Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 juni 2010, 00:24   #641
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Sorry, ik hoop dat ge er niets op tegen hebt collega, dat ik eerst de kat nog wat uit de boom kijk. Ik zal hem feliciteren wanneer hij de gewenste resultaten geboekt heeft, of zo niet, wanneer hij schouder aan schouder met het VB in de oppositie zit.
Daartegen is die kat misschien al dood, maar soit. De gewenste resultaten, mmm, die komen er niet zolang er geen onafhankelijke Vlaamse Republiek is.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 15 juni 2010, 01:15   #642
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Daartegen is die kat misschien al dood, maar soit. De gewenste resultaten, mmm, die komen er niet zolang er geen onafhankelijke Vlaamse Republiek is.
Dat IS het gewenste resultaat.
Garry is offline  
Oud 15 juni 2010, 01:23   #643
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Ik heb vertrouwen in de NVA en ik denk wel dat de PS mee zal werken. Het kan ook wishfull thinking zijn. Maar we moeten hopen dat alles goed komt.
Inno is offline  
Oud 15 juni 2010, 01:31   #644
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De CDH heeft 12.000 stemmen verloren in BHV, de MR 34.000. De conclusie die je hieruit kan trekken is inderdaad dat lang niet alle Franstaligen voorstander zijn van een uitbreiding van het Brussels Gewest.

Dat is een conclusie die je misschien kunt trekken, die misschien plausibel is... wie weet. Ik heb mij hier al vaker openlijk de vraag gesteld of die Franstaligen die Brussel ontvlucht zijn (toch de meerderheid) überhaupt wel terugwillen naar dat gewest?

Ge moet denken van een Vlaanderen zonder kijk een luistergeld naar een wanordelijk gewest met voor iedere crimineel wel 2 niet werkende politiezones....
Oud 15 juni 2010, 01:33   #645
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het feit dat u 'mild' kijkt, stelt me gerust.

Een boze blik. Een VB-blik?
Uw staat is gestorven, sarcasme gaat ze niet terug tot leven wekken. Trouwens, herlees eens helemaal.
Oud 15 juni 2010, 05:26   #646
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Maar wel MET Broekzele mijn beste. Als de Brusselaars op een dag echt een keuze moeten maken zullen ze echt wel even nadenken wat hen op lange termijn het meeste opbrengt. En dat is zeker niet het vormen van een bananenrepubliek WalloBrux als T.O.M van La Douce France.
Minder dan 50.000 Nederlandstalige stemmen in Brussel

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100614_070
azert is offline  
Oud 15 juni 2010, 05:32   #647
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Sorry, ik hoop dat ge er niets op tegen hebt collega, dat ik eerst de kat nog wat uit de boom kijk. Ik zal hem feliciteren wanneer hij de gewenste resultaten geboekt heeft, of zo niet, wanneer hij schouder aan schouder met het VB in de oppositie zit.

Tel er maar gerust nog wat % 'tjes bij hoor. Het wil niet zeggen omdat de kiezers van het VB die niet op het N-VA gestemd hebben niet achter het zelfde programma staan. Samen vormen ze één groot blok, als ik het met deze worden mag samenvatten.
ze gaan akkoord om elke verkiezing 1 borrelnootje te splitsen?
azert is offline  
Oud 15 juni 2010, 06:09   #648
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht

zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=384

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 15 juni 2010, 09:08   #649
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Uw staat is gestorven, sarcasme gaat ze niet terug tot leven wekken. Trouwens, herlees eens helemaal.
Mijn staat gestorven? U gelooft ook nog in kabouters.
system is offline  
Oud 15 juni 2010, 09:11   #650
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Bart zei gisteren nog in Phara dat, je mag in vlaanderen nog zoveel meerderheid en concensus hebben als je wil en in Wallonië zeggen ze "neen", dan sta je nergens.

Vertel me eens hoe je dat gaat rijmen.
ik ben één en al oor.

Vlamingen moeten nu ook maar eens begrijpen dat er alleen zaken "samen" kunnen en niet "alleen" zoals dikke egoïsten.
Henri1 is offline  
Oud 15 juni 2010, 09:16   #651
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bart zei gisteren nog in Phara dat, je mag in vlaanderen nog zoveel meerderheid en concensus hebben als je wil en in Wallonië zeggen ze "neen", dan sta je nergens.

Vertel me eens hoe je dat gaat rijmen.
ik ben één en al oor.

Vlamingen moeten nu ook maar eens begrijpen dat er alleen zaken "samen" kunnen en niet "alleen" zoals dikke egoïsten.
Inderdaad Henri.

Maar ze voelen wel in het zuiden dat er een dringende noodzaak is aan hervormingen die de Vlaamse gemoederen kunnen bedaren. Ze begrijpen dat, als er niks verandert, ze de volgende (misschien snelle) verkiezingen, tegenover een NOG groter VlaamsNationalistisch front komen te staan, en dat dan het spelletje wel eens over zou kunnen zijn.
Nu, de soep wordt lang niet zo heet gegeten als men vreest in Wallonië, maar het kan geen kwaad dat men een beetje denkt aan toegeven, nietwaar?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 juni 2010, 09:28   #652
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoals gewoonlijk moeten de franstaligen van jou niets begrijpen, niets veranderen, nooit aan de andere denken. En hen kan niemand uiteraard verdenken van egoïsme.
Kaal is offline  
Oud 15 juni 2010, 09:36   #653
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oh komaan, van zodra een maatregel goed is voor Vlaanderen dan staat Wallonie op zijn achterste poten en wordt het afgeschoten. Dat die maatregel ook wel eens goed zou kunnen zijn van de Walen, daar wordt niet eens bij stilgestaan. Wie is er dan de egoist?
fox is offline  
Oud 15 juni 2010, 10:00   #654
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht

Meer dan 725.000 voorkeurstemmen voor B. De Wever !!!

Boduo is offline  
Oud 15 juni 2010, 10:03   #655
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Oh komaan, van zodra een maatregel goed is voor Vlaanderen dan staat Wallonie op zijn achterste poten en wordt het afgeschoten. Dat die maatregel ook wel eens goed zou kunnen zijn van de Walen, daar wordt niet eens bij stilgestaan. Wie is er dan de egoist?

De egoïsten zijn degenen die alleen denken aan hun jaarlijkse 12,7 miljard € !
Die ze krijgen van de Vlamingen...
Boduo is offline  
Oud 15 juni 2010, 10:10   #656
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Inderdaad Henri.

Maar ze voelen wel in het zuiden dat er een dringende noodzaak is aan hervormingen die de Vlaamse gemoederen kunnen bedaren. Ze begrijpen dat, als er niks verandert, ze de volgende (misschien snelle) verkiezingen, tegenover een NOG groter VlaamsNationalistisch front komen te staan, en dat dan het spelletje wel eens over zou kunnen zijn.
Nu, de soep wordt lang niet zo heet gegeten als men vreest in Wallonië, maar het kan geen kwaad dat men een beetje denkt aan toegeven, nietwaar?
Ik ben voor België.
Ik woon op een paar boogscheuten van het pitoreske dorpje "Herstappe" in Limburg. Een dorpje met faciliteiten en 62 kiezers....

Ik nodig iedereen hier uit om daar eens te gaan kijken en te praten met de bevolking over hoe daar met taal wordt omgegaan.

Dat kan voor velen inspirend en verhelderend werken.
Henri1 is offline  
Oud 15 juni 2010, 10:11   #657
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk moeten de franstaligen van jou niets begrijpen, niets veranderen, nooit aan de andere denken. En hen kan niemand uiteraard verdenken van egoïsme.
Dat schreef ik niet.

Ikke ikke ikke, en de rest kan stikken, het motto van de Vlamingen mag ook wel eens in de verf gezet worden nietwaar.
Henri1 is offline  
Oud 15 juni 2010, 10:12   #658
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U "quoted" beter mijn volledige post alvorens te antwoorden.
Henri1 is offline  
Oud 15 juni 2010, 10:18   #659
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat schreef ik niet.

Ikke ikke ikke, en de rest kan stikken, het motto van de Vlamingen mag ook wel eens in de verf gezet worden nietwaar.
U verwart dit met het motto van de Walen.
fox is offline  
Oud 15 juni 2010, 10:19   #660
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U "quoted" beter mijn volledige post alvorens te antwoorden.
Was niet nodig. Het is inderdaad zo dat als de Walen non zeggen dat we nergens staan. Dat hoeft geen uitleg denk ik. Het toont alleen het grenzeloze egoisme van de Waalse partijen aan.
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be