Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2010, 08:30   #2861
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Daar zit ge volledig verkeerd in. 'Ons' schuldgevoel dat 'bewust' door de joodse gemeenschap onderhouden wordt (op onze kosten) dient om het zionisme in Europa te ondersteunen.
Ik heb geen schuldgevoelens, en zie dus niet in hoe die met mijn geld zouden kunnen onderhouden worden ?
Ik herhaal u dat een heleboel mensen daar echter wel mee zitten, het feit dat hun voorouders eeuwenlang joden vervolgd hebben, is iets waar zij zich voor schamen, vooral dan de zogezegde progressieve linksen, die zichzelf graag als moreel hoogstaande wereldverbeteraars zien, en het niet kunnen verkroppen af te stammen van vulgaire racistische moordenaars en godsdienstwaanzinnige brandstapelmaniakken.
Door de jood te diaboliseren word de realiteit van de vervolging door de eeuwen heen, die als climax de holocaust ten gevolge had, geminimaliseerd. Door de joden als wreedaardige monsters af te schilderen, worden de misdaden waar zij het slachtoffer van waren begrijpelijker, voor deze brave weldenkende linkselingen hun eigen onderbewustzijn tenminste.
Met de doorsnee-neonazi liggen de zaken anders, hier is het gewoon traditionele pure haat tegen een volk dat volgens hen bestemd is om uitgeroeid te worden. Dat de arabieren zich willen bezighouden met deze vuile job op te knappen, nu de joden massaal naar het middenoosten verhuisd zijn, is eerder een goede zaak, die moet aangemoedigd worden. Daarom zie je deze mannen zo dikwijls in pro-Palestijnse betogingen. Alhoewel ze er vanzelfsprekend geen fluit om geven wat er wel of niet zou kunnen gebeuren met het Palestijnse volk, of trouwens gelijk welke arabier of moslim.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 08:44   #2862
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het probleem van velen hier in Europa is dat zij leidden aan een al dan niet onbewust schuldgevoelen tegenover de joden in verband met de holocaust, en de enige manier om daarvan af te geraken is de joden diaboliseren. Daarom ook ziet men westerse progressieve linksen zee kiezen in gezelschap van fanatieke moslims ...Voor de anderen, de klassieke ultrarechtse jodenhaters ligt het simpeler, zij zetten gewoon een oude traditie voort, in sommige gevallen een familietraditie. Maar al die mensen, ultralinksen, ultrarechtsen, en islamfundi's, scharen zich dus onder dezelfde vlag, en steken van wal tegen Israël...
Heb je nog zo van die "meningen" die je net hebt "ontdekt"? Of maakt dat je deel uit van de Hasbara campagne en zit je in de mailinglist?
Citaat:
Europeans, who represent much of what goes for world opinion, have
grown tired of carrying the guilt for the destruction of the
Continent's Jews. They have started to long for some form of
historical release. That comes in the form of Israel's military
response to Islamist attacks and terror. The Europeans couldn't
suppress the chance to defame the Jews and redefine Israel's defense
measures as either "disproportionate" or outright aggression -- war
crimes in other words.
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=37
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 08:52   #2863
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Heb je nog zo van die "meningen" die je net hebt "ontdekt"? Of maakt dat je deel uit van de Hasbara campagne en zit je in de mailinglist? http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=37
Wat Leon De Winter ( what's in a name ) daar schrijft sluit gewoon aan bij alles wat ik en anderen al allemaal gezegd hebben in dit topic en elders. Daarom heet de draad ook " nu hoor je het eens van een ander ". Deze man is een bekend columnist, zijn stem heeft mischien wat meer draagkracht als die van enkele onbekende forummers, en zou jou mogelijk kunnen aansporen eindelijk eens je verstand te gebruiken, en objectief na te denken over de hele joodse kwestie, en jouw eigen haatdragende reactie's daarop. Leer jezelf kennen, om beter te worden. Veel geluk . ( ik meen dat oprecht )
Oud 21 juni 2010, 09:56   #2864
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat Leon De Winter ( what's in a name ) daar schrijft sluit gewoon aan bij alles wat ik en anderen al allemaal gezegd hebben in dit topic en elders. Daarom heet de draad ook " nu hoor je het eens van een ander ". Deze man is een bekend columnist, zijn stem heeft mischien wat meer draagkracht als die van enkele onbekende forummers, en zou jou mogelijk kunnen aansporen eindelijk eens je verstand te gebruiken, en objectief na te denken over de hele joodse kwestie, en jouw eigen haatdragende reactie's daarop. Leer jezelf kennen, om beter te worden. Veel geluk . ( ik meen dat oprecht )
Ik heb geen schuldgevoelen en heb ook niemand anders nodig om voor me te denken.
De minste kritiek wordt aanzien voor antisemisme en na meer dan een halve eeuw buiten de Joden nog steeds de Holocaust EN hun slachtofferrol uit.

Citaat:
"Both my father and my mother were survivors of the Warsaw ghetto and the Nazi concentration camps.. One of my father's lifelong friends was a former inmate with him in Auschwitz, a seemingly incorruptible left-wing idealist who on principle refused German compensation after the war. Eventually, he became a director of the Israeli Holocaust museum, Yad Vashem. Reluctantly, and with genuine disappointment, my father finally admitted that even this man had been corrupted by the Holocaust industry, tailoring his beliefs for power and profit. As the rendering of the Holocaust assumed ever more absurd forms, my mother liked to quote (with intentional irony) Henry Ford: 'History is bunk.'
Oud 21 juni 2010, 10:11   #2865
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
tja, de realiteit geeft je nu eenmaal ongelijk, hoe vaak je dergelijke leugens ook herhaalt, het is wel degelijk een FEIT.

Zoals je ook al hebt moeten toegeven dat je geen weet hebt van internationaal recht , waar het schip was etc .
Feiten zijn 1 ding, hoe jullie het hier inpakken zijn geen feiten maar propaganda.

Mooi vb is dit...er zijn doden gevallen op de boot hier...zonder de feiten te kennen zeggen jullie...moord...dit is gewoonweg het her-verpakken van de feiten. En hier kennen we de precieze feiten nu eenmaal niet.

De realiteit geeft me helemaal geen ongelijk, jij doet dat. Groot verschil.

Ik heb toegegeven dat ik geen weet heb van waar het schip precies was...omdat ik er simpelweg niet bij was. Jullie halen enkel de stukjes uit de media wat jullie aanstaat en kan gebruiken. Je zegt dat bepaalde artikels onzin schrijven en onder invloed staan van Israel en tegelijkertijd is het stukje over waar de boten zich bevonden wel plots waarheid.
Ik zeg enkel dat ik het niet weet...et voila...je her-verpakt het weer naar "Zoals je ook al hebt moeten toegeven dat je geen weet hebt van internationaal recht". Dat is het typisch leugengedrag dat jullie maar niet kunnen afleren.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 10:16   #2866
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Feiten zijn 1 ding, hoe jullie het hier inpakken zijn geen feiten maar propaganda.

Mooi vb is dit...er zijn doden gevallen op de boot hier...zonder de feiten te kennen zeggen jullie...moord...dit is gewoonweg het her-verpakken van de feiten. En hier kennen we de precieze feiten nu eenmaal niet.

De realiteit geeft me helemaal geen ongelijk, jij doet dat. Groot verschil.

Ik heb toegegeven dat ik geen weet heb van waar het schip precies was...omdat ik er simpelweg niet bij was. Jullie halen enkel de stukjes uit de media wat jullie aanstaat en kan gebruiken. Je zegt dat bepaalde artikels onzin schrijven en onder invloed staan van Israel en tegelijkertijd is het stukje over waar de boten zich bevonden wel plots waarheid.
Ik zeg enkel dat ik het niet weet...et voila...je her-verpakt het weer naar "Zoals je ook al hebt moeten toegeven dat je geen weet hebt van internationaal recht". Dat is het typisch leugengedrag dat jullie maar niet kunnen afleren.
Waarom reageer jij eigenlijk dan nog als NIETS van wat je leest waar is?
Eigenlijk IS er geen blokkade, er ZIJN mensen vermoord op het schip, er IS geen .....
Je droomt alles....slaap zacht

PS: Niemand, ook Israel niet, spreekt de plaats van de illegale entering tegen.
Oud 21 juni 2010, 11:21   #2867
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom reageer jij eigenlijk dan nog als NIETS van wat je leest waar is?
Eigenlijk IS er geen blokkade, er ZIJN mensen vermoord op het schip, er IS geen .....
Je droomt alles....slaap zacht

PS: Niemand, ook Israel niet, spreekt de plaats van de illegale entering tegen.
Wie zegt dat er niets waar is van wat ik lees? Alles KAN waar zijn, maar je hebt bewijzen nodig om te weten wat waarheid is en wat niet als je er zelf niet bij was. Ik weet dit, iedereen weet dit maar de pro-palestijnen durven dit hier niet toe te geven en wijzen zonder bewijzen de schuldige aan. Dat is het punt.

Dat is mijn punt niet. Het zal mij een worst schelen waar dat schip was...al lag het aangemeerd ergens aan onze kust.
Ik zeg dat jullie uit artikels zonder bewijs of argument selectief punten halen en zelf bepalen welk stukje in je kraam past en welk stukje niet.
Zo kan je de feiten niet verkrijgen.
Oud 21 juni 2010, 11:33   #2868
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat er niets waar is van wat ik lees? Alles KAN waar zijn, maar je hebt bewijzen nodig om te weten wat waarheid is en wat niet als je er zelf niet bij was. Ik weet dit, iedereen weet dit maar de pro-palestijnen durven dit hier niet toe te geven en wijzen zonder bewijzen de schuldige aan. Dat is het punt.

Dat is mijn punt niet. Het zal mij een worst schelen waar dat schip was...al lag het aangemeerd ergens aan onze kust.
Ik zeg dat jullie uit artikels zonder bewijs of argument selectief punten halen en zelf bepalen welk stukje in je kraam past en welk stukje niet.
Zo kan je de feiten niet verkrijgen.
In tegenstellingen tot "sommigen" plaats ik ALTIJD mijn bronnen waardoor je deze kan nalezen en
becommentariëren.

1 keer, 2 keer maar geen 3 keer

Laatst gewijzigd door Cdude : 21 juni 2010 om 11:34.
Oud 21 juni 2010, 13:04   #2869
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In tegenstellingen tot "sommigen" plaats ik ALTIJD mijn bronnen waardoor je deze kan nalezen en
becommentariëren.

1 keer, 2 keer maar geen 3 keer
NIemand vraagt om 2x of 3x dezelfde link te plaatsen. Ik vraag jou om 1x de link te plaatsen naar de beelden waarop te zien is dat de militairen zomaar en zonder provocatie op de activisten aan het schieten zijn. Zoals jullie beweerden. En nee, dan gaat het niet om paintbal geweertjes.
Oud 21 juni 2010, 14:03   #2870
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
NIemand vraagt om 2x of 3x dezelfde link te plaatsen. Ik vraag jou om 1x de link te plaatsen naar de beelden waarop te zien is dat de militairen zomaar en zonder provocatie op de activisten aan het schieten zijn. Zoals jullie beweerden. En nee, dan gaat het niet om paintbal geweertjes.
Dus je reageert zonder te lezen? Nochtans werd er gisteren door je "aflosser" valse informatie verspreid die ik netjes weerlegde.
De vraag om bronnen werd afgewimpeld met "het zijn Israelische dus je gelooft ze toch niet, terwijl MIJN bron de Israelische overheid was

Je kent mijn standpunt, ik het jouwe, it ends here.

Laatst gewijzigd door Cdude : 21 juni 2010 om 14:05.
Oud 21 juni 2010, 14:13   #2871
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je reageert zonder te lezen? Nochtans werd er gisteren door je "aflosser" valse informatie verspreid die ik netjes weerlegde.
De vraag om bronnen werd afgewimpeld met "het zijn Israelische dus je gelooft ze toch niet, terwijl MIJN bron de Israelische overheid was

Je kent mijn standpunt, ik het jouwe, it ends here.
Nee, dat maak jij ervan.

Waar zie jij in de volgende vraag staan dat ik vraag achter u mening over het reageren van anderen op dit forum?
Citaat:
Ik vraag jou om 1x de link te plaatsen naar de beelden waarop te zien is dat de militairen zomaar en zonder provocatie op de activisten aan het schieten zijn.
Het gaat niet over standpunten, het gaat om de feiten en degene welke je kan bewijzen.
Oud 21 juni 2010, 14:27   #2872
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat maak jij ervan.

Waar zie jij in de volgende vraag staan dat ik vraag achter u mening over het reageren van anderen op dit forum?

Het gaat niet over standpunten, het gaat om de feiten en degene welke je kan bewijzen.

Net zoals ik van gaza nog geen foto's heb gezien van "starvation and sufferation ina babylon".

Wat ik echter wel zag (cfr Palestine Business Directory) waren vijfsterren business resorts zoals ik ze in België nog niet tegenkwam, vrolijke markten, invoerders van vermageringsprodukten, privé- en Olympische zwembaden.
De enige hongerige kinderfoto die ze voor gaza propaganda gebruikt hebben kwam schandalig genoeg uit Afrika.

Er is een hele clip met beelden van de Ellende in Gaza ("ja maar ja maar dat waren en het betekent niet dat en dat was ..." ):

http://www.youtube.com/watch?v=FCRJrdCowMc
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 14:45   #2873
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

De internationale berichtgeving over Israël is al even partijdig, en meestal niet eens opzettelijk, maar uit luiheid partijdig, als de oppervlakkige internationale berichtgeving over de Belgische verkiezingen. Ik ken daar maar één woord voor, bedacht door een heel goede kennis van mij, het is Vlaams én internationaal, en ik ben benieuwd naar het Hebreeuwse equivalent:

woestijnvishoaxniveau

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 21 juni 2010 om 14:46.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 17:46   #2874
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Net zoals ik van gaza nog geen foto's heb gezien van "starvation and sufferation ina babylon"; Wat ik echter wel zag (cfr Palestine Business Directory) waren vijfsterren business resorts zoals ik ze in België nog niet tegenkwam, vrolijke markten, invoerders van vermageringsprodukten, privé- en Olympische zwembaden. De enige hongerige kinderfoto die ze voor gaza propaganda gebruikt hebben kwam schandalig genoeg uit Afrika; Er is een hele clip met beelden van de Ellende in Gaza ("ja maar ja maar dat waren en het betekent niet dat en dat was ..." ):http://www.youtube.com/watch?v=FCRJrdCowMc
Weeral een typisch voorbeeld van zionistisch negationisme en revisionisme.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 17:49   #2875
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Weeral een typisch voorbeeld van zionistisch negationisme en revisionisme.
Je zwemt in troebel water als je zulke woorden gebruikt, JP...
Oud 21 juni 2010, 17:52   #2876
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik herhaal u dat een heleboel mensen daar echter wel mee zitten, het feit dat hun voorouders eeuwenlang joden vervolgd hebben, is iets waar zij zich voor schamen,....
Kunt ge mij zo eens voorbeelden geven van die 'eeuwenlange vervolging door onze voorouders'? Dan weet ik dat ook eens.
Oud 21 juni 2010, 17:53   #2877
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:

Het meest ironische dat ik gevonden heb was een Gazaansche importeur van... weight loss pills. (In de Palestine Yellow Pages, update 2010)

Zouden die ook met de flotilla meegekomen zijn?
Oud 21 juni 2010, 17:55   #2878
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oh!... en waarom? Probeert ge nu een discussie te ontwijken? Is negationisme en revisionisme ineens niet meer erg wanneer de joden dit telkens toepassen? Ik ben helemaal niet onder de indruk van uw troebel water!
Oud 21 juni 2010, 18:03   #2879
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht

*TROLLING*

Zouden die ook met de flotilla meegekomen zijn?
Iemand jou al verteld dat je ongelooflijk aan het trollen bent met je citaten uit een telefoonboek?
Oud 21 juni 2010, 18:22   #2880
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand jou al verteld dat je ongelooflijk aan het trollen bent met je citaten uit een telefoonboek?
Ben je nou boos? Of is het meer iets van "takes one to know one" (cfr uw vriendelijke trolling opmerking) ?

Ik geef nu eenmaal de voorkeur aan concreet, en niks is concreter dan gegevens in een telefoonboek, vooral met business gegevens van 2010. Dat vage in de lucht gespeculeer over honger en ellende dat leidt duidelijk nergens naar. Vandaar mijn voorkeur voor bestaande info die makkelijk te vinden is maar liefst verzwegen wordt. Mijn vondsten in de Palestijnse Business Directory, de Palestijnse speculeerderssite en de import/export details, evenals de Palestine Yellow Pages zijn wél de wereld rond gegaan, en ik heb er niet eens veel voor moeten doen.

Dat dat lastig is voor Mijnheer

Citaat:
BerichtenTotaal aantal berichten: 7.626 (93,99 berichten per dag)
Zoek alle berichten van Cdude
Zoek alle discussies die gestart zijn door Cdude
dat snap ik best!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be