Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 juni 2010, 10:23   #201
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Tuurlijk wel het is denigrerend. Verzin je voor iedereen rond je zo'n bijnamen?
Natuurlijk. Als dat nodig is. 'Intrieste Geert' is nog zo'n bedenksel, dat gewoon de waarheid zegt. Zo zou ik op uw intellectuele gedrochten tevens vaak een waarheid willen plakken. En dus doorgaans k9 als een ondermaatse K3 willen bestempelen.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2010 om 10:36.
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 10:39   #202
BHV
Burger

BHV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
... Albert II zijn blote kont kussen.
Misschien lijkt dat voor u opwindend en droomt gij daar al jaren van, maar imo hangt uit die kont een kronkelende lintworm.
BHV is offline  
Oud 11 juni 2010, 10:44   #203
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
De VL partijen halen in deze grote stad amper 50.000 stemmen.
Als het gezag je buitenpest, dan is dat wel een beetje normaal. Maar wij Vlamingen mogen zelfs niet onze wetten stellen op ons eigen grondgebied, of we worden beladen met alle zonden Israels.

Brussel zal terug vervlaamst worden, zal efkes duren, maar zo zal het nu eenmaal zijn.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 juni 2010, 10:46   #204
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Als het gezag je buitenpest, dan is dat wel een beetje normaal. Maar wij Vlamingen mogen zelfs niet onze wetten stellen op ons eigen grondgebied, of we worden beladen met alle zonden Israels.

Brussel zal terug vervlaamst worden, zal efkes duren, maar zo zal het nu eenmaal zijn.
Dat is het beste wat Brussel zal en kan overkomen.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 11 juni 2010, 10:50   #205
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Jeezes zeg, zijn jullie nu weeral bezig over brussel?
Brussel is Brussel; dat ze hun plan trekken; bij Vl of bij Wal of voor mijn part bij Zwitserland.

Voor mij is Brussel het buitenland. Ik lig er niet wakker van.

En dat die Belgisch nationalisten nu niet weer afkomen met hun liedje 'weet je wel hoeveel vlamingen in Brussel werken en hoeveel geld dat oplevert?'

Weten jullie wel hoeveel daarvan (ex)-ambtenaar zijn? Zeg me dat eerst; dan klappen we voort.
Francis Vere is offline  
Oud 11 juni 2010, 11:32   #206
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Jeezes zeg, zijn jullie nu weeral bezig over brussel?
Brussel is Brussel; dat ze hun plan trekken; bij Vl of bij Wal of voor mijn part bij Zwitserland.

Voor mij is Brussel het buitenland. Ik lig er niet wakker van.

En dat die Belgisch nationalisten nu niet weer afkomen met hun liedje 'weet je wel hoeveel vlamingen in Brussel werken en hoeveel geld dat oplevert?'

Weten jullie wel hoeveel daarvan (ex)-ambtenaar zijn? Zeg me dat eerst; dan klappen we voort.
Wel, zeg JIJ eens wat de verhouding is in België van Franstalige ambtenaren en Vlaamse ambtenaren. Dan zijn we weer vertrokken
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 juni 2010, 11:33   #207
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wel, zeg JIJ eens wat de verhouding is in België van Franstalige ambtenaren en Vlaamse ambtenaren. Dan zijn we weer vertrokken
Ik denk niet dat je mijn post hebt begrepen.
Francis Vere is offline  
Oud 11 juni 2010, 12:14   #208
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Natuurlijk. Als dat nodig is. 'Intrieste Geert' is nog zo'n bedenksel, dat gewoon de waarheid zegt. Zo zou ik op uw intellectuele gedrochten tevens vaak een waarheid willen plakken. En dus doorgaans k9 als een ondermaatse K3 willen bestempelen.

En het duurde een kwartier voordat je die naam verzonnen had, je plaatste die er immers pas later bij.

Mai
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 11 juni 2010, 13:40   #209
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Ik denk niet dat je mijn post hebt begrepen.
Toch wel. Maar ik denk dat jij het probleem oversimplifieert.
EddyBal is offline  
Oud 11 juni 2010, 13:41   #210
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Toch wel. Maar ik denk dat jij het probleem oversimplifieert.
Er is geen probleem.
Dat is het probleem van die Brussel-discussie.
Francis Vere is offline  
Oud 11 juni 2010, 15:22   #211
pca
Vreemdeling

pca's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar pca
Standaard

Torfs, die heeft toch geen ballen aan zijn lijf.

Daarbij hangt er nog een schandaal boven zijn hoofd, dus je moet ervoor niet stemmen
pca is offline  
Oud 11 juni 2010, 15:35   #212
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pca Bekijk bericht
Torfs, die heeft toch geen ballen aan zijn lijf.

Daarbij hangt er nog een schandaal boven zijn hoofd, dus je moet ervoor niet stemmen
Voor Bourgeois en nv.a ook niet ?
Henri1 is offline  
Oud 11 juni 2010, 15:36   #213
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Daarnet het debat Torfs-De Wever bekeken.

Debattechnisch was De Wever duidelijk de sterkste.
Torfs heeft mij positief verrast omdat hij zijn persoonlijke aanvallen (die door De Wever meesterlijk werden gecounterd) en vernuftig gerommel in de marge voorlopig nog kan verkopen als intellectuële spielereien....

Neen hoor: Torfs reeds op virtuoze wijze zijn fiat cinquecento te pletter op de no nonsens caterpillar van BDW.

Let op: zondag stem ik op FDW maar BDW heeft eens te meer bewezen dat hij een begenadigd debater is.
Torfs daarentegen is mijn numero uno als causeur bij de Lions of Rotary of zelfs de KAV...but that's it.
Oud 11 juni 2010, 16:37   #214
end
Schepen

Standaard

"Ik had dat debat iets beter kunnen doen, iets snediger kunnen zijn..."

http://www.deredactie.be/permalink/1.798554
end is offline  
Oud 11 juni 2010, 17:01   #215
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Daarnet het debat Torfs-De Wever bekeken.

Debattechnisch was De Wever duidelijk de sterkste.
Torfs heeft mij positief verrast omdat hij zijn persoonlijke aanvallen (die door De Wever meesterlijk werden gecounterd) en vernuftig gerommel in de marge voorlopig nog kan verkopen als intellectuële spielereien....

Neen hoor: Torfs reeds op virtuoze wijze zijn fiat cinquecento te pletter op de no nonsens caterpillar van BDW.

Let op: zondag stem ik op FDW maar BDW heeft eens te meer bewezen dat hij een begenadigd debater is.
Torfs daarentegen is mijn numero uno als causeur bij de Lions of Rotary of zelfs de KAV...but that's it.
Torfs heeft het voortreffelijk gedaan. Ver weg van het eerder traditioneel plat populisme van Olijke Bart. Ze waren aan mekaar gewaagd, maar Torfs stak toch een halve kop uit boven de Wever. Of hoe een dubbeltje rollen kan.
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 17:13   #216
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
donderdagavond 10 juni VRT
http://www.tekort.be/opvang/index.htm zij zijn boos op Torfs!
onnoembaar is offline  
Oud 11 juni 2010, 17:14   #217
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Iedereen is wel boos op iemand anders. Indien de schoonmaaksters opslag krijgen, is de particulier weer boos. Het is altijd iets.
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 17:24   #218
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Torfs heeft het voortreffelijk gedaan. Ver weg van het eerder traditioneel plat populisme van Olijke Bart. Ze waren aan mekaar gewaagd, maar Torfs stak toch een halve kop uit boven de Wever. Of hoe een dubbeltje rollen kan.

Torfs
Plat populisme
Bart De Wever
Oud 11 juni 2010, 17:27   #219
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

quote van de dag

bedankt, deed deugd
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 11 juni 2010, 17:27   #220
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Torfs was enorm hypocriet.
Toen hij aan tafel stond bij Goedele en hij zei letterlijk, dat er door de regionalisering de volledige gezondheidszorg, er homogenere bevoegdheidspakketten zijn en kan er wat geld vrijkomen door een efficiëntere organisatie.

2 minuten daarna, tijdens het debat, uitte Torfs kritiek op N-VA: "Jullie doen alsof bij de splitsing van bevoegdheden, het manna gewoon uit de lucht zal vallen."

IK VIEL UIT MIJN ZETEL. Hij had een paar minuten ervoor zelf gezegd: "er kunnen soms efficiëntiewinsten zijn." Torfs heeft een pak geloofwaardigheid verloren bij mij.
Kazan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be