![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn deze volledig eerlijk. Iedereen krijgt dezelfde tijd, en dezelfde infrastructuur om ze af te nemen, en worden vergelijkt met dezelfde referentiegroep. In een land waar anti-discriminatie moet bewezen worden (het is vandaag de dag niet meer andersom), zijn psychometrische testen (en zelfs gehele assessments) niet meer weg te denken.
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een sollicitant die hier niet aan voldoet, voldoet niet aan de vereisten van de job en kan dus niet aangenomen worden. In een land waar de loonkosten op arbeid zo hoog zijn, mag men ook hoge eisen stellen aan de kwaliteit van die arbeid. Citaat:
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter zelden zal een fabrieksarbeider dergelijke testen gaan inoefenen. Noch zal hem de weg gewezen worden hiervoor...in tegenstelling van hun bazen die dat wel doen en weten. Kwestie van onderscheid in de rangorde der klassen te bewaren.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 20 juni 2010 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister
|
![]() Als je perfect weet hoe een auto in elkaar steekt en je kent zelfs alle type bouten en schroeven van buiten maar dan krijg je zo een reeks gekleurde vierkantjes waarin je de logica niet ziet, dus dan ben je een big failure als automonteur ?
Ik heb nog geen enkele test eerlijk ingevuld ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Geef een voorbeeld van je slechte eigenschappen - Geef een voorbeeld van een situatie waarin jij het leiderschap op je hebt genomen en vertel daar het hele verhaal bij - Geef een voorbeeld van een probleem dat je moest oplossen. Ik heb vlak na mijn studies mee moeten doen met zo'n oefening. Resultaat: gebuisd. Daarna info opgevraagd en nu weet ik wat ik moet zeggen als ze mij terug vragen stellen. Sindsdien nog 3 assessment centers gedaan en alledrie erdoor. Niet dat mijn persoonlijkheid ofzo is veranderd, maar nu weet ik wat ze willen horen. Is dit relevant voor de functie of überhaupt relevant om iemand te analyseren? Neen, het is voor 95% gebakken lucht. Trouwens nog een anekdote: een kennis van me is een paar jaar geleden glansrijk afgestudeerd als burgie, en heeft elk jaar onderscheiding gehaald. Hij deed na zijn examens mee met de selectieproeven bij Fortis en daar was hij niet weerhouden. De reden: zijn analytisch inzicht was niet voldoende ontwikkeld. En dat kwam dan van een psychologe en een HR bediende. Go figure. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister
|
![]() "Wat doe je als je te veel werk hebt dat niet op tijd afgeraakt ?"
-hulp vragen aan collega's -extra hard werken of langer doorwerken Wat moet je dan antwoorden ? Belachelijke testjes inderdaad. In een sollicitatiegesprek kunnen er veel zich heel goed verkopen maar na een paar dagen aan het werk zie je al met wie je echt te maken hebt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Burgemeester
|
![]() Het feit dat je moet selecteren toont aan dat er te weinig jobs zijn. Een paar decennia geleden stelde zich dat probleem niet.
Het is gewoon een slechte oplossing voor een nieuw probleem. Alternatief? Bijvoorbeeld selecteren op basis van duur werkloosheid. Stel twee kandidaten voldoen aan de minimum vereisten van de job, selecteer degene die het langst werkloos is. Dat is menselijker en lost meteen het probleem van de langdurige werkloosheid op.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl Laatst gewijzigd door cdekeule : 21 juni 2010 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je de logica niet ziet van zo een reeks gekleurde vierkantjes is de kans groot ge vijzen op de verkeerde plaatsen begint te schroeven als iemand een bakje vijzen verzette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb, als psychodiagnosticus nota bene, nogal grote twijfels bij het gebruik van 'standaard' testen in sollicitatieprocedures. Als je een kleine groep sollicitanten hebt doe je ze beter iets doen dat écht aanleunt bij wat ze later moeten doen, en liever meer dan 1 keer. Als je een heel grote groep hebt en je moet daar flink in schiften kan een test wel handig zijn voor een eerste 'opkuisbeurt', als je je er maar bewust van blijft dat je goeie werkkrachten hebt weggegooid ermee, en slechte werkkrachten hebt opgenomen in je 'tweede ronde'. Proefdraaien lijkt me nog steeds het beste.
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#113 |
Burgemeester
|
![]() Dat is gewoon onzin. Als je dan toch per se wil weten of hij een auto kan monteren, ga er dan mee naar een garage en stel hem een paar intelligente vragen. Probleem is dat de recruteerder meestal zelf niks van auto's afweet, vandaar liever gekleurde vierkantjes of dergelijks. Als je de werkgelegenheid wil stimuleren (en aan je posts te zien stoor je je grenzeloos aan de werklozen) dan moet je die mensen met dat soort tests niet lastig vallen en dergelijke onnodige tussenschakels die alleen maar de arbeidsmarkt rigide maken moeten er zo snel mogelijk uit. Get a real job!
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En dat moet een antwoord op mijn vraag zijn ? Gij hebt dus een speciale neus voor de kwaliteiten van die kandidaten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed betaald, licht werk en de werkgevers zitten op mensen met uw kwaliteiten te wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Burgemeester
|
![]() Neen, ik ben niet geïnteresseerd in onnozele jobs.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN