![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-gelijkheid houdt in dat je gelijke rechten hebteen volkomen ander begrip dan binnen islam waar men spreekt van gelijkwaardigheid tussen man en vrouw. Daarmee wordt bedoelt dat man en vrouw van dezelfde soort zijn, bij mekaar horen maar daarom wordt er aan die "gelijkwaardigheid" alles behalve gelijke rechten gekoppeld, dat is geen bewering die door de realiteit of geschiedenis verworpen wordt( slaat nergens op, intellectueel koeterwaals!)maar een kamerbreed verschil in opvatting! Uiteraard waren Jesus en andere profeten helemaal geen moslim, Mohammed kwam pas zeven eeuwen later. U redeneert dat er maar één God is Allah, bijgevolg moeten natuurlijk boodschappers van het Goddelijke moslim zijn, dat krijg je verkocht aan analfabeten, maar niet in het Westen waar denken kan zonder risico op agressie geweld en dood. Maar juist deze opvattingen over bijvoorbeeld Jesus die een moslim zou zijn, zorgen ervoor dat u als gesprekpartner lastig ernstig te nemen bent. Uw islam is een dictatuur, ook dat begrip verander je niet omdat dit goed uitkomt, uw geloof regelt het menselijk bestaan van wieg tot graf;mensen onderwerpen zichzelf daar niet vrijwillig aan, vandaar de krijgstochten van de figuur Mohammed, islam heeft zichzelf uitgebreid via geweld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() @Alice
Jij moet niet op alles reageren, voor mij is café-praat ook goed zolang er sprake is van wederzijds respect. Je herhaalt jezelf over gelijkheid maar het feit blijft dat je niet over "gelijkheid" of "dictatuur" kunt spreken zonder een bepaald referentiekader. Ik zou niet met jou over "gelijkheid" in wezen discussiëren, want dat is zinloos, nutteloos en zonde van energie/tijd. Voor mij is alles wat je eraan koppelt betekenisloos op welke manier dan ook. Wat wel productief en betekenisvol is om te bepraten is dat referentiekader. Ook de sociale toepassing van "gelijkheid van dit en dat" is niet referentiekadervrij. Het vertrekt altijd vanuit een bepaald perspectief en wereldbeeld. De basis is het wereldbeeld en als dit wereldbeeld gewoon vals of onzin is, dan is jouw referentiekader ter gevolge daarvan ook onzin en vals, vice versa klopt ook natuurlijk. Je kunt kiezen uit welk perspectief je "gelijkheid van man en vrouw" graag wilt behandelen: Bijbels (historische joods-christelijke traditie) of een van de positivistische religies/levensbeschouwingen of het islamitische politiek-filosofische project van Averroes en andere Andalusische filosofen waarop in Europa (door denkers van renaissance en nadien) verder werd gebouwd, .. Islam is niet een "uitgevonden" merknaam voor een religie, islam is verantwoord vrijwillig zich onderwerpen aan de God de Schepper. Islam staat tegenover shirk: Shirk = zich onderwerpen aan god(en) die niet het recht heeft/hebben om aanbeden te worden zoals mens gemaakte goden, eigen begeerte, een ideologie, ... enzovoorts enz. Dat Jezus moslim was, staat overduidelijk in de bijbel: "Ik kan van mijzelf niets doen; gelijk ik hoor, oordeel ik, en mijn oordeel is rechtvaardig, want ik zoek niet mijn wil, doch de wil van God de Schepper die mij gezonden heeft." (Johannes 5:30) Die sprookjes van islam is met geweld verspreid en Mu7ammed (pbuh) gebruikte geweld en al die liedjes kunnen wij alvast in mijn topic Het waarom van de islam behandelen. Laatst gewijzigd door porpo : 16 juni 2010 om 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
D Citaat:
Conclusie : Mohammed (SBUH) is slechts één van Ali Baba's 40 rovers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Dus iedereen die zich ondergeschikt stelt aan God is een moslim? dat dacht ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik leg hier het verschil uit; je beaamt; en dan zou ik mijn eigen schrijfsel niet begrijpen! Citaat:
Citaat:
Wat de toegevoegde economische waarde is; valt over te discussiëren. "Zelden of nooit" is op zijn minst schromelijk overdreven. Citaat:
Dus graag forrumgebruikers met een andere mening. Wat valt er anders te discussiëren? Citaat:
Wat moet er concreet anders? Citaat:
Allochtonen van de tweede, derde generatie; "rasechte Belgen" die hier geboren en getogen zijn; die hier een leven hebben opgebouwd; die hier hun familie en vrienden hebben; zou jij verbannen als ze willen trouwen met de partner van hun keuze. Dat is onverminderd een inbruek op de mensenrechten. Citaat:
Er zijn wereldwijd miljoenen vluchtelingen. Hoeveel komen er naar hier? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is er verkeerd aan mijn interpunctie? Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....12#post4820012 Dan verwacht ik dat het over asielzoekers gaat. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zou een Europees eenvormig en gezamenlijk vreemdelingen- en inburgeringsbeleid moeten komen. Met als voornaamste kenmerken dat we enkel nog vreemdelingen (en eventueel hun echtgenot(e) en kinderen) binnenpakken die geschoold zijn, voldoende geld hebben of garanties hebben dat ze direct aan een volwaardige job geraken. De 'gezinsherenigingen' afschaffen als het geen huwelijkspartner betreft of kinderen van één van die huwelijkspartners. Dus geen ouders, schoonouders, nonkels, tantes, neven en nichten meer naar de EU halen, die waarschijnlijk toch automatisch op kap van onze Sociale Zekerheid komen leven, zonder ooit één eurocent zelf te hebben bijgedragen. Om zich te mogen vestigen in onze westerse 'beschaafde' wereld moet er sowieso per gezinshoofd een eenmalig bedrag van pakweg 50000 euro betaald worden, dat houdt armoezaaiers wel buiten en is een vorm van 'vergoedingen' voor onze al te zwaar belaste Sociale Zekerheid. Zelfs redelijk tolerante 'immigratielanden' als Australië en Nieuw-Zeeland vragen een beginkapitaal vooraleer je je aldaar mag vestigen, waarom wij dan niet ? Verder moet er strikter worden omgesprongen met het begrip 'politieke vluchteling', dat wordt nu te veel misbruikt. Of vind je het normaal dat mensen die zogezegd in eigen land vervolgt worden drie keer per jaar op reis gaan naar hun 'gevaarlijke' moederland? Er zou aangetoond moeten worden met bewijsvoering dat men effectief z'n leven riskeert in het land van herkomst. Als dit zo is, dienen die politiek vluchtelingen een 'tijdelijk statuut' te krijgen. Van zodra het democratische bestel in het land van origine herstelt is, vervallen die vluchtelingen in het statuut van 'ordinaire asielzoeker'. Tenzij ze hier al minstens 5 jaar gevestigd zijn en kunnen aantonen dat ze zich conformeren aan onze wetten, zeden en gewoonten en dat ze de scheiding tussen Kerk en Staat als uitgangspunt hebben. De verblijfsvergunning kan in geval van tegenwerking of criminele activiteiten altijd herbekeken worden, dit levenslang en tot in de tweede graad. Dus ook de 'kinderen van' kunnen in bepaalde extreme omstandigheden hun toelating verliezen om zich in ons land te vestigen en moeten dan terug naar het land van herkomst van (één van) de ouders. Wie bijvoorbeeld oproept tot extermisme en religieuze haat ten aanzien van 'andersdenkenden' verliest stante pede zijn nationaliteit of verblijfsvergunning en moet terug naar het land van origine. Ziezo, dit zijn enkele maatregelen die in geheel de EU zouden moeten worden toegepast. We zouden er al heel wat mee kunnen 'uitzuiveren'. Het is evident dat burgers van alle EU-lidstaten wel vrij mogen bewegen, werken en verhuizen binnen de Europese Ruimte. Hopelijk breidt de EU nu niet meer te veel uit, veel verder dan dit gaat Europa niet. Dus niet de stommiteit begaan een reëel en arm moslimland als Turkije mee in te sluiten ! Laatst gewijzigd door freespirit : 16 juni 2010 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dingen afstrijden om het afstrijden zelf, oeverloos rond de pot draaien, ontkennen en minimaliseren van bepaalde zaken, en in één en dezelfde discussie eindeloos dezelfde vragen, waar al godweethoevaak antwoord op gegeven is, blijven herhalen, behoort in mijn wereld niet tot 'discussiëren' maar eerder tot trollen. Eenieder die ooit de moeite heeft genomen met u een discussie aan te gaan, weet inmiddels wat voor vlees men in de kuip heeft. Maar dit terzijde. Citaat:
Citaat:
Daarbij wil ik die mensen helemaal niet verbannen. Hoe komt u daar nu weer bij? Weer een gevalletje van te creatieve interpretatie van het gezegde uwerzijds? Die mensen mogen van mij gerust trouwen. Ze doen maar. Alleen het zogenaamde 'gezinsherenigen' doen ze maar in het land van herkomst van de partner. Trouwen is een bewuste keuze waar gevolgen aan verbonden zijn. Zo simpel is dat. Bovendien moet die 'rasechte' geïmporteerde partner anders óók familie en vrienden, en de grond waar ze geboren en getogen zijn, verlaten om zich bij de in Europa woonachtige partner te kunnen vervoegen. Uw argument snijdt derhalve zoals gewoonlijk weer eens geen enkel hout. Citaat:
2) Er komen er teveel van naar hier. Het gevolg is dat het hier langzaamaan, mede daardoor, ook steeds minder leefbaar wordt. U ziet wel meer niet in. U begreep blijkbaar niet dat onder 'gelukszoekers' waar ik van sprak, dus ook 'illegalen' vallen, waar u van sprak. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik schreef dus: Citaat:
Tevens schreef ik:Blijkbaar bent u niet van plan die goede raad ter harte te nemen, dus ik voeg hier nog aan toe dat ik voorlopig weer met u klaar ben, en u derhalve maar weer ga 'kaltstellen', zoals onze oosterburen dat zo mooi weten te benoemen. Hopelijk volgen nog velen mijn goede voorbeeld. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 16 juni 2010 om 12:19. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Voordat je hier een woord invoert, is het zeker noodzakelijk om eerst de basis begrip van deweyiaans denken te hebben. !!" Pretentie heb je wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat zei Nordin ook alweer in zijn preek..vrouwen moeten niet voor een inkomen zorgen...westerse vrouwen dumpen hun kinderen in creches.. Wat deed zijn vrouw ook alweer ? ohja..INKOMEN verdienen door een KINDERCRECHE te openen.. ![]() Gelovigen hebben het toch zo moeilijk om autonoom te kunnen redeneren.. En als een vrouw niet mag gaan werken, wat is dan het nut van uw studies ? En voor de rest is het mooie theorie..in de praktijk hebben vrouwen,doordat ze in een ondergeschikte en maatschappelijk zwakke rol zitten..just niks in de papa te brokken..bv. een verkrachting zien als misdaad die voor 100% op de rekening van de (mannelijke dader) komt, wordt niet altijd aanvaard... De criteria zijn simpel..mannen zowel als vrouwen zonder enig onderscheid totale gelijke kansen en rechten geven is de enige optie..al de rest is conservatief geleuter.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 16 juni 2010 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van waar komt die mythe dat anderen dan partner en minderjarige kinderen mee mogen komen? Citaat:
Je moet wel oppassen dat je niet te veel de andere landen leegrooft van geld en brains; anders raken die andere landen zeker nooit uit het slop. Citaat:
Citaat:
2de generatie vind ik ook overdreven. Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() http://europa.eu/legislation_summari.../l33152_nl.htm
Omdat jullie geen fluit afweten van het intern migratiebeleid in de EU.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je citeert zelf " Oorspronkelijk geplaatst door artisjok En? Begrijp je het verschil? Ik schrijf niet dat zij zeggen dat alle allochtonen criminelen zijn; ze zijn inderdaad slimmer dan dat. Ik schreef "Doen alsof alle allochtonen criminelen zijn is inderdaad racistisch; en lost niets op." En dan trek je opnieuw van leer dat de PVV niet zegt dat alle allochtonen criminelen zijn. Citaat:
Dan is het puur toeval dat dit enkel aangehaald wordt tegenover die ene politieke vijand. Citaat:
"Er wordt gezegd wat er gezegd wordt, en als u er in uw hoofd iets anders van meent te moeten maken, dan ligt de fout dus bij u, niet bij de boodschapper. Dat is dus helemaal geen truc, maar gewoon de domheid van de ontvanger van de boodschap." Ik geloof ook helemaal het discours van Wilders niet. Jij wel? Citaat:
Waar deed je dat? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vertel dan maar concreet wat er praktisch moet veranderen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2 Je stelde voor om die vluchtelingen in de eerste plaats in hun eigen buurland op te vangen. Het overgrote deel strandt daar. En daar steken wij geen poot uit! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maak anders een nick aan en discussiëer wat tegen jezelf. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Burgers van de EU-lidstaten mogen nu helemaal niet verhuizen (vestigen); zoals ze willen; binnen de Europese ruimte." " Verblijfsrecht voor een termijn van langer dan drie maanden Het recht van verblijf voor een termijn van langer dan drie maanden blijft aan bepaalde voorwaarden onderworpen: * ofwel de verplichting als werknemer of als zelfstandige een economische activiteit uit te oefenen; * ofwel de verplichting over voldoende bestaansmiddelen te beschikken en een ziektekostenverzekering te hebben om te voorkomen dat de burger tijdens zijn verblijf ten laste komt van de bijstandsregeling van het gastland. De lidstaten mogen niet het bedrag van de bestaansmiddelen vaststellen dat zij als toereikend beschouwen, zij moeten rekening houden met de persoonlijke omstandigheden van de betrokkene; * ofwel de verplichting een opleiding te volgen in de hoedanigheid van student alsook over voldoende bestaansmiddelen te beschikken en een ziektekostenverzekering te hebben om te voorkomen dat de student tijdens zijn verblijf ten laste komt van de bijstandsregeling van het gastland; * ofwel familielid zijn van een burger van de Unie die onder een van bovengenoemde categorieën valt." Laatst gewijzigd door artisjok : 16 juni 2010 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx Lees wie er kan meekomen in het kader van gezinshereniging. http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=161 Ik zou echt graag weten van waar het idee komt dat nonkels en tantes; nichten en neven mogen meekomen. Heeft het VB dat nog verkondigd of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang ik geen beroep doe op 'bijstand' heeft niemand zich te moeien met mijn verhuis, ook niet na 3 maanden..dat is duidelijk.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik beweer (niets meer; niets minder) dat je niet gaat wonen/verblijven waar je wil. Ook binnen de EU heb je een verblijfsvergunning nodig. (Vanaf 3 maanden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En btw kunnen + verzoeken betekend niet gebiedend en niet verplicht.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |