![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De koningin zal een VVD'er als informateur benoemen om de zaak verder uit te zoeken en dan zijn advies overnemen en een VVD formateur benoemen die een regering mag smeden, naar advies van de informateur. Als de formateur de opdracht krijgt een kabinet met PVV en CDA te vormen maar de formateur zelf een onbekende niemand uit de VVD is moet je gaan opletten, dan denkt de VVD zelf dat de onderhandelingen makkelijk kunnen mislukken.
![]() |
![]() |
#162 |
|
![]() Weet je wat ik me afvraag? Hoeveel Fortuynisten dat boek dan ook echt gelezen hebben...
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar "De Puinhopen Van Paars" en de opkomst van Pim Fortuyn?
![]() |
#164 |
|
![]() Ik moet zeggen dat ik nog een tikkeltje jong was destijds, maar ik had niet het idee dat er veel onvrede heerste totdat Pim deze zelf creëerde. Op zich geen makkelijk politiek kunstje, het is vaak tevergeefs geprobeerd.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 10 juni 2010 om 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
![]() |
#166 |
Europees Commissaris
|
![]() Op naar paars plus! Ik wens als liberaal die VVD gestemd heeft geen coalitie met de PVV. De PVV sluit een hele bevolkingsgroep uit op basis van een geloof. Bovendien zijn de economische standpunten een kopie van het SP-partijprogramma. Daarnaast begin ik me steeds meer te ergeren aan de vermeende slachtofferrol van PVV-stemmers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hij deelde zelfs het bed met moslim jongens. Zijn grote opkomst had o.a. vooral te maken met het politieke correcte denken van achtereenvolgende regeringen en de heersende partijen, als het over de problemen van de immigratie gaat.Dit was niet alleen het probleem van Paars,maar van alle partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laten we inderdaad aannemen dat je destijds nog een tikkeltje jong was.
![]() |
![]() |
#169 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het was juist zijn frustratie dat de politieke elite hem weigerde en zijn terechte verwijt dat de politiek de ogen sloot voor de geweldige probmenen, die de immigratie met zich meebracht, dat hij opstond als een profeet . Laatst gewijzigd door Sidharta : 10 juni 2010 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Staatssecretaris
|
![]() Oei!
Had Wilders ook niks te maken met de opwarming van de aarde?
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Rutte heeft veel rechtse kiezers kunnen recupereren, hij had tijdens de problemen met Verdonk een links profiel maar er is toch ingeslaagd de rechterflank af te dekken. Als enige rechtse partij in Paars + zal er van een doortastende aanpak inzake immigratie en veiligheid niet veel in huis komen, dan is VVD bij de volgende verkiezingen zijn zetelwinst kwijt aan de PVV of aan CDA als die zouden kiezen voor een harde rechtse oppositie. Volgens mij zou een coalitie VVD-CDA-PVV of VVD-PVDA-CDA beter zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik constateer alleen maar de grote aanhang van de PVV in Limburg en Brabant. Ik constateer de traditie van dictaturen in Zuid Europa en Zuid Amerika ,in tegensteling tot het Noorden van Europa en Amerika. Het probleem is dat dit niet gezegd mag worden ,want dan ben je anti Rooms. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kortom bij het CDA kunnen ze nu best denken, dat de VVD er maar met anderen en dan met name de PVV of de PvdA uit moeten komen.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 10 juni 2010 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() Ik ken zat mensen die toen niet naar LPF of CDA gevlucht zijn maar er, voor een regering, nog best enigzins tevreden mee waren hoor (ik bedoel maar, vergelijk het eens met de reacties op de kabinetten erna). Maar goed, dat zal wel niet mogen kloppen in de geschiedsschrijving.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 10 juni 2010 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Paars heeft het erg goed gedaan maar acht jaar regeren voor één coalitie is in een dynamisch land echt teveel. Er ontstaan blinde vlekken en arrogantie van de macht. Fortuyn signaleerde de kwetsbare plekken en de blinde vlekken. Na Fortuyn hebben de paarse partijen geleerd. Verwar Noordelijk Paars alsjeblieft niet met Zuidelijk Paars. De PvdA/Cohen heeft als staatssecretaris de strenge immigratiewet ingevoerd die we nu hebben. Marcouch én Aboutaleb treden fors op tegen de zogenaamde 'kutmarokkanen'. En hoewel hij veel kritiek kreeg als burgemeester zag Leefbaar Rotterdam deze laatste toch graag komen. (En heb jij Vandelanotte weleens Flip Dewinter zien feliciteren na een overwinning zoals Cohen dat gisteren Wilders deed?) Wat mij in deze campagne opviel is dat er ondanks de grote tegenstellingen respectvol met elkaar werd omgegaan en dat alle partijen oprecht bezig zijn het land er weer bovenop te helpen (vanuit hun eigen visie). Edit: Oja, ik heb VVD gestemd en ben sterk voorstander van paars. Eigenlijk vind ik het programma van VVD te 'hard' maar rekende erop dat het beleid in een coalitie met anderen een socialer gezicht zou krijgen. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 10 juni 2010 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar Wilders is niet zo blij als hij met FDW vergeleken wordt, en daar heb ik alle begrip voor. Niettemin hebben Vlaamse anti-islamstemmers (zoals ik, ten dele toch ![]() Citaat:
Zelfs Halsema & Pechtold. Dat is ooit anders geweest, en vooral van die laatste vind ik dat hypocriet. De uitlatingen van Pechtold over Wilders komen soms gevaarlijk dicht bij wat Melkert destijds uitkraamde over en tegen Fortuyn. Desondanks kan ik de sportieve houding van alle tegenstanders van Wilders zeer waarderen. (Ik heb moeite om niet te zeggen dat ze dat puur om electorale redenen doen, maar dat is flauw en onjuist.) Daar moet zeker nog aan toegevoegd worden dat Wilders zich wel eens, ahum, om het eufemistisch uit te drukken, nogal bot gedraagt tegen vrijwel al zijn tegenstanders.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 10 juni 2010 om 17:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
|
![]() Nederland heeft massaal voor paarsgroen en de zionisten gekozen. Erger dan dat kan toch niet meer.
![]() Dit terwijl Vlaanderen zondag massaal conservatief gaat stemmen, stemt Holland massaal (extreem)progressief. Het is voor mij volstrekt onbegrijpelijk hoe die kwal van een Pechtold zoveel stemmen kan halen. En Rutte die gaat Guy Verhofstadt achterna ! Heel zijn programma verloochenen om een paarsgroen kabinet te leiden. Gewoon een walgelijke uitslag. In Vlaanderen zullen de Christendemocratien ook had verliezen, maar wij hebben gelukkig de V-partijen. ![]() Vlaanderen en Nederland samen, ik zie dat eerlijk gezegd toch nooit lukken. Laat Vlaanderen maar onafhankelijk worden in een aparte republiek. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 juni 2010 om 17:08. |
![]() |
![]() |