![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#561 |
|
Minister-President
|
Dus: Werk aan de winkel! Liever Daelemans dan Genez & co. En ge weet, ge moogt mij altijd op de hoogte houden van nieuw MV-wapenfeiten.
|
|
#562 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En o ja: 'Nil volentibus arduum'
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#563 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Daarom ook dat ik het zo jammer vind dat BDW zo een pr-momentum niet ten volle uitbaat voor de pro-onafhankelijkheidskaart.
|
|
|
#564 |
|
Minister-President
|
't Deweveriaans werkt precies aanstekelijk
|
|
#565 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind dat een geniale woordspeling.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
#566 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Vlaming pikt het niet meer. En 50 jaar nadat de kolonie in Afrika zich onafhankelijk verklaarde, zal ook de Vlaamse kolonie dat doen. Veel te laat, maar beter laat dan nooit. Volgende verkiezing ergens eind dit jaar: 55% voor Vlaams Belang, als ze met De Wever nog eens hetzelfde vuile spelletje spelen als met Leterme. Dewinter for president! Laatst gewijzigd door fonne : 14 juni 2010 om 19:32. |
|
|
|
|
|
#567 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#568 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zelfs als Bart mislukt, zal de N-VA nog zeer hoog scoren. Ik zie niet echt de meerderheid van de Vlaamse bevolking voor het Vlaams Belang kiezen alhoewel, alles is mogelijk in Vlaanderen............
|
|
|
|
|
#569 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mag ik als VB-er, die overigens al ten overvloede toegegeven heeft verloren te hebben, toch eerlijkheidshalve zeggen dat het Vlaams nationalisme in zijn geheel gewonnen heeft. Trouwens een ander citaat uit het artikel wind er helemaal geen doekjes om: "In addition to Mr. de Wever’s party, which got nearly 30 percent of the vote, Flanders gave 12.5 percent of its vote to the far-right separatists of Vlaams Belang and about 4 percent to another populist party, meaning that nearly half of the Flemish electorate voted for separatists." Ge doet ermee wat ge wil, en of ge mij nu graag gaat zien of niet: Het is en blijft zo klaar als een klontje. België was gisteren andermaal de grote verliezer.
|
|
|
#570 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#571 |
|
Minister-President
|
haha, ja dat is wel. Zijn opening gisterenavond op't slotdebat vond ik ook goed, Julius Caesar was geen liberaal
Nu het verdere verloop van't debat was natuurlijk heel iets anders... we zullen zien wat het gaat geven. Ik wil niet milder klinken als ik ben: Slechte stappen zijn snel genomen.
|
|
#572 |
|
Minister-President
|
Vooral het Rode Vaderland is een aanrader. Heb het met veel plezier gelezen.
|
|
#573 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Inderdaad en voor mij is het geen probleem. Waar ik wel een probleem heb, is het feit dat het VB niet met Franstaligen wil spreken. U bent Vlaams-Nationalist maar ik denk dat u het Frans als een taal beschouwt, dat u Franstaligen als mensen beschouwen. VB-politici blijkbaar niet, anders zouden ze met Franstaligen willen gaan spreken. Jammer dat het cordon sanitaire bestaat : men zou een confrontatie tussen het Vlaams Belang en de Franstalige partijen moeten DWINGEN zelfs als het VB dat niet wil. |
|
|
|
|
|
#574 |
|
Minister-President
|
|
|
#576 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Voor die gedwongen confrontatie ben ik overigens wel gewonnen.
|
|
|
#577 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#578 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is een 'familie' noodzakelijkerwijze een conglomeraat van gelijkaardige partijen in noord en zuid? Indien dat zo zou zijn dan zal een vlaams nationalistische partij volgens deze logica dus nooit een premier kunnen leveren, en daardoor zou deze ongeschreven regel waardoor de grootste familie de premier zou moeten leveren antidemocratisch zijn.
Is een politieke familie een groep gelijkgezinden ongeacht van welke regio ze komen? Dan zou men de 'vlaams nationalisten' gerust de grootste politieke familie van het land kunnen noemen, want daaronder valt ook het Vlaams Belang. De Wever haalde meer dan 3 keer zoveel voorkeurstemmen als Di Ruppo. Waarom maken we geen 'ongeschreven regel' die vereist dat een premier voldoende populariteit (lees:volksgoedkeuring) moet krijgen. In ieder geval rechtvaardiger dan die discriminerende ongeschreven regel die u hier verdedigt. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juni 2010 om 20:00. |
|
|
|
|
#579 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
't zou ons alvast veel geld en miserie besparen.
|
|
|
#580 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nochtans zijn er altijd mensen geweest binnen de sociale beweging die daar voor gewaarschuwd hebben. Lees dit stukje van Ernest Mandel eens door, het is een goede analyze vanuit een links perspectief. Wat je ook niet mag vergeten is dat zelfs de Volksunie behoorlijk 'links-liberaal' was qua ideologie. Ondanks alle karikaturen die men van het Vlaams-nationalisme heeft proberen op te hangen. Denk aan iemand als Willy Kuijpers, die paste perfect in de PVDA. En kijk eens waar andere ex-VU mensen allemaal zijn terechtgekomen: Anciaux (SP.A), Staes (Groen!), Vankrunkelsven (links-liberale strekking in VLD), Lambert (Groen!), ... Zelfs vandaag is de N-VA niet zo rechts als men ze graag voorstelt, op basis van het neo-conservatief profiel van Bart De Wever. Een Frieda Brepoels is behoorlijk links te noemen. |
|
|
|