![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik werk niet voor de gazetten, waarom vraag je dat aan mij?
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Banneling
|
Ik denk dat dat komt omdat Israel zichzelf een democratie noemt, mensen vermoordt en uithongert in een concentratiekamp.
Laatst gewijzigd door Cdude : 23 juni 2010 om 15:26. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Minister
|
Ik heb al een paar cijfers gegeven. Ik betwijfel sterk of Pax minder betaalt dan Vredeseilanden of Broederlijk Delen. En als jij of beter Pax recht in zijn schoenen stond
zou je al lang cijfers op tafel hebben gelegd. Maar...dat doe je veiligheidshalve niet. Al die snoepreisjes naar het middenoosten, door wie werden die betaald? Je weet wel, met zwempartijtjes in de Dode Zee inbegrepen? En de boycot campagne (bedankt voor de lijst, ze is ons schitterend van pas gekomen!) door wie werd die gefinanceerd? En hoeveel aarde heeft het allemaal aan de dijk gebracht, mijn beste ...buiten dat er links en rechts hier in Europa een Jood in elkaar werd geklopt door tuig dat jullie steunt? |
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Banneling
|
Citaat:
JIJ beschuldigt Pax en ZIJ moeten jouw sprookjes weerleggen? De wet noemt dat "smaad". |
|
|
|
|
|
|
#46 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je hebt cijfers gegeven van Vredeseilanden (cijfers waar ik overigens ook geen concrete bron voor gekregen heb...), niet van Pax Christi.
Dus ik herhaal: Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Of zijn de basisprincipes van de democratische rechtstaat niet geldig als ze niet in jouw kraam passen? Je uit veel beschuldigingen maar je hebt vooralsnog GEEN ENKEL substantieel bewijs geleverd. In eender welke rechtzaal (behalve die waar jij dictator bent) zou je vierkant uitgelachen worden. Citaat:
Citaat:
Graag dus bewijzen ook voor deze opmerking. |
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door den dinges : 23 juni 2010 om 15:40. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Foei, die stoute NGO's die centjes inzamelen voor die duivelse Palestijnen. Hoe durven ze. Intussen betaalt de Amerikaanse belastingbetaler, zonder dat zijn/haar mening gevraagd wordt, al jaren de Israëlische rekening:
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Minister
|
[quote=Pelgrim;4835975]Je hebt cijfers gegeven van Vredeseilanden
Citaat:
vergeleken met de ellende in Jenin en Nablus de zelfmoordaanslagen niet meer dan een fait divers waren. Jo Hansen heeft nadien die uitspraak veroordeeld natuurlijk. Maar goed, hij is het mooie gezicht van Pax Christi. We kunnen het ook hebben over jullie fameuze aktieplatform, ondertussen opgedoekt. Je weet wel, dat met de bloedende sinaasappeltjes. Laatst gewijzigd door Francientje : 23 juni 2010 om 16:46. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ondertussen, de ngo's...Dit betreft dus pax christi "Wie de recentste cijfers van Pax Christi Vlaanderen bekijkt, valt van de ene verbazing in de andere. Op de activakant van de balans per 31/12/2006 – de recentst beschikbare balans – vind je bijna 600.000 euro aan liquide middelen, op een balanstotaal van net geen 700.000 euro. Eind 2005 bedroeg deze post ‘slechts’ 424.000 euro. De stijging bedraagt dus bijna 170.000 euro, op nauwelijks een jaar tijd. Vraag is uiteraard vanwaar dat geld komt. Pax Christi krijgt subsidies – ondermeer van de Vlaamse gemeenschap. In 2006 ging het om 414.000 euro. Daarnaast brengen vooral giften van particulieren geld in het laatje: 126.000 euro. Pax Christi vraagt een blijvende inzet van de donateurs om gul te geven. Ook subsidies zijn uiteraard welkom. Dit roept evenwel de vraag op waarom een donateur (of de gemeenschap) nog zou blijven geven. Is het de bedoeling om dat geld op een bankrekening te zetten of in een beleggingsfonds te steken? Of is het de bedoeling om de doelstellingen van de VZW na te streven – zonder een uitspraak te doen over de wenselijkheid van die doelstellingen uiteraard. copyright Thierry Debels" |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#53 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En hier ook graag antwoord op.
Citaat:
Graag dus bewijzen ook voor deze opmerking. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En hier ook.
Je hebt cijfers gegeven van Vredeseilanden (cijfers waar ik overigens ook geen concrete bron voor gekregen heb...), niet van Pax Christi. Dus ik herhaal: Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Of zijn de basisprincipes van de democratische rechtstaat niet geldig als ze niet in jouw kraam passen? Je uit veel beschuldigingen maar je hebt vooralsnog GEEN ENKEL substantieel bewijs geleverd. In eender welke rechtzaal (behalve die waar jij dictator bent) zou je vierkant uitgelachen worden. |
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Minister
|
Citaat:
Pax Christi heeft deel genomen aan boycots, aan dat beruchte actieplatform, aan betogingen en was daarbij zéér actief. Voor die ngo's was de oplossing van het probleem in het middenoosten trouwens zéér simpel. Alle Palestijnse eisen hoorden ingewilligd te worden. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ah zo, wat krijgt de Amerikaanse belastingbetaler precies terug voor dat geld? Het zal me benieuwen. In tegenstelling daarmee zijn de subsidies voor Pax Christi peanuts en wat mensen vrijwillig geven, lijkt me vooral die donateurs hun zaak. De miljarden die naar Israël vloeien, daar is geen cent vrijwillig van.
|
|
|
|