Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 juni 2010, 23:24   #101
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Aan een regering voordat er een akkoord over bhv of SVH gesloten is
Oké, ik juich dat zeker toe, maar... U bent daar allemaal niets mee zolang u de regimepartijen niet kunt blokkeren door een Vlaamse meerderheid. Dus, nogmaals, tot vervelens toe... u wint er niets bij door Vlaamse stemmen op te roepen om zich te laten vervellen tot... Vlaamse stemmen. Het probleem voor Vlaanderen is niet VB, want die kiezen ondubbelzinnig voor Vlaanderen. Het probleem zit hem bij de regimepartijen die te veel te verliezen hebben en blijven inzetten op Belgie, ook al weten zij net zo goed als de rest dat dit land niet meer werkt.
den ambetantsten is offline  
Oud 9 juni 2010, 23:34   #102
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vendetta Bekijk bericht
Vrienden

Geloof het of niet maar we zijn met deze verkiezingen op een kruispunt gekomen, een historisch kruispunt. We kunnen als we willen dit land volledig blokkeren en een zeer grote stap dichter zetten naar Vlaamse onafhankelijkheid. We kunnen dit slechts op één manier doen, door een stem op N-VA.

Trouwe Belangers, uw partij van vele jaren de rug toekeren moet niet makkelijk zijn, maar besef dat Vlaanderen een kans krijgt die het sinds de loopgraven van 14-18 niet meer gekregen heeft. Ik vraag u om éénmaal niet op het Belang te stemmen maar op N-VA. De media is bang dat N-VA 25% zou halen, laat ze in hun broek schijten door er 30-35% van te maken.

Trouwe LDD'er, uw partij verkeert in crisis en haalt waarschijnlijk de kiesdrempel niet. Dit vind ik jammer want JMD verdient het door het vele werk dat hij verricht heeft. Doch, laten we eerlijk zijn, een stem voor LDD is een stem voor de versnippering van het Vlaamse front. Mochten ze de ondemocratische kiesdrempel niet halen, dan verliest u uw stem, dan verzwakt u het Vlaamse front.

Over vijf dagen is het zover V-Day, later zullen jullie kunnen zeggen, ik was erbij en ik heb het mee mogelijk kunnen maken - stem op N-VA...

Vendetta
Eerstens: Men moet mij maar eens proberen uit te leggen waarom ik voor een partij zou kiezen die openlijk beweert met mijn partij nooit te willen regeren.

Tweedens:Een stem voor het VB is meer dan één NVA stem.
A/Het is enerzijds een stem voor een onafhankelijk Vlaanderen en dus ook voor de core business van de NVA (of niet soms want daar heerst nog steeds de allergrootste onduidelijkheid over) en anderzijds een vijfentwintigjarige garantie dat men het met diezelfde onafhankelijkheid echt meent.
B/ Bovenop een stem voor de corebusiness van én NVA (!?) én het VB is het daarenboven een stem voor het behoud van onze eigen kultuur.

Besluit: VB-stem = NVA-stem + behoud van eigen kultuur.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 9 juni 2010 om 23:35.
Fieseler is offline  
Oud 9 juni 2010, 23:37   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Eerstens: Men moet mij maar eens proberen uit te leggen waarom ik voor een partij zou kiezen die openlijk beweert met mijn partij nooit te willen regeren.

Tweedens:Een stem voor het VB is meer dan één NVA stem.
A/Het is enerzijds een stem voor een onafhankelijk Vlaanderen en dus ook voor de core business van de NVA (of niet soms want daar heerst nog steeds de allergrootste onduidelijkheid over) en anderzijds een vijfentwintigjarige garantie dat men het met diezelfde onafhankelijkheid echt meent.
B/ Bovenop een stem voor de corebusiness van én NVA (!?) én het VB is het daarenboven een stem voor het behoud van onze eigen kultuur.

Besluit: VB-stem = NVA-stem + behoud van eigen kultuur.
Juist
Garry is offline  
Oud 9 juni 2010, 23:41   #104
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Oké, ik juich dat zeker toe, maar... U bent daar allemaal niets mee zolang u de regimepartijen niet kunt blokkeren door een Vlaamse meerderheid. Dus, nogmaals, tot vervelens toe... u wint er niets bij door Vlaamse stemmen op te roepen om zich te laten vervellen tot... Vlaamse stemmen. Het probleem voor Vlaanderen is niet VB, want die kiezen ondubbelzinnig voor Vlaanderen. Het probleem zit hem bij de regimepartijen die te veel te verliezen hebben en blijven inzetten op Belgie, ook al weten zij net zo goed als de rest dat dit land niet meer werkt.
Ik steun deze actie dan ook niet, maar ik vind wel dat nva nu meer zal bereiken dan VB in zijn ganse bestaan. Trouwens, zonder VLD halen de regimepartijen 40-43% (kans is klein dat dat nog oploopt tot boven de 50%), dus eigenlijk zitten we vrij save als het gaat over BHV en de SHV, het enige waar ge nog kritiek kunt over hebben is het feit dat NVA niet binnen korte tijd voor Vlaanderen onafhankelijk is
gehuigert is offline  
Oud 9 juni 2010, 23:41   #105
198117cie
Burger

198117cie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrienden

Geloof het of niet maar we zijn met deze verkiezingen op een kruispunt gekomen, een historisch kruispunt. We kunnen als we willen dit land volledig blokkeren en een zeer grote stap dichter zetten naar Vlaamse onafhankelijkheid. We kunnen dit slechts op één manier doen, door een stem op N-VA.

Trouwe Belangers, uw partij van vele jaren de rug toekeren moet niet makkelijk zijn, maar besef dat Vlaanderen een kans krijgt die het sinds de loopgraven van 14-18 niet meer gekregen heeft. Ik vraag u om éénmaal niet op het Belang te stemmen maar op N-VA. De media is bang dat N-VA 25% zou halen, laat ze in hun broek schijten door er 30-35% van te maken.

Trouwe LDD'er, uw partij verkeert in crisis en haalt waarschijnlijk de kiesdrempel niet. Dit vind ik jammer want JMD verdient het door het vele werk dat hij verricht heeft. Doch, laten we eerlijk zijn, een stem voor LDD is een stem voor de versnippering van het Vlaamse front. Mochten ze de ondemocratische kiesdrempel niet halen, dan verliest u uw stem, dan verzwakt u het Vlaamse front.

Over vijf dagen is het zover V-Day, later zullen jullie kunnen zeggen, ik was erbij en ik heb het mee mogelijk kunnen maken - stem op N-VA...

Vendetta
heeft er iemand een zakdoek !!!
Oud 9 juni 2010, 23:48   #106
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik steun deze actie dan ook niet, maar ik vind wel dat nva nu meer zal bereiken dan VB in zijn ganse bestaan. Trouwens, zonder VLD halen de regimepartijen 40-43% (kans is klein dat dat nog oploopt tot boven de 50%), dus eigenlijk zitten we vrij save als het gaat over BHV en de SHV, het enige waar ge nog kritiek kunt over hebben is het feit dat NVA niet binnen korte tijd voor Vlaanderen onafhankelijk is
Maar nee, waarom zou ik daar kritiek op moeten hebben? Mij interesseert alleen maar dat er in dit onland nu eindelijk eens iets ten gronde verandert! Overheden moeten voor hun verantwoordelijkheid worden geplaatst en dit zal niet worden verwezenlijkt door de regimepartijen die al blij zijn dat ze eens om de zoveel jaar langs de kassa mogen passeren. Ik zal zelfs meer zeggen: op zich maakt 't mij geen blaas uit of ze mij nu Belg dan wel Vlaming noemen. Belastingen zullen we toch moeten blijven betalen. Maar dat men nu eindelijk eens gewoon stopt met de mensen voor te liegen en te doen alsof de wereld zal vergaan, mocht Vlaanderen,noodgedwongen dan toch, heel aarzelend, met erg veel schroom en met een fameus ei in de broek, kiezen voor onafhankelijkheid.
den ambetantsten is offline  
Oud 9 juni 2010, 23:51   #107
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Maar nee, waarom zou ik daar kritiek op moeten hebben? Mij interesseert alleen maar dat er in dit onland nu eindelijk eens iets ten gronde verandert! Overheden moeten voor hun verantwoordelijkheid worden geplaatst en dit zal niet worden verwezenlijkt door de regimepartijen die al blij zijn dat ze eens om de zoveel jaar langs de kassa mogen passeren. Ik zal zelfs meer zeggen: op zich maakt 't mij geen blaas uit of ze mij nu Belg dan wel Vlaming noemen. Belastingen zullen we toch moeten blijven betalen. Maar dat men nu eindelijk eens gewoon stopt met de mensen voor te liegen en te doen alsof de wereld zal vergaan, mocht Vlaanderen,noodgedwongen dan toch, heel aarzelend, met erg veel schroom en met een fameus ei in de broek, kiezen voor onafhankelijkheid.
Mja, ze zijn vergeten dat we niet meer in de middeleeuwen leven. Enkel onze computers, auto's en welvaart (en andere) verraden dat we niet meer in de middeleeuwen leven, maar vertel het hen niet, straks slaan ze gans door
gehuigert is offline  
Oud 10 juni 2010, 00:53   #108
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Beetje gevaarlijk. T'is vrij belangrijk dat LDD de kiesdrempel haalt zodat we die Vlaamsgezinde parlementszitten niet verliezen.
En naar wie denk je dat de zitjes gaan van een verdwenen LDD? Naar de grootste partij. En dat is de N-VA. Ze zullen die zitjes heus niet uit het parlement vijzen hoor (al zou ik dat wel zien zitten). Maar als LDD zitjes naar de N-VA gaan, vind ik dat in elk geval positief want wat betreft Vlaamsgezindheid heb ik bij JMDD hetzelfde gevoel als bij Verhofstadt en Leterme na hun zegerijke regeringen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 10 juni 2010, 00:54   #109
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 198117cie Bekijk bericht
Ja, maar ge krijgt 'm niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 10 juni 2010, 00:54   #110
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Misschien moet de NVA maar LDD opzwelgen.
Inno is offline  
Oud 10 juni 2010, 01:11   #111
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 198117cie Bekijk bericht
Waarom? Kom je niet bij van het lachen?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 juni 2010, 01:13   #112
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Misschien moet de NVA maar LDD opzwelgen.
Bart zijn mailbox stroomt alle dagen over van de overlopers uit bijna alle partijen...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 juni 2010, 01:35   #113
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrienden

Vendetta
Ik ben het met je eens: deze verkiezingen zijn historisch. Het percentage dat de N-VA komende zondag haalt zal waarschijnlijk nog jaren geciteerd worden als indicatie voor de relatieve steun voor Vlaamse autonomie. Het lijkt dus de logica zelve dat iedereen die zich als Vlaams-nationalist beschouwt (al dan niet tactisch) N-VA stemt.

Anderzijds kan ik wel begrijpen dat men trouw blijft aan zijn partij. Met principieel stemmen (PVDA, Vlaams Belang, LSP, etc.) kom je niet ver, maar het geeft toch blijk van een zekere standvastigheid. Jammer dat de opportuniteitskost zo hoog ligt deze keer...

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 10 juni 2010 om 01:36.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 10 juni 2010, 02:56   #114
centrist
Burger

centrist's schermafbeelding

Standaard

Vanuit een Vlaams perspectief lijkt deze oproep, en de aanverwante oproep aan bepaalde CD&V en O-VLD'ers, correct en legitiem. Ook het argument dat het maar 1 keer zou zijn, lijkt zinvol. Als de NVA faalt(*) zal het volgende keer aan het VB zijn, tenminste als die voor 1 keer hun migrantenstandpunt serieus ondergeschikt maakt aan het Vlaamse discours.

(*) falen wil zeggen dat ze in een regering zijn getreden en dat die regering noch BHV noch stevige staatshervorming heeft opgelost. NV-A faalt niet als ze in de opositie terecht komt; in dat geval moet er daarna nog 'es op gestemd worden.

Laatst gewijzigd door centrist : 10 juni 2010 om 02:57.
centrist is offline  
Oud 10 juni 2010, 05:12   #115
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

problemen met wife wederom...

Laatst gewijzigd door dominatrix : 10 juni 2010 om 05:25.
dominatrix is offline  
Oud 10 juni 2010, 05:15   #116
dominatrix
Minister-President

Standaard

wederom slecht hotel wifi dus dubbel post/

Laatst gewijzigd door dominatrix : 10 juni 2010 om 05:21.
dominatrix is offline  
Oud 10 juni 2010, 05:15   #117
dominatrix
Minister-President

Standaard

Het is zoals gerolf annemans het verwoorde: Men heeft deze hele campagne gereduceerd tot de vraag 'stemmen we nva of niet?'... Maar er zijn veel te veel andere problemen.

http://www.youtube.com/watch?v=iJTPI...layer_embedded
5 min 50

Maar ik heb nog meer goede redenen om niet op deze, misschien nochtans nobele, oproep in te gaan.

1: Zelfrespect: Ik ben een vb-er en ga dus absoluut niet, NOOIT, stemmen op een partij waarvan de stichter voorzitter probeerde mijn MENING TE VERBIEDEN.

2: Nationalisme is voor mij MEER dan alleen CONFEDERALISME. Ik wil NIET, NOOIT, mijn stem geven aan een partij die het EUUSSR beleid inzake MEER immigratie steunt. Ja, ook daarvoor heb ik net dat ietsje TE VEEL zelfrespect. Ik wil NIET MEDEPLICHTIG zijn aan de ondergang van mijn cultuur, mijn eigenheid, mijn volk.

3: Realisme: Mijn onderschrif is al zeer duidelijk EN wie al de interviews van Dewever leest die weet het wel: HET VB is DE stok achter de deur als de NVA uit de bocht zal gaan. De olijfboomcoalitie met of zonder NVA zal nog meer onwerkbaarheid zijn, met dien verstaande dat ze met de NVA ook wil zeggen dat het VL-nationalisme geen oplossing kan bieden TERWIJL de oplossing in de sterren geschreven staat: Vlaamse onafhankelijkheid.

4: Internationalisme: In tijden van een institutionele cirisis zonder voorgaande MOET je als Vlaams nationalist je VOLK promoten ten overstaan van de hele wereld. NIET de nep-oplossing verlengen. Het uitleggen voor de verzamelde wereldpers alsof België een toekomst heeft in confederalisme is reclame-gewijs buitengewoon onkies.

5: Eerlijkheid! Al wie voor de ogen van de kiezers de conclusie durft trekken die Karel Dillen 30 jaar geleden trok kan NOOIT met een Belgisch antwoord op de proppen komen. NOOIT! Al wie vandaag tegen de kiezer zegt dat België niet meer werkt vanuit Vlaams nationalistisch oogpunt trekt de juist conclusie. Al wie vanuit datzelfde oogpunt met een België-bis op de proppen durft komen die verraad ofwel zijn ideaal of LIEGT tegen de kiezers.

Er zijn nog wel honderden redenen WAAROM ik NOOIT op de nva zal stemmen ook al doen ze het ELECTORAAL nog zo goed als ze willen en zijn haar militanten vandaag de dag zot van glorie. Het is onmiskenbaar zo dat je de Belgische grendels niet, NOOIT, zult breken door ze te versterken. DAT, en DAT, alleen is de les van de VU en de reden WAAROM een VB voorzitter ons een kaartje met nieuwjaarswensen stuurde met een gedicht van Rene De Clerq:

sluit niet tegen uw geweten
om de macht een slecht verbond
die uit elke tuil kan eten
is de echte hond

die naast elke knie kan knielen
heeft een slavenaard
slechts een volk van hoge zielen
is der vrijheid gaven waard

Vlaanderen heeft veel te winnen, maar kan ook veel verliezen.

Daarom: HOUZEE de wachters!

Laatst gewijzigd door dominatrix : 10 juni 2010 om 05:19.
dominatrix is offline  
Oud 10 juni 2010, 06:02   #118
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

1. Het VB heeft nog nooit wat bereikt en is op de terugweg.
2. Een onafhankelijk vlaanderen ga je na 1 verkiezing nooit bereiken, een confederatie heeft wel die kans.
3. VB wil geen stemmen verliezen aan de NVA, zelfs al kan dat in het voordeel van hun programma zijn.

conclusie: VB vindt zijn centen belangrijker dan zijn programma. Het is ineens een ECHTE partij geworden.
Travis66 is offline  
Oud 10 juni 2010, 06:09   #119
elespeetje
Vreemdeling

elespeetje's schermafbeelding

Standaard

Ik snap die hele hype rond nva niet. Een partij die er openlijk voor uit komt brugpensioenen te willen afschaffen :s
elespeetje is offline  
Oud 10 juni 2010, 06:18   #120
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CapZero Bekijk bericht
Droom maar verder.
Waarom zouden wij moeten stemmen op NVA ? Als je wil leven in een veilg Vlaanderen zonder Islam, zonder vreemdelingenstromen,... een Vlaanderen waar we onszelf nog kunnen en mogen zijn, dan heb je maar 1 keuze, nl. Vlaams Belang. Voor alle andere partijen zijn deze punten geen prioriteit dus ...
Trouwens, ik vertrouw die BDW niet.
doet me denken aan rene froger : dromen zijn bedrog; en deze stelling is dat zeer zeker. islam zal hier wel gaan blijven op een of andere manier en vreemdelingestromen ook. als ge zelfs nu nog in droomwereld zit van de jaren 80, amaai dan zenne
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 10 juni 2010 om 06:18.
roodhaar is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be