![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister-President
|
![]() Dus joden en christenen zijn ook islamieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister
|
![]() Mijn referentie kader:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rara, wie is het dan? Porpo himself, natuurlijk ! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#184 |
Gouverneur
|
![]() Maar intussen is in Turkije wel een extreemrechtse regering aan de macht die geen minderheden dult. De laatste autochtone christenen (in Turkije ontstonden de eerste christengemeenten gesticht door de apostel Paulus) worden er gediscrimineerd en vrezen zelfs voor hun leven.
Turkse christenen zijn bang Dit artikel komt voor in dossier: Godsdienstvrijheid Geplaatst: 17 juni 2010 07:20, laatste wijziging: 17 juni 2010 10:35 door onze correspondent Jessica Maas ISTANBUL - Veel christenen in Turkije zijn bang. Ze zijn ervan overtuigd dat de moord op aartsbisschop Luigi Padovese niet op zichzelf staat. ,,Uit angst voor de gevolgen gaan ze niet naar de politie.'' Het christelijke radiostation Shena in Ankara ontvangt regelmatig bedreigingen. ,,De haat in dit land tegen christenen is enorm'', zegt directeur Soner Tufan. Veel luisteraars, voornamelijk Turken die zich tot het christendom hebben bekeerd, zijn bang, zegt hij. De moord op de rooms-katholieke aartsbisschop Luigi Padovese, begin deze maand in Iskenderun, voedt die angst. De 63-jarige Padovese werd op 3 juni door zijn chauffeur, die inmiddels schuld heeft bekend, met tientallen messteken om het leven gebracht. Volgens de officiële lezing zou de chauffeur, die al vier jaar voor de bisschop werkte, met psychische problemen kampen. Twijfel Zoals veel Turkse christenen twijfelt ook Tufan aan die lezing. ,,Ik geloof daar niets van. Ik heb met veel mensen gesproken die de chauffeur en de bisschop goed kennen. Zij denken dat er meer achter de moord zit, dat iemand de chauffeur opdracht heeft gegeven.'' Volgens de media schreeuwde de chauffeur na de moord luidkeels: 'Allah Akbar' (Allah is groot) en 'Ik heb Satan vermoord'. Christenen in Turkije hebben voortdurend met geweld te maken. Kerken worden beklad, priesters met de dood bedreigd. Veel geestelijken staan daarom onder politiebescherming. En niet voor niets. In 2006 werd priester Andrea Santoro in zijn kerk neergeschoten; een jaar later werden drie evangelisten in Malatya op gruwelijke wijze vermoord. In 2007 werd ook de Armeens-Turkse, christelijke journalist Hrant Dink in Istanbul op klaarlichte dag neergeschoten. Vorig jaar kreeg een man die zich tot het christendom had bekeerd, in Istanbul een mes op zijn keel gezet. De dader schreeuwde: ,,Deze missionaris-hond is een gevaar voor ons land!'' Volgens Tufan zijn er veel meer incidenten, die de media niet halen. ,,Veel slachtoffers zijn bang en houden hun mond dicht. Ze gaan niet naar de politie, uit angst voor de gevolgen.'' Politiebescherming Ook in de katholieke gemeenschap in Istanbul is de moord op hun geliefde bisschop, die zich inzette voor de dialoog tussen moslims en christenen, hard aangekomen. ,,Veel katholieken voelen zich alleen staan en in de war'', zegt Rinaldo Marmara, directeur van de katholieke hulporganisatie Caritas. De bisschop had eerder politiebescherming, maar die was vorig jaar op zijn eigen verzoek gestopt. Speculeren over de omstandigheden rond de moord wil Marmara niet. ,,We moeten de rechtszaak afwachten.'' Om er even later toch aan toe te voegen: ,,Dit was duidelijk niet het werk van één gek.'' Hij doelt net als radiodirecteur Tufan op de ultranationalistische Ergenekon-bende, die banden heeft met justitie, leger en maffia, en ervan wordt verdacht een staatsgreep op de AKP-regering van premier Tayyip Erdogan te beramen. Vorig jaar nog werd in het kantoor van een gepensioneerde marineofficier een cd in beslag genomen, met daarop het inmiddels beruchte 'Kafes-plan'. In detail wordt beschreven hoe met aanslagen op prominente christenen, gepleegd door radicale moslims, de kritiek op de gematigde islamitische AKP-regering zou toenemen. De chaos die vervolgens zou ontstaan, zou een staatsgreep rechtvaardigen. De moorden op Hrant Dink, priester Andrea Santoro en de drie protestanten in Malatya worden met naam en toenaam in het plan genoemd. Bron: Nederlands Dagblad |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() Mag ik nu een inhoudelijke reactie verwachten?
( #168) Laatst gewijzigd door porpo : 18 juni 2010 om 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Europees Commissaris
|
![]() Wij geloven in zowel eenheid van openbaringen en de eenheid van deze oorsprong van de openbaringen.
Laatst gewijzigd door porpo : 18 juni 2010 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is niet waar.
Verantwoord vrijwillig zich onderwerpen aan God de Schepper (God de Schepper aanbidden) houdt in dat je de Gods openbaring accepteert en volgt. Joden accepteerden de boodschap van Jezus (PBUH) niet. Dus geen moslims. Christenen hetzelfde met de zegel der profeten Mu7ammed (صلى الله عليه وآله و سلم) en bovendien volgen ze Jezus (PBUH) helemaal niet. Jezus (PBUH) verkondigde nooit "Ik ben God, aanbid mij". Hij verkondigde nooit "Ik ben goddelijk, Gods zoon" Hij verkondigde nooit "Ik ben de tweede persoon in God" Ik startte ooit een discussie met jou hierover in mijn topic (Drie-eenheid en goddelijkheid van Jezus). Wat was er gebeurd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jezus dronk alcohol en stimuleerde de consumptie van ervan.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Europees Commissaris
|
![]() Betekent deze reactie "einde discussie"?
Laatst gewijzigd door porpo : 18 juni 2010 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Beste Moslim, gij staat gewoon bol van den opgeblazen shit in uwe islamitisch geïndoctrineerde kop * KNIP * En over psychische gezondheid gesproken..: "Marokkaanse mannen lijden vijf keer zo vaak aan deze psychische stoornis als autochtone mannen" http://www.islamwijzer.nl/forums/vbn...bij-marokkanen http://events.linkedin.com/Seminar-S...eid/pub/190770 Doei, Porpo-Stijn. ![]() En voor de poco's die nog steeds niet door hebben, welk soort fascisme ze al decennia lang de beschermende hand boven het hoofd houden, nog even dit: "Joost Zwagerman: 'Links is schizofreen" http://www.intermediair.nl/artikel/d...hizofreen.html Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 18 juni 2010 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals ik zeg: wat je wilt is zeer duidelijk, en dat ga ik jou ook geven. Proficiat ! Laatst gewijzigd door porpo : 18 juni 2010 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |