![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zodra jij met je 2.500 € de goedkopere producten van de concurrentie gaat kopen hebben ze een probleem. |
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Burgemeester
|
Met zijn 2500 € hoeft hij dat juist niet te doen.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
|
|
|
|
#223 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
wel verbaasd dat je zelfs elementaire dingen niet lijkt te snappen. ik dacht een concreet voorbeeld zal het duidelijk maken maar blijkbaar snap je het dan nog niet. Ik zal me een beetje geviseerd voelen omdat één of andere idioot niet kan snappen dat een kind van 2 jaar niet voor zichzelf kan zorgen
|
|
|
|
#226 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#227 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het elementaire is ; werkloos= werk zoeken. Kind of geen kind. Mocht iedereen die kinderen hebben niet moeten werken, awel dan werkte niemand nog. En voor de achterblijvers en visionairs in deze topic; mijn vrouw is thuis gebleven tot mijn zoon volwassen was maar nooit of te nooit gedopt. Vermits mambo een vent is en geen halfwas zoals zovelen hier en elders heb ik en ik alleen het geld voor het huishouden binnen gebracht al die jaren. Noteer dus; mambo zijn vrouw heeft nooit één cent van de dop getrokken en ook niet van het ocmw en ook niet van de ziekenkas. Vrouwen die dus moeten doppen om hun kleine te kweken en een vent hebben die te weinig geld binnen brengen kunnen misschien beter hun vent buiten smijten wegens verwaarlozing van hun gezin. Het is immers de schaamte voorbij dat je een steunkas nodig hebt om een kleine te kweken en het is de schaamte voorbij dat een man dat van zijn vrouw nodig heeft. In feite heeft zo een vrouw zo'n halve gast als man best wel verdiend, het is immers ook maar een halve vrouw in zulks geval. Twee halve is natuurlijk ook maar één geheel. Spijtig voor die kinderen, zulke marginale ouders ...dat het zo groot moet worden. Goed voor galg en rad zeggen ze in de volksmond.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juni 2010 om 15:58. |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar die vinden waarschijnlijk dat daar crèches voor bestaan. Wie niet kan of wilt gaan werken schrijft zich niet in als werkzoekende. Ook niet moeilijk om begrijpen nietwaar. |
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kinderopvang heeft openingsuren. Kan best zijn dat dat ook anders georganiseerd zou kunnen worden, maar dat IS nu niet zo, dus als je kinderen hebt moet je daar rekening mee houden. Dat je dan niet gaat solliciteren voor een job die incompatibel is met de uren van de kinderopvang vind ik niet zo raar hoor. Mambo wel, die vindt dat luizakken, maar de meeste mensen begrijpen dat nog net wel. De vraag is ook helemaal niet 'moet je doppen als je een kind hebt', de vraag is 'moet je solliciteren bij een bedrijf met ploegensysteem op 100 km van huis als je een kind hebt'. Het is nogal wiedes dat je, als je werkzoekende bent en een uitkering krijgt, zoekt naar een job, maar het moet nu ook niet absurd worden. We leven in een klein land waar, toch in vlaanderen, niet echt regio's zijn zonder werk. Laat iedereen die die afstand belangrijk vindt gewoon een job zoeken in de regio. Zal ook een verschil maken in het verkeer. Als nu ook nog eens iedereen op 100 km van z'n woonplaats gaat werken, dan kunnen degenen die zich écht moeten verplaatsen voor hun job trouwens nergens meer heen want dan staat �*lles vast. En dwing tweeverdieners met kinderen niet om zich in alle kronkels te moeten bewegen om voor hun kinderen te zorgen. Als één van de partners al in ploegen werkt moet je de andere partner niet verplichten dat ook te doen, laat die gewoon een job zoeken die wél aangepaste uren heeft. Moest nu al iedereen die k�*n werken en een uitkering krijgt een job hebben eh, dat zou al een pak schelen. Ik zie geen enkele reden om te zitten kappen op mensen omdat ze 's avonds en 's ochtends thuis willen zijn voor de kinderen, of omdat ze niet iedere dag 3 �* 5u in de auto willen doorbrengen van en naar het werk.
|
|
|
|
#230 |
|
Banneling
|
Weet je wat de grootste mop is ...
Blijf je doppen met kind = 1100€ dop, prijs creche 5?eur Ga je werken = 1700€? Prijs creche 25€ 1700-500(20*25) = 1200€ |
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vrouwen hebben tegenwoordig door dat ze niet afhankelijk hoeven te zijn van hun vent. En nogmaals blijkt dat jij echt helemaal niet kan lezen eh. Je vrouw doet de administratie zeker?
|
|
|
|
#232 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo kunnen ze zelfs ‘s nachts gaan bijverdienen. |
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Fabrieken of dat nu bij volvo is of bij weet ik weet ik veel wie en wat hebben allerlei functies gaande van bediende tot arbeider tot kader tot kuisvrouw en nog een heleboel randfunctie die "niet" in het ploegenstelsel vallen. Kwestie is dat er jobs openstaan en dat werklozen zich laten opmerken door niet te solliciteren. Laat die 5 centiemen verstand eindelijk eens vallen wil je? Je hebt toch geen lees probleem hoop ik?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juni 2010 om 18:50. |
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En gratis. Schoolpoorten staan bomvol met oma's en opa's. Dus laat dat overdreven crèche excuus ook alweer maar vallen. In realiteit is dat over het algemeen zo niet uitdrukkelijk of beperkt tot een extra uurtje opvang na school.
|
|
|
|
#235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En bij de para's zoeken ze er ook 200 en ze vinden ze ook al niet.
Citaat:
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juni 2010 om 19:01. |
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar blijf eens bij de les, ipv jezelf in allerlei bochten te wentelen. Het ging over DIE vacatures. Vacatures waarvan jij vond dat �*lle werklozen in aanmerking kwamen. Vacatures voor jobs in ploegenstelsel. Trouwens, ook veel bediendenfuncties bij Volvo zijn in ploegen hoor (2 of 3 ploegen). Je moet daar geen andere jobs bij sleuren, ik zeg nu net: neen, dat gaat niet voor iedereen, laat mensen solliciteren bij andere bedrijven die wél een job hebben die haalbaar is. Maar net d�*t blijf jij tegenspreken. Vreemd genoeg waren er trouwens geen problemen bij de vorige grote aanwerving van Volvo. Ik veronderstel dat je daar een prima verklaring voor hebt?
|
|
|
|
#237 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De NMBS-Groep zoekt (tot 2012) 1800 mensen per jaar voor verschillende boeiende functies: treinbestuurders, operatoren besturing cargo, treinbegeleiders, ingenieurs en technici. Diversiteit is ook een belangrijk engagement, vooral naar vrouwen en Belgen van vreemde origine toe.
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
misschien moet uw vrouw maar vrijwilliger worden.
|
|
|
|
#239 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het ondernemersvertrouwen, je weet wel die barometer die peilt naar wat de ondernemers verwachten over de naaste toekomst, is alweer deftig gezakt omwille van het pessimisme over personeel. Het pessimisme bestaat er vooral uit dat ze moeilijk of niet aan personeel geraken. De toestand is ernstig hoor. Het gaat niet over die sukkelaar die alleen met de kinderen thuis zit, laat die gerust maar zitten als dat beter zo is. Het gaat over het algemeen dat mensen gewoon geen zin hebben nog te gaan werken. Vooral veel jonge mensen. Bedrijven gaan simpelweg failliet aan zulke toestanden wat de vicieuze cirkel steeds maar groter maakt.
|
|
|
|
#240 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
t' is dus niet dat er geen jobs uit de bus komen hoor.
|
|