Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2010, 01:45   #3141
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat wij helemaal niet dom zijn.
Er is maar één God en Mohammed was de laatste profeet. Dus kunt u gerust Jesus en Abraham erkennen, voor u zijn dat moslims!
U gelooft vast dat Joden en Christenen dwalen omdat zij de laatste profeet met het uiteindelijke woord van God, uw Allah,niet erkennen en nog erger zijn de Goddelozen, de duivels die proberen je van je geloof weg te halen.
Dit is weer een theologisch filosofisch vraagstuk, heeft absoluut niets te maken met een bepaalde maatschappelijke discussie. Jij blijft maar de zaken in een duistere beeld te krijgen, islambashen en zeverij van islambashers nazeggen. Wat is het doel van de discussie dan?

Wil je het op theologisch en ideologisch vlak aanpakken?
We gaan hier verder:http://forum.politics.be/showthread....14&page=11#210

Wil jij gewoon papegaaiwerk gedoe verder doen, dan mag je het theologische debat, politieke en maatschappelijke niet door elkaar halen, hoor.

Ongelooflijk!

Laatst gewijzigd door porpo : 22 juni 2010 om 01:50.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 05:15   #3142
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik stel alleen vast dat jij hier de hele tijd slechts één ding doet: denigrerende opmerkingen, insinuaties en verdachtmakingen posten aan het adres van moslims.

Er wordt hier een videootje geplaatst van een Marokkaanse puber zonder enige religieuze opvoeding die wat dwaze racistische praat verkoopt, en jij komt onmiddellijk met je pars pro toto "gehoord op internet of in de moskee".

Als er één ding heel scherp veroordeeld wordt in de islam, is het wel het racisme, vandaar dat antiracistiche militanten als Malcolm X zich bekeerden tot de islam. Deze puber is even representatief voor de islam als Hans van Temsche voor het Christendom.
Die puber gebruikt wel om de haverklap de term 'moslims' en 'moslimbroeders' en representeert daardoor (onterecht of niet ) deze groep...

De zuivere Islam mag dan mischien idylische punten hebben, in de praktijk gebruiken haar volgelingen religie om hun superioriteit aan te tonen, dus vergeet de theorie maar, westerse vrouwen worden gedwongen om onderdanig moslima te worden in een gemengd huwelijk, racisme tiert weelderig onder de zelfverklaarde gelovigen...

Kortom Islam is een religie, en zoals overal is dat, zeker in combinatie met onderontwikkeling, een gevaar...
Kortom die puber is het enige wat wij hier voorgeschoteld krijgen als moslims..vandaar de toenemende afkeer..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 22 juni 2010 om 05:17.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 11:06   #3143
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Doe eens een Googletje op Hanneke Goudappel
Relevantie erg klein (1 mevrouw uit Friesland??).
Nutheads heb je overal bij extremen.
Het probleem is dat het "extremisme" bij moslims wijd en zijd verbreid is
(bv mensen die vinden dat vrouwen als spoken moeten rondlopen zijn imo al behoorlijk extreem).
Maar van christenen heb ik al lang geen last meer.
En vroeger heb ik mijnheer pastoor nooit horen zeggen dat andersgelovigen minderwaardig zijn.
Bij de islam wordt via de moedermelk doorgegeven dat dat wel zo is.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 22 juni 2010 om 11:11.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 18:20   #3144
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Maar van christenen heb ik al lang geen last meer.
En vroeger heb ik mijnheer pastoor nooit horen zeggen dat andersgelovigen minderwaardig zijn.
Dan heb jij niet goed geluisterd.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 18:22   #3145
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan heb jij niet goed geluisterd.
http://members.home.nl/m.tettero/Tetterode/Leiden.htm
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 18:30   #3146
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Je hoeft niet zo ver terug te gaan.

Ik ben katholiek opgevoed en weet zeer goed hoe er gepredikt en gedacht wordt dat niet katholieken minderwaardig zijn.
Zelfs nog vandaag.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 19:54   #3147
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Die puber gebruikt wel om de haverklap de term 'moslims' en 'moslimbroeders' en representeert daardoor (onterecht of niet ) deze groep...
Hans van Temsche had het ook voortdurend over het Vlaamse volk. Representeert hij daardoor Vlaanderen?

Citaat:
De zuivere Islam mag dan mischien idylische punten hebben, in de praktijk gebruiken haar volgelingen religie om hun superioriteit aan te tonen, dus vergeet de theorie maar, westerse vrouwen worden gedwongen om onderdanig moslima te worden in een gemengd huwelijk, racisme tiert weelderig onder de zelfverklaarde gelovigen...
Westerse vrouwen worden gedwongen tot een gemengd huwelijk? Op welke planeet leef jij, man?

Citaat:
Kortom Islam is een religie, en zoals overal is dat, zeker in combinatie met onderontwikkeling, een gevaar...
Kortom die puber is het enige wat wij hier door de media voorgeschoteld krijgen als moslims..vandaar de toenemende afkeer..
In het rood mijn correctie. In de media wordt ons inderdaad doelbewust een vals beeld van de islam gegeven, dit om oorlogen te rechtvaardigen en heel specifieke economische en geopolitieke belangen te dienen.

Neem nu sheikh Khaled Bentounes. Wie heeft er hier al op het forum over hem gehoord? En toch blijft men duizend maal ongefundeerde meningen spuien over de islam.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 20:13   #3148
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Neem nu sheikh Khaled Bentounes. Wie heeft er hier al op het forum over hem gehoord? En toch blijft men duizend maal ongefundeerde meningen spuien over de islam.
Woont die hier? Hebben wij er last van?
Doet hij iets aan onze problemen/probleemjongeren?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 20:21   #3149
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Woont die hier? Hebben wij er last van?
Doet hij iets aan onze problemen/probleemjongeren?
Daar ging het ook helemaal niet over.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 22 juni 2010, 20:24   #3150
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Maar de kinderen ontsproten uit die verbintenis zijn verplicht moslim.
Weer een kwakkel. Moslim zijn is een strikt individuele aangelegenheid. "Iedereen gaat alleen zijn graf in", is een gezegde in alle moslimlanden. In de Koran staat er ook dat er in de religie geen dwang kan zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 22 juni 2010, 20:38   #3151
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zever en ik zal je vertellen waarom.
Uw goedkoop schelden bewijst nog maar eens dat u geenszins de waarheid zoekt, maar alleen maar uw medemens wenst te schaden, desnoods met leugens.

Citaat:
Omdat ik één van die mensen ben die naar dit soort jongens vaak heb zitten luisteren. En hen vroeg waar ze die onzin vandan haalden. Dat bleek uit de moskee of internet te zijn, hoe vak, wijsneus heb jij aan zo een jochie gevraagd waar hij zijn mosterd haalde?
Neuzel gerust verder.
Uw anecdotiek is typisch voor alle haatprofeten. De nazi's hadden ook zo allerlei anecdotes over de Joden. Het is goedkoop om anoniem onverifieerbare anecdotes te plaatsen. Ik daag je dus uit mij een imam voor te stellen die het discours van de puber in de video goedkeurt.

Aan de andere kant kan ik je vele Vlamingen voorstellen die het discours van Hans van Temsche wél goedkeuren.

Citaat:
Islam veroordeelt racisme?? Nou ja, ik dat toverboek staat alles en niets, mij best hoor maar dan begrijp ik niet waarom zoveel moslims racistisch zijn, tegenover zwarten, Turken, Marokkanen, Vlamingen...al eens gelezen hoe discriminerend het Islamitisch wereldbeeld is, ongelijkheid man en vrouw, gelovigen en ongelovigen, afdeling paradijs en hel...sorry hoor, het leven zonder deze haat en waanzin bevalt me veel beter.
Weer niets dan schelden en onbewezen beweringen...

Over racisme raadpleeg ik toch liever een antiracistisch boegbeeld als Malcolm dan een diehard raciste die alleen maar kan schelden als uzelf.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 22 juni 2010, 23:31   #3152
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer een kwakkel. Moslim zijn is een strikt individuele aangelegenheid. "Iedereen gaat alleen zijn graf in", is een gezegde in alle moslimlanden. In de Koran staat er ook dat er in de religie geen dwang kan zijn.
Hoe valt dat samen met het verbod de Islam te verlaten?
Dat lijkt toch op dwang zou ik zeggen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 23:34   #3153
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Dit is weer een theologisch filosofisch vraagstuk, heeft absoluut niets te maken met een bepaalde maatschappelijke discussie. Jij blijft maar de zaken in een duistere beeld te krijgen, islambashen en zeverij van islambashers nazeggen. Wat is het doel van de discussie dan?

Wil je het op theologisch en ideologisch vlak aanpakken?
We gaan hier verder:http://forum.politics.be/showthread....14&page=11#210

Wil jij gewoon papegaaiwerk gedoe verder doen, dan mag je het theologische debat, politieke en maatschappelijke niet door elkaar halen, hoor.

Ongelooflijk!
U weerlegt niet wat ik heb opgemerkt, bedankt mijn punt te bevestigen.Voor de rest doet u wat ik van u gewoon ben, beledigen.
Denkt u nu echt dat u de enige moslim in Vlaanderen bent? Er zijn er nogal wat die denken zoals u maar gelukkig ook anderen!
Oud 22 juni 2010, 23:43   #3154
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe valt dat samen met het verbod de Islam te verlaten?
Dat lijkt toch op dwang zou ik zeggen.
Dit is weer een theologisch vraagstuk, heeft niets te maken met maatschappelijke discussie, wat wil je dus daarmee bereiken en wat is het doel van een discussie hierover?

In de bijbel staan er ergere dingen ivm geloofsvrijheid, lees maar deuteronomium 13: 6-11.
Oud 22 juni 2010, 23:48   #3155
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weerlegt niet wat ik heb opgemerkt, bedankt mijn punt te bevestigen.Voor de rest doet u wat ik van u gewoon ben, beledigen.
Dat zou gek zijn, weerleggen maakt mij niet blij of gelukkig hoor, dat ben ik altijd; heb het weerleggen van jouw papegaaiwerk (standpunten van islambashers nazeggen) niet nodig. Dit niet dat ik jou papegaaiwerk bevestig.

Ik eis scheiding tussen politiek-maatschappelijke en theologische filosofische vraagstukken. Begrijp jij soms het verschil of niet?

Beledigen? Sorry ik noem jouw vader of moeder geen krijgsheer, en ik noem jou geen fanaticus, en ik noem jouw posts geen onzin. Niet waar? Maar dat doe jij wel en herhaaldelijk!

Citaat:
Denkt u nu echt dat u de enige moslim in Vlaanderen bent? Er zijn er nogal wat die denken zoals u maar gelukkig ook anderen!
En dat is?
Oud 23 juni 2010, 00:23   #3156
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.Voor de rest doet u wat ik van u gewoon ben, beledigen.
Dat is echt wel het toppunt! Porpo legt heel rustig zijn argumenten uit, jij antwoordt louter met schelden, en dan heb je nog het lef Porpo van schelden te beschuldigen!

U bent elk contact met de realiteit kwijt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 23 juni 2010, 05:27   #3157
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je hoeft niet zo ver terug te gaan.

Ik ben katholiek opgevoed en weet zeer goed hoe er gepredikt en gedacht wordt dat niet katholieken minderwaardig zijn.
Zelfs nog vandaag.
Zever..op zijn minst zwaar overdreven, tenzij je 120 jaar oud bent...

Tuurlijk hebben 'diepe' gelovigen een superioriteitsgevoel tov anderen, maar er is nooit ( in de moderne tijd ) op grote schaal tegen andere religies gepreekt..

En ik heb ( zeer tegen mijn zin ) gedurende 20 jaar wekelijks in de kerk gezeten..
Oud 23 juni 2010, 05:34   #3158
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Hans van Temsche had het ook voortdurend over het Vlaamse volk. Representeert hij daardoor Vlaanderen?

Hans van Temsche is tot nu de enige in zijn soort...van die opgeschoren Marokkaanse kopjes lopen en duizenden rond
Westerse vrouwen worden gedwongen tot een gemengd huwelijk? Op welke planeet leef jij, man?

Dat stond er niet en heb ik ook niet gezegd..westerse vrouwen die willen trouwen met moslims worden (verplicht) aangemaand om zich te bekeren..punt uit.

In het rood mijn correctie. In de media wordt ons inderdaad doelbewust een vals beeld van de islam gegeven, dit om oorlogen te rechtvaardigen en heel specifieke economische en geopolitieke belangen te dienen.

Als ik een rationele supporter ben van een voetbalclub waarvan 20% van de supporters tuig en hooligans zijn, blijf ik niet tot in den treure herhalen dat er geen probleem is of dat het probleem zwaar overdreven is..integendeel dat zal ik het fenomeen voetbal zelfs in twijfel gaan trekken..
Dat doen ook het merendeel van de criminele moslims..
Kortom religie leidt tot ellende....

Islam : religie met tientallen 'visies' aangepast aan de persoonlijke noden of gebruiken = wanorde en zinloos
Katholicisme : religie streng gestuurd door centraal gezag zonder democratische structuur = dictatuur

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 juni 2010 om 05:41.
Oud 23 juni 2010, 07:02   #3159
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De media geven ons altijd een verkeerd beeld over de dinges des levens; het draait al lang niet meer om entertainment.. Ze noemen het tegenwoordig "info-tainment"; wel ik noem het propaganda en volksspelen.
Neemt natuurlijk ook niet weg dat er in dit toch halve waarheden zitten en dat de dagelijkse realiteit ons toch wel dingen laat zien die fout gaan. Er is natuurlijk ook nog het niet onbelangrijke detail van te willen zien.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 08:21   #3160
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Dit is weer een theologisch vraagstuk, heeft niets te maken met maatschappelijke discussie, wat wil je dus daarmee bereiken en wat is het doel van een discussie hierover?

In de bijbel staan er ergere dingen ivm geloofsvrijheid, lees maar deuteronomium 13: 6-11.
Mag ik dat zelf bepalen of doet u dit?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be