![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge iemand met een ijzeren staaf nen oplawaai geeft, ... sorry ge zou moeten weten dat dat mogelijk dodelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() ik lees in de gazet vandaag dat een vrouw van 70 jaar 4 maanden cel wordt geëist effectief omdat ze bio-appels zou gestolen hebben,zou....
Terwijl een aantal weken geleden een paar minderjarige overvallers van een warenhuis direct worden vrijgelaten...Je zou voor minder een burgeroorlog gaan beginnen tegen de toenemende onrechtvaardigheid in dit apenland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Al loopt de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt ze wel" (oud vlaams gezegde)
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 10 juni 2010 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet daar geen jurist voor zijn, ge moet juist maar een beetje het sisteem van de jurie begrijpen.
Die mensen stemmen ja of neen op de gestelde vragen; en zij stemmen anoniem en in volledige vrijheid. Zij hebben alle debatten gevolgd, van a tot z. Zij 'mogen' zich enkel op die debatten bazeren (en in teorie, vb. niet op gazetten die zij zouden lezen ... bla bla ...) Daarnaast weet ge toch dat die jurie gewone mensen zijn; geen beroepsrechters, geen flikken, geen weet ik veel ... Als hen, na heel het proses gevolgd te hebben, gevraagd wordt: heeft'em gestoken om hem zwaar te kwetsen, of heeft'em gestoken om te doden (en bij twijfel, moet ge het minst zware nemen), dan antwoordt die jurie wat ze zelf in hun diepste binnenste peinzen. Ik zou zo zelf wel eens in een jurie willen zitten. Ik zou wel rechtvaardig zijn in de zin van: het moet absoluut zeker zijn dat hem schuldig is; maar ik zou wel streng zijn: steken met een mes, daar vind ik dat ge niet kunt wegkomen met minder dan 15 jaar. Dreigen met een mes: 10 jaar. enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
*proces *theorie De strafmaat wordt bepaald door de rechter, niet door de jury. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoek het op en verbeter je fout. (en dan bedoel ik niet - of toch niet alleen - dat uw 'rechter' om te beginnen al meervoud moet zijn)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Rechters leven in een totaal andere wereld dan die van jan met de pet en zijn er bijgevolg ook van vervreemd. Bovendien kunnen ze niet aangesproken worden voor verkeerde vonnissen in een aantal gevallen en is totale willekeur het gevolg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Parket is in beroep gegaan
Wat heeft die man eigenlijk gedaan? Brandstichting bij nacht in een bewoonde wijk Hierop staat alleen al min 15 jaar Bovendien zijn er doden gevallen en indien men hem van brandstichting .... kan beschuldigen komt er nog eens moord met voorbedachte rade bij (25j) Normalieter moet deze man de zwaarste straffen krijgen in assisen. Men kan hier onmogelijk over onvrijwilligheid spreken , daar hij met opzet de vlam heeft aangestoken aan een stuk papier ( niet door een sigaret) Dit toont wederom de zwakte van het parket aan door hun onderlinge binnenkamerse ruzies. De dood van 2 kinderen is bijzaak tegenwoordig. Ik ben geen jurist, maar 25 jaar geleden is er in Antwerpen een gelijkaardige zaak geweest. Laatst gewijzigd door Chareltje V.D.kloten : 11 juni 2010 om 02:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Worden er hier zoveel basisfouten getypt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar je hebt gelijk. In feite een schande voor een Vlaming ![]() "Verbeter Vlaanderen, begin met jezelf" (niet tegen jou Chareltje) Vroeger hadden we Marc Galle en nu? S.O.S. Piet. ![]() "Wat hebben we heleerd vandaah". Laatst gewijzigd door Tejokus : 11 juni 2010 om 02:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Parket in beroep? Ik dacht dat in Assisenzaken er geen beroep mogelijk was?
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 juni 2010 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De qualificatie komt toch van de procureur?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 juni 2010 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op klotenSjarel
![]() |
![]() |