Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 juni 2010, 08:50   #21
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wat een verzuurde, chagrijnige reacties alweer. Aanvaard nu toch eens dat ieder zijn eigen ideeën en strategieën heeft. Thijssen vertegenwoordigt haar kiezers, en die kiezers hebben voor de CD&V-strategie gestemd. Ze moet nu niet opeens de kiezers van de N-VA gaan vertegenwoordigen.

Het zijn trouwens niet de verkiezingensuitslagen die de kiezer gelijk geven; dat zal de geschiedenis wel doen (of juist niet).
Ik betwijfel dat veel CD&V stemmers gestemd hebben voor nog eens x jaar immobilisme omdat de CD&V de NV-A geen succes gunt.
Gwyndion is offline  
Oud 15 juni 2010, 08:55   #22
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Die indruk heb ik ook. CD&V gaat vuil spel spelen, let op mijn woorden.
Die indruk heb ik al j�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*ren...!!!

cfr Martens I - Martens II - Martens III - Martens..... zucht
cfr Tindemand
cfr Dehaene
cfr Leterme 1,2,3....
Oud 15 juni 2010, 10:44   #23
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Thyssen lijkt echt te wensen dat de NV-A faalt. Ik moet kotsen van zulke mensen, ze gaat spelletjes spelen ipv te doen wat goed is voor de kiezers...
ze was druk bezig met het trachten te letermiseren van dewever. Duw hem in de rol van premier en hij gaat ten onder net zoals den Yves...
Wiley E Coyote is offline  
Oud 15 juni 2010, 10:45   #24
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CD&V gaat vuil spel spelen, let op mijn woorden.
Tsja, de CD&V is dood en de ouwe CVP is terug opgestaan: arrogant, achterbaks en ten allen prijze zich aan de macht vastklampen.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 15 juni 2010, 11:21   #25
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

In de politiek is er nog altijd een ongeschreven regel dat de winnaar van de verkiezingen "verantwoordelijkheid" opneemt, en dat de verliezers (in eerste instantie) naar de oppositie verwezen worden.

Het is dus absoluut normaal dat De Wever aan zet is en dat CD&V en O-VLD zich eerst bezinnen over eventuele deelname.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 15 juni 2010 om 11:22.
Bad Attila is offline  
Oud 15 juni 2010, 12:04   #26
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wat een verzuurde, chagrijnige reacties alweer. Aanvaard nu toch eens dat ieder zijn eigen ideeën en strategieën heeft. Thijssen vertegenwoordigt haar kiezers, en die kiezers hebben voor de CD&V-strategie gestemd. Ze moet nu niet opeens de kiezers van de N-VA gaan vertegenwoordigen.
Beste DDD, het is het omgekeerde. Bart De Wever is de grote overwinnaar en moet zijn kiezers vertegenwoordigen. CD&V is verloren, vae victis. Laat dus staan dat BDW de CD&V kiezers moet gaan vertegenwoordigen.

Capisce, paisano?

Citaat:
Het zijn trouwens niet de verkiezingensuitslagen die de kiezer gelijk geven; dat zal de geschiedenis wel doen (of juist niet).
En JIJ zal die geschiedenis schrijven zeker?
Oud 15 juni 2010, 12:40   #27
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die indruk heb ik ook. CD&V gaat vuil spel spelen, let op mijn woorden.
Elke partij speelt het altijd vuil.
Dat is helaas politiek, doen alsof dat komt doordat het over de NVA gaat is waanzin

toccata is offline  
Oud 15 juni 2010, 12:46   #28
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Er is een verschil tussen je prijs opdragen en naar alle waarschijnlijkheid alles zoveel mogelijk blokeren zoals ik vermoed dat de CD&V zal doen. Ik vermoed dat de grootste angst van de CD&V nu is is dat BDW slaagt waar zij faalden.
Gwyndion is offline  
Oud 15 juni 2010, 12:57   #29
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Thyssen lijkt echt te wensen dat de NV-A faalt. Ik moet kotsen van zulke mensen, ze gaat spelletjes spelen ipv te doen wat goed is voor de kiezers...
De waarheid heeft toch zo zijn rechten. Thyssen is een moedige vrouw met principes waarmee men al dan niet akkoord kan gaan. Waren er maar meer van dat kaliber, in om het even welke partij.

We zullen eens zien welke 'principes' Olijke Bart gaat hanteren. Zondagavond na de NVA-overwinning, op het hoofdkwartier van de NVA, mocht er al niet meer gezwaaid worden met de Vlaamse Leeuw...

Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2010 om 12:59.
system is offline  
Oud 15 juni 2010, 13:06   #30
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Word jij die leugens nooit moe System? Er werden weldegelijk met enkele Vlaamse vlaggen gezwaaid en de Vlaamse leeuw gezongen. Dat er niet teveel mochten zijn is evident gezien dat er een regering gevormd moet worden en de Franstaligen nogal snel huilen. Ik zou Thyssen stukken moediger vinden moest ze haar eigen fouten en deze van haar partij openlijk toegeven. Als ze vlot meewerkt aan een oplossing voor deze crisis ipv spelletjes te spelen zou ze zelfs op wat respect kunnen rekenen van mij, niet dat dat voor haar van tel is. Zoals ik haar nu bezig hoor en zie lijken enkel de postjes te tellen.
Gwyndion is offline  
Oud 15 juni 2010, 13:20   #31
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Word jij die leugens nooit moe System? Er werden weldegelijk met enkele Vlaamse vlaggen gezwaaid en de Vlaamse leeuw gezongen. Dat er niet teveel mochten zijn is evident gezien dat er een regering gevormd moet worden en de Franstaligen nogal snel huilen. Ik zou Thyssen stukken moediger vinden moest ze haar eigen fouten en deze van haar partij openlijk toegeven. Als ze vlot meewerkt aan een oplossing voor deze crisis ipv spelletjes te spelen zou ze zelfs op wat respect kunnen rekenen van mij, niet dat dat voor haar van tel is. Zoals ik haar nu bezig hoor en zie lijken enkel de postjes te tellen.
Dus en bijgevolg mocht er niet meer met leeuwenvlaggen gezwaaid worden. Trouwens, tijdens het overwinningsspeach van de Wever op de TV, heb ik praktisch geen één leeuwenvlag gezien. Hoogstens een verdwaalde. Wel wat anders dan na de overwinning van Leterme.

Dus wie liegt hier: gij of ik?

Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2010 om 13:24.
system is offline  
Oud 15 juni 2010, 13:45   #32
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Elke partij speelt het altijd vuil.
Dat is helaas politiek, doen alsof dat komt doordat het over de NVA gaat is waanzin
Een ongenuanceerde uitspraak, die bovendien woorden in mijn mond legt die ik niet gezegd heb.

Waar beweer ik dat het enkel bij N-VA zo zou zijn? Zoals de VLD deed tegen CD&V was ook niet mooi in de vorige legislatuur. Maar sommigen spelen het spel vuiler en het is duidelijk aan de giftige blikken van Thyssen dat ze het erg vuil zal spelen.
Oud 15 juni 2010, 13:48   #33
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovendien zit de Wever nu de ootmoedige en de deemoedige uit te hangen. En zegt hij: ik wil niet per se Eerste Minister worden, ik ben niet uit op postjes, ik laat dit gerust over aan anderen indien het het beste om tot oplossingen te komen, en nog meer van die zeemzoeterige praat.

Dat is toch maar de helft van het schoon weer. Ik denk eerder dat hij geen Eerste Minister durft te worden. Bang om daarna misschien te moeten afgaan als een gieter. D�*�*r ligt vooral het schoentje gebonden.
system is offline  
Oud 15 juni 2010, 13:50   #34
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Bovendien zit de Wever nu de ootmoedige en de deemoedige uit te hangen. En zegt hij: ik wil niet per se Eerste Minister worden, ik ben niet uit op postjes, ik laat dit gerust over aan anderen indien het het beste om tot oplossingen te komen, en nog meer van die zeemzoeterige praat.

Dat is toch maar de helft van het schoon weer. Ik denk eerder dat hij geen Eerste Minister durft te worden. Bang om daarna misschien te moeten afgaan als een gieter. D�*�*r ligt vooral het schoentje gebonden.
dat klopt, hij heeft verkoperskwaliteiten
Oud 15 juni 2010, 14:03   #35
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Me dunkt dat jij aan het liegen bent, ik heb in de zaal 1 Europese vlag gezien, 6 Vlaamse en nog een deel kleinere vlagjes en vlaamse leeuw knuffels. Met zijn houding tav het premierschap heb ik geen problemen, laat een Franstalige maar eens de noten uit het vuur halen voor een keer.
Gwyndion is offline  
Oud 15 juni 2010, 14:09   #36
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
De nieuwe belgen stemmen automatisch voor de SP, toekomst verzekerd.
Het lijkt de PvdA (NL) wel.
Oud 15 juni 2010, 15:48   #37
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat jij aan het liegen bent, ik heb in de zaal 1 Europese vlag gezien, 6 Vlaamse en nog een deel kleinere vlagjes en vlaamse leeuw knuffels. Met zijn houding tav het premierschap heb ik geen problemen, laat een Franstalige maar eens de noten uit het vuur halen voor een keer.
Ik heb gesteld dat er niet met leeuwenvlaggen mocht gezwaaid worden in het NVA hoofdkwartier toen de Wever zijn entree deed. Dat was uitdrukkelijk verboden. Dat heb ik gezegd en zo is het ook gebeurd. U moet ons geen blaasjes proberen wijs te maken.

Als ze allemaal bij de NVA nu al zo de waarheid al beginnen te verdoezelen en te verdraaien zoals u bezig bent, dan zal het me weer wat worden.

Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2010 om 15:51.
system is offline  
Oud 15 juni 2010, 16:01   #38
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Jij bent degene die hier aan het draaien is. "Zondagavond na de NVA-overwinning, op het hoofdkwartier van de NVA, mocht er al niet meer gezwaaid worden met de Vlaamse Leeuw..." is jouw uitspraak, tijdens zijn speech en nadien heb ik er meerdere gezien dus stop eens met je leugens.
Gwyndion is offline  
Oud 15 juni 2010, 16:09   #39
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent degene die hier aan het draaien is. "Zondagavond na de NVA-overwinning, op het hoofdkwartier van de NVA, mocht er al niet meer gezwaaid worden met de Vlaamse Leeuw..." is jouw uitspraak, tijdens zijn speech en nadien heb ik er meerdere gezien dus stop eens met je leugens.
Inderdaad en dat wat ik zeg is ook zo. Zelfs de Nederlanders hadden het opgemerkt.

NRC- handelsblad.
"Het inleidend artikel vergelijkt appels met peren. Het lange termijn doel van de Wever is een economisch sterk en autonoom Vlaanderen in een federaal Europa. Symbolisch waren de grote Europese vlaggen met een kleine Vlaamse leeuw op het verkiezingsfeestje van gisteren van de NVA. "

Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2010 om 16:11.
system is offline  
Oud 15 juni 2010, 16:12   #40
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
steek er je tijd niet in...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be