![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het enige dat voor mij iets zegt zijn de verkiezingen zelf. Die worden gehouden over heel belgië, en met alle belgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door pajoske : 18 juni 2010 om 08:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Zelfs dat geeft een vertekend beeld. Ik mocht enkel mijn stem uitbrengen op een partij uit het Vlaamse landsgedeelte. Omdat geen enkele partij (op uitzondering van de pvda) een standpunt inneemt dat een terugkeer naar de unitaire staatsvorm voorstaat zoals de BUB kunnen deze verkiezingen dan ook geen correcte weergave zijn van de opvattingen van de inwoners van dit land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Schulden
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() En Antwerpen bij Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik woon in Vlaanderen; en werk voor een bedrijf in Brussel met een afdeling in Vlaanderen en Wallonië. Indien België gesplitst wordt. Waar (aan welk landsdeel) betaalt het bedrijf dan sociale lasten en vennootschapsbelastingen? Waar betaal ik dan sociale lasten en persoonsbelastingen? Wat als één van de landsdelen de vennootschapsbelastingen verlaagt. Dan verhuist het bedrijf naar het goedkoopste landsdeel; en doekt ze de duurdere afdelingen op. Dan moet een groot deel van de werknemers verder gaan werken. Ik begrijp goed de voordelen voor de bedrijven; maar waar is nu het voordeel voor de werknemer? http://forum.politics.be/showthread.php?t=137279 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is iedereen het met mij over eens dat België een optelsom is van 2 democratieën? Dit moet mijn inziens 1 democratie worden óf we moeten splitsen. Het is toch niet logisch dat je niet kan stemmen op je eigen politici? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Verschil ongeveer 250 euro op één jaar dacht ik. Een splitsing zou heel veel verschil in salaris maken. Je hebt toch gehoord wat die van de NVA tijdens de debatten vertelden? Ieder zijn eigen keuze van pensioen, loonvorming (cao) enz. Wat betekent dat denk je? Als de kiezers (werkende mensen) wisten wat de werkelijke inhoud en consequentie was van de vele woorden en slogans die ze de laatste maanden gehoord hebben zou de uitslag van de verkiezingen er waarschijnlijk heel anders uitgezien hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 20 juni 2010 om 06:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het schijnt dat er nu geen geld meer voor is. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk wel. De politieke beslissingen over loonvorming en de belastingen daarop worden dan een Vlaamse bevoegdheid.
Laatst gewijzigd door Pericles : 20 juni 2010 om 07:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minder sociale lasten bvb.. Een substantiëel deel van de sociale lasten die u nu betaalt worden getransfereerd naar Wallonië. Gezien we dat niet meer moeten doen , zal , bij hetzelfde bruto loon, uw netto loon stijgen. Dat zou zelfs u moeten kunnen begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zou anders nog stemmen opgebracht hebben, maar hij heeft dat wijselijk niet gedaan... Gelooft u werkelijk dat de werkende bevolking ook maar 1 euro meer loon zal hebben door de splitsing? |
|
![]() |
![]() |