Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2010, 17:41   #41
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is helemaal geen antwoord op wat ik schreef.
Neen; het interesseert me niet of je voor Wilders zou stemmen. Dit is compleet off topic.
Jij antwoord helemaal niet.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1220
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 17:42   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Alhoewel deze stelling onbewijsbaar is, lijkt deze mij wel aannemelijk.
Ja; dat lijkt aannemelijk; maar dat is niet wat freespirit in eerste instantie schreef; maar later wel bedoelde.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 19:15   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen; ik wens niets te minimaliseren.
Ik ontken helemaal niet (= ik geef toe) dat ze procentueel meer vertegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers.

Maar degene die misdaden plegen en/of last verkopen zijn wel degelijk de kleine minderheid binnen de groep Marokkanen.

Je antwoordde nooit op dit bericht.
http://forum.politics.be/showthread....01#post4759401
Aangezien je niet meer antwoordt mag ik besluiten dat je toestemt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Zwijgen is toestemmen
Oud 13 juni 2010, 20:42   #44
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alhoewel deze stelling onbewijsbaar is, lijkt deze mij wel aannemelijk.
Dat zal wel, maar durft u ook ingaan op de redenen van die ontevredenheid?
Het is geen toeval dat mensen net op extreem-rechtse partijen stemmen.
Oud 13 juni 2010, 23:47   #45
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat zal wel, maar durft u ook ingaan op de redenen van die ontevredenheid?
Het is geen toeval dat mensen net op extreem-rechtse partijen stemmen.
Verkiezingsuitslag in Vlaanderen gemist?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 00:56   #46
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beweer niet dat alles wat over het onderwerp in de gazet staat een leugen is.
Waar lees jij dat?

Op de inhoud van mijn post; op wat ik wel schreef; wens je niet meer te reageren?

Ja; ik noem dat haat zaaien; het discours van Wilders.
Doen alsof alle Turken en alle Marokkanen criminelen zijn en last verkopen; is niet de waarheid onder ogen zien; het is een leugen.

Ja; een minderheid.
Het krantenartikel waarnaar je verwijst; is het herkauwen van een krantenartikel van nog langer geleden.

http://forum.politics.be/showthread....11#post4152811
Probleem is dat men het jarenlang zelfs onder de mat heeft geveegd dat er ook wel eens criminaliteit zou kunnen voorkomen onder de allochtone bevolking. Als men een opmerking geeft aan een Turk of een Marokkaan, wordt men vaak automatisch racist genoemd door hen, ook al is hier helemaal geen sprake van.

Laten we nu eindelijk eens een kat een kat durven noemen en eindelijk accepteren dat er een minderheid doch aanzienlijk percentage van de allochtonen betrokken is bij criminele activiteiten of ongure zaakjes. Het oproepen tot de invoer van de 'Sharia' en andere uitingen van moslimfundamentalise beschouw ik hier ook als 'criminele activiteit'.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 00:59   #47
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Verkiezingsuitslag in Vlaanderen gemist?
NVA heeft zich geprofileerd als anti-establishment partij, dat is één van de hoofdredenen van hun overweldigend succes. Alzo is het VB een deel van haar kiespubliek kwijtgespeeld, ze hebben in Vlaanderen niet langer het monopolie van de anti-beleidspartij en de proteststem. Ik ben er zeker van dat zonder een NVA, het Vlaams Belang nu niet achteruit was gegaan, zelfs enekele procenten vooruit. Het is de verdienste van De Wever en de zijnen dat hij de 'proteststemmer' heeft kunnen verkassen van extreem-rechts naar 'aanvaardbaar rechts', die met iedereen willen onderhandelen en vise versa.
Oud 14 juni 2010, 01:13   #48
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Slag in het gezicht voor Marokkanen en Turken?
LOL! Europeanen die in Amerikaanse continenten verblijven, krijgen ze daar ook ooit 's een klap? Gaan ze dan terug naar Europa? Of moet er iets anders gebeurd worden? Hun christendom en westers denken zomaar opgeven voor de religies en overtuigingen van indianen en vroeger? Of iets anders?

Christoffel Columbus "ontdekte" Amerika zeggen ze. Eeeh wel, de Berberse Tariq Ibn Ziyad 'ontdekte' West-Europa en Turkse Sultan Süleyman 'ontdekte' Oost-Europa. Met enig verschil dat de indianen nooit zoiets als Liever Turks dan Paaps hadden verkondigd.

LOL! slag in het gezicht van 'ontdekkers van Europa' zegt hem. Luister 's goed, en ik ga u iets zeer duidelijk vertellen.

De Europeanen en Mediterranen (volkeren uit het Middellandse Zeegebied) zijn één natie en die zijn razend snel aan het evolueren in de richting van humanistische solidaristische filosofieën ipv pragmatische modernistische materialistische positivistische filosofieën, en ipv joods-christelijke traditie (die er zal verdwijnen) komt de islamitische traditie. De orthodoxen zullen er van beide kanten zijn en dit is nodig voor het voortbestaan natuurlijk, maar vaak met uitwisseling van invloed, er zullen stromingen binnen de islamitische traditie zijn die beïnvloed geraken door humanistische solidaristische filosofieën en vice versa, ttz humanistische solidaristische filosofieën die beïnvloed worden door culturele, spirituele en ethische waarden van de islamitische tradities.

Dit kunnen we niet stoppen, er worden hier en daar sprookjes bedacht zoals 9/11, Al Qaeda en Saddam Hoessein-massavernietigingswapens enz. om oorlogen te rechtvaardigen, mensen in arme analfabete gebieden gaan omkopen om te evangeliseren, liberale atheïst wanne be's Richard Dawkings-gebaseerde bussen en dergelijke financieren enz enzovoort, maar het zijn maar hopeloze pogingen want deze evolutie kun je zelfs niet met Hiroshima bombing stoppen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 05:44   #49
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Probleem is dat men het jarenlang zelfs onder de mat heeft geveegd dat er ook wel eens criminaliteit zou kunnen voorkomen onder de allochtone bevolking. Als men een opmerking geeft aan een Turk of een Marokkaan, wordt men vaak automatisch racist genoemd door hen, ook al is hier helemaal geen sprake van.
Men heeft sommige problemen inderdaad jarenlang onder de mat geveegd; maar dat is toch al zeer lang geleden.

Citaat:
Laten we nu eindelijk eens een kat een kat durven noemen en eindelijk accepteren dat er een minderheid doch aanzienlijk percentage van de allochtonen betrokken is bij criminele activiteiten of ongure zaakjes. Het oproepen tot de invoer van de 'Sharia' en andere uitingen van moslimfundamentalise beschouw ik hier ook als 'criminele activiteit'.
Eindelijk? Al jarenlang geeft men toe dat sommige groepen allochtonen oververtegenwoordigd zijn bij criminele activiteiten. Hoe hoog is dat "aanzienlijk percentage"?
Misschien kan er nu eindelijk bekeken worden hoe dit komt; wat de oorzaak is; en er eindelijk iets aan doen.
Doen alsof alle allochtonen criminelen zijn is inderdaad racistisch; en lost niets op.
Oud 14 juni 2010, 07:18   #50
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
LOL! Europeanen die in Amerikaanse continenten verblijven, krijgen ze daar ook ooit 's een klap? Gaan ze dan terug naar Europa? Of moet er iets anders gebeurd worden? Hun christendom en westers denken zomaar opgeven voor de religies en overtuigingen van indianen en vroeger? Of iets anders?

Christoffel Columbus "ontdekte" Amerika zeggen ze. Eeeh wel, de Berberse Tariq Ibn Ziyad 'ontdekte' West-Europa en Turkse Sultan Süleyman 'ontdekte' Oost-Europa. Met enig verschil dat de indianen nooit zoiets als Liever Turks dan Paaps hadden verkondigd.

LOL! slag in het gezicht van 'ontdekkers van Europa' zegt hem. Luister 's goed, en ik ga u iets zeer duidelijk vertellen.

De Europeanen en Mediterranen (volkeren uit het Middellandse Zeegebied) zijn één natie en die zijn razend snel aan het evolueren in de richting van humanistische solidaristische filosofieën ipv pragmatische modernistische materialistische positivistische filosofieën, en ipv joods-christelijke traditie (die er zal verdwijnen) komt de islamitische traditie. De orthodoxen zullen er van beide kanten zijn en dit is nodig voor het voortbestaan natuurlijk, maar vaak met uitwisseling van invloed, er zullen stromingen binnen de islamitische traditie zijn die beïnvloed geraken door humanistische solidaristische filosofieën en vice versa, ttz humanistische solidaristische filosofieën die beïnvloed worden door culturele, spirituele en ethische waarden van de islamitische tradities.

Dit kunnen we niet stoppen, er worden hier en daar sprookjes bedacht zoals 9/11, Al Qaeda en Saddam Hoessein-massavernietigingswapens enz. om oorlogen te rechtvaardigen, mensen in arme analfabete gebieden gaan omkopen om te evangeliseren, liberale atheïst wanne be's Richard Dawkings-gebaseerde bussen en dergelijke financieren enz enzovoort, maar het zijn maar hopeloze pogingen want deze evolutie kun je zelfs niet met Hiroshima bombing stoppen.
Jawatte, en ik dacht dat u een fijn mens was...nog een fanaticus!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 09:24   #51
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we nu eindelijk eens een kat een kat durven noemen en eindelijk accepteren dat er een minderheid doch aanzienlijk percentage van de allochtonen betrokken is bij criminele activiteiten of ongure zaakjes.
Als we toch katten gaan noemen: Hoeveel procent denkt u van de witte autochtonen houdt zich bezig met belastingfraude bijvoorbeeld? Zouden we durven zeggen : 'Een minderheid doch aanzienlijk percentage' ?
Niet dat dit opgespoord of vervolgd wordt in Belgie.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 12:46   #52
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jawatte, en ik dacht dat u een fijn mens was...nog een fanaticus!
Provocatie of heb je volstrekt niets anders te melden?

Laatst gewijzigd door porpo : 14 juni 2010 om 12:47.
Oud 14 juni 2010, 12:53   #53
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zo, als standpunt kan dit tellen!
U stelt dus even dat de Joods christelijke traditie zal verdwijnen en islam in de plaats zal komen?
"Dream on" zou ik zeggen, niemand zit hier op uw islam te wachten, en nog minder willen mensen dat "uw islam" de plaats inneemt van de Joods christelijke cultuur!
U bent een aanhanger van Tarik Ramadan lijkt me die ook in uw richting denkt, een salafist dus Porpo?
Hoe denkt u die islam van u hier te installeren trouwens?
Toch wel boeiend die standpunten van "gematigde moslims" hier op het forum!
En dat zegt u dat ik provoceer?

Laatst gewijzigd door alice : 14 juni 2010 om 12:54.
Oud 14 juni 2010, 13:13   #54
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo, als standpunt kan dit tellen!
U stelt dus even dat de Joods christelijke traditie zal verdwijnen en islam in de plaats zal komen?
"Dream on" zou ik zeggen, niemand zit hier op uw islam te wachten, en nog minder willen mensen dat "uw islam" de plaats inneemt van de Joods christelijke cultuur!
U bent een aanhanger van Tarik Ramadan lijkt me die ook in uw richting denkt, een salafist dus Porpo?
Hoe denkt u die islam van u hier te installeren trouwens?
Toch wel boeiend die standpunten van "gematigde moslims" hier op het forum!
Hoewel ik het machtig zou vinden dat humanistische solidaristische filosofieën en denkwijzes de islam zouden kunnen beïnvloeden blijft het mij een grote utopie. Zeer onrealistisch lijkt me daar die 2 even haaks staan op elkaar als met de huidige kapitalistisch gedicteerde maatschapij met christelijke achtergrond.
Het grootste vraagstuk blijft steeds; in hoeverre is of kan de mens werkelijk vrij zijn en met elkaar in vrede leven? Niet enkel de geschiedenis maar evenzeer de huidige realiteit leert ons hoe verkeerd het gaat als de mens leeft onder religieuze of elke vorm van onderdrukking waarbij het publieke denken slechts bepaald wordt door enkele personen.
Deze realiteiten leggen nog steeds hun hypotheek op onze toekomst en vrijheden.

In ieder geval hoop ik dat nog meer mensen hun ogen eindelijk opengaan en dat we eindelijk een stop kunnen brengen aan de wereldwijde waanzin waarin we leven.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 13:23   #55
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, dat is al een vooruitgang en veel beter dan "Jawatte, ...nog een fanaticus!"

Ik ben geen ramadanist en geen salafist en geen (vul hier in wat je wilt)-ist. Ik ben realist. Ik zie veel haat en strijd tegen Islam, zoals romeinse rijk ooit tegen het Christendom, en de Christelijke kerk tegen positivistische religies, dus vandaar concludeer ik dat de Europeanen en Mediterranen één natie aan het vormen zijn, en deze vorming is een evolutie die volcontinu draait.

Waarom zou de joods-christelijke traditie niet vervangen worden de islamitische traditie? Ooit was er geen joods-christelijke traditie in Europa hoor.
Oud 14 juni 2010, 13:23   #56
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Hoewel ik het machtig zou vinden dat humanistische solidaristische filosofieën en denkwijzes de islam zouden kunnen beïnvloeden blijft het mij een grote utopie.
Niet de islam want dat is onmogelijk, maar wel stromingen en doctrines binnen de islamitische traditie.

De islam staat volgens mij boven alle menselijke positivistische religies (ideologieën en filosofieën).

Laatst gewijzigd door porpo : 14 juni 2010 om 13:24.
Oud 14 juni 2010, 16:18   #57
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Men heeft sommige problemen inderdaad jarenlang onder de mat geveegd; maar dat is toch al zeer lang geleden.

Eindelijk? Al jarenlang geeft men toe dat sommige groepen allochtonen oververtegenwoordigd zijn bij criminele activiteiten. Hoe hoog is dat "aanzienlijk percentage"?
Misschien kan er nu eindelijk bekeken worden hoe dit komt; wat de oorzaak is; en er eindelijk iets aan doen.
Doen alsof alle allochtonen criminelen zijn is inderdaad racistisch; en lost niets op.
WIE zegt er dat ALLE allochtonen criminelen zijn ? Dit zou inderdaad van racisme getuigen. Er valt veel negatiefs te zeggen over heerschappen als Wilders of een Dewinter, maar zelfs zij zeggen NOOIT dat alle allochtonen crimineel zouden zijn. Je neemt hier duidelijk een loopje met hetgene werkelijk gezegd of uitgesproken wordt. Wel wilt zogenaamd 'extreem-rechts' een algemene immigratiestop van niet EU-migranten, maar dit heeft niets met hun zogenaamde criminaliteit te maken. België en Nederland zijn het OCMW van de wereld niet en op dit standpunt kan ik noch het VB noch de PVV ongelijk geven.
Oud 14 juni 2010, 16:22   #58
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als we toch katten gaan noemen: Hoeveel procent denkt u van de witte autochtonen houdt zich bezig met belastingfraude bijvoorbeeld? Zouden we durven zeggen : 'Een minderheid doch aanzienlijk percentage' ?
Niet dat dit opgespoord of vervolgd wordt in Belgie.
Krijgen we dat verhaaltje weer !? Voor mij mag ook deze vorm van witteboordencriminaliteit hard aangepakt worden. Sorry, maar het stoort mij meer dat mensen niet meer op straat durven komen vanwege zogenaamde 'kleine criminaliteit' dan dat enkelen de staat wat Euro's lichter willen maken. Van laatste geval liggen vele mensen hoegenaamd niet wakker. Of dit een goede houding is laat ik hier in het midden, maar zogenaamde straatcriminaliteit of bedreiging vanuit islamfundamentalisme mag niet vergoeilijkt worden door het beeld van de frauderende Belg te benadrukken.
Oud 14 juni 2010, 16:38   #59
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
WIE zegt er dat ALLE allochtonen criminelen zijn ? Dit zou inderdaad van racisme getuigen. Er valt veel negatiefs te zeggen over heerschappen als Wilders of een Dewinter, maar zelfs zij zeggen NOOIT dat alle allochtonen crimineel zouden zijn. Je neemt hier duidelijk een loopje met hetgene werkelijk gezegd of uitgesproken wordt. Wel wilt zogenaamd 'extreem-rechts' een algemene immigratiestop van niet EU-migranten, maar dit heeft niets met hun zogenaamde criminaliteit te maken. België en Nederland zijn het OCMW van de wereld niet en op dit standpunt kan ik noch het VB noch de PVV ongelijk geven.
Ik schrijf niet dat zij zeggen dat alle allochtonen criminelen zijn; ze zijn inderdaad slimmer dan dat. Ik schreef "Doen alsof alle allochtonen criminelen zijn is inderdaad racistisch; en lost niets op."
Begrijp je het verschil?

Neen; wij zijn het OCMW van de wereld niet.
Dit is een site met zowat alle wetgeving i.v.m. vreemdelingen.
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx
Inclusief alle verblijfsstatuten. Vertel me welke je (of het VB) strenger wil; op welke manier. Wat vertellen zij concreet?
Oud 14 juni 2010, 18:23   #60
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, dat is al een vooruitgang en veel beter dan "Jawatte, ...nog een fanaticus!"

Ik ben geen ramadanist en geen salafist en geen (vul hier in wat je wilt)-ist. Ik ben realist. Ik zie veel haat en strijd tegen Islam, zoals romeinse rijk ooit tegen het Christendom, en de Christelijke kerk tegen positivistische religies, dus vandaar concludeer ik dat de Europeanen en Mediterranen één natie aan het vormen zijn, en deze vorming is een evolutie die volcontinu draait.

Waarom zou de joods-christelijke traditie niet vervangen worden de islamitische traditie? Ooit was er geen joods-christelijke traditie in Europa hoor.
Laten we dit even omdraaien want uiteindelijk is het uw bewering; waarom zouden wij de Joods Christelijke traditie vervangen door islam? Dacht u dat vele mensen dit vrijwillig zullen doen? Ik denk van niet, dit zal dus moeten gebeuren door welbewust islam op te dringen ( wat nu af en toe ook gebeurt, denk aan de eis tot hoofddoeken overal en steeds, aparte zwemuren, geen mannelijke artsen, weigeren vrouwen een hand te geven enz..) via democratie( die plannen zijn er maar de realisatie laat op zich wachten omdat er geen eenheid is onder moslims) door een moslimpartij te beginnen die groot genoeg zou worden, of omdat moslims in aantal overheersen.
In ieder geval bent u tenminste duidelijk, wij zouden dus moeten evolueren naar islam!
Dan zult u toch een burgeroorlog moeten beginnen of dacht u dat wij gelijkheid man en vrouw, holebirechten, scheiding kerk en staat, mensenrechten,vrijheid van pers,van mening vrijwillig opgeven om te leven naar de boodschap van een zevende eeuwse warlord?
Ik denk niet dat wij dat vrijwillig zullen doen, u wel?
En voor alle duidelijkheid, voor mij bent u dus een fanaticus, u zet uw islam boven onze cultuur die gelukkig niets met islam te maken heeft, houden zo!

Laatst gewijzigd door alice : 14 juni 2010 om 18:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be