![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik weet nog altijd niet op wie ik ga stemmen zondag...
N-VA: te rechts-liberaal SP.a, CD&V, OVLD: te systeembehoudend gericht VB: zwalpend op zoek naar een houvast Groen: te scoutsachtig PVDA, LSP: te belgischgezind LDD: op sterven na dood Wie blijft er nog over? |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Een houvast bieden aan een partij voor de gewone mens?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Probeer te bedenken wat je het minst aanstaat, rechts-liberaal, systeembehoudend, stuurloos, scoutsachtig, te Belgisch of te euh, comateus.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stem dan niet, he zeg.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt den B.U.B. nog op ?
|
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Blanco is een verloren stem. Bij elk van de grote partijen stoot ik op een probleem. Kopstemmen is nog een optie, misschien, maar die gaat dan ook sowieso naar één van die partijen. En dat wil ik niet. Is er geen alternatief?
|
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op wie hebt u vorige keer gestemd?
|
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Als je het met alle partijen ongeveer even (on)eens bent, is de beste oplossing misschien te kijken naar de peilingen: welke partij wordt door de andere kiezers ondergewaardeerd?
|
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Wat vind je zelf belangrijk? Wat zijn jouw prioriteiten en hoe kijk je naar de wereld: links (de rijken moeten de crisis betalen) of rechts (iedereen moet een duit in het zakje doen, te beginnen bij de overheid). Doe misschieen eens een stemtest op de Standaard ofzo
|
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Ik zou u aanraden om NV-A te stemmen. Groen? Een daadkrachtige regering is zowiezo al moeilijk, laat staan als men 4 partijen nodig heeft voor een Vlaamse meerderheid, wat toch het doel is hoop ik.O-VLD en CD&V, deze proberen nu hun handen in onschuld te wassen en alle schuld op een ander af te schuiven. Wie heeft echter Fortis, Electrabel,... voor een appel en een ei verkocht, ze verkopen staatsgebouwen en huren deze terug in volle economische groei "want het staat zo mooi op de begroting". Sp-A heeft een paar deftige mensen, daar niet van, maar ze durven gewoon niet ingaan tegen de PS en als je "recht in de ogen" (of heo het programma ook heet) weet je dat ze geen commentaar moeten geven op de NV-A als het over meewerken gaat. VB...heeft een deel goede punten maar zal spijtig genoeg niet mogen meedraaien tenzij VB, NV-A en LDD de rangen sluiten, zet zichzelf teveel in een issolement door hun racisme en discriminatie (al wat verbeterd tav vroeger maar nog veel werk). De NV-A is zeker niet perfect en een regering vormen zal moeilijk zijn en enkele compromissen vergen, laten we ons daar geen illusies over maken, maar BDW legt tenminste wat kracht aan de dag en knielt niet zoals de CD-V voor de postjes.
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() LDD en Groen, maar die twee zijn toch te gek om te helpen donderen. LDD stelt niets voor en heeft een voorzitter die nog voor de stembusgang de handdoek in de ring gooit. En Groen, dat zijn leuke toffe boys en girls met ietwat wereldvreemde voorstellen. Bovendien vind ik ze niet radicaal Vlaams genoeg.
|
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |