Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 juni 2010, 09:24   #121
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Na meer dan 20 jaar vruchteloos geblaf naar de caravaan, begint de oude hond hees te klinken.
De caravaan blijft hem weliswaar af en toe een bot werpen, uit medelijden...
Deze mooie metafoor verdient niets minder dan een topic
Oud 22 juni 2010, 09:29   #122
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Deze mooie metafoor verdient niets minder dan een topic
Die bestaat al: "Der Untergang", bij partijpolitiek en stromingen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 juni 2010 om 09:29.
Another Jack is offline  
Oud 22 juni 2010, 09:31   #123
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ik denk het ook.
BDW zal zeggen: de 5 resoluties zijn het minimum.

De FR zullen zeggen: die gast is rijp, voor de psychiatrie; nog altijd denken dat onderhandelen betekent: praten maar op het einde de VL eisen 100% inwilligen.
De manifeste onwil om het te willen begrijpen is echt wal hallucinant. Uiteraard zijn de 5 resoluties het minimum. Dat heeft trouwens niets met eisen te maken aangezien deze resoluties ook de franstaligen ten goede komen.

Deze resoluties maken trouwens maar een klein deel uit van wat Bart zou willen, dus van 100% toegeven is zowieso al geen sprake.

Maar goed, de PS heeft het begrepen, een deel van de MR ook al. Het doet pijn zeker Azert?
fox is offline  
Oud 22 juni 2010, 09:35   #124
Fieseler

Standaard

Citaat:
Die bestaat al: "Der Untergang", bij partijpolitiek en stromingen.
aha...een mantra dus dat u gebruikt om in alle topics te spammen.
Luister: ik heb daar geen probleem mee hoor, ik vind dat iedereen een hobby mag hebben.

....en ik maar denken dat u iets wenste bij te dragen aan dit topic.
Oud 22 juni 2010, 09:35   #125
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Maar nee, BDW moet beginnen met het maximum maximorum op tafel te leggen. En daar dan stilaan dingen van laten vallen in ruil voor toegevingen van de Franstaligen. Tot er uiteindelijk iets overblijft dat op zijn minst de 5 resoluties inhoudt. Die vijf resoluties waren een minimum-programma waar ALLE Vlaamse partijen het mee eens waren toen N-VA nog klein was. Maar nu N-VA zo sterk gegroeid is moet er duidelijk ook veel meer op tafel komen.
Bv. de teruggave van alle wederrechtelijk door Franstaligen bezette gebieden. De afschaffing van alle faciliteiten, tweetaligheid van Waals-Brabant, teruggave van de Oostkantons aan Duitsland, vernederlandsing van Brussel. Enfin, tegen elke absurde eis van de Franstaligen moet er minstens één van de N-VA staan. Alleen zo kom je uiteindelijk bij een harmonieus akkoord. De fout die de Vlamingen altijd maken is al beginnen toe te geven vooraleer de onderhandelingen gestart zijn, terwijl de Franstaligen elke toegeving zien als teken van zwakte en counteren door nog extremere eisen te stellen.
het minimum vertrekpunt om een regering te vormen is confederalisme. dat is wat BDW aan zijn kiezers heeft beloofd. vergeet t niet
Anna List is offline  
Oud 22 juni 2010, 09:41   #126
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
aha...een mantra dus dat u gebruikt om in alle topics te spammen.
Luister: ik heb daar geen probleem mee hoor, ik vind dat iedereen een hobby mag hebben.

....en ik maar denken dat u iets wenste bij te dragen aan dit topic.
Metaforen, mantra's...

Ik vind gewoon de gedachte leuk dat zelfs in een toekomstig zelfstandig Vlaanderen jullie nog altijd de oude hond zullen symboliseren.
Another Jack is offline  
Oud 22 juni 2010, 09:54   #127
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het minimum vertrekpunt om een regering te vormen is confederalisme. dat is wat BDW aan zijn kiezers heeft beloofd. vergeet t niet
True.

Hét probleem is echter de flou van hetgeen hij met "confederalisme" bedoelt want zijn (naar zijn eigen zeggen "afgezaagde") verhaaltje over evolutie-revolutie heeft mij niet veel vooruit gehopen hoor.

Het enige ijkpunt in zijn verhaaltje is trouwens zijn niet mis te verstane bewering dat dat confederalisme zeker en vast (met de hand op het hart) "geen" separatisme is.
Nog een ijkpunt is het feit dat zijn tweede in bevel het heeft over het "redden van het land".

Beangstigend geniaal is die man om zulks te kunnen verkopen met een separatistisch/onafhankelijkheids-programmapunt* nr 1.

Als hij vandaag reeds BHV binnenhaalt zonder prijs dan zou ik al zeer tevreden zijn.
Iedereen weet dat hij daarna, om politiek te overleven, zal moeten gaan voor de splitsing van de sociale zekerheid.
Ook daarvoor is hij niet a fortiori verloren omdat tegen die tijd het volle gewicht van de besparingen misschien wel de Vlamingen zal wakker maken uit zijn Lamme Goedzak droom.

*: separatisme versus onafhankelijkheid: voor de niveanen twee verschillende begrippen.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 juni 2010 om 10:01.
Fieseler is offline  
Oud 22 juni 2010, 09:58   #128
Fieseler

Standaard

Citaat:
Metaforen, mantra's...

Ik vind gewoon de gedachte leuk dat zelfs in een toekomstig zelfstandig Vlaanderen jullie nog altijd de oude hond zullen symboliseren.
Als u met "jullie" ook mezelf bedoelt dan mag u mij zeker niet kwalijk nemen dat ik dit als een eretitel beschouw.

"De oude honden van het onafhankelijke Vlaanderen"....

Ik vind dat dus écht wel iets hebben...

Ik hoop dan ook dat ik op u mag rekenen om ons...mij...ze... zo te blijven noemen...
Oud 22 juni 2010, 10:03   #129
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
True.

Hét probleem is echter de flou van hetgeen hij met "confederalisme" bedoelt want zijn (naar zijn eigen zeggen "afgezaagde") verhaaltje over evolutie-revolutie heeft mij niet veel vooruit gehopen hoor.

Het enige ijkpunt in zijn verhaaltje is trouwens zijn niet mis te verstane bewering dat dat confederalisme zeker en vast (met de hand op het hart) "geen" separatisme is.
Nog een ijkpunt is het feit dat zijn tweede in bevel het heeft over het "redden van het land".

Beangstigend geniaal is die man om zulks te kunnen verkopen met een separatistisch/onafhankelijkheids-programmapunt* nr 1.

Als hij vandaag reeds BHV binnenhaalt zonder prijs dan zou ik al zeer tevreden zijn.
Iedereen weet dat hij daarna, om politiek te overleven, zal moeten gaan voor de splitsing van de sociale zekerheid.
Ook daarvoor is hij niet a fortiori verloren omdat tegen die tijd het volle gewicht van de besparingen misschien wel de Vlamingen zal wakker maken uit zijn Lamme Goedzak droom.

*: separatisme versus onafhankelijkheid: voor de niveanen twee verschillende begrippen.
BS
de definitie van het woord confederalisme vereist onafhankelijke staten. al de rest is kiezersbedrog.
Anna List is offline  
Oud 22 juni 2010, 10:06   #130
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BS
de definitie van het woord confederalisme vereist onafhankelijke staten. al de rest is kiezersbedrog.
Dus Bart is al een "menteur" ?
Henri1 is offline  
Oud 22 juni 2010, 10:13   #131
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
BS
hier ben ik effe ni mee

Citaat:
hier dan voor de 100% weer wél
Oud 22 juni 2010, 10:16   #132
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=Fieseler;4833685]
Citaat:

hier ben ik effe ni mee

hier dan voor de 100% weer wél
BS ... stierenkak
Anna List is offline  
Oud 22 juni 2010, 10:16   #133
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus Bart is al een "menteur" ?
nog niet ... hij is nog niet toegetreden in een regering zonder akkoord hé
Anna List is offline  
Oud 22 juni 2010, 10:22   #134
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nog niet ... hij is nog niet toegetreden in een regering zonder akkoord hé
Vertel het me als het zover is.
Henri1 is offline  
Oud 22 juni 2010, 10:55   #135
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na meer dan 20 jaar vruchteloos geblaf naar de caravaan, begint de oude hond hees te klinken.
De caravaan blijft hem weliswaar af en toe een bot werpen, uit medelijden...

Nogthans lijkt er me toch enigzins ongerustheid te bestaan over de toekomst van de Belgische caravaan.
Oud 22 juni 2010, 10:57   #136
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De manifeste onwil om het te willen begrijpen is echt wal hallucinant. Uiteraard zijn de 5 resoluties het minimum. Dat heeft trouwens niets met eisen te maken aangezien deze resoluties ook de franstaligen ten goede komen.

Deze resoluties maken trouwens maar een klein deel uit van wat Bart zou willen, dus van 100% toegeven is zowieso al geen sprake.

Maar goed, de PS heeft het begrepen, een deel van de MR ook al. Het doet pijn zeker Azert?
Zie dat je jezelf maar niets wijsmaakt.

Ik durf wedden dat de PS en MR het allesbehalve begrepen hebben.

Je gelooft toch niet werkelijk dat BHV gesplitst gaat worden zonder de uitbreiding van Brussel?

Je gelooft toch niet echt dat Di Rupo de sociale zekerheid gaat afbouwen en erop besparen?
Oud 22 juni 2010, 11:04   #137
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zie dat je jezelf maar niets wijsmaakt.

Ik durf wedden dat de PS en MR het allesbehalve begrepen hebben.

Je gelooft toch niet werkelijk dat BHV gesplitst gaat worden zonder de uitbreiding van Brussel?

Je gelooft toch niet echt dat Di Rupo de sociale zekerheid gaat afbouwen en erop besparen?
Wie wil de Sociale Zekerheid nu afbouwen ?

De staat moet zijn budget in evenwicht krijgen op de kap van de zieken, de armen en de minderbedeelden ?
Henri1 is offline  
Oud 22 juni 2010, 11:05   #138
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie wil de Sociale Zekerheid nu afbouwen ?

De staat moet zijn budget in evenwicht krijgen op de kap van de zieken, de armen en de minderbedeelden ?
Zoals altijd in Belgie ja.
Oud 22 juni 2010, 11:08   #139
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof het niet normaal is in ieder land op deze aardkloot dat een programma nooit 100% gerealiseerd kan worden.

Vlaamsnationalisten zijn struisvogels.
Ze zien de werkloosheid niet, ze zien de armoede niet, ze zien de problemen van "de mensen" niet.

Ze zien alleen die domme zwarte Vlaamse leeuw op die even domme drapeau.
En hier een voorbeeld van hoe sommigen een waas voor de ogen krijgen van de belzieke driekleur op een drapeau:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=140794
Zwartengeel is offline  
Oud 22 juni 2010, 11:50   #140
Fieseler

Standaard

[quote=Anna List;4833691]
Citaat:

BS ... stierenkak
Zo ver ben ik als fermier evolué (Le Soir ) nog wel mee...ik had echter niet dadelijk door waar u op alludeerde...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 juni 2010 om 11:51.
Fieseler is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be