Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 juni 2010, 18:02   #21
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Tussen wie twijfel je nog? Mss kunnen wij je helpen met je keuze
Is de stemming niet geheim?

Tussen n-va, o-vld en ldd. Maar in Oost-Vlaanderen is het echt armoe troef op alle lijsten. Ik wil graag een bewuste voorkeurstem geven maar ik vind echt geen goede kandidaat.
Fredo is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:04   #22
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

De NVA'ers zijn echt de ultieme calimero's geworden
Elke partij die op kop ligt krijgt modder over haar heen

toccata is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:10   #23
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Modder is 1 ding, de NV-A wordt beladen met alle zodnen van Israël. Van de gefaalde regering Leterme, BHV tot aan de financiële crisis wordt op hun dak geschoven. O-VLD daalt nog meer in mijn achting door te doen alsof de rente de schuld van de NV-A ipv het totaal gebrek aan bezuinigingen etc.
Gwyndion is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:11   #24
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
mijn stem hebben ze alvast niet
Oud 11 juni 2010, 18:14   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Stilaan begin ik te geloven dat Bracke een dubbele rol speelt in die partij.
Allee gij. Proficiat dat ge het eindelijk door hebt.
Garry is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:24   #26
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er is iets veranderd in Vlaanderen. Bracke is daar het symbool van, het is een karakterverandering bijna, misschien zelfs een mentaliteitswijziging.
Ik kan uw ironie wel appreciëren
Herr Oberst is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:25   #27
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
mijn stem hebben ze alvast niet
Daar liggen ze van wakker.
end is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:27   #28
Puingeest SN
Vreemdeling

Puingeest SN's schermafbeelding

Standaard

Bracke? Die kan nog een deftige pinten pakke... Wat een flopper.
Oud 11 juni 2010, 18:27   #29
willysproject
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Nooit van mijn leven zou ik mijn stem geven aan een CD&V of Open VLD. Hun gedrag is extreem, oneerlijk, beschadigend en hypocriet.
3
willysproject is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:37   #30
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Heb jij geluk dat jij dat nooit zult mogen meemaken zeg. En durf hier niet komen zagen als je partijtje niet over de kiesdrempel geraakt, dan smijten we terug met de opgevangen modder
fonne is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:39   #31
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Broeder Bracke speelt zijn rol van nieuwbakken Vlaamsnationalist voortreffelijk : wat komen janken en de Calimero uithangen.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2010 om 18:40.
system is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:41   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nooit van mijn leven zou ik mijn stem geven aan een CD&V of Open VLD. Hun gedrag is extreem, oneerlijk, beschadigend en hypocriet.
Zijn ze nu al aan het uitleggen hoe het komt dat ze toch de score niet zullen halen die ze gewild hebben ?

NV.A is nog erger dan het VB op dat vlak........

Laatst gewijzigd door Henri1 : 11 juni 2010 om 18:42.
Henri1 is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:43   #33
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Heb jij geluk dat jij dat nooit zult mogen meemaken zeg. En durf hier niet komen zagen als je partijtje niet over de kiesdrempel geraakt, dan smijten we terug met de opgevangen modder
Bijzonder zwak

Groen!/Agelev heeft in haar hele bestaan slechts een keer die drempel niet gehaald.

toccata is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:46   #34
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Modder is 1 ding, de NV-A wordt beladen met alle zodnen van Israël. Van de gefaalde regering Leterme, BHV tot aan de financiële crisis wordt op hun dak geschoven. O-VLD daalt nog meer in mijn achting door te doen alsof de rente de schuld van de NV-A ipv het totaal gebrek aan bezuinigingen etc.
Het grofste vond ik het optreden van Ø-VLD zetbaas Coene van de Nationale Bank, die bewust onrust op de beurs aan het success van de N-VA kwam linken. Terwijl daar niets, maar dan ook niets van aan was, en het om niets anders dan een politiek maneuver ging.

Wat dat ons leert is hoe in dit land de financiele stabiliteit ondergeschikt is gemaakt aan de politieke benoemingsdrift bij de Ø-VLD, die voor al zijn cabinettards altijd mooie postjes uit te delen heeft, bekwaamheid niet vereist. En uitgerekend die partij komt zich dan voorstellen als de verantwoordelijke partij die de financien van België gaat saneren? Ik raad iedereen hier aan om toch eens twee keer na te denken en te stemmen op partijen die verantwoordelijkheid nemen door te durven veranderen.
fonne is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:48   #35
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zijn ze nu al aan het uitleggen hoe het komt dat ze toch de score niet zullen halen die ze gewild hebben ?

NV.A is nog erger dan het VB op dat vlak........
En welke score had N-VA dan wel gewild? Iets van een 15% misschien? En ze krijgen misschien het dubbele van wat ze zelf gewild hebben. Alleen de BUB zal nog beter doen, en haar score zelfs meer dan verdubbelen
fonne is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:48   #36
DonMilo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Ik ben er nog altijd niet 100% uit voor wie ik stem zondag, maar als het n-va wordt, dan geef ik een voorkeurstem aan iedereen behalve de lijsttrekker, Siegfried Bracke, en de opvolgers. (ik stem in Oost-Vlaanderen)
ik zit met hetzelfde probleem, ik vertrouw bracke niet, een sosialist die ineens de vlaamse kaart trekt ...... ik vermoet dat hij het paard van troye is van de sp.a

Laatst gewijzigd door DonMilo : 11 juni 2010 om 19:08.
DonMilo is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:51   #37
DonMilo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
vooral oneerlijk en hypocriet. Je moet jezelf maar de enige partij durven noemen die op een goede manier staadshervormigen kan doorvoeren terwijl je drie jaar niets verwezelijkt hebt, om dan nog van de jaren jean luc te zwijgen
DonMilo is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:51   #38
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tussen n-va, o-vld en ldd. Maar in Oost-Vlaanderen is het echt armoe troef op alle lijsten. Ik wil graag een bewuste voorkeurstem geven maar ik vind echt geen goede kandidaat.
Bij LDD in Oost-Vlaanderen hebt ge de keuze tussen een imam, een getrouwde homo en een jood. Wat wilt ge nog meer aan keuze hebben, dixit ZjaanMarie himself.
fonne is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:04   #39
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga zeker voor Karel Uyttersprot stemmen, 3e voor N-VA. Die man is voorzitter van VOKA Oost-Vlaanderen, dus ik denk wel dat die wat verstand heeft. En dat die weet wat het bedrijfsleven nodig heeft om terug jobs te creëren. Ik heb weliswaar nog geen opiniestukken e.d. van hem gelezen, maar ik durf hem wel vertrouwen te geven.

4e plaats voor N-VA staat Peter Dedecker, burgerlijk ingenieur. Hij heeft les gehad van dezelfde proffen die mij nu gaan buizen op wiskundige analyse. Dat is voor mij reden genoeg om ervoor te stemmen.
Kazan is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:22   #40
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Idd, schandalig wat de CD&V hier heeft gespeeld. Ik heb daar dus niets van standpunten gezien van hen, buiten hoe belangrijk het is dat we eens een vrouwelijke premier zouden krijgen, dat ze nooit zullen opgeven met blablabla en kiezen voor oplossingen in plaats van problemen.... zelfs groen! is concreter dan dat, en dat is nochtans een partij die veel van haar standpunten steunt op manna vallend uit de hemel.

Het siert Bart Dewever en partijgenoten enorm, hoe ze al die modder op zo goede wijze hebben weten ontduiken, en hiervan nuttig gebruik hebben gemaakt om hun eigen standpunten in de verf te zetten, en vooral Marianne Theyssen te wijzen op de miskleumen van haar regering. Op het grote verkiezingsdebat kon je zien hoe ze de steken begon te laten vallen, en haar emoties totaal niet meer kon beheersen (nochtans, dat is hetgene dat iemand een goede spreker maakt)

Ooit heb ik nog gekozen voor Leterme, toen hij de CD&V credibiliteit gaf... maar nu zou ik nog liever BuB stemmen dan CD&V.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be