Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2010, 12:15   #2521
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
zoals ik dus zei : persoonlijk gebral.
Druip maar verder af ja. Buiten wat smiley's zijn je inhoudelijke argumenten blijkbaar al opgebruikt zodra ik naar een juridische bron vraag waaruit zou blijken dat die controle op die boot illegaal zou zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 12:19   #2522
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Druip maar verder af ja.
ge neemt uw wensen echt voor realiteit he.

Citaat:
Buiten wat smiley's zijn je inhoudelijke argumenten blijkbaar al opgebruikt
hoegenaamd niet. illiwill zijn standpunt is inhoudelijk mooi afgewerkt en weerlegd. kan iedereen nalezen.

Citaat:
zodra ik naar een juridische bron vraag waaruit zou blijken dat die controle op die boot illegaal zou zijn
aha, de hasbara begint weer te liegen.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 13:27   #2523
Cdude
Banneling

Standaard Zoek de 10 verschillen

Citaat:
What happened next
The events of Bloody Sunday caused shock and revulsion across the world. In Dublin, a crowd of protesters burnt the British Embassy.

In Northern Ireland, it marked the effective end of the non-violent campaign for civil rights.

Some young people who had previously regarded themselves as non-political joined the IRA.

Two months after Bloody Sunday, the Stormont parliament which had ruled Northern Ireland since its creation in the 1920s was suspended and direct rule from London was imposed.

In April, the Widgery Inquiry concluded that the Paratroopers' firing had "bordered on the reckless".

It also concluded the soldiers had been fired upon first and some of the victims had handled weapons, despite evidence from witnesses who said the victims were unarmed civilians.

The Catholic community rejected these findings as a "whitewash" and began a long campaign for another inquiry.

In 1998 a fresh inquiry, headed by Lord Saville, was announced.
En de uitleg van hun meerderen

http://news.bbc.co.uk/2/hi/northern_...t/10287463.stm

Citaat:
THE BLOODY SUNDAY
INQUIRY
YEARS TO COMPLETE:12

**INCLUDED THE FOLLOWING**
WITNESS STATEMENTS2,500
ORAL STATEMENTS:922
VOLUMES OF EVIDENCE:160
AUDIOTAPES:121
VIDEOTAPES:110
WORDS:20-30 MILLION
TOTAL COST: £195M

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 13:31.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 13:48   #2524
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Jij bent degene die met een voorbeeld afkomt dat kant noch wal raakt en waar geen enkele parallel te trekken valt. Jij bent degene die (doelbewust natuurlijk) vanalles door elkaar haspelt.

Waarom maak je er dan iemand van 16 jaar van? Waarom zet je dat er dan bij, als het niets uitmaakt?

Het is mijn vaste overtuiging, gebaseerd op wat ik de nacht zelf gezien heb en dat wordt bevestigd door de journalisten aan boord en de getuigen zelf. Het wordt ook ondersteund door de weinige beschikbare foto's en video's die aan de Israëlische censuur zijn ontsnapt.
Ik wilde idd een ander vb geven, niet om beide voorvallen te vergelijken, maar om te weten te komen wat jou actie zou zijn in beide gevallen. Doordat jij de voorvallen zelf wil gaan vergelijken werkt dit niet langer. Vergeet het andere vb maar. Je wil het toch niet los van mekaar behandelen.

Iedereen kan in jouw living staan, dus ook iemand van 16 jaar. Opnieuw wilde ik zien of je een ander standpunt zou innemen bij een minderjarige. Probleem blijft hetzelfde indien hij een wapen zou bijhebben en je neerknallen...

Tja, jouw overtuiging is nu eenmaal niet voldoende in een rechtzaal, daar hebben we niets aan.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 13:51   #2525
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Iedereen kan in jouw living staan, dus ook iemand van 16 jaar. Opnieuw wilde ik zien of je een ander standpunt zou innemen bij een minderjarige. Probleem blijft hetzelfde indien hij een wapen zou bijhebben en je neerknallen...
Belachelijk.
Alsof je van een gemaskerd gewapend persoon, s'nachts in je living, eerst zijn paspoort gaat vragen voor je hem de kop inslaat.

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 13:52.
Oud 15 juni 2010, 13:51   #2526
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee, hoegenaamd niet. Als die agent mijn huis ONWETTIG betreedt en me doodschiet, gebeurt er nadien een onafhankelijk onderzoek door het parket en wordt zeker diezelfde agent en zijn dienst er daar niet bij betrokken als onderzoeker. tegelijk hebben mijn naasten en hun advocaat rechten op alle info om mijn moord aan te klagen.

niets van dat alles als je slachters israelieten zijn. D�*t is mijn punt.

1. dus niet mijn punt.
2. uw "dus" lijkt me een verzinsel

inhoudelijk en argumentatief ben je volledig onderuit gegaan, bijgevolg maar de persoonlijke tour opgaan met (foute) veronderstellinkjes. heb ik al vaker hier gezien
Ok dan, veel suc6 met je anti-propaganda als bewijs...
Oud 15 juni 2010, 13:54   #2527
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
toch ontkende jij dat Israel schuldig was . allezins dus NIET aan het illegaal enteren in internationale wateren waar je zo grappig zelf een voorbeeld aan spon met agenten die een woning betreden.

:

eerst weten waarover je zevert zou wel eens nuttig kunnen zijn he
Schuldig voor wat precies. Heb je het nu over het enteren of over het neerschieten van activisten...goed weten waar je het over hebt e.

Zolang je knipt en plakt in wat ik zeg en er zo een draai aan geeft...suc6 ermee.
Oud 15 juni 2010, 13:55   #2528
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja illwill, speculeer er toch gewoon wat op los, roodhaar heeft daar alvast geen problemen mee
Knippen en plakken van iemand post kan iedereen, reageren op het geheel wat iemand zegt is voor sommigen blijkbaar een enorme uitdaging.
Oud 15 juni 2010, 13:57   #2529
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Belachelijk.
Alsof je van een gemaskerd gewapend persoon, s'nachts in je living, eerst zijn paspoort gaat vragen voor je hem de kop inslaat.
Tuurlijk niet, sla jij maar iedereen het hoofd in...ik zie je zoals ik zei dan wel eens in het nieuws.
Oud 15 juni 2010, 13:59   #2530
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet, sla jij maar iedereen het hoofd in...ik zie je zoals ik zei dan wel eens in het nieuws.
Als de held die zijn gezin beschermd tegen een NACHTELIJKE, GEWAPENDE, GEMASKERDE inbreker.
Oud 15 juni 2010, 14:01   #2531
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ook militairen en agenten mogen niet zonder huiszoekingsbevel je huis betreden. Als ze dat wel doen, overtreden ze de wet.

Waarom je er iemand van 16 jaar van maakt, weet ik niet. Als de persoon die mijn huis binnenkomt, gemaskerd is en bewapend alsof hij ten oorlog trekt, en in het wilde weg wat granaten afschiet en mensen afknalt, is er een gereide kans dat ik mezelf zal trachten te verdedigen. Jij niet? Ik zal dat doen met wat er in mijn buurt is en me dunkt dat een stok nogal proportioneel is. daarmee kan je iemand (met wat geluk) ontwapenen zonder dat je hem noodzakelijk dood slaat.
En wat moet je doen als iemand de wet overtreed? Berechten of hem/haar het hoofd inslaan?
Oud 15 juni 2010, 14:02   #2532
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de held die zijn gezin beschermd tegen een NACHTELIJKE, GEWAPENDE, GEMASKERDE inbreker.
Blijkt dat het een alarm pistool was...daar sta je dan...

Blijkt dat het een mentaal gehandicapte was, je zoon of vriendje van je zoon welke aan het spelen was...weet ik veel...alles kan. Een grap van een vriend van jou om je de stuipen op het lijf wilde jagen.

Laatst gewijzigd door illwill : 15 juni 2010 om 14:04.
Oud 15 juni 2010, 14:09   #2533
Francientje
Minister

Standaard

Een ogenblikje, lieve mensen . De blokkade is legaal volgens het internationaal
oorlogsrecht én de entering is dat ook. Er zijn trouwens precedenten voor. Het
befaamdste precedent: de burgeroorlog in de Verenigde Staten. Zoals iedereen weet
hebben de Noordelijke Staten toen de Zuidelijke Staten geblokkeerd. Waarom ik precies
dit precedent aanhaal: gewoon omdat een van de argumenten die aangehaald worden
om te proberen die blokkade illegaal te verklaren het feit is dat Gaza niet als souveraine staat erkend is. De Zuidelijke Staten van de USA (de Confederatie) waren ook geen souveraine staten.
En ja zogenaamde 'blokkaderunners' mogen in internationale wateren geenterd en zelfs
gekelderd worden.
Kijk, het is niet omdat iets jullie tegenstaat of onlogisch lijkt dat jullie het illegaal
mogen verklaren. Zoek altijd naar precedenten voordat je aan iets dergelijks begint.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 14:15   #2534
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat moet je doen als iemand de wet overtreed? Berechten of hem/haar het hoofd inslaan?
Inderdaad, u verdedigen tegen een fysieke aanval.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 14:17   #2535
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inbrekers: meervoud.

Correctie: bewapende commandotroepen die per ongeluk met bootjes en helikopters tot daar sukkelden, per ongeluk mensen onder vuur namen, vervolgens per ongeluk aan een touw uit een helikopter bengelden, om daarna per ongeluk met geweren met laserrichters opnieuw begonnen te schieten, ditmaal op korte aftstand en met de schijnbare bedoeling om al wat hen niet aanstond (journalisten, burgers,...) af te maken. Tijdens dit alles heeft men per ongeluk ook witte vlaggen genegeerd.

In 1945 zou je voor dat soort acties, gesteld dat ze door de nazi's werden verricht, opgesloten of opgeknoopt worden. Vandaag is het officiële propaganda die door een stel debielen met vuur en vlam wordt verdedigd.

Laatst gewijzigd door Andy : 15 juni 2010 om 14:19.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 14:17   #2536
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Een ogenblikje, lieve mensen . De blokkade is legaal volgens het internationaal
oorlogsrecht én de entering is dat ook. Er zijn trouwens precedenten voor. Het
befaamdste precedent: de burgeroorlog in de Verenigde Staten. Zoals iedereen weet
hebben de Noordelijke Staten toen de Zuidelijke Staten geblokkeerd. Waarom ik precies
dit precedent aanhaal: gewoon omdat een van de argumenten die aangehaald worden
om te proberen die blokkade illegaal te verklaren het feit is dat Gaza niet als souveraine staat erkend is. De Zuidelijke Staten van de USA (de Confederatie) waren ook geen souveraine staten.
En ja zogenaamde 'blokkaderunners' mogen in internationale wateren geenterd en zelfs
gekelderd worden.
Kijk, het is niet omdat iets jullie tegenstaat of onlogisch lijkt dat jullie het illegaal
mogen verklaren. Zoek altijd naar precedenten voordat je aan iets dergelijks begint.
Doet er niet toe, legaal, illegaal...

- Als het illegaal was had men met genoeg middelen dit kunnen aanvechten op gerechtelijk vlak.
- Als het legaal was had men ook geen recht om mensen zomaar neer te schieten.

Kortom: legaal, illegaal, who cares. Als de militairen zonder provocatie mensen hebben neergeknalt moeten ze deze straffen, indien de activisten de militairen het hoofd hebben willen inslaan bij de entering dan hebben de militairen het recht zich te verdedigen. En de discussie dat de ene een stok had en de ander een wapen...dat doet niet terzake omdat je met een ijzeren staaf ook iemand kan doodkloppen met 1 slag. Als je iemand aanvalt moet je achteraf niet zagen over ongelijke wapens e. Dergelijke regeltjes kun je enkel opleggen in bv een boksring.
Oud 15 juni 2010, 14:18   #2537
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Inderdaad, u verdedigen tegen een fysieke aanval.
Je weet niet of deze activisten beschoten werden.
Oud 15 juni 2010, 14:19   #2538
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Inbrekers: meervoud.

Correctie: bewapende commandotroepen die per ongeluk mensen onder vuur namen, vervolgens per ongeluk aan een touw uit een helikopter bengelden, om daarna per ongeluk met geweren met laserrichters opnieuw begonnen te schieten, ditmaal op korte aftstand en met de schijnbare bedoeling om al wat hen niet aanstond (journalisten, burgers,...) af te maken. Tijdens dit alles heeft men per ongeluk ook witte vlaggen genegeerd.

In 1945 zou je voor dat soort acties, gesteld dat ze door de nazi's werden verricht, opgesloten of opgeknoopt worden. Vandaag is het officiële propaganda die door een stel debielen met vuur en vlam wordt verdedigd.
Dat verzin je er zomaar bij. Dat het zo is gebeurt weet je helemaal niet. Belachelijke verzinsels zijn dit dus.
Oud 15 juni 2010, 14:20   #2539
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet niet of deze activisten beschoten werden.
Er zijn wel meer dingen die jij niet weet. Zo bvb het feit dat je volgens onze wetgeving helemaal niet zelf beschoten moet zijn geweest om wettige zelfverdediging in te roepen. Je kan dat ook inroepen als je anderen te hulp snelt.
Oud 15 juni 2010, 14:21   #2540
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een ogenblikje, lieve mensen . De blokkade is legaal volgens het internationaal oorlogsrecht
Citaat:
Israel's blockade of Gaza is a clear violation of international humanitarian law, the International Committee of the Red Cross (ICRC) has said.

In a statement, the ICRC describes the situation in Gaza as dire, saying the only sustainable solution is a lifting of the blockade.

It says Israel is punishing the whole civilian population of Gaza.

The ICRC, a traditionally neutral organisation, paints a bleak picture of conditions in Gaza: hospitals short of equipment, power cuts lasting hours each day, drinking water unfit for consumption.

"The whole of Gaza's civilian population is being punished for acts for which they bear no responsibility. The closure therefore constitutes a collective punishment imposed in clear violation of Israel's obligations under international humanitarian law," the agency said in the statement.

BBC

Citaat:
"This news underlines the need to lift the restrictions on access to Gaza, in line with UNSCR 1860. The closure is unacceptable and counter-productive. There can be no better response from the international community to this tragedy than to achieve urgently a durable resolution to the Gaza crisis.

I call on the Government of Israel to open the crossings to allow unfettered access for aid to Gaza, and address the serious concerns about the deterioration in the humanitarian and economic situation and about the effect on a generation of young Palestinians
fco.gov.uk

Citaat:
én de entering is dat ook.
Citaat:
To attack a foreign flagged vessel in international waters is illegal. It is not piracy, as the Israeli vessels carried a military commission. It is rather an act of illegal warfare.

Because the incident took place on the high seas does not mean however that international law is the only applicable law. The Law of the Sea is quite plain that, when an incident takes place
on a ship on the high seas (outside anybody's territorial waters) the applicable law is that of the flag state of the ship on which the incident occurred. In legal terms, the Turkish ship was Turkish territory.

There are therefore two clear legal possibilities.

Possibility one is that the Israeli commandos were acting on behalf of the government of Israel in killing the activists on the ships. In that case Israel is in a position of war with Turkey, and the act falls under international jurisdiction as a war crime.

Possibility two is that, if the killings were not authorised Israeli military action, they were acts of murder under Turkish jurisdiction. If Israel does not consider itself in a position of war with Turkey, then it must hand over the commandos involved for trial in Turkey under Turkish law.

In brief, if Israel and Turkey are not at war, then it is Turkish law which is applicable to what happened on the ship. It is for Turkey, not Israel, to carry out any inquiry or investigation into events and to initiate any prosecutions. Israel is obliged to hand over indicted personnel for prosecution.

Craig Murray is a former British Ambassador. He is also a former Head of the Maritime Section of the Foreign and Commonwealth Office.
He was alternate Head of the UK Delegation to the UN Preparatory Commission on the Law of the Sea. He was Head of the FCO Section of the Embargo Surveillance Centre, enforcing sanctions on Iraq, and directly responsible for clearance of Royal Navy boarding operations in the Persian Gulf.
Uw zogenaamd precedent gaat overigens niet op:

Citaat:
Israel is blockading an enclave that is neither a part of Israel nor a sovereign state. Unlike in the Civil War, Israel doesn't regard Gaza as part of Israel (and neither does anyone else in the world) and is not trying to re-integrate a rebellious province into its political life.

bron

Citaat:
Kijk, het is niet omdat iets jullie tegenstaat of onlogisch lijkt dat jullie het illegaal mogen verklaren. Zoek altijd naar precedenten voordat je aan iets dergelijks begint.
U herhaalt zionistische propaganda uit den treure maar u overtuigt alleen uzelf. Een compleet zinloze bezigheid dus.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 15 juni 2010 om 14:29.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be