrijven. Het is hoe dan ook een prachtige taal – een wereldtaal vol wereld – en ik betreur het hoe men haar in dit discussieforum soms geweld aandoet. Ik ben leerkracht Nederlands voor anderstaligen. En weet u wat vandaag mijn mooiste ervaring was ? Een Birmaanse man die zei dat hij onze taal als muziek vond klinken. En een Hongaarse vrouw die mij schaterlachend een grapje uit haar eigen taal vertaalde. Hongaars – in het Nederlands. Alstublieft – probeert u zich iets mooiers voor te stellen. Ik wou dat u het had kunnen horen – Hertog van Gerle uit de Nederlanden. Bedankt in elk geval voor uw bericht. Ik had uw vroegere tussenkomst (#263) natuurlijk al een paar dagen geleden gelezen. Met zachte instemming. Het is door mensen als u dat ik de stap heb gezet om mij in dit discussieforum te mengen.

Wat te doen ? Dat is de titel van een boekje van Lenin. Een belachelijk mannetje – zoals iedereen met een penis en een sik. Maar toch een mooie vraag – wat te doen ?

Ik wacht met spanning op het antwoord van het agitatieheertje. Zijn mijn teksten te lang misschien ? Te moeilijk ? Te vrouwelijk ? Is mijn taal te kwetsbaar – als de Gazastrook ? Of te vrij – als Tel Aviv ? Ik ga nu slapen – dus het agitatieheertje heeft heel de nacht de tijd. De tijd waarvoor ? Om zijn ‘oude vormen en gedachten’ vaarwel te zeggen. En echt kosmopoliet te worden – en een antwoord te verzinnen. In mooi Nederlands. En om niet te vergeten wie op deze planeet verdedigd moet worden – de arme Palestijnse boer uit de Westbank, de Joodse schlemiel uit de achterbuurten van Jeruzalem, de oude dokwerker in de bruine Antwerpse kroeg die verbitterd voor het Vlaams Belang stemt, en het jonge meisje uit de Oekraïne die zwanger is – van wie weet zij natuurlijk niet. En vooral – elk kind van overal en altijd dat aan politieke en godsdienstige -ismen geen boodschap heeft.

Laten we alleen nog hopen dat het met Inge Neefs en Griet Deknopper ook nog goed komt. Onnozeler dan nu kan het niet. Wat dunkt u ?
CARLAPALESTINA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 23:45   #491
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Hertog van Gerle.

Ik ben leerkracht Nederlands voor anderstaligen. En weet u wat vandaag mijn mooiste ervaring was ? Een Birmaanse man die zei dat hij onze taal als muziek vond klinken. En een Hongaarse vrouw die mij schaterlachend een grapje uit haar eigen taal vertaalde. Hongaars – in het Nederlands. Alstublieft – probeert u zich iets mooiers voor te stellen.
U werkloos door een gebrek aan vreemdelingen
Citaat:
Zijn mijn teksten te lang misschien ? Te moeilijk ? Te vrouwelijk ? Is mijn taal te kwetsbaar
Vooral te lang. U bevindt zich een forum.
Als je wenst ge'lezen te worden : wees kort, bondit and to the point.

Laatst gewijzigd door Cdude : 8 juni 2010 om 23:46.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 23:51   #492
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Zoals een oude Palestijn dus ooit eens op TV verzuchtte:

"Wij zijn de condooms van de hele wereld" (die na gebruik worden weggegooid)

Dit topic illustreert dit weer eens op sublieme wijze.

De goedbedoelende mens die écht inzit met de Palestijn en geen onderliggende motieven schatplichtig is, is hier duidelijk fel in de minderheid.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 03:39   #493
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
U werkloos door een gebrek aan vreemdelingen

Vooral te lang. U bevindt zich een forum.
Als je wenst ge'lezen te worden : wees kort, bondit and to the point.
Ieder zijn stijl. Er zijn al genoeg mensen die bv. die andere vrouw Astrid Essed weg willen omdat haar teksten te lang zouden zijn (en ook omdat ze geen behoefte heeft om verder te gaan dan openingsposts). Ik heb meer problemen met mensen die genieten van beledigingen en persoonlijke bedreigingen uiten. Welkom van mijn part aan CarlaPalestina.

Ik stemde niet in deze enquete omdat de optie weet niet / andere mening ontbreekt.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 juni 2010 om 03:41.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 05:41   #494
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Hertog van Gerle.

U zal natuurlijk al begrepen hebben dat ik niet zo Vlaamschgezind ben. Maar noch u noch ik vinden dat erg. Met de Nederlanden – in het meervoud – kunnen wij best leven. U hebt uit mijn teksten natuurlijk al begrepen dat ik onze taal – het Nederlands – een warm hart toedraag. Ik probeer haar zo vlekkeloos mogelijk te schrijven. Het is hoe dan ook een prachtige taal – een wereldtaal vol wereld – en ik betreur het hoe men haar in dit discussieforum soms geweld aandoet. Ik ben leerkracht Nederlands voor anderstaligen. kan het niet. Wat dunkt u ?
Welkom..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 10:00   #495
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
WAAROM IK TEGEN DE BOOTACTIE BEN (BIS)

Toen ik vanmiddag op mijn werk bericht #420 van de zogenaamde Ministe van Agitatie las – viel ik bijna van mijn stoel. Ik heb zelden zo’n venijnige reactie – zo vol kwade trouw – op een eerlijke brief van mij gelezen.

Het heerschap dat zich Ministe van Agitatie noemt – ik zal hem voortaan maar gewoon agitatieheertje noemen – begint met te suggereren dat ik mijn tussenkomst op dit discussieforum in opdracht van de Israëlische regering – of zelfs in hun (loondienst) – zou hebben geschreven !

En nu – dames en heren – weer wat meer inhoud in dit discussieforum. Ja ?
Beste Carla,

Welkom. Ik heb je bericht gelezen, gefeliciteerd.

Wilde je wel snel even laten weten: sommige figuren zeggen systematisch, wanneer een opinie hen niet bevalt, dat dat opgedragen is door de Israëlische regering. Ze kunnen zich niet voorstellen dat mensen ook zelfstandig hun opinies kunnen vormen. (Misschien omdat ze daar zelf in falen?)

Zo word ik bv ook flink betaald voor het posten op politics volgens bepaalde roodharige geagiteerden

Maakt me niet uit, ik lees het al niet meer.

Gewoon doorgaan en je er niet teveel van aantrekken - en: VOORAL niet persoonlijk nemen, ookal probeert men het persoonlijk te maken via provocatie.

Veel plezier !

Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 9 juni 2010 om 10:05.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 10:02   #496
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Daar ging de actie uiteraard om, om te tonen aan de wereld hoe de zionistische schurkenstaat werkelijk is. En dat is zeer goed gelukt. Israël stond nog nooit zo geïsoleerd.
inderdaad
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 10:19   #497
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

en zo ziet men hierboven hoe neo-nazi en communist het met elkaar eens zijn in het vinden van de gezamenlijke vijand...

Daar bloeit iets mooisch ! Hoe verheven!
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 10:33   #498
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien een Jood in Israël een linkse pro-Palestijnse activist is dan is dat zijn democratisch recht...Indien een Palestijn in de Gaza pro-Israël is wordt hij doodgemarteld door zijn landgenoten van de Hamas,de autoriteit in Gaza....Als er iets is dat op een "schurkenstaat" lijkt (met dank aan G.Bush voor de uitdrukking)dan is het wel dat overbevolkt, onderontwikkeld lapje woestijn dat we Gaza noemen.
volstrekt onrechtvaardige vergelijking. Gaza is geen staat, palestina ook niet. Israel deed er alles aan om de palestijnse autoriteit van Arafat en Fatah te ondermijnen, met succes, je kunt de gevolgen nu zien in Gaza. Verdeel en heers. Vermits er geen staat is is er ook geen "law and order". Gaza wordt constant beschoten en wordt versmacht door Israel, in zo'n omstandigheden is het normaal dat palestijnen die meewerken met de Israelische inlichtingendiensten om andere palestijnen te vermoorden, gelyncht worden.
Je kunt deze spionnen niet vergelijken met Joodse Israeli die ontevreden zijn over de bloeddorstige onderdrukking van het palestijnse volk door hun eigen regering, en daartegen protesteren (zonder dat ze meewerken met palestijnse terreurgroepen om Israeli te vermoorden).
Oud 9 juni 2010, 10:39   #499
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
en zo ziet men hierboven hoe neo-nazi en communist het met elkaar eens zijn in het vinden van de gezamenlijke vijand...

Daar bloeit iets mooisch ! Hoe verheven!
Eens iets anders dan zionisten en uiterst rechtse Amerikanen van de christian majority die het uitstekend met elkaar kunnen vinden, of Filip Dewinter die liefdesverklaringen aan Israel schrijft, of Israel en het apartheidsregime in Zuid Afrika die dikke maatjes waren.
Overigens heb ik een grote hekel aan uiterst rechtsen en neo nazi's, maar wat hij daar schreef was juist. Dat wil niet zeggen dat ik ook maar een greintje respect voor hem heb, en zulke figuren worden over het algemeen ook niet aanvaard in de pro palestijnse bewegingen. (hoewel zionisten er alles aan doen om de pro palestijnen als antisemieten voor te stellen, en de Joden inc de beweging worden dan "self denying Jews" genoemd)
Overigens vind ik het verwerpelijk dat mensen uit haat voor de Joden de palestijnen steunen. Zulke bondgenoten moet ik niet. Veel Joden en zelfs Israeli steunen ook de palestijnse strijd voor zelfbeschikking, en zelfs op die boten waren heel wat Joden EN ook Israeli aanwezig. (onder andere van Gush Shalom) Die mensen zullen nu waarschijnlijk wel vervolgd worden door de repressieve pseudo democratische Israelische staat.
Oud 9 juni 2010, 10:46   #500
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Blijft een vreemde vaststelling dat Israël het juist nodig vond om Hamas bij de oprichting financieel en praktisch te steunen. Toch?
Israel heeft veel meer gedaan dan dat. Vanaf 2000 werd de regering van Arafat letterlijk ondermijnd. Israel vernietigde de ministeries en omsingelde het hoofdkwartier van Arafat. Ze weigerden met Arafat te onderhandelen. Daarna eiste Israel (en Bush) nieuwe verkiezingen, goed wetende dat Hamas dit zou winnen. (extremisten winnen altijd in conflictsituaties, dat is zelfs in België zo, Palestijnen geloofden niet meer in vrede)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be