Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wie zou er voor u een goede voorzitter zijn van CD&V ?
Yves Leterme 9 18,00%
Pol Vandendriessche 2 4,00%
Jo Vandeurzen 8 16,00%
Eric Van Rompuy 9 18,00%
Iemand anders 22 44,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 26 juni 2010, 19:10   #101
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Juist, bepaalde delen. Had ik moeten specifiëren, inderdaad. Maar CD&V steunt niet regionalisering van pensioenen, NVA is voor.

Alleen een idioot denkt dat een partij die 28% haalt haar hele programma kan realiseren.
Volgens mij moet Bart momenteel aftasten welke partijen waar raakvlakken hebben, dit zal een heel gepuzel worden om om alle deeltjes naast elkaar te leggen. daarna zal er onderhandelt moeten worden zodat de puzel groter en groter wordt.
Oud 26 juni 2010, 20:03   #102
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Alleen een idioot denkt dat een partij die 28% haalt haar hele programma kan realiseren.
Volgens mij moet Bart momenteel aftasten welke partijen waar raakvlakken hebben, dit zal een heel gepuzel worden om om alle deeltjes naast elkaar te leggen. daarna zal er onderhandelt moeten worden zodat de puzel groter en groter wordt.
Als je gewoon de eisen van de Vlaamse regring neemt, dan zijn zowat alle partijen het daar over eens. Dus met Vlaamse partijen daarvoor strijden kan niet echt een probleem zijn. Het is kijken wat men in het zuiden wil, en d�*�*r winst op proberen te maken. Met zijn allen.
Ik denk dat de staatshervorming het kleinste probleem zal worden. Het grootste zal het economische luik zijn.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 26 juni 2010, 20:35   #103
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Als je gewoon de eisen van de Vlaamse regring neemt, dan zijn zowat alle partijen het daar over eens. Dus met Vlaamse partijen daarvoor strijden kan niet echt een probleem zijn. Het is kijken wat men in het zuiden wil, en d�*�*r winst op proberen te maken. Met zijn allen.
Ik denk dat de staatshervorming het kleinste probleem zal worden. Het grootste zal het economische luik zijn.
Een staatshervorming moet gebeuren in het belang van alle Belgen, teneinde de efficiëntie te verhogen voor beide landsdelen. Het is een win win situatie, niet een win-verliessituatie. En zelfs zou het dat laatste zijn, dan is het dat laten uitschijnen een van de grootste garanties tot verlies van de onderhandelingen.
gehuigert is offline  
Oud 26 juni 2010, 21:16   #104
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Al afgevallen:

- Vanackere -- wil niet
- Vervotte -- wil niet, teveel gelinkt aan Leterme
- Leterme -- mag niet
- De Clerck -- wil niet
- Peeters -- Vlaamse regering
- Crevits (?) -- Vlaamse regering
- Vandeurzen -- Vlaamse regering, lijkt uitgeblust

De nobodies waar niemand over praat:
- Joke Schauvliege -- weegt als een vliege
- Brigitte Grouwels -- ongeloofwaardig als Brussels-belgiciste
- Wouter Beke -- breekt geen potten, geen bekende figuur

Blijven over
- De Crem --onaanvaardbaar qua profiel voor de meeste CD&Vers
- Torfs -- daar wil niemand aan, iemand nog wolliger dan S. De Clerck indertijd
- Hendrik Bogaert -- want het moet iemand zijn die op geloofwaardige wijze een Vlaams profiel kan aannemen
- Mia de Schampelaere -- want het moet een vrouw zijn
Of:
- Jan Renders
- Luc Cortebeeck

Kwestie van duidelijk te maken wie er echt de macht heeft bij CD&V.
Oud 26 juni 2010, 21:47   #105
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Of:
- Jan Renders
- Luc Cortebeeck

Kwestie van duidelijk te maken wie er echt de macht heeft bij CD&V.
Dat zou een echte revolutie zijn bij de CD&V. De echte machthebbers die hun handen vuil maken door zelf voorzitter te worden, met alle daarbijhorende risicos.

Maar misschien is Johan Sauwens kandidaat met een derde weg tussen ACW en Unizo?
fonne is offline  
Oud 26 juni 2010, 22:40   #106
EddyBal

Standaard

Citaat:
Een staatshervorming moet gebeuren in het belang van alle Belgen, teneinde de efficiëntie te verhogen voor beide landsdelen. Het is een win win situatie, niet een win-verliessituatie. En zelfs zou het dat laatste zijn, dan is het dat laten uitschijnen een van de grootste garanties tot verlies van de onderhandelingen.
Je hebt me verkeerd begrepen. Met winst bedoel ik: meer loskrijgen dan men in het zuiden wil regionaliseren.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 26 juni 2010, 23:17   #107
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De Wever is nochtans ook een liberaal. (zonder tussenkomst van CD&V, zat Dedecker bij de N-VA)
De Wever is zeker geen liberaal, als Dedecker naar de nv-a was gekomen dan zou hij het partij programma hebben onderschreven. En daarin kiest men duidelijk voor een samenleving van waarde en normen met duidelijke regulering en geen ultra liberale maatschappij waar alles moet kunnen.
Oud 26 juni 2010, 23:18   #108
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heb je een bron ? Als ik mij niet vergis (het is van voor mijn tijd ) was het nochtans ook Leterme die het kartel met NVA gevormd heeft, hij zou dan -lijkt mij- net een voorstander moeten zijn om dat kartel te behouden
Hij hield zo vast aan de job van van premier dat hij risico heeft genomen het kartel in gevaar te brengen. NVA heeft dan uiteindelijk het kartel opgeblazen.
speurneus is offline  
Oud 26 juni 2010, 23:27   #109
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
De Wever is zeker geen liberaal, als Dedecker naar de nv-a was gekomen dan zou hij het partij programma hebben onderschreven. En daarin kiest men duidelijk voor een samenleving van waarde en normen met duidelijke regulering en geen ultra liberale maatschappij waar alles moet kunnen.
Heb je het economisch programma al eens gelezen?

toccata is offline  
Oud 27 juni 2010, 00:57   #110
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Heb je het economisch programma al eens gelezen?
Liberaal bedoelt hij hier: zo vrij mogelijk. Weinig wetten om je persoonlijke voorkeur te beknotten. Euthanasie en abortus zijn er gekomen wegens liberale premier.
EddyBal is offline  
Oud 27 juni 2010, 00:59   #111
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hebt me verkeerd begrepen. Met winst bedoel ik: meer loskrijgen dan men in het zuiden wil regionaliseren.
mijn excuses
gehuigert is offline  
Oud 27 juni 2010, 01:02   #112
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Liberaal bedoelt hij hier: zo vrij mogelijk. Weinig wetten om je persoonlijke voorkeur te beknotten. Euthanasie en abortus zijn er gekomen wegens liberale premier.
waren dehaene of martens liberalen of zie ik iets over het hoofd(abortuswet)
gehuigert is offline  
Oud 27 juni 2010, 01:04   #113
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je iets over het hoofd ziet. Namelijk de deelname van de vld in die regering. (da joenk)
EddyBal is offline  
Oud 27 juni 2010, 01:05   #114
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je iets over het hoofd ziet. Namelijk de deelname van de vld in die regering. (da joenk)
Je sprak over een liberale premier?
gehuigert is offline  
Oud 27 juni 2010, 01:07   #115
EddyBal

Standaard

Citaat:
Je sprak over een liberale premier?
Later wel ja. Kijk maar eens op wiki onder verhofstadt
EddyBal is offline  
Oud 27 juni 2010, 01:09   #116
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Later wel ja. Kijk maar eens op wiki onder verhofstadt
Hij heeft de Euthanasiewet gemaakt, maar dat was maar de helft van uw argument

Of deed V (doet mij denken aan Vendetta ) nog iets aan die abortuswet?
gehuigert is offline  
Oud 27 juni 2010, 07:15   #117
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
De abortuswet is er gekomen onder Martens 8, een coalitie van CVP, PSC, SP, PS en ... Volksunie.

Laatst gewijzigd door Firestone : 27 juni 2010 om 07:19.
Firestone is offline  
Oud 27 juni 2010, 08:53   #118
centrist
Burger

centrist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Maar misschien is Johan Sauwens kandidaat met een derde weg tussen ACW en Unizo?
Sauwens? Dat zou wel wat zijn.... Maar ik denk niet dat die de nodige contacten heeft om zoiets te realiseren.
Oud 27 juni 2010, 13:47   #119
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door centrist Bekijk bericht
Sauwens? Dat zou wel wat zijn.... Maar ik denk niet dat die de nodige contacten heeft om zoiets te realiseren.
Bij de Volksunie had ie er nochtans heel veel success mee
fonne is offline  
Oud 27 juni 2010, 14:05   #120
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
De abortuswet is er gekomen onder Martens 8, een coalitie van CVP, PSC, SP, PS en ... Volksunie.
I stand corrected.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be