![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() coke, lsd, mdma, wiet en héél veel andere drugs was ook legaal
![]() Drank is wel grappig lang illegaal gebleven. Alles op zijn kop nu he. En zie waar het ons brengt... mooie wereld toch he? Soms moeten we de roze bril eens afdoen en nuchter toekijken op de wereld.
![]() |
#662 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nu wist ik wel dat ge al niet van deze wereld zijt ... maar dit slaat toch alles Mogen we nog nét planten nuttigen om onszelf in leven te houden ? Citaat:
Citaat:
Moord is buiten de hele discussie of immoreel of wat dan ook is vooral ongewenst omdat het per definitie een derde aanbelangt die de pijp uitgaat door het handelen van een ander zonder ( allez dat veronderstel ik... er zijn zo van die gevallekes die dat wel willen en dan blijft het nog juridisch gekwalificeerd onder moord ) dat ie erom gevraagd heeft. Drugs schaden in principe niemand buiten de gebruiker die daarvoor 'kiest' Je kan het wel hebben over de rook van sigaretten of wiet ed .. maar da's een andere kwestie en daar bestaan oplossingen voor. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#663 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is dan ook de kern van deepeco's grote plan: alles verbieden. We gaan dan met zijn allen in een jute (ik weet niet of de productie van jute vervuiling met zich meebrengt, dus dit is onder voorbehoud) zak zitten kijken naar hoe het gras groeit. Uiteraard met een sterk uitgebouwde politiemacht die moet inspecteren of al die verboden wel opgevolgd worden. Een suggestie: geef beloningen aan burgers die overtreders aangeven of bezorg hen een titel met bijpassende jute medaille. Deepeco's utopie is eigenlijk mijn grootste nachtmerrie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() En de koeien die gras eten zijn dus moordenaars? Waar heb je die opgedoken Praha? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De oplossing is natuurlijk simpel: overtreders van de resem verboden die deepeco routinematig uit de mouw schudt kunnen verwerkt worden tot voedzame koeken voor de brave burgers. Die hoeven dan geen onschuldige dieren en/of planten meer te doden. Iedereen blij!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#668 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hebben toch wel het 'recht' om verder te groeien ... het kan niet zijn dat ze moeten sterven in ons luxe-getwist om grassprietjes te beschermen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Soylent Green is forever ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#671 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#672 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar dan hebt ge een ander brilleke nodig dan een roze he
![]() Zo'n magisch brilleke zo.
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet ge wat ? Als ge nu eens even langs komt met die plantjes en we ontzeggen die met beiden het 'recht' om verder te leven voor ons luxe-probleempje stoned te geraken ... dan misschien met heel veel goeie wil en na een jointje of 10 voelen we ons wel één ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#676 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Allez, soit... om het kort te maken, ik geef daar hoe langer hoe minder aandacht aan. Met de leeftijd begint ge ook matiger om te gaan met zulke dingen he. Zeker in mijn positie, ik heb dan ook een dalende koopkracht vanjewelste na een onderneming. Dus dat ligt allemaal op een laag pitje. Toch weerhoudt dat mijn mythologisch gevoel voor de band tussen de mens en de plantenwereld niet. Ik begrijp verder niet goed waarom U zo'n stelling maakt. Ik had het trouwens helemaal niet over cannabis in mijn vorige stelling van "magische" brillen mah bon. Magisch stond symbool omdat ze hallucinerende paddenstoelen, magic mushrooms noemen in de culturele mond.
![]() |
![]() |
#680 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb zo de indruk dat je het artikel niet gelezen hebt. ".... Nabben heeft voor zijn onderzoek rapportages van de Horeca Interventie Teams ingezien via de Wet Openbaarheid Bestuur. Daaruit blijkt volgens hem dat de politie zero tolerance als „oneindige missie” ziet. „De politie begint te twijfelen of het beleid wel zin heeft. Het effect is dat steeds meer jonge mensen in aanraking komen met justitie. Willen we dat wel?” „Terug bij af” Volgens Nabben is Nederland „na de dood van Simon Vinkenoog weer terug bij af”. Hij doelt hiermee op het feit dat de politie zich weer richt op de gebruiker, net als in de jaren zestig toen dichter Vinkenoog heeft vastgezeten wegens bezit van een kleine hoeveelheid marihuana. Nabben: „Vinkenoog stond symbool voor veel jongeren die om deze reden in de cel zaten. Het justitieapparaat raakte verstopt, daarom heeft Van Agt in 1976 het gedoogbeleid ingevoerd. Het lijkt wel alsof men geen historisch besef heeft.” http://www.nrc.nl/binnenland/article...nd_drugs_faalt |
|
![]() |
![]() |