Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 juni 2010, 06:35   #1101
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Ken uw geschiedenis: het 'arme' pattattenvlaanderen kon in de jaren 18xx niks betalen, en alles wat toendertijd in Vlaanderen gebeurde, zoals de 'Franstalige univ. Gent' leefde enkel bij de gratie van ...-neen , niet van de Walen, want dat zijn gewone mensen, net zoals wij, maar bij de gratie van de Brusselse bourgeoisie, het Hof, de adel- ik ben het hier stilaan beu dat steeds de Walen aangevallen worden: wat heeft in godsnaam (om het op zijn Vlaams te zeggen) een varkenskweker in Rochefort of in Chimay te zien met onze Vlaamse problemen???? Tja, we drinken wél graag hun Trappist, zij kunnen wat wij niet kunnen: nog beter bier brouwen, en toch zijn zij de schuld van alles-> laat ons eerst in eigen boezem kijken.
Neem b.v. alternatieve groene energie: iedereen wil dat! Yoepie!-< Maar niet in mijn tuin, niet in mijn gezichtsveld, ah neen, want het ontsiert, het maakt lawaai etc. etc.
Waar staan er het meest? (de Noordzee even buiten beschouwing gelaten)?-> Nogal wiedes dat internationale firma's eerde in Wallonië gaan investeren, hier wordt alles, ondanks alle goede voornemens en beloftes telkens weer afgekeurd, meestal onder druk van allerhande schimmige buurtcomité's: DAZT is Vlaanderen-> kompleet onbetrouwbaar voo investeerders, wegens te veel beslissingsorganen, té veel regelgeving, én, vooral, wegens een té bekrompen visie
Wie kent hier zijn geschiedenis niet?

VLAANDEREN HEEFT NOOIT ENE FRANK GEKREGEN VAN WALLONIË.
Oud 28 juni 2010, 08:28   #1102
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem b.v. alternatieve groene energie: iedereen wil dat! Yoepie!-< Maar niet in mijn tuin, niet in mijn gezichtsveld, ah neen, want het ontsiert, het maakt lawaai etc. etc.
Waar staan er het meest?
De grootste installatie zonnepanelen in Europa bevindt zich in Vlaanderen, en wel op de daken van de Katoen Natie.
Flanders Expo en Alfacam in Lint liggen ook vol met zonnecellen.
fonne is offline  
Oud 28 juni 2010, 08:45   #1103
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Leuk : er zijn 2 taboes: enerzijds absoluut NIET raken aan de sociale zekerheid, anderzijds absoluut NIET raken aan de taalgrens en het territoriumbeginsel! OK! So it will be!-> enige mogelijkheid tot een akkoord!!!!?

Maar, Vlamingen, denk eraan, straks hebben WIJ de Waalse solidariteit nodig!!!
Dat wordt een heel riskante bezigheid!

wij worden dan afhankelijk van steuntrekker Wallonë
Oud 28 juni 2010, 09:06   #1104
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wie kent hier zijn geschiedenis niet?

VLAANDEREN HEEFT NOOIT ENE FRANK GEKREGEN VAN WALLONIË.
In het midden van de 19e eeuw, toen de Vlamingen per tienduizenden crepeerden van de honger (analoog met Ierland) betaalde het stervende Vlaanderen aan het schatrijke Wallonië (mijnbouw, metalurgie) omdat de accijnzen werden berekend per grondoppervlakte en niet per obrengst.
Oud 28 juni 2010, 09:11   #1105
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
In het midden van de 19e eeuw, toen de Vlamingen per tienduizenden crepeerden van de honger (analoog met Ierland) betaalde het stervende Vlaanderen aan het schatrijke Wallonië (mijnbouw, metalurgie) omdat de accijnzen werden berekend per grondoppervlakte en niet per obrengst.
Inderdaad.
Oud 28 juni 2010, 17:43   #1106
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat wordt een heel riskante bezigheid!

wij worden dan afhankelijk van steuntrekker Wallonë
En van de CPAS-uitkeringen van de illegale fortuinzoekers in Brussel gaan ze onze pensioenen betalen.
fonne is offline  
Oud 28 juni 2010, 18:04   #1107
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En van de CPAS-uitkeringen van de illegale fortuinzoekers in Brussel gaan ze onze pensioenen betalen.
Wat zijn CPAS uitkeringen?
Oud 28 juni 2010, 18:10   #1108
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zijn CPAS uitkeringen?
Het Brusselse OCMW.
fonne is offline  
Oud 28 juni 2010, 18:41   #1109
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Het is duidelijk dat het uiteindelijk om de centen draait, en dus ook alle vormen van Noord-Zuid transfers. (Zo is er in Wallonië een veel groter aantal 'gehandicapten' met een uitkering; herinner u Dutroux, die een dikke uitkering als gehandicapte kreeg omdat hij door de gevangenis was getraumatiseerd...)

Daarom kan ik het ook echt niet begrijpen waarom De Wever en zijn kliek al die jaren al BHV tot belangrijkste strijdpunt heeft gemaakt, en niet die transfers.
BHV zal nu wel opgelost raken, maar daarna zal de bevolking communautaire vrede willen en gaan die transfers terug de ijskast in voor jaren.

Echt onbegrijpelijk, en een reden waarom ik niets moet weten van dat Wevermanneke. Hij had zijn prioriteiten beter eens grondig op een rijtje gezet i.p.v. in TV-spelletjes de boereleute te gaan uithangen en heel Vlaanderen te tonen hoe goed hij alle soorten stront uit elkaar kan houden. Zoooooooooooooooooooooo beschamend. Toen ik dat zag, dacht ik dat hij nooit meer zijn kop buiten de deur zou durven steken en dat zijn politieke carrière voorbij was. Ik heb me weeral eens grondig in de Vlaming vergist.

Maar ja: ieder volk heeft de politici dit het verdient. Arm Vlaanderen.
Queensburry is offline  
Oud 28 juni 2010, 18:55   #1110
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Het is duidelijk dat het uiteindelijk om de centen draait, en dus ook alle vormen van Noord-Zuid transfers. (Zo is er in Wallonië een veel groter aantal 'gehandicapten' met een uitkering; herinner u Dutroux, die een dikke uitkering als gehandicapte kreeg omdat hij door de gevangenis was getraumatiseerd...)

Daarom kan ik het ook echt niet begrijpen waarom De Wever en zijn kliek al die jaren al BHV tot belangrijkste strijdpunt heeft gemaakt, en niet die transfers.
BHV zal nu wel opgelost raken, maar daarna zal de bevolking communautaire vrede willen en gaan die transfers terug de ijskast in voor jaren.

Echt onbegrijpelijk, en een reden waarom ik niets moet weten van dat Wevermanneke. Hij had zijn prioriteiten beter eens grondig op een rijtje gezet i.p.v. in TV-spelletjes de boereleute te gaan uithangen en heel Vlaanderen te tonen hoe goed hij alle soorten stront uit elkaar kan houden. Zoooooooooooooooooooooo beschamend. Toen ik dat zag, dacht ik dat hij nooit meer zijn kop buiten de deur zou durven steken en dat zijn politieke carrière voorbij was. Ik heb me weeral eens grondig in de Vlaming vergist.

Aan je schrijfsel te zien heb je er niets, maar dan ook helemaal niets van begrepen.
Oud 28 juni 2010, 19:01   #1111
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan je schrijfsel te zien heb je er niets, maar dan ook helemaal niets van begrepen.
als ik ooit eens een partij ga oprichten,ben jij de eerste kandidaat partij stormtrooper
Oud 28 juni 2010, 19:07   #1112
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
als ik ooit eens een partij ga oprichten,ben jij de eerste kandidaat partij stormtrooper
Ik zit goed in deze partij.
Oud 28 juni 2010, 19:20   #1113
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zit goed in deze partij.
momenteel nog wel..
Oud 28 juni 2010, 19:34   #1114
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
momenteel nog wel..
Ah, gun het hem. Het is een 'fan' van De Wever.

De Wever is dan ook een sympathieke man. Bij zijn twee vorige verkiezingsoverwinningen, toen hij 's avonds tussen zijn fans stond, en de buitenwereld verwachte dat hij kort en krachtig zijn doelstellingen kenbaar zou maken, ging hij op de tafel staat, nam de microfoon, en zei........
NU GAAN WE EEN PINTJE PAKKEN !!
Waarom luid gejuig van zijn fans volgde. Ze waren zeer tevreden met dit partijprogramma.
De Wever wist dat hij in de goede richting zat, en sprak nogmaals gevleugelde woorden: EN DAN GAAN WE NOG EEN PINTJE PAKKEN !!

Oordeel nu zelf, wie kan daar nu iets tegen hebben?
Queensburry is offline  
Oud 28 juni 2010, 20:20   #1115
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Deze draad wil ik absoluut starten om de oververdiende felicitaties over te maken aan iedereen die meegewerkt heeft aan de formidabele overwinning van de NVA bij deze verkiezingen.

Ik hou eraan om dit nu reeds te doen omdat ik straks na het openen van de champagne misschien te veel typo's zou maken.

De conclusie van deze uitslagen zijn volgens mij de volgende:
Vlaanderen wint! punt.
Moge het pad van de NVA vanaf hier "long and prosper" zijn.

Vanuit het diepste van mijn hart heeft U allen de zegen van deze VB stemmende Vlaams Nationalist.

Beste Niveanen,
Maak er vanavond een knallend overwinningsfeest van en denk eraan: uw partij vertegenwoordigt vanaf nu meer dan 25 percent van uw volk.

Hou Zee!!!!
Mooie en zeer moedige posting. Slechts één schoonheidsvlekje. Niveanen zijn mensen die Nivea gebruiken. Toch een dikke proficiat!
robert t is offline  
Oud 28 juni 2010, 21:18   #1116
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht

En zelfs BHV oplossen, zal een harde noot zijn.
Zonder prijs zal het niet lukken.
azert is offline  
Oud 28 juni 2010, 21:23   #1117
luc broes

Standaard

Citaat:
Deze draad wil ik absoluut starten om de oververdiende felicitaties over te maken aan iedereen die meegewerkt heeft aan de formidabele overwinning van de NVA bij deze verkiezingen.

Ik hou eraan om dit nu reeds te doen omdat ik straks na het openen van de champagne misschien te veel typo's zou maken.

De conclusie van deze uitslagen zijn volgens mij de volgende:
Vlaanderen wint! punt.
Moge het pad van de NVA vanaf hier "long and prosper" zijn.

Vanuit het diepste van mijn hart heeft U allen de zegen van deze VB stemmende Vlaams Nationalist.

Beste Niveanen,
Maak er vanavond een knallend overwinningsfeest van en denk eraan: uw partij vertegenwoordigt vanaf nu meer dan 25 percent van uw volk.

Hou Zee!!!!
Ik heb VB gestemd, in de hoop dat NVA een grote overwinning zou boeken, CD&V een verdiende rammeling zou krijgen, en het VB niet zou weggeblazen worden;

De uitslag is nog beter dan ik had gehoopt. Nu nog de resultaten.

BDW NVA krijgt nu alles in handen om ons VL-NAT programma te verwezenlijken. Natuurlijk niet alles en onmiddellijk.

Wat zeker moet: eigen verantwoordelijkheid en eigen bestuur voor de deelstaten.

En het belangrijkste probleem dat heel het westen bedreigt en dat niet ter sprake kwam tijdens de kiesstrijd moet ook aangepakt worden.
Oud 28 juni 2010, 21:25   #1118
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb VB gestemd, in de hoop dat NVA een grote overwinning zou boeken, CD&V een verdiende rammeling zou krijgen, en het VB niet zou weggeblazen worden;

De uitslag is nog beter dan ik had gehoopt. Nu nog de resultaten.

BDW NVA krijgt nu alles in handen om ons VL-NAT programma te verwezenlijken. Natuurlijk niet alles en onmiddellijk.

Wat zeker moet: eigen verantwoordelijkheid en eigen bestuur voor de deelstaten.

En het belangrijkste probleem dat heel het westen bedreigt en dat niet ter sprake kwam tijdens de kiesstrijd moet ook aangepakt worden.
Het kan enkel als BDW alles in 1 keer doet maar dan is hij BXL kwijt.

De FR zullen niet meewerken om BE steen voor steen af te breken.
azert is offline  
Oud 28 juni 2010, 21:44   #1119
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Het kan enkel als BDW alles in 1 keer doet maar dan is hij BXL kwijt.

De FR zullen niet meewerken om BE steen voor steen af te breken.
De Fr hebben met NON in 't kwadraat BE steen voor steen afgebroken.
Oud 28 juni 2010, 21:47   #1120
Shadowke

Standaard

Citaat:
De Fr hebben met NON in 't kwadraat BE steen voor steen afgebroken.
en dat zullen ze blijven verder doen.
zodra di rupo begint, kan bdw beter aan de vlaamse regering vragen om de vlaamse onafhankelijkheid uit te spreken
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be