![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20100417_004 Citaat:
Laatst gewijzigd door Zucht : 25 juni 2010 om 21:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mij moet je niet overtuigen van de noodzaak om zulke smeerlappen aan te pakken. De spectakelactie van het gerecht zal dit eerder in de weg staan dan te helpen. Of hebben ze nu toch wat gevonden? Zijn er aanwijzingen dat de commissie-Adriaenssen zaken in de doofpot wou steken? Als er uit deze hele actie een veroordeling volgt, zal ik oprecht verbaasd zijn. Als er uit deze actie veroordelingen volgen van hooggeplaatste figuren die dat misbruik toelieten, zal ik met veel plezier toegeven dat ik het mis had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
(en kijk naar de bron die ik uitkoos: ze weten het maar al te goed dus) Zo absoluut is dat beroepsgeheim dus zeker niet. (art 422bis slaat op plicht tot bijstand in nood en schuldig verzuim hieraan) Laatst gewijzigd door filosoof : 25 juni 2010 om 21:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kan je als slachtoffer alles opkroppen of proberen elders hulp te zoeken naar best vermogen. Nu geeft justitie nog maar eens een sterk signaal dat je maar beter kan opkroppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben alvast blij dat het gerecht duidelijke aantoont dat de kerk niet boven de wet staat. Een veelgehoorde bekommernis van slachtoffers in het verleden. En waarschijnlijk de aanleiding, maar dat gis ik. De kerk moet maar 'schikken'. Het is niet de eerste keer dat er huiszoekingen gebeuren. Dat gebeurt elke dag. En de geviseerden voelen zich altijd door het berecht benadeelt. Stop ze een microfoon onder de neus en ze zullen zoveel misbaar maken als nu kerk en koor. Alleen stopt niemand hun een microfoon onder de neus. Hoe ging dat weer in Roj, Denderleeuw ? En waren we verbolgen omdat men vanuit Turkije (zoals het Vatikaan nu) reageerde ? En wat vonden we van de rellen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Heel deze actie van het Belgische gerecht had maar één doel en dat is de commissie seksueel misbruik opgericht door de eerwaarde heer Leonard onder leiding van een integer man als prof. Adriaanssens het werken onmogelijk te maken.
Het gerecht kon het niet verkroppen dat de commissie veel meer wist en veel meer vond, ook veel meer vertrouwen kreeg van de slachtoffers dan het Belgische gerecht. Het wantrouwen van de slachtoffers ten overstaande van het Belgische gerecht, heeft ze enkel en alleen maar aan zichzelf te wijten. De kerk heeft een aantal doofpotoperaties gedaan, moeten we niet flauw overdoen, maar justitie moet zeker niet onderdoen, integendeel zelfs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de kerk kwam het instituut en de priester op de eerste plaats, ver voor het slachtoffer. Het is toch 'godsgeklaagd' dat zelfs jaren later de slachtoffers nog steeds te bang zijn. En die zijn niet bang voor 'de partner, de ouders en de rest van hum omgeving vaak niets weet van wat er gebeurd'. Zoals gij het uitdrukt. Die zijn bang voor de kerk en haar lange armen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is de essentie van een rechtsstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Persoonlijk ben ik niet zo voor de scheiding der machten, noch voor de scheiding tussen kerk en staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Je hebt een punt, hoor, maar daar hebben die slachtoffers natuurlijk geen fluit aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De slachtoffers riskeren aan het kruis genageld te worden tov hun omgeving maar de daders krijgen een plets op de hand en niet meer, dat is onze justitie. Natuurlijk moet die beerput in de Kerk geledigd worden, maar als men de beer gewoon in de velden spuit dan staan we niet veel verder. Laat ze eens een even grote opkuis doen binnen justitie zelf, en terug wat gerechtigheid brengen binnen de strafwetten ipv bescherming van daders. Kijk dat men beschuldigden beschermt tegen valse aantijgingen is normaal. Maar nu laat men misdadigers met bewezen feiten gewoon lopen, zelfs na recidivise. Ik ben benieuwd naar het resultaat van deze actie. Zal wel weer meer trauma voor de slachtoffers zijn, en weinig vooruitgang in de strijd tegen pedofilie. Ik hoop dat ik mis ben, maar ik extrapoleer gewoon uit nieuwsberichten van de vorige decennia. Laatst gewijzigd door Zucht : 25 juni 2010 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kleine oververtegenwoordiging van kerkelijke belangen precies. En het gerecht hoorde over de vele aanklachten maar zag schijnbaar niet veel komen. Laatst gewijzigd door filosoof : 25 juni 2010 om 21:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En toch zoveel misbaar met al die lange armen. De rechtstaat doet haar werk ...... en kerk en koor, tot zelfs in de niet democratische staat Vatikaan, staat op zijn kop. Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 25 juni 2010 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Ja, daar moet het gerecht nogal over van zijn neus maken. Hoelang is die commissie-Adriaenssen aan het werk? Een maand of drie. Ooit al eens in contact gekomen met justitie? Als je een zware verkeersinbreuk begaat en voor de politierechtbank moet verschijnen, kan dat vlot een paar jaar aanslepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.lalibre.be/actu/belgique/...edophiles.html http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GB72PK00V Laatst gewijzigd door filosoof : 25 juni 2010 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Noem me nog eens een andere organisatie buiten de kerk, waar beschuldigingen van pedofiele, door die organisatie mogen onderzocht worden. Klinkt hetzelfde als de "hells angels" beschuldigen van drugshandel, en dan de "angels" een onderzoeks commissie laten opstarten om dit te onderzoeken. |
|
![]() |
![]() |