![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De examens die ik moest doen toen ik nog voor leerkracht studeerde waren ook niet zo moeilijk maar men moest wel 9/10 halen om er door te zijn. De motivatie voor deze cijfers ... "een leerkracht moet alles kennen en niet maar de helft" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Gezever, heb zelf ook bij Volvo gesolliciteerd, was met glans geslaagd voor al hun testen, (die inderdaad behoorlijk moeilijk waren) heb relevante en ruim voldoende werkervaring en toch hebben ze me weerhouden...
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ja,de industrie in het algemeen doet al 2 decennia lang heel erg hun best om zoveel mogelijk jongeren af te schrikken een technisch beroep te kiezen.2 decennia onafgebroken geleuter over ploegenarbeid,flexibiliteit,tijdelijke kontrakten,delokalisatie,milievervuiling,ontslagen ,relschoppen met de vakbonden enz...enzoverder,en inderdaad,de bedrijven plaatsen om één of andere reden psychlogen aan de ingang van hun bedrijven.Dezen zoeken dan "de beste psychologische test kandidaten"......Dat betekent dat 80% van de werkzoekenden zelfs geen kans maakt.terwijl ze eigenlijk gewoon in het fabriek willen werken ipv abstrakte testjes doen.... Ook het onderscheid bediende/arbeider zal niet helpen anno 2010 Laatst gewijzigd door kelt : 18 juni 2010 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor bandarbeid zie ik nu ook niet meteen de relevantie in van zulke testjes. En een serieus imago probleem naar de werkzoekende toe vanuit de industrie in het algemeen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 juni 2010 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
GENT - Volvo Cars werd gisteren overspoeld door telefoons en mails van mensen die interesse toonden voor een tijdelijke baan bij Volvo. Bij de voorstelling deze week van de nieuwe Volvo S60 klaagde de autoconstructeur dat zo'n 200 vacatures maar niet ingevuld raakten." http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleid=QC2RLGDB |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En deze overrompeling dan nog voor een tijdelijke job! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En wordt dan ook nog veronderstelt dat laaggeschoolden daar allemaal kunnen op antwoorden?Wat heeft dat trouwens te maken met het werk,waarvoor ze als laag-geschoolde voor gevraagd worden?Is dit niet en beetje met zijn haren gesleurd??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve een beetje stoerdoenerij van volvo uit en verzonnen door psychologen met teveel vrije tijd en fantasie.
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoge dopuitkeringen voor mensen die niets willen doen. Schaf dat af en het volk zal nogal rap afgaan op die plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
GENT - Volvo Cars werd gisteren overspoeld door telefoons en mails van mensen die interesse toonden voor een tijdelijke baan bij Volvo. Bij de voorstelling deze week van de nieuwe Volvo S60 klaagde de autoconstructeur dat zo'n 200 vacatures maar niet ingevuld raakten." http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleid=QC2RLGDB |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kunt ge die beoordelen bij iemand die geen diploma kan voorleggen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Toen ik, meer dan 32 jaar geleden, zonder gepast diploma opvoeder werd kreeg ik een jaarcontract (aan 90% wedde) om me te bewijzen. Nu werk ik nog steeds bij dezelfde werkgever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Propaganda van de profiteurs dus... leugens vertellen die op de radio en hier! [Zelfde elite die 8 op de 10 pro islamisering is of gelijk] ![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is dat die HR personen zich met die tests schuldig maken aan zowat elke statistische fout waar je je schuldig aan kan maken tijdens die tests. Bijv, ze bieden dan iemand een mand met fruit aan waaruit je een stuk fruit kan kiezen. Iemand die een appelsien neemt aanzien ze dan als iemand die grote problemen durft aan te pakken en iemand die een mandarijn of een perzik neemt als iemand die liever eenvoudige zaken aanpakt. Die vermeende correlaties en causale verbanden zijn zo goed als onbestaande out of sample.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt daar nog bij dat wie zich een beetje of heel goed voorbereid op zulke testjes er zelfs heel erg intelligent kan uitkomen terwijl wie het voor de eerste keer doet waarschijnlijk maar zwak zal zijn. In principe is dat dus één en dezelfde persoon. Het nut van zulke testjes ontgaat me voor wie gewoon werkt. Er zijn apen die ook niet slecht scoren, nadat ze 500'000 keer hetzelfde gedaan hadden.
![]() |